Koiran omistajat

kysyn vaan

Olen pitkään ihmetellyt miten koiranomistajat on niin fanaattisia. Mikään muu maailmassa ei kiinnosta kun eläimet. Ihmisiä kohtaan olla todella tunteettomia ja kylmiä. Mistä tämä johtuu? Olenko väärässä??

59

2361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susanna

      Fanaattisia?! Pidän enemmän koiristani kuin useammista ihmisistä. Ihmiset voisivat toisinaan katsoa itseensä. Koirat ovat rehellisiä ja oma itsensä AINA! En ole tunteeton tai kylmä ihmisiä kohtaan, en vain pidä kaikista

      • pidät

        kaikista koirista...
        Ei ole ihan tervejärkistä elää noin koiramaista elämää, varo ettei lipsu käsistäsi tatsi todellisuuteen.


    • Sama havainto

      Koiranomistajat heijastavat omat tunteet koiraan ja koiran kautta. Samalla heistä tulee aika itsekkäitä ja vaativia muita kohtaan. Koira on usein välikappale nostaa omaa arvoa ja määräysvaltaa. Sama asia tapahtuu sekä miehillä että naisilla. Naisilla jopa useammin.

      Koira on laumaeläin ja se kiintyy ja hyväksyy lähes aina sitä hoitavan ja ruokkivan ihmisen isännäkseen. Jos koiraa kohtelee edes siedettävästi, koira rakastaa isäntäänsä ehdoitta.

      Nyt nämä koiranomistajat herkästi alkavat odottaa myös ihmisten käyttäytyvän koiran tavoin itseään kohti. Ja kun pettyvät muihin ihmisiin, koirasta tulee ihmisiä tärkeämpi asia, elämän keskipiste.

      Pidän koirista ja minulla on ollut kaksikin eri rotuista koiraa. Koirat olivat kyllä rakkaita mutta vain eläimiä eivätkä ne saa mennä ihmissuhteiden edelle.

      • olen kanssasi siitä itsekkyydestä samaa mieltä. Enkä siitäkään ihmissuhteiden eteen menemisestä.Tosi asiahan on ellei luonani voi kyläillä koirien takia, en todellakaan sellaista ihmissuhdetta kaipaa ja nyt en puhu allergioista enkä astmasta. meillä on paljon hyviä ystäviä niin koirapiireistä kuin koirattomistakin. Lämpimät läpi elämän kestävät ystävyys suhteet olemme saaneet juuri koiraharrastajista. ja kyllä keskustelemme paljon muustakin kuin koirista. En tunne olevani itsekäs ketään kohtaan enkä tunne ainoatakaan itsekästä koira ihmistä. Fanaatikkoja on kyllä vuosien saatossa tullut kohdalle, mutta he eivät kauan koira maailmassa viihdy. ja meille koirat eivät ole vain eläimiä vaan rakkaita perheenjäseniä täysillä oikeuksilla.


      • hauva2

        .. ja liiallista yleistystä. On vähän hassua väittää, että koiraan heijastetut tunteet tekevät sinällään ihmisestä vaativan. Eiköhän se mene niin, että ne jotka ovat psyykeltään vaativia ovat sitä riippumatta siitä onko heillä lemmikkiä vaiko ei. Toisaalta voisit väittää, että koska monet ihmiset ovat lepsuja koiransa kanssa, niin tämä aiheuttaa liiallista lepsuutta ihmisuhteissa. Ovat siis esim. liian periksiantavia. Eli tiivistäen; KOIRA ei sinällään muuta ihmisten perusluonnetta.


      • issu56

        kuvittelet asian ihan oikeasti olevan? Harmi vain, että kuvitelmasi on täysin väärä!!


      • Ei fanaattinen, koirax3

        siis nimenomaan näiden täällä palstalla hilluvien koiraihmisten kohdalla. Sitä vaan on ylivoimaista myöntää, paitsi korkeintaan itselleen...
        Sama ilmiö livenä monessa kasvattajassa. Nähty ja kuultu on.


      • sentään

        joku järki saisi olla "keittiöpsykologisoinnissakin". Aivan yhtä hyvin koiraharrastajat voisivat sanoa, että koirien vihaajat projisoivat koiriin ja niiden omistajiin mitä omituisimpia mielikuvia ja kanavoivat omaa pahaa oloaan viattomien luontokappalaiden kautta.

        Yllätys, yllätys, valtaosa koirista elelee tavallisissa perheissä, joissa eletään tavallista suomalaista arkea ja harrastetaan myös muuta kuin koiria. Koiraperheissä lapset oppivat empaattisuutta paitsi ihmisiä, myös eläimiä kohtaan.


    • koirax2

      kohdaltani voin sanoa, että vaikka minulla on kaksi koiraa, on minulla toki muutakin elämää... ;-D Minulla on perhe, ystäviä, käyn töissä jne.. Ehkä se on vain niin, että koirat ovat perheenjäseniä siinä missä ihmisetkin ja jokainen varmasti haluaa puolustaa omaa perhettään! Fanaattinen on tässä tapauksessa väärä nimitys.

