23v 20 000 ulosotossa

Anonyymi

Hei!

Pakko päästä johonkin purkamaan kun en ole tästä asiasta kellekkään läheiselleni kertonut. Olen 23v työssäkyvä, joka on tyhmyyttään saanut yli 20 000e ulosottoon. 18-21v ei paljon muu kiinnostanut kuin biletys, vaatteet yms turha. Palkka meni turhiin ostoksiin, baareihin, ulkonasyömisiin. Kulutusluottoja ja pikavippejä tuli otettua. Tienestini on n. 40 000e vuodessa. En saanut sitä riittämään laskuihin, koska tuhlasin kaiken menemään. Vuokran olen aina maksanut, se olikin aikoinaan ainoa "lasku", jonka maksoin.

Pikkuhiljaa luovutin laskujen suhteen. En edes avannut niitä enää. Luottotietojen menetys oli kova pala. Ensimmäisen merkinnän tultua ajattelin et väliikö sillä onko niitä 1 vai 20. Sitten palkasta lähti ensimmäisen kerran 1/3 pois. Havahduin että hitto, käteen jäävä netto oli lohduttoman pieni. Menin ensimmäisen kerran katsomaan uo-tietojani. 21 224,35e ulosotossa. Niistä korkoja ym maksuja hiton suuri osa. Jota ei tarvitsisi maksaa jos ois käyttänyt joskus edes vähän päätään.

Ikinä en oo kellekkään asiasta puhunut. Hävettää helvetisti.

Tänä päivänä velka on 5234e. Veronpalautukset 1300e minulle myönnetään elokuussa, mutta vouti tottakai vie ne suoraan velkojen maksuun. Eli n. 4000e palkkatyöllä vielä maksettavaa. Olen laskenut, että kun vuosi vaihtuu, olen velaton. Odotan päivää kuin kuuta nousevaa. Ainakin olen oppinut jotain, enkä aijo enää ikinä ajaa itseäni tähän velkahelvettiin.

Kiitos jos jaksoit lukea purkautumiseni.
Kaipaan kohtalotovereita, onko muilla tälläisiä kokemuksia?

15

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On, on kohtalotovereita.
      Sinä olet vielä nuori joten nyt tehtyjen mokien jälkeen on vielä elämä edessä.
      Minä velkaannuin 1998. Sain velkani maksettua 2005. Mutta sitten velkaannuin uudestaan 2011. Niitä velkoja maksan vieläkin. Nyt pienestä eläkkeestäni. Tosin ulosottoa ei ole enää.
      Ole nyt tarkkana ettet sorru enää holtittomaan velkaantumiseen. Mielummin säästä ja osta sitten käteisellä.
      Hyvää kesää sinulle.

      • Anonyymi

        Eihän velanottaja joka elää kituuttaa pienellä palkalla eikä ole varaa edes kunnolliseen autoon ole ainoa syyllinen kurjuuteen vaan nuo pikavippifirmat jotka ovat heti myymässä rikollisen kallista rahaa muka lainojen yhdistämiseen tai vaikka vaan rillutteluun.Tosia asia taas on että asunnon ostaminenkin on lujassa yksinäisellä ihmisellä jolla ei ole minkäänlaista säästöä joten vuokraan menee jo suuri osa työstä ja se turhauttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän velanottaja joka elää kituuttaa pienellä palkalla eikä ole varaa edes kunnolliseen autoon ole ainoa syyllinen kurjuuteen vaan nuo pikavippifirmat jotka ovat heti myymässä rikollisen kallista rahaa muka lainojen yhdistämiseen tai vaikka vaan rillutteluun.Tosia asia taas on että asunnon ostaminenkin on lujassa yksinäisellä ihmisellä jolla ei ole minkäänlaista säästöä joten vuokraan menee jo suuri osa työstä ja se turhauttaa.

        Juu, ei lainanottajalla ole mitään vastuuta. Pitäisikö lainanottajat julistaa vajaavaltaisiksi, kun kerran eivät pysty vastaamaan päätöksistään? Kun kerran vastuussa ja syyllisiä on pikavippifirmat jotka houkuttelevat poloisen vastuuttoman velanottajan ottamaan velkaa kuin suorastaan Aatamin syömään hyvän ja pahan tiedon puun kielletyn hedelmän. Voi poloista ihmislasta velanottajaa, kun seireenit houkuttelee velanoton syntiin, eikä sitä houkutusta voi vastustaa.


    • Anonyymi

      Kohtalotovereita varmastikin löytyy ha itsekin kuulun samaan joukkoon, eri syistä kylläkin, mutta ulosotossa myös ollaan

      Kuten edellisessä jo vastattu, olet nuori ja sulla on vielä aikaa muuttaa suunta
      Suosittelen ulosoton päätyttyä et avaat itsellesi toisen tilin, laita sinne joka kk summa x rahaa säästöön, älä elä velaksi
      Vähän, kun edes viitsii laskeskella tuloja/menoja/minkäkin asian ostovaroja kk/plus säästöön menevät rahat, niin huomaat kyllä ettei sun ilman asioita tarvitse olla sittenkään, mutta teet kohtuudella ostoja, tai olet kk ostamatta ja juhlimatta, siirrät ne seuraavan kk kassaan ja voit ostaa enemmän

      Mut samaan tilaan joutumista uudelleen en suosittele!

    • Anonyymi

      Hienoa kuulla että olet saanut asian jiiriin! Olin itse aiemmin yrittäjä, ja pyrin aina työllistämään nuoria, juuri täysi-ikäistyneitä ihmisiä. Näin läheltä kuinka yleistä se onkaan, ja miten lopulta tyhmistä asioista ihmiset päästävät asiansa ulosottoon. Eli, silloin kun on luottotiedot ja saa pikavippejä ja vaikkapa auton osarilla, ne on jo lähtökohtaisesti tarkoitus jättää maksamatta. Ei kai voi yleistää, mutta minulla oli noin 60 eri työntekijää joista noin kahdellakymmenellä oli uo päällä alle 23-vuotiaana, määrä oli mielestäni häkellyttävän suuri. 25-vuotiaana huomaa että helvetti, 6 vuotta meni ilman luottotietoja ja 10.000 pääomasta maksoi voudille kuluineen 25.000, mutta nyt se on ohi.

      Tsemppiä jatkoon, ja et todellakaan ole ainut kellä se on mennyt noin. Kohtalotovereita on paljon, ja iso peukku niille jotka siitä suosta nousee. Kaikki ei nouse, ja se voi tehdä elämästä erilaisen kuin mitä kuvitteli.

    • Anonyymi

      Mukava lukea, että ihmiset ovat saaneet velkojansa hoidettua ja valoa näkyy tunnelin päässä. Itse olen 30v ja minulla tuo kaikki on vielä edessä, sillä noin 53.000 euroa on menossa ulosottoon. Ikävuodet 20-30 meni bilettäessä ja eläen yli varojen. Tällä hetkellä on suoraan sanottuna aika paha olo, perintäyhtiöt soittelevat päivittäin, kirjeitä tulee postilaatikkoon ja ensimmäinen haastekin käräjäoikeudesta on tullut. Olen vakituisessa työssä ja tulot 2700 e/kk brutto. Toivon vain, että jonain päivänä saan velkani kuitattua ja aloitettua velattoman elämän.

      • Anonyymi

        Jos ajattelee koko ajan omaa velkamääräänsä sekä sen takaisinmaksuun kuluvaa aikaa, varmasti alkaa heikottaa polvia. Parempi on ulkoistaa velanhoito kokonaan ulosottomiehelle ja alkaa elää omaa virikepitoista elämäänsä päivä kerrallaan turhia murehtimatta, joskin totuttua niukemmalla budjetilla.


      • Anonyymi

        Älä ihmisparka vastaile perintätoimistojen soitteluihin!
        Ne ovat rikolliskopla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ihmisparka vastaile perintätoimistojen soitteluihin!
        Ne ovat rikolliskopla.

        Niin, pää pensaaseen vain. Sillähän se ratkeaa. Eikun hetkinen, sillähän niihin ongelmiin juuri on jouduttu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pää pensaaseen vain. Sillähän se ratkeaa. Eikun hetkinen, sillähän niihin ongelmiin juuri on jouduttu...

        Sanoo perintäpaskapuljun provikalla rahoja kinuava työntekijä.

        -Viheraholainen-


      • Anonyymi

        En vastaa yhteenkään perintätoimiston puheluun. Ovat sairaita, kun soittavat useita kertoja päivässä. Kirje postissa riittäisi.


    • Anonyymi

      Nuorille pitäisi painaa kaaliin, että jos vippaat satasen, niin maksat kolme takaisin. Jos et maksa, menetät kaiken. Kun sen pikkujutun olisi saanut kohta säästöillä ilman ylimääräistä kulua. Elämää on bilenuoruuden jälkeenkin.

      • Anonyymi

        Ikään katsomatta voit joutua ulosottoon esim.sairastuttassasi vakavasti tai joutuessasi onnettomuuteen. Näihin et voi itse vaikuttaa ja nälviminen loppuu kun omalle kohdalle näin käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikään katsomatta voit joutua ulosottoon esim.sairastuttassasi vakavasti tai joutuessasi onnettomuuteen. Näihin et voi itse vaikuttaa ja nälviminen loppuu kun omalle kohdalle näin käy.

        1/1000:sta käy noin.
        999/1000:sta on holtittomia vippaajia joilla ei ole aikomustakaan maksaa lainaa takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1/1000:sta käy noin.
        999/1000:sta on holtittomia vippaajia joilla ei ole aikomustakaan maksaa lainaa takaisin.

        Ja nyt sitten kiitos linkkiä tilastoihin joista nuo lukusi ovat peräisin!

        Ai niin, eipä taida kuulua muuta kuin samaa kaunaista nillitystä kun palstan vatipää pönde pieree ikiomaa mutuaan kuten tapana on.

        Semmonen juhannus meitin palstan pöndellä, hihhih.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe