3 tarinaa, liittyen yliluonnollisiin kokemuksiin.

Anonyymi

Alustan sen verran, että ohan normaali ihminen olen. Kerron niin, että ainoa ns. todellinen sattuma viimeisenä. Näihin asiallisia kommentteja, ja toki kerron omat ajatukset näistä.
1) Nuorena , n.19-20 v heräsin yöllä siihen että minut herätettiin. Käännyin katsomaan niin siinä oli 2 mustiin pukeutunutta naista. Toinen sanoi että ei ole henkilö jota haetaan. Poistuvat huoneesta pois. Oli erittäin todentuntuinen, ja vaihdoin huonetta. Parin päivän päästä kuoli vanha henkilö n.500 metrin päässä olevassa talossa. Tuo huone, siinä ei itseasiassa voi kukaan kykene nukkumaan jostain syystä. Monet vieraat vaihtaneet huoneen missä nukkuvat yhden yön jälkeen. Itse oletan, että olin yliväsynyt ja sen takia todentuntuinen uni. Toki oli kesää, ettei kuten yleensä syksyä tai pimeää.
2) Työpaikalla yövuorossa useat hoitajat, hoito-alalla olen, kertovat että kuin joku on käytävillä jne. Kerrottakoon, että kyseisessä paikassa ei ole liikuntakykyisiä. Yks hoitaja lopetti yövuorot sen takia. Mutta oletus, mielikuvitus tekee tepposet.
3) Tämä ainoa fakta, olin perheen kanssa ajelulla, mutkainen ja mäkinen tie. Kun auto sammui yhtäkkiä ylämäkeen ja siis pysähtyi. Lähti käyntiin heti ja mäen nyppylän takana tiellä oli kolme hirveä. Mikäli auto ei olisi pysähtynyt, kolari väistämätön. Auto toiminut sitä ennen ja sen jälkeen hyvin. Tuo oli sattuma,johon ei löydy selitystä. Laina auto, ja omistaja ihmetteli miten voi noin sammua yhtäkkiä. Tuo tosi, mutta kesä ja kuuma, oisko vaan tupehtunut.
Muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

20

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sattumista voi päätellä kaikenlaista, mutta siinä ei ole välttämättä mitään perää. Yhtä hyvin niistä voidaan keksiä ihan toisenlaisia tarinoita vain mielikuvitus on rajana.

      • Anonyymi

        Niinpä, mikä on sattumaa. Tuo auto juttu oli kyllä outo. Ei olis mitään mahdollisuutta väistää, kun.nopeutta yli 90km. Se että auto pysähtyy täysin, on outoa. Kun normisti jarruttaa, autohan menee vielä eteenpäin jonkin verran, kun nyt toppas käytännössä heti. Silloin kyllä aattelin, että jos on suojelusenkeleitä, niin nyt oli.


    • Anonyymi

      Tiedän mistä puhut - minulla on ollut ihan vastaavia lukemattoman monta kertaa. Ja juuri tuo miten auto alkaa temppuilemaan ja sitten vältääkin kolarin.

      Sen olen kokenut kolme kertaa ihan konkreettisesti.

      Ensimmäisen kerran auto vain temppuili - ihan kuin jokin outo voima olisi ottanut auton hallintaan, ratti kääntyi täristen väärään suuntaan. Olin kauhuissani, että mitä autolle tapahtui, mutta kun pääsin takaisin oikeaan suuntaan, niin siellä olikin paha kolari, ja ellei auto olisi temppuillut olisin väistämättä ollut tuo kolariauto.

      Toinen kerta liitty minuun itseeni. Olin rampista ajamassa moottoritielle, kun yhtä äkkiä päässä vain humahti. Pysähdyin siihen paikkaan, että mitä helkkaria - mistä on kysymys. Ne olivat ne muutavat tärkeät sekunnit. Kun lähdin liikkeelle, niin moottoritietä olikin ajanut kamikatze-itsemurha-ajaja vastaan liikennettä. Törmäys oli tapahtunut juuri. Olisin ollut hänen uhrinsa, jos en olisi niitä muutamaa hetkeä viivytellyt ennen rampista moottoritielle ajoa.

      Kolmas kerta oli hiljattain - oli öinen aika, olin autolla liikkeellä, kun päässäni alkoi soimaan lause 'aja hiljaa', ihmettelin sitä ja ajoin hiljaa, mutta tuo korvamato vain jatkoi lausetta 'aja hiljaa, aja hiljaa, aja hiljaa'. Mitä helkkaria, tyhjä tie, ei ketään missään, yöaika.

      Lopulta hermostuin totaalisesti ja pysähdyin keskelle katua noin 100 metriä ennen liikenneympyrää.

      Samassa näin ilmassa tulevan kohti moottoripyörän, joka oli saanut kimmokkeen ilmalentoon ilmeisesti liikenneympyrän kivetyksestä.

      Laskin pikaisesti välimatkaa, että riittääkö se, vai iskeytyykö pyörä tuulilasiin. Se ei ollut monesta kymmenestä sentistä kiinni. Ohi meni.

      Olkaa tarkkana - kuulkaa.

      • Anonyymi

        Ja se miksi juuri nyt eksyn tänne, jotuu siitä, että kuuli kummallisen sanan, se oli suomen kielinen, mutta ei aavistustakaan mitä se tarkoitti. Kun ryhdyin googlaamaan sitä, selvisikin, että se liittyy lääketieteeseen ja sairauteen jota minulle hyvin läheinen ihminen sairastaa, ja nyt olisi keksitty joku apu siihen. En ihan vielä ymmärrä, että mitä se tarkoittaa, mutta ihan alkavan ajatuksen tasolla antoi edes tärkeän toivonkipinän.

        Luin aikoinaan erään norjalaisen tiedemiehen kirjan Tuntematon ihminen, ja hän kertoi päätelmistään, että meidän aivoissa kulkee useammanlaista tietoisuuden virtaa, jota kuulemalla me saamme tietoa niin menneisyydestä kuin tulevaisuudestakin.

        En tiedä liittyykö tämä kokemus nyt siihen, mutta siksi sanoin, että olkaa tarkkana ja kuunnelkaa - aivot voivat napata jotakin sellaista tietoisuuden merestä, joka voi olla merkityksellistä tietoa meille itsellemme tai heille, jotka tarvitsevat meidän apuamme.


      • Anonyymi

        Korjaan kirjan nimen, muistan sen väärin, koska osuu johonkin minulle tuntemattomaan kirjailijanimeen. Kerron, kun löydän oikean nimen.


      • Anonyymi

        Mutta ihanaa, että joku kertoo samasta autokokemuksesta kuin itsellä on ollut. Se on niin uskomaton juttu, ettei sitä sanallisesti pysty kenellekään ulkopuoliselle selittämään ymmärrettävästi. Tsemppiä sulle - kyllä meitä vielä tarvitaan!


      • Anonyymi

        Mikäköhän on syynä kun joillekin tapahtuu näitä pelastus juttuja? Tarkoitan että onko niillä joku suurempi tarkoitus ihmiskunnalle tai sitten jollekin henkilölle joka taas on tärkeä ihmiskunnalle.


      • Anonyymi

        Esitit hyvän kysymyksen, että miksi juuri minä, eikä joku toinen. Olen tuo autojutusta viimeiseksi kirjoittanut anonyymi. Kokemus teki hyvin nöyräksi, ja mitä useammin sellainen toistuu, niin myös hyvin pieneksi. Voin vakuuttaa, että tunne ei ole mitenkään miellyttävä, mutta se on hyvin velvoittava.

        Olet oikeassa - tapauksen jälkeen vuosien kuluttua tapahtui jotakin sellaista, jonka ketjureaktion laukaisin tahtomattani, ja olen itsekin miettinyt, että oliko merkitys ja tarkoitus juuri siinä, että minut 'piti pitää hengissä', että tuo tapahtui?

        Itsessään sekin tapahtumasarja oli täyttä mystiikkaa - tosin sitä tuskin kukaan uskoo, vaan jäin ikään kuin syylliseksi syntyneisiin seurauksiin, mutta minulle sillä ei ole merkitystä.

        Mutta siitä tietysti olen vakuuttunut - ja voin vakuuttaa muillekin - kaikki ei ole todellakaan tässä mitä me silmin näemme ja korvin kuulemme - ja on myös jokin voima, keino, tapa, joka tätä elämän pelikenttää ohjaa ja säätelee.

        Tänään olen minä tuon työnteon kohde, ja huomenna mahdollisesti sinä, ja kyllähän me sitten hoidamme ne meille annetut tehtävät juuri kuten vaatimus kuuluu - maksoi mitä maksoi.

        En varmasti koskaan saa vastausta, mutta siitä huolimatta kysyn lakkaamatta itseltäni, että kuka todellisuudessa kaiken tämän teki/tekee, mistä se tulee ja miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se miksi juuri nyt eksyn tänne, jotuu siitä, että kuuli kummallisen sanan, se oli suomen kielinen, mutta ei aavistustakaan mitä se tarkoitti. Kun ryhdyin googlaamaan sitä, selvisikin, että se liittyy lääketieteeseen ja sairauteen jota minulle hyvin läheinen ihminen sairastaa, ja nyt olisi keksitty joku apu siihen. En ihan vielä ymmärrä, että mitä se tarkoittaa, mutta ihan alkavan ajatuksen tasolla antoi edes tärkeän toivonkipinän.

        Luin aikoinaan erään norjalaisen tiedemiehen kirjan Tuntematon ihminen, ja hän kertoi päätelmistään, että meidän aivoissa kulkee useammanlaista tietoisuuden virtaa, jota kuulemalla me saamme tietoa niin menneisyydestä kuin tulevaisuudestakin.

        En tiedä liittyykö tämä kokemus nyt siihen, mutta siksi sanoin, että olkaa tarkkana ja kuunnelkaa - aivot voivat napata jotakin sellaista tietoisuuden merestä, joka voi olla merkityksellistä tietoa meille itsellemme tai heille, jotka tarvitsevat meidän apuamme.

        "Luin aikoinaan erään norjalaisen tiedemiehen kirjan Tuntematon ihminen ..."

        Olisiko tuossa tarkoitettu H. Schjelderupin kirjaa Salattu ihminen? Tuollainen teos on mainittu Oskar Reposen kirjan lähdeluettelossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ihanaa, että joku kertoo samasta autokokemuksesta kuin itsellä on ollut. Se on niin uskomaton juttu, ettei sitä sanallisesti pysty kenellekään ulkopuoliselle selittämään ymmärrettävästi. Tsemppiä sulle - kyllä meitä vielä tarvitaan!

        Kaikenlaista on sattunut. Edellisestä on aikaa, joten eivät nämä ilmiöt ole jokapäiväisiä. En todellakaan ymmärrä miksi, mutta olen kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Luin aikoinaan erään norjalaisen tiedemiehen kirjan Tuntematon ihminen ..."

        Olisiko tuossa tarkoitettu H. Schjelderupin kirjaa Salattu ihminen? Tuollainen teos on mainittu Oskar Reposen kirjan lähdeluettelossa.

        Juuri se kirja! Olet oikeassa. En onnistunut jälkeenpäinkään löytämään sitä, kun en muistanut nimeä. Kiitollisuus on kyllä sama kokemus tuosta autotapahtumasta.

        - Itse joudun aika paljon, ja lähes päivittäin kokemaan samantyyppisiä ilmiöitä. Aika raskastakin. Ikävin kokemus minusta on ollut se, että yht äkkiä vain ulko-ovi on auennut vauhdilla ja rämähtäen. Tapahtunut kahdesti ilman mitään syytä, vaikka ovi on ollut takuuvarmasti suljettuna.
        Siinä on tullut sellainen tunne, että entä jos tuo tapahtuu yöaikaan ja kun talossa on vielä eläimiäkin? On kuin ei voisi luottaa mihinkään.

        Viimeinen kummallinen juttu oli, kun lintu tuli parvekkeen ovesta sisään. Oven edessä on paljon kasveja, joten vahingossa se ei voinut tapahtua, ja on vähän kummallista, että onnistuikin pujottelemaan niiden ohi.

        Se lensi sisällä rauhallisesti kuin tarkastellen paikkoja, ja istui sitten tuolin selkänojalle ja sirkutteli asiaansa aika pitkään. Sitten se vain katosi - emme nähneet sen lentävän ovesta takaisin ulos - viimeinen havainto oli, kun se lensi pöydän alle. Mutta ei pöydän altakaan mitään löytynyt.

        Oli pitkään epävarmuus, että onko se jossakin, vai lähtenyt jo.

        Lintuja sanotaan viestintuojiksi, ja mietimme, että minkähän viestin se toi. Ainoa minkä tiedän tapahtuneen täsmälleen samaan aikaan, niin erään tuttavani koira oli oudosti kadonnut suljetusta asunnosta, jota ei koskaan löytänyt.

        Miten sellainen voi olla edes mahdollista?!


      • Anonyymi

        Lisään sen verran vielä, että hän kertoi aamulla ulkoiluttaneensa koiran, ja vieneen sen takaisin sisälle ennen töihin lähtöä, ja oli itse vakuuttunut, että koira jäi makaamaan eteisen maton päälle, kun hän lähti.

        Ja kun hän palasi töistä, asunto oli tyhjä, eikä koiraa missään.

        Siitä ilmoitettiin kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja kyseltiin naapureilta, mutta kukaan ei tiedä mitään, eikä koiraa ole kukaan nähnyt, eikä sitä ole löytynyt mistään.


      • Anonyymi

        Uskomatonta, mutta totta. Juuri kun kirjoitin tarinasta tänne, se on selvinnyt, vaikka tapahtumasta on aikaa.

        Koira oli tippunut parvekkeelta, ja tapauksella on ollut silminnäkijä. Ventoviras ihminen oli ryhtynyt tuttavalleni kertomaan karmeaa tarinaa, jonka hänen miehensä oli nähnyt - koira oli hypännyt parvekkeelta.

        Hetken aikaa tarinaa kuunneltuaan, tuttavani kysyi, että missä he asuvat ja minkä näköinen koira oli. Kyse oli samasta koirasta.

        Poliisit olivat käyneet paikalla, kuten myös kyseinen mies, joka oli todennut, että koira oli kuollut välittömästi. Mitään tietoa ei oltu jätetty kuitenkaan omistajalle. Mysteeri on se, että mikä sai koiran käyttäytymään tuolla tavalla.

        Eli lintu todella toi viestin koiran kuolemasta.


      • Anonyymi

        Oli artikkeli Seuran netti lehdessä viesteistä rajantakaa ja siinä oli otettu juuri tuo kuoleman viestittäminen linnun välityksellä - minusta on vain jotenkin hassua, että miksi juuri minulle, kun ei tuo koira-asia koskenut minua. Olen silti varma, että siitä oli viestissä kyse.

        <<Lintu piipitti tuuletusikkunan välissä. Nainen hämmästyi. Hän ihmetteli, miten lintu on joutunut sinne ja alkoi auttaa vierailijaa. Vähän ajan päästä nainen sai kuulla, että hänen siskonsa oli kuollut samoilla hetkillä, kun hän päästi linnun vapauteen. Nainen tulkitsi, että sisko kävi jättämässä jäähyväiset.<<

        https://seura.fi/ilmiot/tarinat/kun-kuollut-laheinen-ottaa-yhteytta-rajan-takaa-vainajan-kosketuksen-saattaa-tuntea-esimerkiksi-halauksena-tai-hipaisuna-kasivarressa/

        Olen kyllä saanut ihan konkreettisiakin viestejä rajan takaa, jos liittyy jotenkin herkkyyteen näiden asioiden kanssa.

        Eräs koira - minulle tärkeä, mutta ei omani - tuli unessa niin kiiltäväturkkisena tervehtimään, taisi jutellakin jotain, mutta en enää muista mitä.

        Ajattelin aamulla herätessäni, että onkohan sille tapahtunut jotakin. Odotin soittoa ja ilmoitusta koiran kuolemasta, mutta mitään ei kuulunut, mutta laitoin päivämäärän ylös - vasta puoli vuotta myöhemmin sain vahvistuksen, että todella koira oli tuolloin jouduttu lopettamaan. Jostain syystä eivät vain halunneet tai pystyneet kertomaan sitä aikaisemmin.


      • Anonyymi

        Voi sentään :( Onneksi pelastuit. Tuliko se moottoripyörä ihan fyysisesti kolarin takia ilmassa, vai koitko, että olisit nähnyt sen sillain, ns. näkymättömänä? Siis se on just niin, että pitää olla tarkkana ja kuulla. Haleja ja voimia, toivon että jakselet, josko näistä sitten jäi jotain traumoja tms.


    • Anonyymi

      Tuollaisia suojeluskokemuksia on joillain ihmisillä. Kokemus ei välttämättä osu ainoastaan jotenkin uskonnolliselle ihmiselle, ehkä kuka tahansa saattaa kohdata selittämättömän.

      Tässä tieteellisesti suuntautuneen ja jokseenkin skeptisen blogikirjoituksen alla toinen kommentti lyhyesti mainitsee selittämättömän kokemuksen:

      https://blogit.savonsanomat.fi/uskomattomuuksia/elektronit-enkeleita-etevampia/

      😗

      • Anonyymi

        Minä ainakaan en ole mitenkään uskonnollinen ja olen kokenut useitakin ihmeitä elämäni aikana - olen pikemminkin tiedeihminen. Ja tänä päivänä tiedehän tietää selitysmekanismin ihmeille, joten eivät ne ole mitenkään edes tieteen vastaisia. Mutta en tietenkään tiedä, että miksi niitä juuri minulle tapahtuu.


      • Anonyymi

        Kiitos savonsanomien linkistä - ihan mahtavaa juttua. Tämä iski:

        <<Ainoa vika oli, että he käsittelivät olemattomia olentoja. Sen hyvä puoli on toki siinä, että siihen tarvittiin ihan vain puhdasta järkeä, jota eivät maalliset faktat saastuta.<<

        Todellinen oivallus!

        <<Enkelit käsitetään henkiolioiksi. Kvanttifysiikan myötä alkeishiukkasten aineellinen laatu on hämärtynyt pahan kerran, joten ero hengen ja aineen välillä alkaa olla menneen talven lunta. <<

        Tai todellisuudessa se on jopa keikahtanut jo niin päin, että mitään ainetta ei olekaan, vaan se on aivojemme luoma illuusio, jonka aistit viestittävät, mutta todellisuudessa siellä ei olekaan mitään. Elämmekin jättimäisessä tietoisuuden valtameressä, jossa kaikki on yhteydessä kaikkeen, ja tietoisuus virtaa meidän suuntaan sieltä jostakin.

        <<Riitely siitä, onko perimmäinen todellisuus henkistä vai aineellista, loppuisi siihen.<<

        Kyllä se on jo loppunut, ja totuus on tietoisuudessa. Laitan pari tosi hyvää tiedemiesten, kvantifyysikkojen pitämää luentoa aiheesta - toinen on pidempi ja syventävä ja toinen vain muutaman minuutin selonteko tilanteesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=ETynDYINhOY
        https://www.youtube.com/watch?v=HUlDiua2BcA

        Ainetta ja materiaa ei todella ole.

        <<Jäämme odottamaan elektronien olemattomuuden toteamista tai ainakin sen korvaamista jollain muulla esim. säieteorian kehittämällä hiukkasella. Toisaalta sen kutsuminen “hiukkaseksi” voi olla perusteetonta.<<

        Tässä tilannearvio itse säieteorian kehittäjältä - ja kyllä se perustuu ihan tieteeseen.

        <<"Kun maailmankuulu teoreettinen fyysikko Michio Kaku väitti löytäneensä todisteita siitä, että Jumala on olemassa, hänen päättelynsä aiheuttivat sekaannusta tiedeyhteisössä."

        Yksi säiteorian kehittäjistä Michio Kaku kertoo, että "Olen päätellyt, että olemme maailmassa, jonka säännöt ja lait ovat älyn luomia ” ja jatkaa "”Uskokaa minua, kaikki, mitä kutsumme sattumaksi tänään, ei enää ole järkevää. Minulle on selvää, että meillä on sellainen suunnitelma, jota ohjaavat säännöt, jotka ylimaallinen äly on luonut eikä mikään sattuma".<<

        Ja Puolitaival toteaa:

        <<Olisi kenties syytä luopua käsitteistä kokonaan ja korvata ne muilla termeillä, jotka paremmin vastaisivat tieteen tuloksia.<<

        Ja käsite henkilöityneestä Jumalasta pitäisi voida nyt korva jollakin muulla käsitteistöllä kokonaan, että pääsisimme kiinni siihen, mitä Einstein sanoi todetessaan:

        "Luonnontiede ilman uskontoa on rampa, uskonto ilman luonnontiedettä on sokea."[39]


      • Anonyymi

        Ja nyt siihen, että mikä oikeasti oli asiasi, eli tämä:

        <<Noin kymmenen vuotta sitten koin liikenteessä sellaista joka muutti minun ajattelua.
        Jokin esti minua kääntämästä autoani rekan eteen. En nähnyt enkeleitä, mutta minun järkeni ei pysty sitä tapahtumaketjua selittämään. Enkä enää yritäkkään.<<

        Aivan kuten minulla - auto ei ollut minun hallinnassani, vaan jonkin ulkopuolisen voiman. Lohduttavaa lukea, että meitä on muitakin. Toivottavasti hän saa tiedon myös siitä, ettei ole kokemuksensa kanssa niin yksinäinen olo.

        Joku voisi kuvitella, että tuollainen on hyvä kokemus, mutta todellisuudessa se on aika traumatisoivakin, koska sille ei ole mitään selitystä, että miten se on mahdollista, ja väistämättä tuota selitystä vain hakee ja hakee, kuten kirjoittajan lause 'Enkä enää yritäkkään' hyvin kertoo.

        Mutta nämä juuri todistavat tuon tieteen ja korkeamman älyn, joka ohjaa tätä pelikenttää, josta Michio Kaku puhuu - me voimme todistaa, että se on totta - ja edelleenkään en ole uskovainen kuin vain Einsteinin tapaan:

        "Olen syvästi uskonnollinen uskonnoton. Tämä on jokseenkin uudenlainen uskonto."[39]

        Lähde: wikisitaatit


    • Anonyymi

      Ja absolutely asiallisia kommentteja. Niitä pitää täällä kaikille suoda, koska monen kokemukset on tosi herkkiä ja henkilökohtaisia. <3 toivon itsekin, että kaikesta saisi puhua, eikä kuvaamasikaan jutut olisi enää taboo-"kategoriassa".

      Sinä koit näin, ja hienoa että kerroit :) oli siinä suojelus mukana, kun hirvet oli kadulla.

      Tuommoisia tummien hahmojen ilmestymisiä voisi kutsua ehkä kolmella "nimellä", ja sanon todella, että nousevat ne mistä tahansa, EI ihmisen kokemusta saa ns. juttelematta vähätellä, muutenkaan.
      Joskus ihminen voi pelätä yliluonnollisia asioita, jolloin mieli käsittelee asiat kuvien kautta.
      Toinen ajatukseni on, ettei ole lainkaan mahdotonta, että ne jotka ovat kertoneet ihan kautta aikain siitä, että haamuilijoita ilmestyy, olisivat oikeassa.
      Kolmas pohtimani vaihtoehto on, että jos on esim. kovin sairaita potilaita, niin heidän henkensä esim. unessa tulevat pyytämään apua, jos eivät valvetilassa siihen kuntonsa vuoksi, pysty.

      Hyviksiä tai ns. pahoja henkiä? Siitä emme voi olla varmoja; mutta en näe ollenkaan huonona juttuna niille puhumista, sillä silloinhan se ymmärrys lisääntyy :) jos muitten mielipiteet on ikinä epäkunnioittavia, niin lainaisin tähän Antsku-Bantskua: "Miull' on oikeus Miun tunteisiin!:)"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe