Toyota supra 2019

Anonyymi

saattaahan uus toyota supra olla hyväkin:

"Toistaiseksi Toyotan urheiluauton viides sukupolvi tulee toimeen 340 hevosvoiman turvin. Taustalla on BMW:n 3-litrainen rivikuutonen (B58B30), perässä ZF:n 8-portainen automaatti ja takana aktiivinen lukkoperä. Korkein vääntömomentti asettuu 500 newtonmetriin.
Eväät riittävät 0–100 km/h kiihdytykseen 4,3 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 250 kilometriin tunnissa.
Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista, mutta Toyotalle räätälöitynä ja japanilaisinsinöörien hienosäätämänä. Supran valmistus tehdään Itävallan Grazissa Magnan monimerkkitehtaassa."

Ilman tuota japanilaisinsinöörien hienosäätämistä olisi varmaan erinomainen.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      vituiksi mennyt koko supra. Ois tehneet lexuksen kanssa sen supran eikä saksalaisten juntti-insinöörien kanssa bemarin paskaosilla.

    • Anonyymi

      Luulen kanssa, että kyseessä on paras Toyota kautta aikojen, saksalainen insinöörityö on niin huippua, ettei edes japanilaiset onnistu sitä pilaamaan, vaikkakin ovat luetun mukaan yrittäneet:

      "japanilaisinsinöörien hienosäätämänä."

      Täysin varmaahan on, että ilman ko. toimenpidettä auto olisi huomattavasti parempi. Kyseisestä moottoristahan muuten irtoaa pelkin softamuutoksin yli 430hv ja 668nm.

    • Anonyymi

      TM:n mukaan Supra ja Z4 tehtiin yhteistyössä ja autovalmistetaan kolmannen osapuolen tehtaalla Itävallassa. BMW vastasi komponenteista ja Toyota auton suunnittelusta ja kehittämisestä.

      • Anonyymi

        VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!

        Kolme konetta levinnyt testeissä .... Tero puhuu taas täyttä diibadaabaa.


      • Anonyymi

        "Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista"

        Mitä kohtaa lauseesta et ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!

        Z4 on painonjakaumaltaan epäedullisempi kuin supra. Toyotalla laittoivat ideaalipainojakauman. Ei liene epäselvää kumpi on ajettavampi ja radalla nopeampi siitä riippumatta mikä tehoversio z4ssa on. Ei toki huono ole Z4kaan mutta nipponin pojat on nyt vaan laittaneet vähän paremmaksi. No, samalta itävaltalaisen yhteistyökumppanin tehtaaltahan ne loppujen lopuksi tulevat.


    • Anonyymi

      Toyotan ja BMW yhteistyö tiivistyy. Täysin ymmärrettävää kun otetaan huomioon että Tojo omistaa n. 15 % Bemaria. En yhtään ihmettele jos Tojo piankin omistaa bemarista 49 tai 51 prosenttia.

      • Anonyymi

        Pakkohan tojon on ostaa osaamista, omilla surkeilla kötöksillään se jää auttamatta kehityksessä jälkeen.

        Tojon esimerkki "säästävästä ja vähän päästävästä" hybridistä:

        Toyota Corolla 2,0 hybrid sport touring:

        0-100km/8,1s, huippunopeus 180km/h, kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-121g/km
        hinta: 31 531€
        (https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)

        Samankokoinen ammattimiesten suunnittelema pelkällä polttomoottorilla:

        Skoda Octavia combi 1,5 tsi:

        0-100km/h 8,3s, huippunopeus 220km/h, kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
        hinta: 30 314€
        (https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)

        Kysyisin, missä kohdin säästö tulee?? Kyllä olisi ollut tuonkin "voimahybridin" (mainoksista, oikein naurattaa) suunnittelussa ollut syytä tukeutua ammattiapuun.


      • Anonyymi

        Hyvä vertailu ja se kyllä kertoo mikä on Toyotan halpishybridin tarkoitus. Tuo päästötesti on optimoitu hybridien eduksi ja silti perusturbo pesee Toyotan.


    • Anonyymi

      Supra ei voi olla hyvä koska siinä on käytetty konkurssiuhan alla kärvistelevän BMW:n osia. Muutaman vuoden päästä siihen ei saa varaosia. Tällä kertaa Toyota iski kirveensä kiveen.

      • Anonyymi

        Voi sinua höpöpoikaa. Mikä sinua ajaa tuohon hölmöilyyn??


    • Anonyymi

      Kyllä BMW on tehnyt toyotalle hyvän auton. Eipä siinä ole vaihtoehtoa jos ei omat rahkeet riitä urheiluauton tekemiseen.

      • Anonyymi

        Toyota on viimein huomannut, että kannattaa turvautua ammattiapuun, jos mielivät saada nykyajan ihmisten laatustandardit täyttäviä autoja, tojouskovaiset ei enää riitä, heillehän voi myydä mitä tahansa sontaa.


    • Anonyymi

      Koe ajoin tänään. Ensin supraa, sitten Skoda Ocu RS. Jälkimmäinen pesi kiihtyvyydessä, ajolleen ja maakaasun kulutuksessa ylivoimaisesti tojon. Ja hinnassa tietty, t. Auto Tietäjä Numero Fiat Uno

      • Anonyymi

        Mikä ajaa keskenkasvuisen nulikan valehtelemaan suoli24 palstalle? Elämän puuteko? Sellaisen voi myös hankkia, tiesitkös sitä?...


    • Anonyymi

      BMW:n kone tarjoaa kiihtyvyyden ja Nrembon jarrur pysäyttää.

      Muotoilu vainuttaisi kuitenkin olevan japanilaista laatua🤤

      • Anonyymi

        Juu, ei ihan onnistunut koriltaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe