Jalkapallosta

Nyt on tullut katsottua taas paljon jalkapalloa tv:stä. On naisten, nuorten VM ja Copa Americaa.
Vain muutama huomio:
naisten jalkapallon arvostus on noussut. Upeaa! Tähän saakka olemme säästyneet pahimmalta diivailulta ja teatteritaiteen esityksiltä, jotka ovat vaivanneet miesjalkapalloa. Toisaalta sattuuhan se kun nappulakengillä tallataan lujaa jalkapöydälle tai potkaistaan polveen. Kyynärpää silmään tekee myös kipeää. Tv-ruudussa ne näyttää pikkujutuilta ja reaktiot yliammutuilta, mutta sekin miten reagoi kipuun on niin yksilöllistä.
Olen katsellut jonkun verran myös eteläamerikkalaista jalkapalloa ja nähnyt huikeita maaleja ja joskus aika hauskojakin tilanteita. Yleisesti ottaen latinofudis on värikkäämpää, pelaajat "neuvottelevat" tuomarien kanssa pienestäkin asiasta joka ei ollut mieleen ja VAR-tuomintaa käytetään ahkerasti.
Brasilian eilisiltaisesta pelistä jäi mieleen tunne että voi että miten hyvinnoi brasset pelaa kun niiden varsinaiset tähdet ovat poissa kaatuilemasta. Nyt jään jännäämään miten toinen suosikkijoukkue Argentiina selviytyy pahasta paikasta (edessä rotko, takana sudet) tänä iltana.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mimmien pelailua, on sellaista softista.

• Anonyymi

Se on hienoa että naisten jalkapallon arvostus on noussut ....tänään nähdään Ranska -Brasilia...yhdeksän jälkeen...
      Lapsenlapsistani molemmat tytöt ovat pelanneet jalkapalloa ....ja toinen on tuomarin tehtävissä nykyään....
      mimmimum-..mi

• Anonyymi

Olen nähnyt kun joillakin on pallo jalassa. Esimerkiksi isontalon antti ja rannanjärvi ja matti haap´oja. Murhha miehet.

• Anonyymi

Parempaa pallo nurmella ...liikuvana .. kuin pallo jalassa katuvana ...kenties...
        mimmimum-..mi

• Anonyymi

Et sitten tullut ajatelleeksi, ettei mainitsemillasi miehillä ole enää palloa jalassa, meinaan kun sitkeästi käytät on- sanaa?

• Anonyymi

Kyseisistä miehistä on muuten valokuvia joissa heillä on pallo jalassa. Eli ON edelleen.

• Kuinka moni arvon rouvista on pelannut itse jalkapalloa, siis oikein ottelussa?

Minäpä olen, ja se vasta olikin rankkaa, kun pelattiin sekajoukkuein. Nuoria , paljon pelanneita nuoria miehiä vastapuolella.

Mutta kyllä minä vaan niin mieleni pahoitin, eikun iloitsin, kun kainsainvälisen erotuomarikortin omaava henkilö tuli pelin jälkeen kentän laidalla minua kättelemään. "Pelasitpa hienon pelin!" Sitä sietää näin vanhana muistella.

Taisinpa olla muutaman kymmenen vuotta nuorempi, hih.

• Anonyymi

Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo sinun itsekehut ylittävät jo korppiksen aika-ajoin.
        Voipihan ne ohittaa tietty.

Siis oletko pelannut? Ei ole helppo peli. Olen sen lisäksi pelannut jääkiekkoa, pesäpalloa, lentopalloa

Enkä kerro kehuakseni.

• Anonyymi

Hikinen ilta MM-jalkapallossa oli ....jatkoajan jälkeen ranska meni 2-1 lukemat voittoon... siis Ranska-Brasilia 2-1.Tänään Ruotsi -Canada ...
      mimmimum-..mi

• En nähnyt peliä Englanti-Kamerun, mutta oli kuulemma tunteet pinnassa Afrikan tytöillä. Eilen illalla katselin Copa America-jalkapalloa kun Argentiina selvitti tiensä välieriin. Ei ole Argentiinan peli samanlaista, tulista ja nopeaa kuin joskus 80-luvulla...paras joukkue tähän mennessä on ollut Kolumbia, ei yhtään häviötä, täydet pinnat.

• Anonyymi

Hmmm....kyllähän peli sujuu mutta kenttä on naisille liian iso ja peliaika liian pitkä.
      60 minuutin jälkeen tempo laskee eikä kukaan jaksa potkaista pelivälinettä kentän toiselle puolelle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      53
      5500
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      93
      3389
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      45
      3289
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      75
      2458
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      54
      2341
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      75
      1877
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      299
      1685
    8. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      21
      1048
    9. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      7
      1046
    10. Kuinka kauan

Olet tuntenut kaivattusi oletko edes jutellut hänen kanssaan Tietääkö että kaipaat häntä
      Ikävä
      63
      933
    Aihe