Valtakirjamalli omaisen tietojen saantiin

Anonyymi

Minulle ei annettu omaistani koskevia tietoja vedoten salaisina pidettäviin asioihin. Sain eräältä toimhenkilöltä valtakirjamallin, joka on tehty sairaanhoitopiirin lakimiehen kanssa. Pitäisi helpottaa tiedonsaantia, kun kyse on läheisestä. Ei kuulemma vaadi todistajia tai todistuslausumaa, mutta minä varmuuden vuoksi hankin.

VALTAKIRJA

Valtuutan tyttäreni (nimi ja hetu) hoitamaan puolestani kaiken asiointini xxxxxn sosiaali- ja terveyspiirissä.

Valtuutus käsittää sosiaalipalvelujen, terveydenhuollon ja sairaanhoidon asioinnin sähköisesti, puhelimitse, kirjallisesti sekä asiakaskäynnillä. Se antaa tyttärelleni myös oikeuden ottaa vastaan kaikki minua koskevat, salassa pidettävät terveydenhuollon ja sairaanhoidon potilasasiakirjat sekä sosiaalihuollon asiakirjat, myös kuolemani jälkeen.

Paikka xx.xx.2019

Todistuslausuma

Samanaikaisesti läsnä olleina todistajina vakuutamme, että Etunimi Sukunimi, jonka tunnemme, on omakätisesti allekirjoittanut tämän valtakirjan. Toteamme, että Etunimi Sukunimi on tehnyt valtakirjan vapaasta tahdostaan ja että hän on kyennyt ymmärtämään sen merkityksen.

Etunimi Sukunimi Etunimi Sukunimi
nimenselvennys nimenselvennys

Mielipiteitä????

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valtakirja tarvitaan jo kaikessa asioinnissa mitä omaishoitaja tekee.
      Et saa edes apteekista hoidettavan lääkkeitä ulos, jos siellä ei ole valtuutusta sinulle.

Sitä minä ihmettelen, jos hoidettava on käynyt labrakokeissa tai saanut vaikka osastolle oeruutusajan soitetaan asioista hänelle, joka hoidettava eikä minulle joka on omaishoitaja.
      Luulisi olevan hoidonkin kannalta tärkeää, että omaishoitaja saisi asioista tiedon

• Anonyymi

Ei niitä toisen henkilön lääkkeitä saa ilman valtakirjaa kukaan muukaan ja sairaalallekin on itse tehtävä selväksi näissä tiedoissa, että lähiomaiselle voi ilmoittaa peruutuspaikasta. Ottakaa asioista selvää.

• Anonyymi

Juuri näin.

Ilmoitetaan hoidettavalle, joka ei ymmärrä, muista tai tahdo kertoa.
      Sitten asiasta täysin tietämättömälle hoitajalla kiukutellaan, että ei ole labroissa käyty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      294
      6666
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1267
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe