Modeemi vinkuu?

Tuun hulluksi

Hankin juuri Elisan ADSL:n. Modeemi on SpeedStream 5100. Siitä kuuluu päällä ollessaan aina pieni hyttysmäinen vinkuna, joka muutaman tunnin kuuntelemisen jälkeen rupeaa käymään aivoon. Onko teillä muilla näin? En kyllä tällaista vinkuintiaania rupea vuosia kuuntelemaan. Suljen modeemin joka kerta, kun en nettiä käytä. Tiedättekö, onko Saunalahden modeemi täysin äänetön?

8

2867

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kopö

kiinni ole vaan moodeemin tyypistä.
      Niissä on joskus hakkurivirtalähde ja
      se vinkuu, mutta takuuvaihtoon.
      Motukan kuuluu olla äänetön, inisevä hakkuripoweri
      ei yleensä kauan pysy hengissä.

• Ylilääkäri

Ei vingu mulla mutta oletko huomannut että Speedstriimi käy hiukka lämmöillä. Mulla kuumenee niin helvetisti että pysyy vaikka kahvi kuumana jos kupin laittaa motukan päälle. Ei kyllä hirviä jättää
      yöksi päälle, syttyy tulille vielä koko paska...

• Seppottw

Ja mulla ilmeisesti liimaukset petti ja nyt kun siitä ottaa virrat pois niin se ritisee ja paukkuu tunnin verran ennen kun on kokonaan jäähtynyt.

• kake224

Minulla ei vingu kun koneentuuletin peittää tuon äänen ja kun sammutan koneen niin sammutan modeemin joten ei vingu.

• Tuun hulluksi

Mulla vinkuna kuuluu seuraavaan huoneeseen, jos on hiljaista. Se häiritsee näin koneen päällä ollessa vaikka on kahden metrin päässä.

• gamling
        Tuun hulluksi kirjoitti:

Mulla vinkuna kuuluu seuraavaan huoneeseen, jos on hiljaista. Se häiritsee näin koneen päällä ollessa vaikka on kahden metrin päässä.

Jos muutkin kuulee sen häiritsevänä on laitteessa vikaa.
        Jos modeemi on lähellä kaiuttimia voi ne vahvistaa äänen. Minulla vinkuu kaiuttimet, kun sytytän loisteputkipöytälampun.

Sinulla voi kyllä olla sama "vika" kuin minulla nuorempana. Kun menin taloon, jossa oli televisio niin kuulin sen vinkunan toiseen huoneeseen, vaikka ovi oli kiinni.
        Kun olin katsonut sitä tunnin ja kuunnellut vinkunaa olin aivan kuin humalassa.

• Tuun hulluksi
        gamling kirjoitti:

Jos muutkin kuulee sen häiritsevänä on laitteessa vikaa.
        Jos modeemi on lähellä kaiuttimia voi ne vahvistaa äänen. Minulla vinkuu kaiuttimet, kun sytytän loisteputkipöytälampun.

Sinulla voi kyllä olla sama "vika" kuin minulla nuorempana. Kun menin taloon, jossa oli televisio niin kuulin sen vinkunan toiseen huoneeseen, vaikka ovi oli kiinni.
        Kun olin katsonut sitä tunnin ja kuunnellut vinkunaa olin aivan kuin humalassa.

Kuulee muutkin. Mutta siis asun yksin, joten eivät ne ole kuunnelleet sitä pitkiä aikoja. Menen tosiaan itsekin ns. humalaan siitä mutta eivät ole aikaisemmat modeemit vaivanneet. Ne ovat olleet täysin äänettömiä. Nyt jouduin muuttamaan taloon, jossa ei ole kaapelia, joten piti ottaa ADSL. Marssitaanko se modeemi kädessä Elisan asiakaspalveluun ja saa uuden vai pitääko se viedä jonnekin muualle korjattavaksi ja odotella? Toivottavasti saan sitten heti vinkumattoman modeemin enkä vasta neljännellä kerralla. Vaikuttaa huonoilta nää modeemit, jos jollain toisella kuumenee ja useammalla vinkuu. Jos menee liian hankalaksi, vaihdan kilpailijalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe