Tuleeko itsellesikin suklaasta isoja finnejä ja vältät sitä siksi?

Anonyymi

Vältin pitkään suklaan syöntiä.
Kun söin suklaata, kasvoihin tuli yleensä isoja finnejä seuraavana päivänä.
Finnit olivat kipeitä ja usein ihon alaisia paukamia.
Mitä enemmän suklaata söi, sitä selvempiä merkkejä niiden syönnistä näkyi.

Sitten huomasin myös viljojen olevan huono iholle. Ne aiheuttivat ympäri kasvoja pienempää näppylää.

Kun olin viljattomalla ruokavaliolla ja kokeilin suklaan syöntiä, samanlaisia ongelmia ei tullut mitä aiemmin suklaan syönnistä.
Ihoni oli kokonaisuudessaan paremmassakin kunnossa, kun söin suklaata, mutta vältin viljoja. Iholle paras olisi tietysti pysyä eroa molemmista.
Joissakin suklaatuotteissa on sekä viljaa, että suklaata. Niitäkin voi syödä joskus. Riippuu paljonko näitä ainesosia on suhteessa ja missä määrin niitä syö.

Kun otin viljoja takaisin ruokavalioon ja söin suklaata, sain taas isoja finnejä kasvoihin.
Olen testannut ja todennut asian monta kertaa, että ongelmia finnien kanssa tulee vähemmän, kun pidän viljatuotteet ja suklaan erillään.
En osaa sanoa tarkkaan onko kaikki viljat sellaisia, joita kannattaa välttää syömästä yhtä aikaa suklaan kanssa, mutta myös terveellisemmät viljat (esim kaura) on aiheuttanut ongelmia.

Ongelmia on aiheutunut vähemmän, kun olen pitänyt välissä vähintään kokonaisen vuorokauden, mielummin vähän enemmän väliä, niin etten ole syönyt viljoja, enkä suklaata ennen kun vaihdan näiden välillä.

Jo haluaa testata ja ottaa riskin, niin suosittelisin pitämään vaikka kaksi vuorokautta väliä, niin ettei syö viljatuotteita, jos ne ovat kuuluneet normaaliin ruokavalioon ja syö sitten sen suklaalevyn, joka on aiheuttanut ongelmia ja pitää sen jälkeen taas välipäivät, kunnes syö taas viljoja.

Sokeri ja kaikki muutkaan suklaan ainesosat eivät ole tietystikään hyvä akneen taipuvaiselle iholle, mutta jos haluaa nauttia suklaasta, se on onnistunut itselläni tällä tavalla paremmin.
Tämä on tietysti yksilöllistä, eikä toimi varmasti kaikilla.
Kun huomasin asian, tuli osteltua usein suklaata ja maisteltua erilaisia,
kun kerran olin vältellyt suklaan syöntiä pitkään siitä aiheutuvien iho-ongelmien vuoksi.

0

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
        Ikävä
        85
        7535
      2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
        Ikävä
        100
        5453
      3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
        Ikävä
        266
        4708
      4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
        Ikävä
        48
        4622
      5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
        Ikävä
        65
        3332
      6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
        Ikävä
        50
        2738
      7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
        Ikävä
        54
        2391
      8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
        Ikävä
        22
        2388
      9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
        Ikävä
        29
        2362
      10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
        Ikävä
        41
        2224
      Aihe