    • osittain myös väärässä. Silloin aktiivisina työvuosinani omassa ammatissani huomasin koira ihmisten olevan paljon symppaattisempia potilaita ja yleensä ihmisten vaikeuksia kohtaan. Paljon kärsivällisempiä. Sama myös oli sitten lemmikkinä vaikka kissoja tai muita eläimiä. Ehkä sitten kasvattajilla on jonkinlainen hoivaamisvietti.

    • hauva2

      Saatat saada jatkossa vähän ikäviä viestejä, koska aiheesi on aika provosoiva.. Mutta vastaanpa nyt kuitenkin asiallisesti.

      Koiranomistajia kiinnostaa taatusti muutkin elämän osa-alueet. Itse olen töiden puolesta alalla, jossa ihmisten ongelmien selvittely on keskeistä, eikä kovin kylmä tai tunteeton voi olla. Tässä keskustelupalstalla puhutaan aiheen mukaisesti koirista, eikä täällä voi alkaa ruotimaan ihmisten ongelmia tai yleensä maailman menoa, niille on omat palstansa.

      Koirat ovat monelle hyvin tärkeä seikka elämässä, ja koirista halutaan pitää mahdollisimman hyvää huolta. Onko se sitten fanaattisuutta, ei mielestäni. Sinänsä koira-asioista kiinnostuminen ei estä kiinnostumista muista asioista, vaikka ihmisten hyvinvoinnista. Ikävää jos olet tutustunut sellaisiin koiraihmisiin, jotka eivät muusta välitä, mutta tuskinpa voit kuitenkaan yleistää sitä kaikkiin omistajiin.

    • yön_tytär

      Ihan puhtaasti voin sanoa, että sillä, että olen tunteeton ja kylmä :p ainakin tiettyjen asioiden kanssa, sillä ei ole mitään tekemistä koirieni kanssa. Ihmiset, tämä yhteiskunta, on se, mikä saa ihmisen kovettamaan tunteitaan jne.

      Joten; siitä Huolimatta, että olen kylmä, väsynyt ihmisiin ja heidän järjenjuoksuunsa, ja lisäksi turhautunut yhteiskuntaan, Siitä huolimatta minulla on lemmikkejä.

      (mitä enemmän tunnen koiraani, sitä vähemmän pidän ihmisistä; koirat ovat tosiaan mutkattomia, rakastavat pyyteettömästi, vaativat suht vähän ja eivät kieroile, puhu paskaa selän takana jne. Eli ovat kaikkea sitä, mitä ihanneystävä ihmiskunnassa.)

      • olet oikeassa

        Koirat ovat todella monelle korvike toimivasta ihmissuhteesta,älä täällä viitti provosoida muita siksi,että itse voit huonosti


    • jaahan

      niillä, joilla on esim. pieniä lapsia, niin heidän maailmansa pyörii näiden lasten ympärillä ja jutun aiheet ovat nk. hiekkalaatikkojuttuja. Samoten, kun on pelkastään koiria, niin jutut pyörivät tietysti näiden ympärillä... Näin se vain on.

      • koirax2

        nyt, älä yleistä, itsellä on kaksi lasta, enkä todellakaan puhu mistään hiekkalaatikkoleikeistä tai muuten vain kaikenaikaa lapsistani. Minulla on myös edelleen ne kaksi koiraa, mutta osaan todellakin puhua muustakin kuin koiristani. Taitaa nyt olla "oma koira ojassa" näillä kirjoittajilla jotka moittivat koiran omistajia ja perheellisiä ihmisiä! Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja kaikki eivät voi miellyttää kaikkia, vai odotatteko te, että kaikkien täytyy miellyttää juuri teitä?? Aika rajoittunut elämän katsomus... ;-D Niin että ollaan nyt vaan ihan omia ihania persoonallisuuksiamme, kukaan ei ole täydellinen -minultakin puuttuu vikoja!


      • Kysyn vaan

        saatat olla osittain oikeessa. Totta kai ihminen puhuu siitä mikä on ajankohtaista omassa elämässä. ja jos on lapsia niin niistä puhuu. mutta nämä ihmiset eivät ole mitään friikkejä. Toisin ku edellä mainitut koiraomistajat


      • koirax2
        Kysyn vaan kirjoitti:

        saatat olla osittain oikeessa. Totta kai ihminen puhuu siitä mikä on ajankohtaista omassa elämässä. ja jos on lapsia niin niistä puhuu. mutta nämä ihmiset eivät ole mitään friikkejä. Toisin ku edellä mainitut koiraomistajat

        kun tämä on "yleistä koirista" -palsta, niin miksei niistä koirista sitten saisi puhua? Täällä ainakin se olisi tarkoituksena, mutta jostain kumman syystä keskustelu kääntyy "yleistä koiranomistajista" -linjalle.. Jos nyt vaan ihan asiallisesti keskusteltais niistä koirista täällä ja jätettäis koirien omistajien moittimiset väliin. Tämän palstan ulkopuolella ei voi tietää mitä kukin tekee, vai puhutteko nyt taas vain niistä koiranomistajista jotka olette tavanneet ja tunnette? Yleistys pois, kiitos!


      • lgd
        koirax2 kirjoitti:

        nyt, älä yleistä, itsellä on kaksi lasta, enkä todellakaan puhu mistään hiekkalaatikkoleikeistä tai muuten vain kaikenaikaa lapsistani. Minulla on myös edelleen ne kaksi koiraa, mutta osaan todellakin puhua muustakin kuin koiristani. Taitaa nyt olla "oma koira ojassa" näillä kirjoittajilla jotka moittivat koiran omistajia ja perheellisiä ihmisiä! Kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia ja kaikki eivät voi miellyttää kaikkia, vai odotatteko te, että kaikkien täytyy miellyttää juuri teitä?? Aika rajoittunut elämän katsomus... ;-D Niin että ollaan nyt vaan ihan omia ihania persoonallisuuksiamme, kukaan ei ole täydellinen -minultakin puuttuu vikoja!

        "Taitaa nyt olla "oma koira ojassa" näillä kirjoittajilla jotka moittivat koiran omistajia ja perheellisiä ihmisiä!"

        Älähän yleistä.


    • Iskä×2

      Vaimollani on ollut yli kymmenen vuoden ajan koira ja nyt useita. Kerran hän kuuli koiriemme tappelevan pihalla tarhassa. Avasi oven ja huusi lujaa niille. Eipä muistanut, että pikkuiset oli saatu juuri nukkumaan noin tunnin yrittämisen tuloksena. Nehän heräsi moisesta rääkäisystä. Hiukan piti moittia, että etkö yhtään ajattele lapsiasi.
      Muitakin tapauksia on ollut, että koirat menevät kaiken muun edelle.

      • tappelu

        keskeyttää juuri siinä paikassa. Tulee muutoin tosi pahaa jälkeä ja iso lovi kukkaroon.


      • Riva

        olen aika puhdasverinen koiraihminen.Lapsi on jossain tilanteissa sanonut ,että minä välitän koirasta enemmän kun hänestä.Sanon ihan rehellisesti ,että koira on mulle hyvin tärkeä,mutta lapsi on maailman tärkein ja rakkain asia.


      • mitä varten
        Riva kirjoitti:

        olen aika puhdasverinen koiraihminen.Lapsi on jossain tilanteissa sanonut ,että minä välitän koirasta enemmän kun hänestä.Sanon ihan rehellisesti ,että koira on mulle hyvin tärkeä,mutta lapsi on maailman tärkein ja rakkain asia.

        ne pitää laittaa tärkeysjärjestykseen?


    • realist56

      olla aivan väärässä. Tuskinpa vaan tunteettomuudella ja kylmyydellä muita ihmisiä kohtaan on mitään tekemistä koiraharrastuksen kanssa.
      Mistähän olet moisen päätelmän tehnyt, jos näitä keskusteluja lukemalla niin eipä taida näiden perusteella kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä ihmisten todellisesta luonteesta voida tehdä.
      Sen sijaan ihmiset ylipäätään taitavat olla tässä stressavassa nykymaailmassa usein tunteettomia ja kylmiä toisiaan kohtaan.

    • westend

      petyin moniin ihmisiin jo ennenkuin mulle tuli koira. Kävin 10 v. sitten monta perättäistä pahaa kriisiä läpi. Olen saanut takkiin ihmissuhteissani ja ystävät ovat käyneet vähiin. Saatuani koiruuteni joululahjaksi 5v sitten elämänlaatuni parani ratkaisevasti. Tunnen taas ja rakastan. koirani kanssa tulee harrastettua liikuntaa, liiemmin en liikuntaa ennen koiruliinia harrastanutkaan. Mun koiruuteni hyväksyy mut sellaisena kun mä olen ja on ystävä mulle ehdoitta. Kun mulla meni huonosti niin ystävät kaikkosi.Mutta tosiharva ystävä on säilynyt ja koirani on tuonut mulle lämpöä ja lohtua yksinäiseen elämääni jos se on fanaattisuutta niin olkoon. I d´ont care!

      • siljasue

        oikeassa olet.Ei ole koiraa karvoihin katsomista..Ja myös koiramme hyväsyy meidät sellaisina kuin olemme.Eli ne kyllä osaa olla tosi kavereita tiukankin paikan tullen. Se on jännä miten ne vaistoo myös ihmisen mielen tilan ja tarvittaessa lohduttaa..


    • skyrider00

      mä tykkään ihmisitä samalla lailla ku eläimistäki.... eikä me olla tunteettomia muille... kasvattajat jotka on niin ylpeitä koiristaan ei välitä muusta, mut mä omistan seropin ja oon ystävällinen ihmisille.... ne pitävät koiriaan maailman hieopina ja välttelee joskus rodun muita kasvattajia kos ka on niin mustasukkasia, jos toisella on parempi koira.

      • Kyllä minä välitän muustakin kuin koiristani. Minulla on kaksi poikaa ja mies, joiden hyvinvointi on minulle hyvin tärkeää. Samoin sydäntäni lähellä ovat vanhukset ja vapaaehtois työ heidän parissaan. Vaikka kasvattaja olenkin ja ollut kauan niin se ei tee minusta piittaamatonta ihmistä. samoin on lähes kaikkien muidenkin kasvattajien suhteen, katsos kun on elämää koiraharrastuksen ulkopuolellakin.


    • plitukka

      En edes lukenut kaikkia muiden kommentteja (lupaan tehdä sen kohta).. Mutta johan pomppas!

      Ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä ja niin myös minulla. Ei minun koirarakkauteni ole keltään pois.. Mieheni on rakas, äitini on rakas, ystäväni ovat rakkaita, koirani on rakas....

    • muoriska

      Väärässä nimittäin. Yleistäminenhän on aina pahasta, mutta kyllä koiraihminen on yleensä myös luettavissa humanistien (=rakastaa kaikkea elämää) ryhmään, jolloin ihminen on hänelle tärkeä myös. Itsekin teen päivätyötäni ihmissuhdeammatissa, kohdaten päivittäin kymmeniä ja taas kymmeniä ihmisiä. Lieneekö mikään ihme, että sitten vapaa-ajalla mielelläni valitsen muuta itselleni tärkeätä seuraa, kuten koirat, kissat, hevoset, metsän puut ynnä muuta. Tosin olen "hairahtunut" myös vapaaehtoistyöhön ihmisten auttamisen saralla.

      Myöskään "fanaattinen" ei liene oikea termi useimpien eläinystävien kohdalla. Eiköhän jokaisella lihmisellä iene jokin aihepiiri, joka on sydäntä lähellä. (Jos taas ei ole, niin olisin taipuvainen oleman kyseisestä henkilöstä hieman huolissani.)

      Näiden aihepiirien eli innostuksen kohteen samankaltaisuudesta tai erilaisuudesta sitten johtuu, että henkilön A jutut on henkilö B:n mielestä varsin tylsiä, ne kun pyörivät paljolti henkilöä A kiinnostavien asioiden parissa. Jos henkilö A sen sijaan puhuisi henkilöä B kiinnostavista asioista, niin silloinhan henkilö B arvelisi, että onpas tämä henkilö A mielenkiintoinen ja hauska tyyppi. Sillä laillahan se varmaan menee.

    • Koira-ihmiset ovat yleensä,siis yleensä, lämminsydämisiä ihmisiä, mutta tässäkin on poikkeuksensa, jos on todella "höyrähtänyt" harrastukseen, voi olla että "muu maailma" hämärtyy, esimerkkinä: kun nuorena tyttönä olin näissä palveluskoira systeemeissä mukana, niin tulin joskus siihen tulokseen, että jotkut ihmiset olivat siellä aivan liian fanaatikkoja, ja toden totta koirat menivät kaiken edelle...myös lasten.

    • koirienystävä

      sitä mieltä niinkuin galleriasivullanikin lukee eli "mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä sitä parempana pidän koiraani" ja tämä todellakin pitää paikkansa kohdallani. se ei kuitenkaan johdu muusta kuin siitä ,että olen epäluotettaviin ihmisiin niiiiin kyllästynyt ja koirani on todellakin paras ystäväni.

      pystyn kuitenkin puhumaan muustakin ihmisten kanssa kuin koirista tai eläimistä yleensä, mutta onhan se pakko myöntää, että on ihanaa mennä koiraharkkoihin, kun siellä on samanhenkisiä ihmisiä. minulla ei muuten oikein olekaan noita koirallisia kavereita kuin siellä.

    • nisse

      ihmiset, kun ne on niin v:mäisiä ja ilkeitä, eimmäkseen. Ei oikein viitsi tuhlata tunteita ilkeille ihmisille ja niitä on suorastaan hälyyttävän paljon. Monesti olen miettinyt, että jos jokin henkilö olisi koira, se olis lopetettu luonnevikaisena jo ajat sitten.
      Mua muuten kiinnostaa mun koirien lisäksi mun hevoset.

    • diidadaada

      välillä ainakin tuntuu että tämä pitää liiankin hyvin paikkansa; "Mitä enemmän tapaan ihmisiä, sitä enemmän pidän koirastani".

    • ihmissuhdetaidot

      on hakusessa, ja elämä kolhii, pallo hukassa ihmisten kanssa, kukaan ei ymmärrä.... niin hauva se lohduttaa, ymmärtää, on ikuinen uskollinen ystävä, joka ei koskaan petä ja lässyn lässyn.
      On mullakin koiria, mutta tuollaiseen fanaattisuuteen en todellakaan haksahda mitä täällä koiraihmisissä OIKEASTI on.

      • hakusessa ihmis suhde taidot. Siitä huolimatta koira on ihmisen paras ystävä. Se ei petä, se hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet. Se ei aseta sinua ketään vastaan jne. Siitä huolimatta en ole fanaatikko, minulla on tarpeeksi elämää koirien ulkopuolellakin. Silloin ne olivat kun poikani olivat vielä pieniä ja perheemme oli suurempi, minulle pakoa arjesta. Oman harrastukseni ansiosta pääsin aina silloin tällöin pois kotoani ja olin muutakin kuin äiti, vaimo tai tytär. Samoin lenkit koirieni kanssa olivat hyvä tapa nollata päivän tapahtumat, niin koti kuin työ asioittenkin suhteen.
        Ja nyt kun olemme mieheni kanssa jo kahden kodissamme, niin jälleen koiramme ovat antaneet meille ajankulua ja melkein uuden nuoruuden, koska nyt meillä on aikaa hössätä niiden kanssa ja harrastaa muutakin. Iltaisin kun katselee telkkua mikä on sen mukavampaa kuin saada syliin lämmin hellä kaveri hali nalleksi??


      • kun se koira
        umalehtinen kirjoitti:

        hakusessa ihmis suhde taidot. Siitä huolimatta koira on ihmisen paras ystävä. Se ei petä, se hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet. Se ei aseta sinua ketään vastaan jne. Siitä huolimatta en ole fanaatikko, minulla on tarpeeksi elämää koirien ulkopuolellakin. Silloin ne olivat kun poikani olivat vielä pieniä ja perheemme oli suurempi, minulle pakoa arjesta. Oman harrastukseni ansiosta pääsin aina silloin tällöin pois kotoani ja olin muutakin kuin äiti, vaimo tai tytär. Samoin lenkit koirieni kanssa olivat hyvä tapa nollata päivän tapahtumat, niin koti kuin työ asioittenkin suhteen.
        Ja nyt kun olemme mieheni kanssa jo kahden kodissamme, niin jälleen koiramme ovat antaneet meille ajankulua ja melkein uuden nuoruuden, koska nyt meillä on aikaa hössätä niiden kanssa ja harrastaa muutakin. Iltaisin kun katselee telkkua mikä on sen mukavampaa kuin saada syliin lämmin hellä kaveri hali nalleksi??

        ei olekaan ihminen!


      • kun se koira kirjoitti:

        ei olekaan ihminen!

        olla ihminen? Se on erittäin rakas ja arvostettu perheenjäsen. Ja onneksi meillä on niitä monta. Ikinä ei ole syli tyhjänä, ja niinhän sen pitääkin olla EIKÖ........


      • siinä olekaan
        umalehtinen kirjoitti:

        olla ihminen? Se on erittäin rakas ja arvostettu perheenjäsen. Ja onneksi meillä on niitä monta. Ikinä ei ole syli tyhjänä, ja niinhän sen pitääkin olla EIKÖ........

        vaan siinä, että tälläkin palstalla on kirjoituksia, joissa ihminen aivan avoimesti myöntää suorastaan korvaavansa ihmissuhteita koiralla!
        Silloin on asiat pahasti pielessä.
        Pidetään ne koirat koirina, ja ihmiset ihmisinä.
        Yksikään koira ei voi korvata sitä mitä toinen ihminen voi ihmiselle antaa. Ihminen tarvitsee ihmisen, lajitoverinsa!


      • siinä olekaan kirjoitti:

        vaan siinä, että tälläkin palstalla on kirjoituksia, joissa ihminen aivan avoimesti myöntää suorastaan korvaavansa ihmissuhteita koiralla!
        Silloin on asiat pahasti pielessä.
        Pidetään ne koirat koirina, ja ihmiset ihmisinä.
        Yksikään koira ei voi korvata sitä mitä toinen ihminen voi ihmiselle antaa. Ihminen tarvitsee ihmisen, lajitoverinsa!

        parempikin ettei niitä ihmissuhteita niin paljon olisi. Ja nyt en puhu yleisesti vaan on paljon ihmisiä jotka ovat sairastuneet ja menettäneet otteen elämään. Monta kertaa tuo karvainen nelijalkainen ystävämme on pistänyt sairastuneen reagoimaan mihin yksikään ihminen ei ole pystynyt.
        Syitä on varmasti monia. Vanhainkodeissakin esim. pitkälle dementtiaa sairastavat ihmiset alitajuisesti ojentavat kätensä silittämään tai rapsuttamaan koiraa.
        Ja jos ihmissuhteisiin pettynyt haluaa olla koiransa kanssa ei se siitä mitään pahaa peikkoa tee. Ja kaikesta huolimatta aikanaan tällaisetkin ihmiset juttelevat toisen koiransa kanssa ulkoilevan ihmisen kanssa. Se jutteleminen kun ei vaadi mitään muuta kuin sen koiran.
        Sitä en ymmärrä miksi tällaisia ihmisiä sanotaan fanaatikoiksi. Monelle todella yksinäiselle eläin avaa aivan uuden miellyttävän maailman.
        Ei saa katsoa asioita liian mustavalkoisesti. Ja oletko kuullut sanonnan "Ihminen on susi toiselle ihmiselle".


      • FAU
        siinä olekaan kirjoitti:

        vaan siinä, että tälläkin palstalla on kirjoituksia, joissa ihminen aivan avoimesti myöntää suorastaan korvaavansa ihmissuhteita koiralla!
        Silloin on asiat pahasti pielessä.
        Pidetään ne koirat koirina, ja ihmiset ihmisinä.
        Yksikään koira ei voi korvata sitä mitä toinen ihminen voi ihmiselle antaa. Ihminen tarvitsee ihmisen, lajitoverinsa!

        Koirat on kyllä koiria, mutta yleensä niitten koirien narunpäässä on ihmisiä.
        Minusta on aika normaalia, että samanhenkiset ihmiset kaveeraa keskenään ja kun ne koirat on se yhdistävä tekiä on ihan luonnollista, että ne puheenaiheet on koirapitoisia. Kyllä sitä juttua sitten paljon muustakin riittää, vaikka kyllä myöntää täytyy, että se rakkain aihe on ne koirat.
        Itselleni ainakin on vuosien varrella hyvinkin paljon tullut loistavia ihmiskontakteja, joista osasta tullut hyviä ystäviäkin ja taatusti en ilman koiria heihin olisi koskaan tutustunut.

        Koira on ihmisen paras ystävä ja koiraihmisellä on oikeus siihen ystäväänsä, ilman että leimataan fanaatikoksi tai muuksi.


      • realist56
        FAU kirjoitti:

        Koirat on kyllä koiria, mutta yleensä niitten koirien narunpäässä on ihmisiä.
        Minusta on aika normaalia, että samanhenkiset ihmiset kaveeraa keskenään ja kun ne koirat on se yhdistävä tekiä on ihan luonnollista, että ne puheenaiheet on koirapitoisia. Kyllä sitä juttua sitten paljon muustakin riittää, vaikka kyllä myöntää täytyy, että se rakkain aihe on ne koirat.
        Itselleni ainakin on vuosien varrella hyvinkin paljon tullut loistavia ihmiskontakteja, joista osasta tullut hyviä ystäviäkin ja taatusti en ilman koiria heihin olisi koskaan tutustunut.

        Koira on ihmisen paras ystävä ja koiraihmisellä on oikeus siihen ystäväänsä, ilman että leimataan fanaatikoksi tai muuksi.

        varmasti monen koiranomistajan kohdalla, että koirien myötävaikutuksella nimenomaan syntyy niitä uusia ihmissuhteita, ja kun oikein hyvin nappaa niin saa ikuisen ystävän, joka ilman koiraa jäisi vain haaveeksi.


      • Kysyn vaan
        realist56 kirjoitti:

        varmasti monen koiranomistajan kohdalla, että koirien myötävaikutuksella nimenomaan syntyy niitä uusia ihmissuhteita, ja kun oikein hyvin nappaa niin saa ikuisen ystävän, joka ilman koiraa jäisi vain haaveeksi.

        Kyllä ole terävä kommentti. kyllä kaikkien nyt kannattais hommata koira. eihän ilman sitä voi tulla toimeen... Taas yks fanaatikko lisää!!


      • realist56
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllä ole terävä kommentti. kyllä kaikkien nyt kannattais hommata koira. eihän ilman sitä voi tulla toimeen... Taas yks fanaatikko lisää!!

        suksi sinä jo kuuseen päähänpinttyminesi. Ettei vaan iteltäs puuttuis ne ihmissuhteet tykkänään kun täällä jauhat tyhjää.


      • hauva2
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllä ole terävä kommentti. kyllä kaikkien nyt kannattais hommata koira. eihän ilman sitä voi tulla toimeen... Taas yks fanaatikko lisää!!

        Mitäs fanaattisuutta edellisessä viestissä oli? Kukaan ei väittänyt, että kaikkien tulisi hankkia koira, miten ihmeessä tämän päättelit? Ja ilman koiraakin voi tulla toimeen, eipä olla missään sellaistakaan väitetty.

        Mutta tosiasiahan on että, harrastusten kautta (olkoot sitten koira-, urheilu-, tai vaikka ompeluseuraharratus) tapaa samanhenkisiä ihmisiä, joita ei olisi ilman harrastusta tavattu. Ihmiset ystävystyvät myös opiskelun ja työn ohessa. Realistin ja FAUn kommentin idea olis siis se, että aiempaan kysymykseesi viitaten, koiraihmiset eivät ole sen kylmempiä kuin muutkaan ihmiset ja kykenevät muodostamaan ihmissuhteita, jopa niin että koiran avulla saatetaan ystävystyä.

        Rupeaa minusta kohta tuntumaan siltä, että olet itse FANAATTINEN koiraihmisten kauhistelija.


      • issu56

        että sulla on yhtäkään koiraa, sillä jos olis niin et moiseen sävyyn kirjoittelisi! Tai sitten luokittelet koiruutesi tiettyyn asemaan, johon ne eivät oikeasti edes kuulu!!


      • issu56
        kun se koira kirjoitti:

        ei olekaan ihminen!

        mutta voi oikeasti vastata erittäin montaakin ihmistä se yksikin koiruus!!!


      • issu56
        siinä olekaan kirjoitti:

        vaan siinä, että tälläkin palstalla on kirjoituksia, joissa ihminen aivan avoimesti myöntää suorastaan korvaavansa ihmissuhteita koiralla!
        Silloin on asiat pahasti pielessä.
        Pidetään ne koirat koirina, ja ihmiset ihmisinä.
        Yksikään koira ei voi korvata sitä mitä toinen ihminen voi ihmiselle antaa. Ihminen tarvitsee ihmisen, lajitoverinsa!

        voi korvata sen, mitä koira oikeasti antaa. Se antaa pyyteettömän rakkautensa, se on uskollinen ja luotettavin kaikista! Vaikka koiraa kohdeltaisiin kaltoinkin, niin aina se kuitenkin luottaa ja uskoo! Vaan tekeekö ihminen sitä toiselle???


      • issu56
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllä ole terävä kommentti. kyllä kaikkien nyt kannattais hommata koira. eihän ilman sitä voi tulla toimeen... Taas yks fanaatikko lisää!!

        etköhän nyt voisi ottaa sen järkikullan käyttöön sinä koiraton!? Turha on näillä palstoilla moiseen tyyliin kirjoitella!


      • kysyn vaan
        realist56 kirjoitti:

        suksi sinä jo kuuseen päähänpinttyminesi. Ettei vaan iteltäs puuttuis ne ihmissuhteet tykkänään kun täällä jauhat tyhjää.

        ootko kuullu sanontaa, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!! Mietippä tota...:) Ja mieti kirjoitusta minkä alkuun kirjoitin. Tulipa todistettua monia asioita...


      • Kysyn vaan kirjoitti:

        Kyllä ole terävä kommentti. kyllä kaikkien nyt kannattais hommata koira. eihän ilman sitä voi tulla toimeen... Taas yks fanaatikko lisää!!

        sinulle asiallisesti vastattu, mutta tuo inttämisesi kertoo ainakin minulle sen, että olet kovasti kateellinen. Sinulta taitaa puuttua ihmissuhteet ja joku ennen kanssani enemmän aikaa viettänyt onkin hankkinut koiran ja tunnet jääväsi syrjään. Ikävä juttu sillä me koira ihmiset olemme suht mukavia, harrastuksessamme emme katso mikä toinen on ammatiltaan vaan hyväksytään yksin tein porukkaan.


      • realist56
        kysyn vaan kirjoitti:

        ootko kuullu sanontaa, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!! Mietippä tota...:) Ja mieti kirjoitusta minkä alkuun kirjoitin. Tulipa todistettua monia asioita...

        tulla todistettua yhtään mitään. Kyllä se tunteettomuus ja kylmyys ainakin meikäläisestä on hyvin kaukana, se on moneen kertaan todistettu tässä matkan varrella.


      • issu56
        kysyn vaan kirjoitti:

        ootko kuullu sanontaa, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!! Mietippä tota...:) Ja mieti kirjoitusta minkä alkuun kirjoitin. Tulipa todistettua monia asioita...

        et ole vielä todistellut höläyksen pöläystäkään, pelkkää turhaa ja tyhjää jauhantaa!


      • FAU
        kysyn vaan kirjoitti:

        ootko kuullu sanontaa, se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!! Mietippä tota...:) Ja mieti kirjoitusta minkä alkuun kirjoitin. Tulipa todistettua monia asioita...

        Ja mikä oli pointti? Kenelle sun ylipäätään pitäisi todistella yhtään mitään?


    • olisi?

      Jos teillä ei olisi niitä koiria?
      Luulen, ettei teillä olisi niitä ihmissuhteitakaan.
      Kun tarvitsette ihmissuhteiden luomiseen välikappaleen: koiran.
      Muuten ette siihen kykene?
      Suljette pois tuttavapiiristänne koirattomat ihmiset, kun he eivät ole samalla aaltopituudella kanssanne? Ei heillä ole teille mitään annettavaa? Te ette osaa keskustella muusta kuin asioista jotka tavalla tai toisella liittyy koiriin. Maailmanne on supistunut.
      Ette kaipaa sellaista ystävää, joka ei pidä koiristanne? Vaikka ihminen olisi muuten mitä mukavin?

      • umalehtinen

        tietoa mistä kirjoitat. Miten sinä voit mitenkään koiranomistajien ihmissuhde taidoista tietää, kun et tunne meitä. Meillä on sukumme, on ystävämme, on työkaverit. Yleensä myös asumme jossain, eli on naapurit joiden kanssa on tultava toimeen. Miten sitten yleistä äidit ja isät, mummit ja vaarit. Luuletko ettei heilläkään ole elämää lastensa/lastenlastensa ulkopuolella. Myös me koirien omistajat olemme äitejä isiä ja mummija ja vaareja. Me myös olemme niitä liikuntaa harrastavia tyyppejä. Käymme teattereissa, elokuvissa, vierailuilla kaupoissa ja olemme erittäin asiantuntevia kuluttajia.
        Opiskele elämää vielä vähän lisää, ja jos tunnet tai luulet tuntevasi meistä jonkun niin mietippä tunnetko.
        Oletko sinä kateellinen? Yleensä koirien omistajat/harrastajat tulevat erittäin monenlaisten ihmisten kanssa toimeen. Meistä jotkut ovat jopa politiikassa mukana. Yhdistys elämä tulee osalle meistä ajankohtaiseksi. Osa meistä myös järjestää kokeita näyttelyitä koira tapahtumia. Hankkii sponsoreita muistakin kuin koiran ruoka firmoista. Monella ammatti näyttelijällä on koira/koiria kuten julkiksillakin. Jopa muissa maissa kuninkaallisilla on koiria ja nämä ihmiset eivät siis sinun mielestäsi omaa ihmis suhde taitoja.Vielä tuntuu minun allakkani olevan kovasti täynnä tapahtumia, niin koira juttuja kuin muitakin.


      • issu56

        moisen tyhmyyden olet päähäsi saanut??
        Kyllä meidän ystäväpiiriin kuuluu niin koirallisia, kuin myöskin koirattomia ihmisiä ja keskustelut liikkuvat laidasta laitaan. Katsos, kun sitä elämää tosiaankin on myöskin koiraharrastuksen ulkopuolella!!


      • hauva2

        .. alkaa mennä naurettavuuteen asti. Kuulepa, jos kaikki koiranomistajat ovat tunnekylmiä ja muutenkin inhottavia ihmisiä niin mietipä tätä:

        "Kennelliiton rekisteröimien pentujen ja tuontikoirien kokonaismäärä ylitti viime vuonna pitkästä aikaa 40 000 rajapyykin. Koiria rekisteröitiin kaikkiaan 41 921. Koiria on Suomessa noin 550 000." Tämä linkki on suoraan sivulta: http://www.kennelliitto.fi/uutiset20050127_1.htm

        Nämä kaikkiko koiranomistajat ovat fanaattisia, eivätkä kykene muodostamaan ihmissuhteita muihin kuin toisiin koiraihmisiin? Sanoisin väitettäsi hieman kohtuuttomaksi yleistykseksi.

        Suurimmalla osalla omistajalla on taatusti ei-koiraihmisiä ystävinään, ja silloin jutellaan ihan muista asioista. Lisäksi tästäkin joukosta monet toimivat ihmissuhdealoilla; lääkäreinä, hoitajina, psykologeina, opettajina, asiakaspalvelutehtävissä jne. Miten se sitten saattaa olla mahdollista, että koiraihmiset pystyvät yhtä hyvin kuin koirattomat tulemaan toimeen ihmisten kanssa tällaisilla aloilla?


    • Anonyymi

      Samaa ihmettelen. Tuntuu, että koiranomistajalla on vain oikeuksia, ei mitään velvillisuuksia muita kohtaaan, saati huomaavaisuutta. Koirat jätetään yksin kerrostaloasuntoihin ja pihoille räksyttämään melusaastetta ulkoilijoille ja etätyöläisille. Kevyen liikenteen väylät tukitaan viiden narun kennelvirityksillä tai niillä pusketaan päälle jonkin ison hurtan kanssa. Mökillä metsälintujen pesimäaikaan naapurin koirat juoksee vapaina kiinnipitoaikaan ympäri metsää ja aamuyöllä tulee pihaan jokin koira haukkumaan oravaa.

    • Anonyymi

      Kunpa kaikki koiran omistaja siivoaisivat jätökset pois. Nyt niitä näkyy kaduilla,ja pahimmassa tapauksessa ne kulkeutuu kengänpohjissa kotiin,ja kauppoihin. Tämä ei missään tapauksessa ole moite,vaan toteamus siitä etteivät kaikki huomioi muita kävelylenkkien käyttäjiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      262
      2876
    2. 197
      2832
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      67
      2405
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      208
      1896
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1172
    Aihe