Valtakirjamalli omaisen tietojen saantiin

Anonyymi

Minulle ei annettu omaistani koskevia tietoja vedoten salaisina pidettäviin asioihin. Sain eräältä toimhenkilöltä valtakirjamallin, joka on tehty sairaanhoitopiirin lakimiehen kanssa. Pitäisi helpottaa tiedonsaantia, kun kyse on läheisestä. Ei kuulemma vaadi todistajia tai todistuslausumaa, mutta minä varmuuden vuoksi hankin.

VALTAKIRJA

Valtuutan tyttäreni (nimi ja hetu) hoitamaan puolestani kaiken asiointini xxxxxn sosiaali- ja terveyspiirissä.

Valtuutus käsittää sosiaalipalvelujen, terveydenhuollon ja sairaanhoidon asioinnin sähköisesti, puhelimitse, kirjallisesti sekä asiakaskäynnillä. Se antaa tyttärelleni myös oikeuden ottaa vastaan kaikki minua koskevat, salassa pidettävät terveydenhuollon ja sairaanhoidon potilasasiakirjat sekä sosiaalihuollon asiakirjat, myös kuolemani jälkeen.

Paikka xx.xx.2019

Todistuslausuma

Samanaikaisesti läsnä olleina todistajina vakuutamme, että Etunimi Sukunimi, jonka tunnemme, on omakätisesti allekirjoittanut tämän valtakirjan. Toteamme, että Etunimi Sukunimi on tehnyt valtakirjan vapaasta tahdostaan ja että hän on kyennyt ymmärtämään sen merkityksen.

Etunimi Sukunimi Etunimi Sukunimi
nimenselvennys nimenselvennys

Mielipiteitä????

3

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Valtakirja tarvitaan jo kaikessa asioinnissa mitä omaishoitaja tekee.
      Et saa edes apteekista hoidettavan lääkkeitä ulos, jos siellä ei ole valtuutusta sinulle.

Sitä minä ihmettelen, jos hoidettava on käynyt labrakokeissa tai saanut vaikka osastolle oeruutusajan soitetaan asioista hänelle, joka hoidettava eikä minulle joka on omaishoitaja.
      Luulisi olevan hoidonkin kannalta tärkeää, että omaishoitaja saisi asioista tiedon

• Anonyymi

Ei niitä toisen henkilön lääkkeitä saa ilman valtakirjaa kukaan muukaan ja sairaalallekin on itse tehtävä selväksi näissä tiedoissa, että lähiomaiselle voi ilmoittaa peruutuspaikasta. Ottakaa asioista selvää.

• Anonyymi

Juuri näin.

Ilmoitetaan hoidettavalle, joka ei ymmärrä, muista tai tahdo kertoa.
      Sitten asiasta täysin tietämättömälle hoitajalla kiukutellaan, että ei ole labroissa käyty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      170
      2916
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2516
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2199
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1829
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1763
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1621
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      93
      1393
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1141
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1069
    Aihe