Päivi Räsänen harkitsee kirkosta eroamista

Anonyymi

koska kirkko osallistuu seksuaalivähemmistöjen Pride-tapahtumaan.
Onko Päivi jumalan asemassa ?

41

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siltä tuntuu.
      Onkohan Jumala moinaskaan vaikka Päivi eroaisi ?

    • Aika hauskasti aloittajalta ajateltu.
      Niinkuin, että Päivi eroaisi Jumalan sijaan kirkosta?

    • Anonyymi

      Raamattu on kuvitelma. Näytelmä kuulostaa pelleilyltä.

      Jeesus sanoi:
      "Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi"

      Päivi R. on eri mieltä. Voiko hänen kannanottonsa voi tulkita niin, että hän tuomitsee kirkon, homot ja lesbot ?

      Kristillisdemokraattien entinen puheenjohtaja Päivi lähettää arkkipiispalle kirjeen pohtivansa eroaan, koska kirkko on ryhtynyt Pride tapahtuman viralliseksi kummiksi.

      Arkkipiispa perustelee kirkon päätöstä sillä,
      että kirkon sanoma kuuluu kaikille.

      • Anonyymi

        Kirkon sanoma kuuluu kaikille.
        P. Räsäsen mielestä ei.
        P. Räsänen on korottanut itsensä korkealle.
        Ahdasmielisyyttään ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkon sanoma kuuluu kaikille.
        P. Räsäsen mielestä ei.
        P. Räsänen on korottanut itsensä korkealle.
        Ahdasmielisyyttään ?

        Eikös kirkon sanoman pitäisi perustua Raamattuun ? Kehottaako Raamattu homouteen tai edes hyväksyykö slrä ?


      • Mikä siis on se kirkon sanoma tässä tapauksessa?

        Sekö, että viettäkää toki Raamatun vastaista (Jumalan tahdon vastaista) ja irstasta elämää laidasta laitaan ja teillä on kirkon hyväksyntä ja kannustus takananne.


      • Anonyymi

        Varokaa vääriä profeettoja.


    • Anonyymi

      Päivi on vakaumuksellinen uskova. Ei Raamattu missään kohti anna ymmärtää että Jumala haluaa samaa sukupuolta olevien elää seksisuhteessa. Raamatun mukaan se on suorastaan iljetys ja helvetin synti. On itsepetosta muka luottaa kirkon pelastavaan voimaan ja kun se siunaa synnin. 1 Kor. 6:9 ; 1 Tim.1:10' Ilm. 22:15. Nyt eletään luopumuksen aikaa ja sama synti seksuaalinen moraalittonuus ja sen huippuna homous kukousti Sodomassa ennen sen tuhoa. Jeesuksen takaisin tulo on lähellä. Kääntykää katuen Jeesuksen puoleen rukoillen anteeksi syntejä. Älkää uskoko luopiopiispoja ja pappeja.

    • Anonyymi

      Eikö Räsänen lääkärinä tiedä että homous on jonkinlainen raskauden aikana syntynyt "kehitysvirhe",
      '

      • Anonyymi

        Ahdasmielisyyttä ei korjaa edes lääkärin opit. Ahdasmielisyys ja toisten tuomitseminen on pahempi vika kuin homous ja lesbous.
        Homot ja lesbot hyväksyvät ihmisen vapaudet, ihmisoikeudet, Räsänen mielipiteetkin
        mutta ei päinvastoin.

        Jokainen järki-ihminen tietää, että Raamattu on huuhaata sen puolesta,
        että joku "jumala", "jeesus" ja "taivas" olisi jossain olemassa.

        Nehän ovat uskonasioita.
        Ei järjen.


    • Anonyymi

      Päpö Räsänen tekee esi-erottelun jyvät akanoista kuka ihminen kelpaa Jumalalle ja kuka ei. Päpö päättää.

      Hän on ikäänkuin "jumalan portsari "? Jos ei itte jumala ?

      Eikös jossain "viimeisellä portilla erotella jyvät akanoista" ?

    • Anonyymi

      Mihin lahkoon rouva Räsänen kuuluu ?
      Hänkö päättää kuka joutuu kadotukseen ja kuka ei ?
      Kellä on valta tuomita ihmisiä ?
      Kuka on niin hyvä ihminen omasta mielestään ?

      • Anonyymi

        Räsänen ei kuulu lahkoihin eikä tuomitse ketään mihinkään. Itse tuomitset Räsäsen ja muut sellaiset, jotka muistuttavat, mitä Raamattu sanoo homoilusta. Räsänen muistuttaa Hänestä, joka lopulta tuomitsee meidät kaikki, eli Jumalasta ja Hänen sanastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen ei kuulu lahkoihin eikä tuomitse ketään mihinkään. Itse tuomitset Räsäsen ja muut sellaiset, jotka muistuttavat, mitä Raamattu sanoo homoilusta. Räsänen muistuttaa Hänestä, joka lopulta tuomitsee meidät kaikki, eli Jumalasta ja Hänen sanastaan.

        Räsänen tuomitsee ihmiset jotka eivät sovi hänen raamatunkäsitykseensä.
        Entä ihmiskäsitys, ihmisoikeudet ?
        Voiko ih-mi-nen viedä toiselta ihmisoikeudet Raamattuun perustuen ?
        On huono kirja, jos voi.


      • Anonyymi

        Uskon avulla voi homokin parantua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon avulla voi homokin parantua.

        Uskoo hölmö uskovainen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen ei kuulu lahkoihin eikä tuomitse ketään mihinkään. Itse tuomitset Räsäsen ja muut sellaiset, jotka muistuttavat, mitä Raamattu sanoo homoilusta. Räsänen muistuttaa Hänestä, joka lopulta tuomitsee meidät kaikki, eli Jumalasta ja Hänen sanastaan.

        Tiedä lahkoista, mutta Räsänen muistaakseni on viidesläinen ja ainahan viidesläiset ovat tuominneet ihmisiä ja arvostelleet kirkkoa.

        Sitä en ymmärrä, että Räsänen taas kerran ja tieten tahtoen aiheutti vahinkoa kirkolle ja tavallaan myös lähimmäisille, ryhmille ja yksilöille.

        Olen aina arvostanut Räsästä poliittisena henkilönä, hänen suorapuheisuuttaan, järkeviä ja selkeitä kannanottojaan jne., mutta näiden ulostulojensa takia arvostukseni on kerta kerran jälkeen vähentynyt.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedä lahkoista, mutta Räsänen muistaakseni on viidesläinen ja ainahan viidesläiset ovat tuominneet ihmisiä ja arvostelleet kirkkoa.

        Sitä en ymmärrä, että Räsänen taas kerran ja tieten tahtoen aiheutti vahinkoa kirkolle ja tavallaan myös lähimmäisille, ryhmille ja yksilöille.

        Olen aina arvostanut Räsästä poliittisena henkilönä, hänen suorapuheisuuttaan, järkeviä ja selkeitä kannanottojaan jne., mutta näiden ulostulojensa takia arvostukseni on kerta kerran jälkeen vähentynyt.

        Bessie

        Ei Päivi ole vahingoittanut kirkkoa siinäkään määrin kuin Luther vahingoitti aikoinaan paavinkirkkoa tuodessaan siitä totuutta julki.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei Päivi ole vahingoittanut kirkkoa siinäkään määrin kuin Luther vahingoitti aikoinaan paavinkirkkoa tuodessaan siitä totuutta julki.

        Räsänen tiesi, tai ainakin hänen olisi ehdottomasti pitänyt tietää, että hänen sanomisiensa takia kirkosta tulee eroamaan joukoittain ihmisiä. Eri syistä toki, ja osalla ei liene muuta syytä kuin 'käyttää tilaisuus hyväkseen' kun muka saivat syyn (todellinen syy säästyä kirkolliveron maksamiselta?), ja lopputulema sitten on suuri määrä eronneita.

        "Totuuden" julki tuomisesta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Raamatustakin löytynee vaikka kuinka paljon keskenään ristiriitaisia "totuuksia", puhumattakaan sitten yksilöiden omista tulkinnoista?
        Eiköhän Räsänen olisi halutessaan päässyt keskustelemaan ja omaa totuuttaan piispoille kertomaan ihan kasvokkain, ilman julkisuutta.

        Bessie


      • Anonyymi kirjoitti:

        Räsänen tiesi, tai ainakin hänen olisi ehdottomasti pitänyt tietää, että hänen sanomisiensa takia kirkosta tulee eroamaan joukoittain ihmisiä. Eri syistä toki, ja osalla ei liene muuta syytä kuin 'käyttää tilaisuus hyväkseen' kun muka saivat syyn (todellinen syy säästyä kirkolliveron maksamiselta?), ja lopputulema sitten on suuri määrä eronneita.

        "Totuuden" julki tuomisesta voidaan tietysti olla montaa mieltä. Raamatustakin löytynee vaikka kuinka paljon keskenään ristiriitaisia "totuuksia", puhumattakaan sitten yksilöiden omista tulkinnoista?
        Eiköhän Räsänen olisi halutessaan päässyt keskustelemaan ja omaa totuuttaan piispoille kertomaan ihan kasvokkain, ilman julkisuutta.

        Bessie

        Eikös sananvapaus kuulu Päivi Räsäsellekin?
        Vai olet lie sinäkin sitten niitä, joitten mielestä sananvapaus kuuluu vain joitakin tiettyjä mielipiteitä julistaville?

        Kirkosta eroamiseen pitää olla täysi-ikäinen tai alaikäisillä pitää olla siihen holhoojansa suostumus.
        Kirkkoon taas liitetään vauvoja ilman heidän suostumustaan.

        Luulisi jokaisen täysi-ikäisen erotessaan itse tietävän (ilman Päiviäkin), mitä on tekemässä. Ei heidän eroamisiaan voi lastata yhden jäsenen niskaan, joka ei ole edes piispa tai pappikaan, eikä mitenkään kirkon vaikuttavassa asemassa.

        Kuvitteles, jos sinä nyt saat porukoita eroamaan kirkosta tuolla Päivivastaisuudellasi. Vai olisikohan sinun viisainta keskustella asiasta ihan vain Päivin kanssa kahden kesken?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eikös sananvapaus kuulu Päivi Räsäsellekin?
        Vai olet lie sinäkin sitten niitä, joitten mielestä sananvapaus kuuluu vain joitakin tiettyjä mielipiteitä julistaville?

        Kirkosta eroamiseen pitää olla täysi-ikäinen tai alaikäisillä pitää olla siihen holhoojansa suostumus.
        Kirkkoon taas liitetään vauvoja ilman heidän suostumustaan.

        Luulisi jokaisen täysi-ikäisen erotessaan itse tietävän (ilman Päiviäkin), mitä on tekemässä. Ei heidän eroamisiaan voi lastata yhden jäsenen niskaan, joka ei ole edes piispa tai pappikaan, eikä mitenkään kirkon vaikuttavassa asemassa.

        Kuvitteles, jos sinä nyt saat porukoita eroamaan kirkosta tuolla Päivivastaisuudellasi. Vai olisikohan sinun viisainta keskustella asiasta ihan vain Päivin kanssa kahden kesken?

        " Eikös sananvapaus kuulu Päivi Räsäsellekin?
        Vai olet lie sinäkin sitten niitä, joitten mielestä sananvapaus kuuluu vain joitakin tiettyjä mielipiteitä julistaville?"

        Tottakai kuuluu?! Ja minä muuten olen (ja olen aina ollut) niitä, joiden mielestä sananvapaus on perustavanluonteinen ihmisoikeus, siis yksi tärkeimmistä."


        "Kirkosta eroamiseen pitää olla täysi-ikäinen tai alaikäisillä pitää olla siihen holhoojansa suostumus.
        Kirkkoon taas liitetään vauvoja ilman heidän suostumustaan."

        Joopajoo.


        "Luulisi jokaisen täysi-ikäisen erotessaan itse tietävän (ilman Päiviäkin), mitä on tekemässä. Ei heidän eroamisiaan voi lastata yhden jäsenen niskaan, joka ei ole edes piispa tai pappikaan, eikä mitenkään kirkon vaikuttavassa asemassa."

        En ole hetkeäkään epäillyt, etteivätkö kirkosta eroavat tietäisi mitä ovat tekemässä? Sellaistakin tapahtuu, että ihmiset eroavat ja liittyvät uudelleen ja taas eroavat, jotkut jopa rusinat pullasta periaatteella. Tosiasia kuitenkin on, että Räsänen saa ja on saanut aikaan eroamispiikkejä näillä 'herättelyillään', ja sen hän myös itse tietää.



        "Kuvitteles, jos sinä nyt saat porukoita eroamaan kirkosta tuolla Päivivastaisuudellasi. Vai olisikohan sinun viisainta keskustella asiasta ihan vain Päivin kanssa kahden kesken?"
        Ensinnäkään minä en ole "Päivivastainen", pohjimmiltaan pidän hänestä, mutta tässä nimenomaisessa asiassa hän mielestäni toimii seurakuntien edun vastaisesti ja samalla myös (ehkä tahtomattaan, mutta kuitenkin) lyö "hylätty, ei kelpaa Jumalalle" leimaa ihmisiin. Yleensäkään en ole ollenkaan ihmisvastainen, päinvastoin.
        Kristillisdemokraattien entinen puheenjohtaja ja kohtalaisen näkyvä ja kuuluva kansanedustaja varmaan pystyy vaikuttamaan ihmisiin aivan toisella tavalla kuin minä...
        Mutta juu, voinhan varmuuden vuoksi tässä nyt sanoa ihmisille, että älkää ihmeessä erotko kirkosta, ellei se rahatilanteenne takia ole perusteltua. Olen itse (aikuisena kirkkoon liittynyt) täysin uskonnoton ihminen. Tiedän miten paljon hyvää kirkko tekee ja haluan tukea mm. diakoniatyötä omalla vaatimattomalla panoksellani. Kolmeneljäsataa euroa vuodessa ei tunnu missään kun se menee verona suoraan eläkkeestä ja muista tuloista, vaivaton ja minulle sopiva tapa antaa roposensa.

        Bessie


    • Anonyymi

      Ei räsänen tuomitse ketään. Homous on synti, eikä sitä pidä kirkon hyväksyä.

      • Anonyymi

        Ei homous synti ole. Minkä me geeneillemme voimme.
        Minkä sinäkään sille voit, että olet ahdasmielinen ja tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei homous synti ole. Minkä me geeneillemme voimme.
        Minkä sinäkään sille voit, että olet ahdasmielinen ja tyhmä.

        Sukupuolinen suuntautuminen ei ole yksilön "oma asia". Geeni tekijät aiheuttavat kiintymystä samaan sukupuoleen. Niin on ollut aina.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kinseyn_asteikko


      • Anonyymi

        Sinun syntisi on kyllä suurempi kuin homon, anonyymi 22.6.19 klo 11:09. Sinä mahdat tyhmyydellesi jotain jos haluat, toisella tavalla seksuaalisesti suuntautunut ei mahda ... - Nm. Kehity


    • Anonyymi

      Kirkko perustuu Raamatun sanaan ja Räsänen on täysin oikeassa. Asiat ovat päässeet retkahtamaan Sodoman tavoin ja kaikkihan tietää, miten tulee käymään. Tuho seuraa moraalittomuutta vääjäämättä.

    • Anonyymi

      Moraalittomuutta on ollut aina, jo Antiikin Kreikassa.
      Uskovaiset ovat usein ahdasmielisiä ja kovasydämisiä.
      Ne pitävät vain itseään hyvinä ihmisinä.

      • Mutta ei sitä oikein odottaisi kirkon menevän mukaan moraalittomuuteen.
        Siitähän on kysymys.
        Vai haluaako kirkko jotenkin näyttää, että ei tässä uskovaisia olla.


      • Anonyymi

        Kirkko tahtoo osoittaa, että se on vaihtanut asenteensa tälle vuosituhannelle ja hyväksyy erilaisuuden, kaikenlaiset erilaiset ihmiset eikä elä pimeällä keskiajalla, kuten moni tässäkin ketjussa kuuluu tekevän. - Nm. Avartukaa


    • Anonyymi

      Toivottavasti Päivi Räsänen eroaa kirkosta ja ilmoittaisi sen laajasti. Sen jälkeen kirkosta eroamiset loppuisi ja moni liittyisi takaisin.

      • Anonyymi

        Toivottavasti kaikki eroaisivat kirkosta.
        Miksi kirkkoon pitää kuulua ?
        Kirkko käy anekauppaa.
        Kun maksat kirkollisverosi,
        papit antaa synnit anteeksi.
        Mikä valta toisella tattiaisella on antaa toiselle
        synnit anteeksi ?
        Pappi on tavallinen ihminen ihminen.
        P*skalla sekin käy.


      • Kirkosta eroaa jatkuvasti noin 70 pakkoliitettyä päivässä.

        Ei se ole Päivin syytä, vaan kirkon itsensä, joka on vesittänyt Raamatun opit.


      • Anonyymi

        Kirkon ammattilaiset opiskelevat paljon ja pitkälle ja tutkivat aihetta syvällisemmin kuin tavalliset tattiaivot, joilla paremminkin ajatteluelin on vesittynyt, kun uusi aika ja uudet tavat eivät korvain väliin asti kulje, vaan siellä velloo vieläkin raamatun aikaiset opit ja aiheet. - Nm. Vuosi jota elämme on 2019


      • Anonyymi

        Onhan, asuuhan Riihimäellä järkisakkiakin kuten ny tää Kari Jalonen MM-kiakkovalmentaja. Päivi ja Päivi-Niilo on rasite meitillä.


    • Anonyymi

      Päivi joutaisi erota Suomesta ja kadota näkymättömiin. Kukaan ei taatusti kaipaisi.

    • Anonyymi

      Muslimit ottavat ohjeensa Koraanista, isis-taistelijatkin,
      luterilaiset ottavat ohjeensa Raamatusta
      Tasavertaisesti uskovaiset ovat kaikki yhtä rajoittuneesti ajattelevia.
      Samaa kastia.
      Kuten mormonit, ottavat monta vaimoa.
      Yhteistä se on uskovaisten "tavara".

      • Eiköhän se nykyaikana ole paljolti yhteistä uskonnottomienkin "tavara". Varmaan paljon laajemmassakin mittakaavassa kuin uskisten piireissä.


    • Anonyymi

      Viidesläiset tiedetään he ovat tällaisii

      " Ei ko myö oollaa täyvellisii . ei tehä virhettä koskaaa.

    • Taitaa olla kaikki vaan harkisemista ja suun soittova eikä mittää tekoja? Tai pikemminkii vitterin rämpsytystä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe