Kalosilla miljoona kilometriä

Anonyymi

Kalosiin tuli miljoona kilometriä täyteen

16

1624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnittelut. Siis oliko Daewoo kalossi? Vaiko Renault kalossi? Vaiko pelkillä kalosseilla?

    • Anonyymi

      pah...


      mulla on ollut kalossi rullilla käynnissä keväästä 2004, 80 km/h

      nyt on mittarissa 11 miljoonaa

    • Anonyymi

      Mikä kone? Jos T18SED, niin ei tuu 200 000km ilman kannen avausta...

    • Anonyymi

      Juurikin näin, jos on T18SED, niin ei tuu. Pihassa seisoo Chevrolet/Daewoo Nubira 1.8 T18SED, mittarissa 201 kkm, kannentiiviste vaihdettu just 200 kkm, ja nyt ollu sitten vikana P0300 l. mitäs sitten, vika voi olla melkein mitä vaan sytytyksestä, imuvuotoiihin & p-ainesyöttöön. Mikä näistä yleensä menee, kannentiivisteen lisäksi?

    • Anonyymi

      Huonosti tehty kansi remontti, toisella kerralla voi onnistua?

      • Anonyymi

        Ei ollu, vaan p...a uusi puola ja/tai tulpan johdot. Myyty varaosakaupasta, suuri varaosakauppaketju eräässä eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa!

        Siis vika korjaantui, kun hyvästä Tamperelaisesta autopurkaamosta lähetettiin 30 kympillä toimiva vanha puolapaketti ja tulpanjohdot. Hyvä Tampere!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollu, vaan p...a uusi puola ja/tai tulpan johdot. Myyty varaosakaupasta, suuri varaosakauppaketju eräässä eteläsuomalaisessa pikkukaupungissa!

        Siis vika korjaantui, kun hyvästä Tamperelaisesta autopurkaamosta lähetettiin 30 kympillä toimiva vanha puolapaketti ja tulpanjohdot. Hyvä Tampere!

        Eiku tulpanjohdot ristissä. Näis on ns. hukkaava kipinä so. ei pitäs olla vaikeaa laittaa oikeet johdot oikeisiin tulppiin, kun vaihtoehtoja on vain 4.


    • Anonyymi

      Voihan se olla tietysti huonosti tehty kansiremppakin, kansi halki, tai (pako)venttiili ahdistaa, pytyissä kuitenkin suht samat paineet ja vikakoodi p0300 vehkeen muistissa jo ennen kansiremppaa, Jotkut on u-tubessa vaihtaneet puolat, tulpat ja t- piuhat ja saaneet p0300 häviämään, muttei toimi tässä. Ehkä se on sitten Kuusakoski, joka korjaa vian. Jos ton kanssa vielä muutaman tunnin viettää harrastuspohjalta, vm. 2005 1.8 Nubiran arvo lienee katsastettuna peräti puolentoista tonnin luokkaa.

    • Anonyymi

      Em kukkanen se vaan seisoo pihalla. Näin työnjuhlan kunniaksi räpläsin pari tuntia tätä Chevrolet/Daewoo/Nubira/Lacetti - T18SED-moottoria sen verran, että tuli vielä kerran tsekattua puristuspaineet, ja tulppien kv:t. Mittarin mukaan kaikissa tasaiset 13,1...14BAR. Näitä absoluuttipaineita ei turhan tosissaan kannata ottaa, mutta halpismittarikin näyttää sen verran, että tasaiset ovat. OBD-mittaukset jäi tekemättä, kun mittari ei suostunut enää Nubiraa lukemaan mitenkään. Olisko sitten obd-liitin jo hapettunut sellaiseen kuntoon ettei kontakteja. Sen verran tuli huudatettua autoa pihassa, että 1 & 2 pytyn tulpat tosi nokiset, 3 ja 4 puhtaat. Tyhjäkäynti kuin sepelimyllyllä, ja vikavalo syttyy ja rupeaa vilkkumaan, kun tarpeeksi kauan käy. So. mikä näistä opel /nubira moottoreista laukeaa tässä 200kkm korvilla yleensä? Liimaventtiileitä näissä on, mutta esim. omassa kaikissa pytyissä ok paineet. Tyhjäkäyntiääni on kalkatusta, mitä dieselitkään ei ole vuosikymmeniin pitäneet, so joku mekaaninen häikkä on, mutta ei kai näissä normiajossa mitkään runkolaakerit tms. männästä alaspäin hajoa? Ääni paranee, kun kierroksia nostaa, mutta tyhjäkäynti tosi kovaääninen. Ei viittis moottoria hajottaa osiks, jos joku olisi samantapaisten vaivojen kanssa paininut. Suuttimet tsekattu tee-se-itse menetelmällä, mikä tietysti luotettava kuin mikä, mutta suht samankaltaiset suihkut kaikista suuttimista, eikä suuttimet ole syynä mekaaniseen kalkatukseen.

    • Anonyymi

      se vaan seisoo pihassa... P0300-
      kansi ok, anturit vaihdettu, egr vaihtamatta vielä, kat uusi, uusi puola ja piuhat polttoainepaineet mitattu cr-kiskosta - tasaiset 4bar läpi eikä muutu käydessä eikä laske moottorin sammuttua. Lambda 1 & 2 mittaa jännitteitä kyllä, mutta menee/jää "open loop"- tilaan, ja aikansa käytyään "open loop - fault" ja tästä muutama minuutti ja vikavalo vilkkumaan. Mittaa(?) frp-paineen väärin 0... 0.6kPa kun mekaanisen mittarin mukaan noin 4 bar (400kPa). Missä on tämän p.ainepaineen anturi, mistä mittaa, jos mittaa?

    • Anonyymi

      Nonii, jos joku daewoo-chevro-ooppelispecialisi tietäis; ecu MR-140, P0300 ainoa virheilmoitus, mil lamppu palaa ja aikansa käytyään vilkkuu.
      OBD MODE 6;
      Ainoa virhe- testi
      TID$04 CID$60 - fail

      Siis em. Tid ja cid mitä ovat GM-riisikuppien koodilistoilla. Arvaan, että cid$60 on lambda-anturi- ylempi, tid$04 on joku testi, mikä ei mene läpi, mutta mikä ja miten korjaantuu? Onko tämä epäsopiva O2-lambda vaiko katkennut piuha/pinni liittimissä?

    • Anonyymi

      Uus ECU Delphi MR-140, piuhat lambdalle ok, edelleen P0300. Testi ,mikä ei mene läpi, on "Component Id $60 TID $04 - Manufacturer Defined - Fail"- Lambdoja on noin 6 kpl kokeiltu ja kaikille sama, nyt loppuu ideat. Joku joka on esim. Opelin X18XE taistellut vois ehkä tietää. Tosiaan perusvikailmoitus on P0300 eikä sitten muuta ja mode 6:n vikailmoitus yllä. Misfire Count on päällä kaikille pytyille, ja kaikille näyttää kyllä 0 pcs..

    • Anonyymi

      Puola vaihdettu ja tulpanjohdot, toimii nyt ilman vikavaloja. Autopurkaamo Tampereelta lähetti vanhan, mutta alkuperäisen - toimivan puolan ja piuhat, mitä uusia osia myyvä varaosakauppa ei tehnyt.
      Hyvä Tampere!

      • Anonyymi

        mutta yo. huolimatta Kalossilla ei ajeta miljoonaa km, ei lähellekään.


    • Anonyymi

      Ei tietenkään. Jonkun pellen avaus. Jos joku pystyy ilman koneremppaa ajamaan 180 tkm, niin sitä voi juhlia 😁

    • Anonyymi

      Joo, kyllä noi Daewoo-Chevroletit on huonoja Ooppelin kopioita. Mulla oli aito Russelsheimissa tehty G-Astra. Kannentiivisteen poltti 480kkm mittarissa ja alkuper. kytkimellä. Auto lähti paaliin 650kkm lasissa, kun katsatusinssi hakkas sen pohjan semmoseen kuntoon, että jätin hitsaushommat sikseen. Chevroletti-Daewoolle tekee kyllä 200kkm erittäin tiukkaa,

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2940
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2537
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1403
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      969
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      863
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      635
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe