Aamuaurinko

Anonyymi

Aamuaurinko ähkäisi esiin puun takaa kuin kuulas pieru ilman peittoa.
Se on juhannus vihdalla tai ilman. Vasta-takin saa.

23

59

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aamuaurinko paistaa, linnut laulaa ja elämä on! On juhannus! Miten se mielen valtaa niin kaihomieli? Minne? Mihin? Mihin se mieli vie? Menneisiinkö? Muistoihinko? Tähän päivään tulevaan ja puuhiin sen. On kiva koivunoksat veteen laittaa ja kesäkukat maljakkoon tuoksumaan. On kiva katsella kesäpäivän hyörinää, joka juhannusiltaan hiljenee.
      Kesäistä juhannusta jokaiselle!

• Yöllä on satanut vettä mutta nyt kurkistelee aurinko taivaalta ja illaksi lupailee tietäjä aurinkoista. Turvallista ja tapaturmatonta Juhannusta kaikille. Nautitaan Juuhannuksesta kaikin aistein :).

Vaikka juhannus ei tunnu samalta kuin nuorempana. Tunteet laimenee, vai?

• Anonyymi

Hyvällä mielin heräsin peräti kellon soittoon kun on niin paljon kaikenlaista. Oikein hyvä mieli, päräytimme eilen latotansseihin. Vitsi että oli hyvä meininki, edulliset eläkeläisliput, kitaransoittoesitys, paikan lyhyt historiikki, tanssinopetus oli enemmänkin ohjelmanumero, sekahaku koko illan, ihmiset tanssi innoissaan, makkara sopivan rapeaksi korvennettu, erinomainen musiikki ja ah.. niin Juhannustunnelma että.
      Nyt ruokaostoksille ja iltapäivällä koko perheen tapahtumaan, me vanhukset. Mukava katsoa yleistä häpeninkiä, ehkä uin, katsotaan lipunnosto, kokkoa ei saane polttaa. Ja sitten kotiin. Nyt on tunnelma vähän kuin teini-iässä, kun oli lähdössä juhannustansseihin. Hyvää Juhannusta kaikille.

• Anonyymi

Numeroita 4.47 näytti kello kun heräsin. Pian itikkakin inisi korvaa rasittaen, huomasi kai että uhri elossa.
        Sähköpiiskan (patterisen lätkän) sivallus ja itikan maallinen taivallus stoppasi.
        Joudin ylös kahvia toimittamaan.
        Omituisia aikoja on kroppa alkanut toimimaan, illan virkusta aamun virkuksi.

• Anonyymi

Huomenta!
      Aamu on näyttäytynyt hyvin ujona. Vanhan taivaan eteen on vedetty juustokupumainen vaalean harmaa, tasaisen värinen näköeste, jonka takana aurinko ilmeisesti nauraa. Sen nauru ei yllä Vaasaan asti. Mitään rakoa ei taivaalla näy, josta voisi edes odottaa auringon pilkistävän.

Yritin huutaa sille, että Halloo, Halloo, älä viitti, nyhän on Juhannus.
      Mitään ei tapahtunut.
      Koko yön on ilmeisesti satanut. Nyt ei sada ja toivon hartaasti, että ei enää tänä päivänä sadakaan.
      Olen vähän pakkaillut kimpsuja ja kampsuja. Hitaanlaisesti ja jollakin tavalla olen ollut kuin toisen asialla. En nukkunut hyvin viime yönä, jonka johdosta anivarha-oleminen on ollut hieman takkuusen oloosta. Hieman on nyt paremmalla mallilla olotila, kun oon kahvit juonu.

Kaikkea sitä tuleekin suunniteltua Juhannukseksi. Vaivalloistakin.

17 astetta lämmintä ja koivujen lehdet hulmuavat rauhattomasti.

Nyt menen suihkuun ja annan aamun edetä kohti pirteämpää olotilaa.

Toivotan tottahan toki kaikille oikein Hyvää Juhannusta.

Heikunkeikku

• Mukavaa j6ssia hyvässä seurassa sinulle Heikki. Kerro sitte mimmosta oli😁.

• siilivain kirjoitti:

Mukavaa j6ssia hyvässä seurassa sinulle Heikki. Kerro sitte mimmosta oli😁.

Eiku Heikku :)

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Eiku Heikku :)

Mukavat Jussit sinullekin, vaikka nythän Juhannus taitaa olla jo ohi.
        Toivottavasti oli "mukavata meininkiä" sulla.
        Minä kotiuduin täs joku aika sitten päivemmällä.
        Heti kun olin kotona, niin melkein heti puhelin soi ja yks kaveri soitti, että on pyörälenkillä ja lähellä mua ja saako tulla käymään. Hieman takkuusen oloisena sanoin, että tuu vaan. Ollaan istuttu tuola ulkona ja ylläriksi tein Vana Tallinna-kahvit meille, kun Juhannukselta sitä Vana Tallinnaa jäi. Klappasin kermavaahtoa pihalla sillä aikaa, kun kahvipannu oli levyllä. Juotiin se pihalla jälkiruokamaisessa fiilingissä, ettei olis tullut tunnetta, häh keskellä päivää hörpitään viinaa. :)
        Noh olihan nyt Juhannuksen jälkimainingit, että haittaako toi nyt mitään? :)

Kaduttaa kun tos päivänä eräänä kerroin mun Juhannusmenoista teille täälä palstalla. Oottete te te ja te niin uteliaita, että mitä se Heikku nyt on keksinyt. Onks ees totta. Ees toinen puoli. Ja sitä rataa. Niinku "nysse" on rakastunut".

Totta ollut ja Juhannukseni meni oikein hyvin. Säät vaihtelivat niin, että lällympi ihminen olis varmaan jo alkanut valittamaan kylmästä ilmasta, mutta me ei valitettu, vaan oltiin ku olis ollut koko ajan heevetin hieno ilma. Välillä olikin.

En kadu kun uskaltauduin vieraan ihmisen kanssa viettämään Juhannusta. Ihan vieras ei kuitenkaan ollut, koska olen puhelimessa "tutustunut" hänen ajatuksiinsa. Jopa tunnistin hänet, vaikka aateskelin, että minkähän näköinen hän olikaan.

Tein aattona juhlapöydän, kera kaikenmaailmat. Hän ihmetteli ja hyvä niin tietty :) Vana Tallinna-kahvi oli pravuuri ja maistui mainiosti.

Karaokesta en ole piitannut, mutta nyt kahtena iltana olimme hetken sitäkin juttua kuuntelemassa ja nyt oon vähän sitä mieltä, että ei se nyt niin kauheaa olekaan. Rohkeita laulajia oli. Ei, itse en laulanut. Ei ole minun heiniäni ei.

En tiedä, menenkö vielä jonnekin hänen kanssaan, mutta ehkä menen toistekin.
        Tahdon sanoa kuitenkin, että en ole ihastunut, en rakastunut, vaikka todella mukava ihminen onkin. Molemmat yöt nukuin omassa mökissäni ja hän omassa asuntoautossaan.
        Tää nyt tiedoksi ettettete te ala luulemaan jotakin :)

Minulla oli erilaisempi Juhannus, kuin koskaan, mutta ihan mukava ja hauska Jussi oli.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Plääh. Palstalaiset odottivat actionia ja mitään ei tapahtunut. Liian vanhanaikaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Plääh. Palstalaiset odottivat actionia ja mitään ei tapahtunut. Liian vanhanaikaista.

Kyllä joo, sen takia harmittikin kun aloin ylipäätään kertomaan, mitä Juhannuksena teen. Pientä "äksöniä" ehkä toivottiin, mutku oon nyt vaan tämmönen unkkelo, etten ala helposti mihin vaan.
        Kuitenkin tavallisen mukavaa ja antoisaa oli, ja kyseinen henkilö on hyvä keskustelemaan. Keskustelutaidottoman ihmisen kanssa en lähtisi yhtikäs minnekään.
        Jos mitään kipinää-kipinää ei ole, niin turha sitä on huvin vuoksi ruveta silleen ja tälleen...:)

Sopivan mukava hänelle olin, mutta hivenen verran ripautin tympeyttä, ettei hän alkaisi rakastuilemaan muhun ja siten pilaisi kaveruutta:)

Pitää ajatella etukäteen tämmösiäkin juttuja . heh.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti kun olin kotona, niin melkein heti puhelin soi ja yks kaveri soitti, että on pyörälenkillä ja lähellä mua ja saako tulla käymään. Hieman takkuusen oloisena sanoin, että tuu vaan. Ollaan istuttu tuola ulkona ja ylläriksi tein Vana Tallinna-kahvit meille, kun Juhannukselta sitä Vana Tallinnaa jäi. Klappasin kermavaahtoa pihalla sillä aikaa, kun kahvipannu oli levyllä. Juotiin se pihalla jälkiruokamaisessa fiilingissä, ettei olis tullut tunnetta, häh keskellä päivää hörpitään viinaa. :)

Kaduttaa kun tos päivänä eräänä kerroin mun Juhannusmenoista teille täälä palstalla. Oottete te te ja te niin uteliaita, että mitä se Heikku nyt on keksinyt. Onks ees totta. Ees toinen puoli. Ja sitä rataa. Niinku "nysse" on rakastunut".

Totta ollut ja Juhannukseni meni oikein hyvin. Säät vaihtelivat niin, että lällympi ihminen olis varmaan jo alkanut valittamaan kylmästä ilmasta, mutta me ei valitettu, vaan oltiin ku olis ollut koko ajan heevetin hieno ilma. Välillä olikin.

En kadu kun uskaltauduin vieraan ihmisen kanssa viettämään Juhannusta. Ihan vieras ei kuitenkaan ollut, koska olen puhelimessa "tutustunut" hänen ajatuksiinsa. Jopa tunnistin hänet, vaikka aateskelin, että minkähän näköinen hän olikaan.

Tein aattona juhlapöydän, kera kaikenmaailmat. Hän ihmetteli ja hyvä niin tietty :) Vana Tallinna-kahvi oli pravuuri ja maistui mainiosti.

Karaokesta en ole piitannut, mutta nyt kahtena iltana olimme hetken sitäkin juttua kuuntelemassa ja nyt oon vähän sitä mieltä, että ei se nyt niin kauheaa olekaan. Rohkeita laulajia oli. Ei, itse en laulanut. Ei ole minun heiniäni ei.

Tahdon sanoa kuitenkin, että en ole ihastunut, en rakastunut, vaikka todella mukava ihminen onkin. Molemmat yöt nukuin omassa mökissäni ja hän omassa asuntoautossaan.

Minulla oli erilaisempi Juhannus, kuin koskaan, mutta ihan mukava ja hauska Jussi oli.

Heikunkeikku

Hienoo Heikku ettet alkanu ole "sillee", jos ei kerta mitään tunnetta ollut. Eikö edes yhtään kipinöitä, ei pieniä "säkäreitä".

Ei sitä väkisin voi alkaa toisesta tykkäämään ja ihastua. Niin se vaan on.

isseksein

• Anonyymi kirjoitti:

Heikunkeikku

Ihanaa kun uskallat avoimin mielin heittäytyä. Ja ihanaa että seura oli kunnollista ja mukavaa. Ja että teillä oli keskenänne niin kivaa että toistekin voi nähdä. Ja että ruoka jälkkäreineen oli hyvä.

Eli siis kaikenkaikkiaan jäi hyvä maku suuhu. kaikin puolin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä joo, sen takia harmittikin kun aloin ylipäätään kertomaan, mitä Juhannuksena teen. Pientä "äksöniä" ehkä toivottiin, mutku oon nyt vaan tämmönen unkkelo, etten ala helposti mihin vaan.
        Kuitenkin tavallisen mukavaa ja antoisaa oli, ja kyseinen henkilö on hyvä keskustelemaan. Keskustelutaidottoman ihmisen kanssa en lähtisi yhtikäs minnekään.
        Jos mitään kipinää-kipinää ei ole, niin turha sitä on huvin vuoksi ruveta silleen ja tälleen...:)

Sopivan mukava hänelle olin, mutta hivenen verran ripautin tympeyttä, ettei hän alkaisi rakastuilemaan muhun ja siten pilaisi kaveruutta:)

Pitää ajatella etukäteen tämmösiäkin juttuja . heh.

Heikunkeikku

Niivvai jos hän onkin sitä sorttii että rakastuu pieneen tympeyteen :D.

• siilivain kirjoitti:

Niivvai jos hän onkin sitä sorttii että rakastuu pieneen tympeyteen :D.

Ja ainahan sinä on riskinsä etä toinen ihastuu ja toinen ei.

• Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

Ja ainahan sinä on riskinsä etä toinen ihastuu ja toinen ei.

Se on kaikkein huonoin juttu, jos toinen ihastuu tai rakastuu ja toinen ei.
        Hän on menettänyt puolisonsa jokin aika sitten ja tahdon kunnioittaa hänen suruaan, enkä missään nimessä alkaisi kannustamaan mihinkään öh "paheelliseen" :) juttuun. Sen verran aikaa kuolemasta kuitenkin, että on havaittavissa toipumista ja tunnetta, että elämä jatkuu. Minähän sen tiedän, että elämä jatkuu, mutta on turha tietenkin sanoa toiselle, että "kyllä se siitä". Jokainen tarvitsee oman aikansa toipumiseen.

En kadu heittäytymistäni. Oikeastaan yllätys itsellenikin, että tälleen aloin, mutta hyvä että aloin. Näköjään oon muuttunut hieman erilaisemmaksi vanhenpuren.:)

Heikunkeikku

• Anonyymi kirjoitti:

Se on kaikkein huonoin juttu, jos toinen ihastuu tai rakastuu ja toinen ei.
        Hän on menettänyt puolisonsa jokin aika sitten ja tahdon kunnioittaa hänen suruaan, enkä missään nimessä alkaisi kannustamaan mihinkään öh "paheelliseen" :) juttuun. Sen verran aikaa kuolemasta kuitenkin, että on havaittavissa toipumista ja tunnetta, että elämä jatkuu. Minähän sen tiedän, että elämä jatkuu, mutta on turha tietenkin sanoa toiselle, että "kyllä se siitä". Jokainen tarvitsee oman aikansa toipumiseen.

En kadu heittäytymistäni. Oikeastaan yllätys itsellenikin, että tälleen aloin, mutta hyvä että aloin. Näköjään oon muuttunut hieman erilaisemmaksi vanhenpuren.:)

Heikunkeikku

Hyvä sinä :).

• Anonyymi

Voi, mun piti vielä takaisin tulla.
      Nimittäin pakko kertoa, vaikkei tämä nyt Juhannukseen mitenkään liitykään.
      Eilen puhuin illalla mun nuorimman pojan kanssa puhelimessa.
      Hupaisaa oli se, että kun hän aamulla meni työpaikalle, niin rakennuksen portailla, auringonpaisteessa kölli kyykäärme kääröllä. Paistatteli päivää.
      Tuossa ei sinänsä mitään, mutta se hupaisuus tulee nyt seuraavaksi:)

Kyykäärme oli päivänä muutamana myöskin ollut paikalla. Rakennuksen sisällä ja oli kova homma saada se kiinni ja vietyä ulos. Kuvaukset pääsivät alkamaan yli kaksi tuntia myöhemmin tuon käärmeen takia.
      Käärmeen takia oli hankittu käärmeenkarkoituslaite. Se laite päästi kuulemma sellaisia korkeita ääniä, joita ihmiskorva ei noteeraa, mutta käärmeille sen piti olla kauhistus.

Eikä-kö-ku, tämä eilen köllivä käärme nautiskeli alkavasta päivästä tämän kyykarkotuslaitteen Vieressä. :D Laite oli laitettu portaille, ettei se käärme taas luikertelisi sisälle. He he hee.
      JOS joku suunnittelee ostavansa tuollaisen käärmekarkoittimen, niin vois niinku ensteks vähä miettiä mihin rahansa pistää. Ettei tuu ostettua sutta :)

Heikunkeikku

• Anonyymi

Kukahan on säveltänyt karkoittimeen sellaista musaa, että se toimii päinvastoin: tule-luokseni -kutsu.
        Nythän toimivuus tai käänteinen toimivuus tuli testattua.

Hauska juttu. Aika.

Beng

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukahan on säveltänyt karkoittimeen sellaista musaa, että se toimii päinvastoin: tule-luokseni -kutsu.
        Nythän toimivuus tai käänteinen toimivuus tuli testattua.

Hauska juttu. Aika.

Beng

"Beng"

Onkohan hytyskarkoitelaitteet yhtä hyviä?
        Käärmekarkoite, suorastaan antikarkoite, toimii näköjään kutsuhuutona :)
        "Tule-luokseni-kutsu", kuten arvelit on varmaan oikea arvio tästä laitteesta.

Heikunkeikku

• Aurinko paistaa ja linnut laulavat,
      Sää on kuin linnunmaito, lämmin ja leppeä.
      Olo on kepeä kuin höyhenellä.

Hyvää ja suloisen onnellista Juhannusta
      itse kellekin kulkevaiselle.

• Anonyymi

Arska ei paista muurinpoja lättyjä, hillollla tai ilman . Lokero taivas kermavaatoako saako. Syödään brunssi mannermaiseen tapaan, erittäin kuivan valkoviinin kaa

• Anonyymi

Kahvi pannussa tai ilman, ruisleipä, eiliset grillieväät..joo ja aamupuuro mannermaiseen tapaan metsän keskellä

• Arska vasta yrittää kurkistella pilvien raosta, raikas tuuli puhaltelee, jengit nukkuu. Oliskohan yön aikana satanut vai tarvitseeko kasvimaa ja kukat vettä? Hmm..sehän selviää kun tekee pienen tutkimusmatkan pihalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe