Valtakirjamalli omaisen tietojen saantiin

Anonyymi

Minulle ei annettu omaistani koskevia tietoja vedoten salaisina pidettäviin asioihin. Sain eräältä toimhenkilöltä valtakirjamallin, joka on tehty sairaanhoitopiirin lakimiehen kanssa. Pitäisi helpottaa tiedonsaantia, kun kyse on läheisestä. Ei kuulemma vaadi todistajia tai todistuslausumaa, mutta minä varmuuden vuoksi hankin.

VALTAKIRJA

Valtuutan tyttäreni (nimi ja hetu) hoitamaan puolestani kaiken asiointini xxxxxn sosiaali- ja terveyspiirissä.

Valtuutus käsittää sosiaalipalvelujen, terveydenhuollon ja sairaanhoidon asioinnin sähköisesti, puhelimitse, kirjallisesti sekä asiakaskäynnillä. Se antaa tyttärelleni myös oikeuden ottaa vastaan kaikki minua koskevat, salassa pidettävät terveydenhuollon ja sairaanhoidon potilasasiakirjat sekä sosiaalihuollon asiakirjat, myös kuolemani jälkeen.

Paikka xx.xx.2019

__________________________
Nimi, hetu
Osoite

Todistuslausuma

Samanaikaisesti läsnä olleina todistajina vakuutamme, että Etunimi Sukunimi, jonka tunnemme, on omakätisesti allekirjoittanut tämän valtakirjan. Toteamme, että Etunimi Sukunimi on tehnyt valtakirjan vapaasta tahdostaan ja että hän on kyennyt ymmärtämään sen merkityksen.


Etunimi Sukunimi Etunimi Sukunimi
nimenselvennys nimenselvennys

Mielipiteitä????

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valtakirja tarvitaan jo kaikessa asioinnissa mitä omaishoitaja tekee.
      Et saa edes apteekista hoidettavan lääkkeitä ulos, jos siellä ei ole valtuutusta sinulle.

      Sitä minä ihmettelen, jos hoidettava on käynyt labrakokeissa tai saanut vaikka osastolle oeruutusajan soitetaan asioista hänelle, joka hoidettava eikä minulle joka on omaishoitaja.
      Luulisi olevan hoidonkin kannalta tärkeää, että omaishoitaja saisi asioista tiedon

      • Anonyymi

        Ei niitä toisen henkilön lääkkeitä saa ilman valtakirjaa kukaan muukaan ja sairaalallekin on itse tehtävä selväksi näissä tiedoissa, että lähiomaiselle voi ilmoittaa peruutuspaikasta. Ottakaa asioista selvää.


    • Anonyymi

      Juuri näin.

      Ilmoitetaan hoidettavalle, joka ei ymmärrä, muista tai tahdo kertoa.
      Sitten asiasta täysin tietämättömälle hoitajalla kiukutellaan, että ei ole labroissa käyty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe