saattaahan uus toyota supra olla hyväkin:
"Toistaiseksi Toyotan urheiluauton viides sukupolvi tulee toimeen 340 hevosvoiman turvin. Taustalla on BMW:n 3-litrainen rivikuutonen (B58B30), perässä ZF:n 8-portainen automaatti ja takana aktiivinen lukkoperä. Korkein vääntömomentti asettuu 500 newtonmetriin.
Eväät riittävät 0–100 km/h kiihdytykseen 4,3 sekunnissa. Huippunopeus on rajoitettu 250 kilometriin tunnissa.
Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista, mutta Toyotalle räätälöitynä ja japanilaisinsinöörien hienosäätämänä. Supran valmistus tehdään Itävallan Grazissa Magnan monimerkkitehtaassa."
Ilman tuota japanilaisinsinöörien hienosäätämistä olisi varmaan erinomainen.
Toyota supra 2019
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
vituiksi mennyt koko supra. Ois tehneet lexuksen kanssa sen supran eikä saksalaisten juntti-insinöörien kanssa bemarin paskaosilla.
- Anonyymi
Luulen kanssa, että kyseessä on paras Toyota kautta aikojen, saksalainen insinöörityö on niin huippua, ettei edes japanilaiset onnistu sitä pilaamaan, vaikkakin ovat luetun mukaan yrittäneet:
"japanilaisinsinöörien hienosäätämänä."
Täysin varmaahan on, että ilman ko. toimenpidettä auto olisi huomattavasti parempi. Kyseisestä moottoristahan muuten irtoaa pelkin softamuutoksin yli 430hv ja 668nm. - Anonyymi
TM:n mukaan Supra ja Z4 tehtiin yhteistyössä ja autovalmistetaan kolmannen osapuolen tehtaalla Itävallassa. BMW vastasi komponenteista ja Toyota auton suunnittelusta ja kehittämisestä.
- Anonyymi
VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!
Kolme konetta levinnyt testeissä .... Tero puhuu taas täyttä diibadaabaa.
- Anonyymi
"Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista"
Mitä kohtaa lauseesta et ymmärrä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VAG-Maailmasta en tiedä kun en lue tuota “totuuden torvea”, mutta BMW:llä oli tarjota mittavan kehitystyön tuloksena sopiva moderni suorakutonen joka täyttää päästövaatimukset. BMW:ltä tuli myös suuri osa infotainment ja vaihteistoratkaisuista, joissa saatiin suuri säästö kehityskuluissa. Ilman näitä uutta Supraa ei olisi nähty kustannussyistä. B58 oli jo valmiiksi yksi kaikkien aikojen parhaista BMW-moottoreista. Toyota sitten testasi sitä ja hajotti kolme moottoria testeissään, minkä perusteella koneen heikkoudet korjattiin ja saatiin ehkä kaikkien aikojen kestävin BMW-motti, jossa viritysvaraa riittää. Aika näyttää miten pärjää vertailussa 2jz:aan ja vaikkei ihan samoihin virityspotentiaaleihin pääsisikään, puolustaa B58B30 paikkaansa modernina ja vähäpäästöisenä konstruktiona. Supran monet peitetyt reiät viittaavat tulossa oleviin virityspaketteihin. Kyllä On Supran legendaarisen nimen arvoinen paketti!
Z4 on painonjakaumaltaan epäedullisempi kuin supra. Toyotalla laittoivat ideaalipainojakauman. Ei liene epäselvää kumpi on ajettavampi ja radalla nopeampi siitä riippumatta mikä tehoversio z4ssa on. Ei toki huono ole Z4kaan mutta nipponin pojat on nyt vaan laittaneet vähän paremmaksi. No, samalta itävaltalaisen yhteistyökumppanin tehtaaltahan ne loppujen lopuksi tulevat.
- Anonyymi
Toyotan ja BMW yhteistyö tiivistyy. Täysin ymmärrettävää kun otetaan huomioon että Tojo omistaa n. 15 % Bemaria. En yhtään ihmettele jos Tojo piankin omistaa bemarista 49 tai 51 prosenttia.
- Anonyymi
Pakkohan tojon on ostaa osaamista, omilla surkeilla kötöksillään se jää auttamatta kehityksessä jälkeen.
Tojon esimerkki "säästävästä ja vähän päästävästä" hybridistä:
Toyota Corolla 2,0 hybrid sport touring:
0-100km/8,1s, huippunopeus 180km/h, kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-121g/km
hinta: 31 531€
(https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)
Samankokoinen ammattimiesten suunnittelema pelkällä polttomoottorilla:
Skoda Octavia combi 1,5 tsi:
0-100km/h 8,3s, huippunopeus 220km/h, kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
hinta: 30 314€
(https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)
Kysyisin, missä kohdin säästö tulee?? Kyllä olisi ollut tuonkin "voimahybridin" (mainoksista, oikein naurattaa) suunnittelussa ollut syytä tukeutua ammattiapuun. - Anonyymi
Hyvä vertailu ja se kyllä kertoo mikä on Toyotan halpishybridin tarkoitus. Tuo päästötesti on optimoitu hybridien eduksi ja silti perusturbo pesee Toyotan.
- Anonyymi
Supra ei voi olla hyvä koska siinä on käytetty konkurssiuhan alla kärvistelevän BMW:n osia. Muutaman vuoden päästä siihen ei saa varaosia. Tällä kertaa Toyota iski kirveensä kiveen.
- Anonyymi
Voi sinua höpöpoikaa. Mikä sinua ajaa tuohon hölmöilyyn??
- Anonyymi
Kyllä BMW on tehnyt toyotalle hyvän auton. Eipä siinä ole vaihtoehtoa jos ei omat rahkeet riitä urheiluauton tekemiseen.
- Anonyymi
Toyota on viimein huomannut, että kannattaa turvautua ammattiapuun, jos mielivät saada nykyajan ihmisten laatustandardit täyttäviä autoja, tojouskovaiset ei enää riitä, heillehän voi myydä mitä tahansa sontaa.
- Anonyymi
Koe ajoin tänään. Ensin supraa, sitten Skoda Ocu RS. Jälkimmäinen pesi kiihtyvyydessä, ajolleen ja maakaasun kulutuksessa ylivoimaisesti tojon. Ja hinnassa tietty, t. Auto Tietäjä Numero Fiat Uno
- Anonyymi
Mikä ajaa keskenkasvuisen nulikan valehtelemaan suoli24 palstalle? Elämän puuteko? Sellaisen voi myös hankkia, tiesitkös sitä?...
- Anonyymi
BMW:n kone tarjoaa kiihtyvyyden ja Nrembon jarrur pysäyttää.
Muotoilu vainuttaisi kuitenkin olevan japanilaista laatua🤤- Anonyymi
Juu, ei ihan onnistunut koriltaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p601957Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,491692- 531609
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51537Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61525Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61445Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81316Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121291Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41183Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41158