Vantaalla kuninkaanmäen liitymässä skoda huojahtanut suoralla tiellä!

Anonyymi

Käykääs katsomassa. Neuvostoauto skoda on pohjoiseen päin ajettaessa kuninkaanmäen liittymässä huojahtanut tieltä ja vielä suoralla tiellä. Auto on metsikössä katollaan. Kyseessä harmaa skoda. Ajo-ominaisuudet eivät riittäneet moottoritienopeuksiin ja kuski tainut luulla liikaa itäveljen kanootistaan.

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kortti pois hurjastelijoilta.

    • Anonyymi

      Kyykyttäjän kohtalo on kova. Liian tehokas auto on lähtenyt lapasesta.

    • Anonyymi

      Se vasta noloa on, kun vanha ruosteinen Tojo lähtee pappojen lapasesta alle 50 nopeudessa katastrofaalisin seurauksin.

    • Anonyymi

      Näin uutisoitiin viime kesänä Iltasanomissa.
      "Toyotan koeajo päättyi navetan ovien läpi rehusiiloon – autosta löytyi rukoileva alaston mies."

      • Anonyymi

        Siinä oli Äijällä lähtö lähellä itämaiseen tapaan.


    • Anonyymi

      Olin paikalla noin minuutti tapahtuneen jälkeen. Skodan ansioksi laskettakoon se, että henkilöt olivat hengissä tapahtuman jälkeen.

      Syynä lienee ollut kännykän näperteleminen ja samanaikainen ajaminen liittymästä 120 km/h jolloin ohjauskulma ei sattunutkaan ihan samaan asentoon kuin liittymä olisi vaatinut.

      120 km/h katolleen kiviseen maaastoon olisi vielä 20 vuotta sitten ollut varma kuolema.

      • Anonyymi

        Ei kai kukaan ajele enää kännykkä korvalla?


      • Anonyymi

        minä olin tapahtumapaikalla puoliminuuttia tapahtuman jälkeen, auton kuljettaja lähti ruumisautolla kalmistoon ja paikalle tuli toisella autolla hämäysporukka joka oli selvinpäin, toisin kuin skodfa kuski ja kyydissä ollut alkuperäinen porukka, skodasta oli löytynyt huumausaineitakin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai kukaan ajele enää kännykkä korvalla?

        Skodaa joutuu vielä ajelemaan kännykkä korvalla, kun itäpulkassa ei ole vieläkään tuota länsimaista tekniikkaa, eli Bluetoothia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaa joutuu vielä ajelemaan kännykkä korvalla, kun itäpulkassa ei ole vieläkään tuota länsimaista tekniikkaa, eli Bluetoothia.

        Miten Terojen Dorossa toimii Bluetooth?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodaa joutuu vielä ajelemaan kännykkä korvalla, kun itäpulkassa ei ole vieläkään tuota länsimaista tekniikkaa, eli Bluetoothia.

        Skodassa on Bluetooth. Vanhoista takavetoisista länsiautoista se puuttuu. Niitä näkeekin eniten pitkin poikin teiden penkereillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä olin tapahtumapaikalla puoliminuuttia tapahtuman jälkeen, auton kuljettaja lähti ruumisautolla kalmistoon ja paikalle tuli toisella autolla hämäysporukka joka oli selvinpäin, toisin kuin skodfa kuski ja kyydissä ollut alkuperäinen porukka, skodasta oli löytynyt huumausaineitakin,

        Onko sulla kaikki kunnossa? Ilmeisesti sulla on hoitopaikka jäänyt saamatta.


      • Anonyymi

        Okei, hyvä että tämäkin selvisi.

        Anna palaa jos se auttaa.


    • skodan hapero kori on täysin turvaton kolari tilanteessa, turvavyötkin korjattu nippusiteillä..

      • Anonyymi

        "kori on täysin turvaton kolari"

        Näin se taitaa olla. Perin monilta jää tämä aspekti kokonaan huomiotta.


      • Anonyymi

        skeidan surullisenkuuluisa paperipelti ja harsoinen teräs sekä meltorauta eivät kestä kolari tilanteessa. näin se vaan menee, valitettavasti. sitten skodistien valtavasta massasta tulee kuollutta massaa ja itäkippana menee lunastukseen 😔😩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kori on täysin turvaton kolari"

        Näin se taitaa olla. Perin monilta jää tämä aspekti kokonaan huomiotta.

        Onko kori useinkin kolari? Siis erimerkkisissä autoissa?


    • Anonyymi

      Huoh! On se vaan niin ihmeellinen asia tuo kattokerhoon liittyminen, että sitä täytyy ulkopuolisen tulla hehkuttamaan Suoli24:ään.

      • Anonyymi

        Ei siinä muuten niin ihmeellistä, mutta kun se oli Skoda. Se saa palstan häirikön liekkeihin.


    • Anonyymi

      Skodalla ei suositella yli 60kmh nopeuksien ajamista. Alustan ominaisuudet loppuvat kesken ennen sitä

      • Anonyymi

        Ei suositella Auriksellakaan 60 ehdoton yläraja mutkissa metsään menee todistetusti...


    • Skodaa saa ajaa ihan tosissaan pelkästään suoralla tiellä.

      • Anonyymi

        Eikö Skodalla saa ajaa mutkatiellä ihan tosissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Skodalla saa ajaa mutkatiellä ihan tosissaan?

        Ehdottomasti ei. Mutkatiet ovat vain riittävän leikkimielisille ja ns. rattiinnukahtajille.


    • Anonyymi

      Neuvostoauto? Kyllähän Skoda on Tsekkoslovakiassa kehitetty. Joskus 50-luvulla se saattoi olla tyypillinen itäauto, mutta on niistä ajoista kehittynyt, Vakituisella taksikuskillani on Skoda, jossa on peruutustutka ym. vimpaimet. Menee lujaa moottoritiellä. Taisi tässäkin tapauksessa vika olla ratin ja penkin välissä.

      • Anonyymi

        Skodia tehtiin jo huomattavasti aiemmin kuin kukaan tiesi mitään Neuvostoliitosta.


    • Anonyymi

      Skodan tehtaalla valmistettiin panssarivaunuja.
      Mutta eihän niilläkään tehnyt mitään, kiväärin luoti
      mennä tupsahti läpi panssaroinnin.

      • Anonyymi

        Samaa paskaa nyky skoda itäautojen korit ja pellit, sekä kaikki rakenteet. Jopa hidastetöyssyissä vääntyvät autojen rungot pysyvästi. Takaisinpäin ei uskalla runkoa vääntää, kun katkeaisi koko ruma kaalilavetti.


      • Anonyymi

        Ja siitä huolimatta Salamasota-Aatun SS-kapiaiset olivat vallan innostuneita Skodan pienimmistä panssarivaunuista. Miksi?


      • Kirjoituksestasi huokuu syvä asiantuntemus. Kasotaanpa nyt kuitenkin vähän pohjois-amerikkalaisten sotahistorioitsijoiden näkemystä menneisyydestä, luettelonpätkää tsekkoslovakian vehkeistä, jotka eivät siis kelvanneet kellekään:
        "LT vz. 34 - CKD/Praga P-11 light tank. 50 built for Czechoslovakia.
        LT vz. 35 - Škoda S-IIa light tank built for Czechoslovak army. Captured examples used by Germany as Panzer 35(t).
        LT vz. 38 - CKD/Praga TNH light tank built for Czechoslovakia and export. Adopted by German army as Panzer 38(t) and continued in production until 1942.
        ST vz. 39 - Prototype medium tank design by CKD/Praga. Ordered by Czechoslovak army but production plans stopped by German takeover.
        AH-IV - Two man light tank built for export.
        F-IV-HE - 1937 prototype three-man amphibious light tank."


    • Anonyymi

      Pysyyköhän Tampereen ratikka edes raiteillaan kun nehän on skodan valmistamia. Huojahtelelvat.....

      Miksi muuten Superbien raideleveys on täsmälleen sama kuin Venäjän/entisen Neuvostoliiton rautateiden?

      • Anonyymi

        Esimakua Skodan ratikoista voit saada Hesassa.

        Sinun kannattaa tarkistaa tietosi tuosta raideleveysasiasta. Tiedätkö reppana edes sitä, mikä on raideleveys Suomen rautateillä? Onko sama kuin Venäjällä?


      • Anonyymi

        "raiteillaan kun nehän on skodan valmistamia"

        Skoda ei tiettävästi valmista raiteita tai edes kiskoja. Koetapa ottaa asioista selkoa ennen kuin sekoilet palstalla.


      • Anonyymi

        Toyota ei kelpaa edes resiinaksi Venäjän rautateille.


      • Anonyymi

        Jatkuvia vikoja ja toimimattomuutta on noissa skodan valmistamissa raitsikoissa raportoitu. hyvä skoda, pidä linjasi ja valmista paskaa. superbihan on kuin raitsikka, ja sellaisena sitä käytetty Venäjällä, siksi raideleveys on sama. Kiskoilla kulku ei rasita harsoista teräskoria siinä mitä maantiet, joten katkeamisia ei tapahdu, mutta ruostuuhan noi superbit ennätysajassa sekä teillä että rautateillä. se itälaatu..... 🤩


      • Superbissa on kaksi ERI raideleveyttä, joista kumpainenkaan ei vastaa Lokakuun rautateillä käytössä olevaa.

        Tiedtkö, miten raideväli ja raideleveys poikkeavat toisistaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvia vikoja ja toimimattomuutta on noissa skodan valmistamissa raitsikoissa raportoitu. hyvä skoda, pidä linjasi ja valmista paskaa. superbihan on kuin raitsikka, ja sellaisena sitä käytetty Venäjällä, siksi raideleveys on sama. Kiskoilla kulku ei rasita harsoista teräskoria siinä mitä maantiet, joten katkeamisia ei tapahdu, mutta ruostuuhan noi superbit ennätysajassa sekä teillä että rautateillä. se itälaatu..... 🤩

        Ja paskat. Vikoja oli saksalaisen Bombardierin tekeleissä niin, että tehdas joutui lunastamaan vaunut Helsingiltä takaisin. Kotimainen Transtechin Artic/Skoda on pelittänyt erittäin hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkuvia vikoja ja toimimattomuutta on noissa skodan valmistamissa raitsikoissa raportoitu. hyvä skoda, pidä linjasi ja valmista paskaa. superbihan on kuin raitsikka, ja sellaisena sitä käytetty Venäjällä, siksi raideleveys on sama. Kiskoilla kulku ei rasita harsoista teräskoria siinä mitä maantiet, joten katkeamisia ei tapahdu, mutta ruostuuhan noi superbit ennätysajassa sekä teillä että rautateillä. se itälaatu..... 🤩

        Käytännön vinkki raportoinnin tarkkailuun: kun kuljettaja havaitsee vian, hän täyttää siitä ilmoituksen ja kiinnittää sen klipsillä tuulilasin yläreunaan roikkumaan, jotta varikolla rasvarit osaavat reagoida huolto/korjaustarpeeseen. Siis: mitä useammin näet punalappuisen (eri) ratikan, sitä useammin on ongelmista raportoitu. Matkanteon kokonaan tyssänneet ongelmat hoidetaan heti. Esim. allejääneet jalankulkijat tai päälle pudonneet ajolangat vaativat muuta(kin) kuin varikkokäynnin. Menettely ei koske vain Skodia.


    • Anonyymi

      Toyota yleensä katkeaa koko auto kolaritilanteessa. Ohuesta pitsipellistä hätäisesti tinailtu päre kori on onnettoman heikkoa tekoa. Useimmiten niistä saattaa katon hitsaus saumat murtua itsekseen monttuun ajettaessa. Tojossa pitäisi olla hitaan ajoneuvon komio varoittamassa muita tiellä liikkujia ilmeisestä vaarasta.

      • Anonyymi

        Muuten kirjoitin oikein, mutta laitoin vahingossa ekaksi sanaksi toyota -siis skodissa on näin, sori virheeni t. edellinen kirjoittaja


      • Anonyymi

        Joo, kori meni Kuusakoskelle. Voimalinja on vielä tallessa. Ajattelin asentaa sen Mosseen. Ei tarvitse edes muutoskatsastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kori meni Kuusakoskelle. Voimalinja on vielä tallessa. Ajattelin asentaa sen Mosseen. Ei tarvitse edes muutoskatsastusta.

        Mossen rumpujarruilla Tojotan kesy voimalinja pidetään helposti hallinnassa.


    • Anonyymi

      Skodassa on rumpujarrut ja vanhemmissa jopa V-jarrut vaijerilla. Itälintta.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      56
      1968
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1678
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1357
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      228
      1295
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1169
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      316
      1080
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      336
      1070
    Aihe