Lääkitys Psykoottiseen masennustilaan?

Anonyymi

Mikä lääkitys olisi hyvä psykoottiseen masennustilaan? En voi kysyä psykiatrilta,koska ei ole rahaa mennä yksityiselle ja kunnalliseltakaan en voi kysyä.
Millainen yhdistelmä lääkkeitä voisi auttaa?
Tuntuu,että mikään ei enää auta .
(Jos joskus joudun vielä sairaalaan niin otan sähköshokit vastaan ).
En nyt halua kuvailla psykoottista masennnustilaani ja sen oireita.
Haluaisin vaan tietää ,että tietääko joku lääkityksen ,joka siihen oikeasti voisi auttaa?
Joku jolla on omakohtaista kokemusta tai siis jos yhtään luulette tietävänne niin voisitteko kertoa?
Tarvitsen apua.

69

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avoimen dialogin psykososiaalinen hoito.

      https://www.youtube.com/watch?v=c4aKg7gZZrk

      Reseptihuumeita en suosittele. Varsinkin psykoosilääkkeistä on pitkän päälle ja usein lyhyemmälläkin tähtäimellä niin paljon haittaa. Ainoastaan rauhoittavat lääkkeet kuten bentsodiatsepiinit voisivat olla tuossa tilassa todelliseksi avuksi, tilapäisesti nekin ettei tule riippuvuutta.

      • Anonyymi

        Jaaha... Lukekaa ketjun lopusta kommentteja... Diagnoosit vaihtuu ja muuta mukavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha... Lukekaa ketjun lopusta kommentteja... Diagnoosit vaihtuu ja muuta mukavaa?

        Diagnooseja vaihdetaan usein ja ketjun lopussa kerrottu tapahtuma totta.


      • Anonyymi

        Diagnoosini virallisesti ei enää ole psykoottinen masennustila,mutta se ei tarkoita,että minä en tietäisi paremmin asiaa kuin psykiatri.
        Ketjun lopussa kerrottu tarina on kertomus siitä,mitä terveyskeskuksessa voi tapahtua,kun lääkäri näkee vain psykiatrisen diagnoosisi.
        Eli määrää antibioottia,jolle olet allerginen ,vaikka kerroit olevasi allerginen.Suoraan tiputuksena 3 kertaa päivässä polikliinisesti eli itse piti käydä TK ssa kotoa.
        Ja miten toisaalta kun antibiootti vaihdetaan psyykkisiäkin oireita aiheuttavaan antibioottiin ciproflokasiiniin niin silloin diagnoosi unohdetaan ja sanotaan vielä,että sinä olet niin hyvävointinen,että miksi sinä sängyssä vaan makaat kotona.(yli 39 asteen kuume ja tulehdus
        levinnyt).Minulle annettiin lääke ,joka voi aiheuttaa itsetuhoisia ajatuksia ja johtaa itsemurhaan.Minulla oli jo valmiiksi noita ajatuksia.
        Tämän tapahtuman jälkeen jouduin nostamaan lääkitystä,koska olin ja olen niin järkyttynyt.
        Sain kauheita paniikkikohtauksia ja aloin epäilemään lääkkeitäkin,että entäs jos ne ovat placeboja ja jos lakkaan paniikissa uskomasta niihin niin kohta sekoan oikeasti.
        Diagnoosista viis,mikä helvetti auttaa ,kertokaa ,helvetin helvetti,jos tiedätte?
        Ei mikään!Niin just.
        Käyhän lukemassa ciprofloxacin aheisia juttuja .Ihmiset ovat sairastuneet psykoosiinkin siitä.Ei mulla muuuta tällä kertaa.


      • Anonyymi

        Ensimmäisen Ciprofloxacin Orion-annoksen yhteydessä saattaa esiintyä ps yykkis iä re aktioita.Harvoissa tapauksissamas e nnus tai ps ykoos ivoi edetä itsemurha-ajatuksiin/kuvitelmiin ja kärjistyäitsemurhayritykseen tai itsemurhaan.Jos oireitailmenee, keskeytä Ciprofloxacin Orion-hoito jaotayhteys lääkäriin välittömästi
        . Noin kopsattu pakkausselosteesta.Never mind kirotusvirheet,kopsauksessa ongelma.
        Antibiootteja ei ollut sopivia,siksi määrättiin näitä. Allergiat ja lääkkeiden yhteisvaikutukset. Siprofloksasiinin takia tauotettiin yksi lääke ja ilmeisesti lääkäri ei uskonut antibiootti-allergiaani psykiatrisen diagnoosin takia,niin hän ajatteli,että laitetaanpa oikein kanyylilla. Enhän olisi itse ottanut lääkettä,jolle olen allerginen.
        Nythän kävi niin,että luotin lääkäriin ja hoitajaan eikä tullut mieleenkään ,että he voisivat tehdä noin. Kefalosopriini IV nä on ikään kuin samaa kuin kefaleksiini tabletteina.


      • Anonyymi

        Siis nyt mä hermostuin taas ja provosoiduin.Ihan helvetin sama mulle tai ainakaan ei pitäisi välittää.Älkää uskoko,jos ette usko .Mutta lääkärin pitäisi uskoa potilaan anamneesiin.Jos anamneesissa kefeksin allergia niin ei lätkäistä kanyyliä käteen ja tykitetä suoneen .PRKLE.


      • Anonyymi

        Ja pitäisi olla vaan kiitollinen,että ei kuollut,että joku antibiootti auttoi. Ai herran jestas,en kestä.


    • Anonyymi

      Sehän tässä onkin,kun lääkitys minulla on jo ollut kauan,mutta se ei auta.
      Keskusteluapua ei niin vaan saa ,kun ei ole resursseja.
      Olen siis ns. menetetty tapaus eli minun hoitooni ei käytetä resursseja .

      Kysyn lääkkeistä,koska haluan tietää minkälainen lääkitys vakavaan psykoottiseen masennustilaan voisi auttaa?
      Mietin vaan voisiko minullekin olla olemassa sopivampi lääkitys.
      En voi sitä lähteä psykiatrilta kyselemään,koska valitettavasti psykiatriin ei voi luottaa.En ole vaihoharhainen vaan kokenut omakohtaisesti asian.
      En minäkään lääkkeitä suosittele kenellekään.Tuntuu,että niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä,mutta kun ihminen sairastaa kauan psykoosisairautta niin mitä sitten muka pitäisi tehdä?
      Eli tietääkö joku mitä lääkkeitä psykoottiseen masennustilaan? Onko joku lääkitys auttanut?

    • Anonyymi

      Kyllä sinun pitäisi saada keskusteluapua, tuo on tosi väärin.

      "ihminen sairastaa kauan psykoosisairautta niin mitä sitten muka pitäisi tehdä?" Se "psykoosisairaus" tulee osittain juuri niistä lääkkeistä. Ikävä tosiasia mitä lääkärit eivät halua nähdä.

      "n ole vaihoharhainen vaan kokenut omakohtaisesti asian." Ei kaikkiin voi luottaa.
      Tämä sinun kannattaa lukea lääkkeistä ellet ole jo lukenut:

      https://madinfinland.org/psykoosilaakkeet/

      Pitäisi miettiä mistä voisit saada keskusteluapua. Pika-apuna, onko sinulla mahdollisuus saada bentsoja, miedot sellaiset nimittäin voisivat olla lääkepuolen ensiapu, kun vain katsoo ettei syö paria viikkoa pitempään ettei tule riippuvuutta.

      Sinuna lakkaisin käyttämästä tilanteestasi sanaa "psykoosisairaus." Nuo reaktiot ovat elämän ongelmista johtuvia, luonnollisia. Ne pitkittyvät nykyisenkaltaisella peruspsykiatrisella "hoidolla."

      • Anonyymi

        ^Siinäpä oli taas varsinaista "tohtorointia". Älkää vaan ihmiset näihin julistuksiin luottako missään tapauksessa.

        "Nuo reaktiot ovat elämän ongelmista johtuvia, luonnollisia. Ne pitkittyvät nykyisenkaltaisella peruspsykiatrisella 'hoidolla.'"

        Mitä sinäkin niistä toisen ihmisen "reaktioista" ja "elämän ongelmistsa" yleensä kuvittelet tietäväsi, parin nettiviestin perusteella? Haloo?

        Voi olla että peruspsykiatrisessa hoidossa on ongelmia. Näissä jutuissa niitä on vielä enemmän.


    • Anonyymi

      Tiedän kyllä nämä ongelmat lääkityksestä,mutta jos paikalle sattuisi psykiatri niin mitäköhän lääkkeitä hän suosittelisi psykoottiseen masennukseen?
      Tilanteessani ei nyt keskusteluapu auta,kun en kykene edes sanomaan olevani masentunut .

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Tuputat jotain vieroitusryhmääsi ja omaa ideologiaasi, kun toinen kysyy lääkitysasioitaan? Voi jumalauta sentään... Ulos tällaiset palstalta!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ole olemassa parantavaa lääkettä. Mahdatkohan alkup. olla lääkekierteessä johon lääkärit ovat sinut laittaneet? Ennen pitkää tulee tuo psykoottinen masennus diagnoosi lähes kaikille pitkään masennuslääkkietä syöneille, vaikka todellisuudessa kysymyksessä on lääkkeiden aiheuttama lääkepsykoosi. Lääkkeitä on pakko syödä kun niitä aina vaan lääkärit kirjoittavat vuodesta toiseen, välillä vaihtavat toiseen merkkiin, lisäävät tai vähentävät määrää. Kun sairas ei parane tällä lähetetään sähköön. Tämä on kovin yleinen hoitokäytäntö, valitettavasti. Mutta ei sähkölläkään masennustila parane. Lääkkietä ei missään tapauksessa lopeteta ja lääkekierre jatkuu ja kohta ollaan taas alkutekijöissä. Lääkäriparat eivät ymmärrä todellista tilannetta. Koeta löytää apua jostain lääkkeiden lopetukseen, kärsi vieroitusoireet ja sitten on toivoa helpotuksesta.

    • Anonyymi

      Ei ole kokemusta mutta masennuslääke ja terapia auttavat. Psykoottinen masennus ei ole sama asia kuin psykoosi. Psykoosilääkkeitä ei tarvita. Terveyskeskuslääkäri tietää kyllä sopivan lääkkeen tai kirjoittaa lähetteen polille jossa psykiatri määrää lääkkeen. Jokaisessa kunnassa on myös mielenterv.hoitaja. Kallista yksityistä ei tarvita. Ei muuta kun soitto vaan jaonnea.

    • Anonyymi

      Täällä jälleen annetaan huuhaaneuvoja ja demonisoidaan lääketieteitä mielin määrin toisten kustannuksella. Suosittelen sinua menemään ammattilaisen vastaanotolle. Masennus on vakava sairaus joka hoitamatta saatta kehittyä pahaksi. Tällä palstalla on sivusta huutelijoita, jotka purkaa omaa mielipahaa kertomalla harhaajohtavaa tietoa. Suomessa on tasokasta hoitoa saatavilla. Itse pitää valmis/kypsä apua reilusti hakeen.

      Lekuri

      • Anonyymi

        Masennus ei ole sairaus.

        https://madinfinland.org/rakenteellinen_korruptio/

        Uuden tautiluokituksen myötä lääketeollisuus kiinnostui psykiatriasta aivan uudella tavalla ja APA otti uusista yhteistyömahdollisuuksista kaiken irti. Tieteelliset symposiumit alettiin järjestää yhteistyössä lääketeollisuuden kanssa, ja samalla psykiatrian vaikutusvalta alkoi laajentua lääketeollisuuden kanssa kehitettyjen ”masennustietoisuuskampanjoiden” avulla. Ennen ymmärrettävänä reaktiona elämään pidetty surullisuus muuttui vuonna 1987 alkaneen SSRI-lääkkeiden aikakauden myötä alitunnistetuksi ja alihoidetuksi sairaudeksi, joka johtui ”kemiallisesta epätasapainosta” etenkin serotoniinin suhteen. Teoria oli täysin tuulesta temmattu, mikä myönnettiinkin julkisesti vuonna 2010. Tässä välissä johtavat psykiatrit kuitenkin markkinoivat lääketeollisuuden sponsoroimina masennuksen kansantaudiksi väittäen, että SSRI-lääkkeet ovat kemiallisen epätasapainon korjaavia täsmälääkkeitä masennukseen. Masennus oli siis muuttunut ymmärrettävästä reaktiosta aivosairaudeksi ja samalla masennusdiagnoosin saaneiden määrä alkoi kasvaa hurjaa vauhtia.

        https://www.rapport.fi/journalistit/jani-kaaro/miten-masennuksesta-leivottiin-kaikkien-aikojen-bisnes

        Tarina on kaikille tuttu: masennus johtuu kemiallisesta epätasapainosta aivoissa. Mielialalääkkeet auttavat, koska ne korjaavat tasapainon aivokemiassa. Viesti, jota amerikkalaisessa mediassa alettiin 1980-luvun alussa rummuttaa, oli suoraviivainen. Suomeen tarina saapui kymmenen vuotta myöhemmin. Mielenkiintoista on, että tieteellisessä kirjallisuudessa tarinalle ei koskaan ollut hyviä perusteita. Tarinan taustalla olivat suuret intressit, eikä ainoastaan lääketeollisuudella, sanovat professori Lisa Cosgrove ja tietokirjailija Robert Whitaker.


      • Anonyymi

        Tuohan aloittaja on ollut tosi kypsä koko ikänsä. Lauhkea kuin lammas, niellyt lääkkeensä mukisematta. Nytkin hän kyselee sopivaa lääkereseptiä, kun pää on edelleen utuinen ja raskas, eikä lääkitys auta. Hänen kaltaisensa näkyvät masennuksesta niissä työkyvyttömyystilastoissa, jotka ovat nousseet kilpaa masennuslääkkeiden yleistymisen kanssa. Minä ehdotan, että hän toimisi kuten minä. Lopettaa hoidot ja lääkityksen saatuaan raskaimman diagnoosin, mitä ihmiselle voi antaa ja tajuaa, että merkittävä osa hänen ongelmistaan johtui itse hoidosta! Menee töihin, suorittaa kaksi maisterin tutkintoa ja löytää vähitellen siinä matkan varrella henkisen tasapainon. Ainakin kannattaa kokeilla, kun lääkitykset ja hoitajien typerät lässytystuokiot on suurin piirtein kahlattu läpi. Nyt hän tuhlaa elämänsä ja hoitaa ongelmia, jotka oltaisiin hoidettu hyvällä psykososiaalisella tuella ajat sitten.


      • Anonyymi

        No just yritettiin vahingossa tappaa väärällä antibiootilla! Ja sitten ciprofloxasiinia .Mieti idiootti sitä. Lauhkea kuin lammas? Jospa tietäisit?Niinkö tosiaan?


      • Anonyymi

        Minulla on vakava ahdistus ,masennus ,paniikkihäiriö,syömishäiriö ym. Hoitajan lässytyksiä en kuuntele enkä minkään idiootti psykiatrin.Elämästäni et tiedä mitään!
        Kysyin onko jollakulla lääke auttanut,mutta resptiä en pyytänyt.Idiootti vai aiotko sen antaa mulle netissä???
        Meni vähän tunteisiin,kun on ciprofloxasiinikin aloitettu ja se aiheuttaa psyykkisiä ongelmia.


      • Anonyymi

        Onneksi olkoon kahdesta maisterin tutkinnosta. Tosi moni ihminen muuten pystyy samaan.Ymmärrän,että olet ylpeä itsestäsi. Mikä se sinun "raskain diagnoosi" muuten oli? kysyy provotettu


      • Anonyymi

        Olet sitten oikeasti lääkäri tai et, totean yleisesti, että jos lääkäri ei osaa erottaa sairautta ja tunnetta toisistaan, ei pitäisi olla lääkärin papereita. Onhan se myös todella noloa.


    • Anonyymi

      Minä tiedän masennuksen parantavan hoidon, kun kyseessä pitää olla jonkinlainen simulantti, en kuitenkaan suosittaisi mitään kemiallista ainetta, mitään lääkettä, vaan aivan normaalia stimulanttia.

      Rahahan on hyvä terveellinen ja normaali stimulantti, eli kun määrätään jokaiselle masentuneelle tuhlattavaksi päivittäin reseptillä esim. 500EUR päivässä, joka on pakko tuhlata aina päivittäin, se stimuoi harrastelemaankin paljon erilaista, kun on jokainen päivä pakko tuhlata tuo määrä käteistä rahaa.

      • Anonyymi

        Tää olisi tosi hyvä ja sitten siinä voisi olla vielä joku twisti,että rahat pitää käyttää toisten ihmisten auttamiseen niin tulis hyvä mieli .Tai kyllä kai siitä itsellekin parikymppä ,jos liikenis.


      • Anonyymi

        Ns. "terveiden" ihmisten liksat ja pääomatulot voisi ennemminkin muuttaa tuohon muotoon.


    • Anonyymi

      Mitä hyötyä sulle (aloittaja) on siitä, että joku täällä suosittelee sulle (hyviä) lääkkeitä masennukseesi. Tarvitsethan kuitenkin lääkärin kirjoittamaan sulle niistä reseptin. Vai netistäkö aioit niitä lääkkeitä tilata? Jos ovat reseptilääkeitä, se on laitonta.

      • Anonyymi

        Mietinkin,keksiikö joku kysyä tätä. No tietysti pohtisin ensin asiaa ja sitten harkitsisin asian esittämistä terveyskeskuslääkärille .Varaisin siis ajan terveyskeskukseen ,koska sieltä sen lähetteen kunnalliselle psykiatrille saa eikä muualta.
        Jos joku osaisi sopivaa lääkitystä ehdottaa.Vaikka ei sellaista ole, sehän se ongelma on.
        Kyllä psykoottisessa masennuksessa voi olla psykoottisia oireita.


    • Anonyymi

      Enp tiiä, mutta oisko 2 halia ja kolme poskisuukkoa hyväksi?

      • Anonyymi

        Halit on hyväksi:) poskisuukot voi suomalaista vähän hämmentää.


    • Anonyymi

      Mikäli psykkootisuus aiheuttaa sinulle harhaluuloisuutta. On tärkeä sinun saada osastohoitoa. Kävele päivystykseen ja pyydä lääkäriltä lähetettä psykiatriselle osastolle. Joillekin sähkösokki hoito auttaa. Oikea lääkitys ja psykoterapiaa tulee sen jälkeen jatkaa, niin ,että oireet häviävät. Kelan kautta voi saada psykoterapia ja kuntoutusta.

      • Anonyymi

        Osastohoitoa? Kun psykiatritkin sanovat,että et sinä tänne keskustelemaan ole tullut. Minä ihmettelen miten voisin mennä edes osastohoitoon,kun kuka senkin maksaisi. Harhaluulona minulla on vakava masennus ja kaikki ovat yhtä pahoja kuin minäkin.Oma huonous on ainoa harhaluulo ja halu kuolla.


    • Anonyymi

      Olen muuten masentunut osastohoidon takia, se oli järkyttävää.Muitakin syitä toki on.

    • Anonyymi

      Kun menee lääkäriin ja kertoo olevansa Kefexinille allerginen niin lääkäri määrää kanyylin ja keflosporiinin IV nä suoraan suoneen 3 kertaa päivässä.
      Silloin tajuat,että hullu sä et ole .Särjetty ja satutettu sinua on monta kertaa
      Ja nyt kuvittelet että se on sinä jonka päässä viiraa.
      Sä et ole hullu,hullu sä et ole.
      Sitten sulle annetaan ciprofloxacin tabletti ja sut lähetetään kotiin,että tule aamulla hakemaan toinen,että resepti kirjoitetaan sitten seuraavana päivänä.
      Jospa tyttö hyppää sillalta?
      Ota lisää Ketipinoria lapsi rakas ,nyt menee yli.

    • Anonyymi

      Miten ihmiset uskaltaa edes mennä Terveyskeskukseen?? varsinkaan päivystykseen?
      En ymmärrä.Siellä vaan väärinkäsitetään psykiatrinen potilas .Aluksi hoitaja unohtaa kysyä nimeäni ja kuvittelee,että en halua kertoa nimeäni niin hän soittaa poliisit!Sitten hän vasta kysyy nimeäni! Sitten hän ilmeisesti luli saatuaan nimeni,että minä olisin kuvitellut hänen tietävän psykiatrisen diagnoosini ilman,että hän kysyi nimeäni.
      Minun oli pakko mennä päivystykseen,kun tiesin tulehduksen levinneen laajemmalle ja että antibiootti ei pure.
      Diagnoosiani en nyt kerro, mutta se on ajat sitten vaihdettu Psykoottisesta masennustilasta muuksi.
      Itse kuitenkin tiedän mikä vaivaa.

      • Anonyymi

        On myös mahdollista,että poliisit tulivat paikalle miesasiakkaan takia ,joka kiroili ,mutta ei ollut kyllä minun mielestäni uhkaava.Toiset odotusaulassa olleet sanoivat hänen olleen vaikeajo ennen minun saapumista paikalle,joten en sitten tiedä oliko hän uhkaileva aikaisemmin.??
        Itse en sanonut yhtäkään kirosanaa.Kieltäydyin vaan jäämästä odottamaan tuloksiani päivystykseen.Halusin kotiin lepäämään ja soittaa tuloksistani parin tunnin päästä ja sainkin siihen lopuksi luvan:)
        Hoitaja ehkä luuli minun olevan jollain wanted listalla? Tai sitten ne poliisit eivät tulleet kenenkään potilaan takia.Jospa ne kävivät vaan moikkaamassa?Ei voi tietää.


    • Anonyymi

      Se ratkaisu,jota olin jo pyöritellyt mielessä eli lääkityksen nosto tapahtui tässä terveyskeskusantibiootti-hullunmyllyssä pakostakin ja tuntuu,että se olikin se ratkaisu,jota etsin.
      En vaan olisi halunnut joutua sitä tekemään ,koska isommasta annostuksesta tulee ikävä sivuvaikutus:(
      Ehkä voin joskus taas pienentää annostusta.Ehkä en.Se jää nyt nähtäväksi.Antaa ajan kulua ja katselee tilannetta.Ei ole kiire mihinkään.

    • Anonyymi

      Eli nostin siprofloxaciinin takia neurolepti-lääkitystä:( Soitin psykiatriselle polille voisinko konsultoida psykiatria,kun oli lähete voimassa alku vuonna,mutta jäi käyttämättä,koska minulle annettiin vaihtoehdoksi vain psykiatri,jolle en halunnut mennä.TK-lääkäri sanoi,että ei voi luvata ,että saisin ajan jollekulle muulle,mutta varmasti heillä on muitakin lääkäreitä.Minulle soitettiin,että ainoastaan se lääkäri,jolle en halua mennä, on available ja kieltäydyin ,mutta lähete jätettiin voimaan,"jos muutan mieleni".
      Jouduin varaamaan ajan terveyskeskukseen ,joka on elokuun lopulla. Minun itseni tarvii tämä lääkitys asia ratkaista aikaisemmin,joten tod. näk. perun ajan. Käyn tosi harvoin terveyskeskuksessa,joten siellä omalääkärinikin sanoi minulle miten terve olen.Minulla diagnooseissa sekä vakava mielensairaus ja vakava tukielinsairaus .Lisäksi minulla on paljon vaivaa,joita en uskalla valittaa :/
      Mutta siprofloksasiinin takia aloitettu neurolepti pitää purkaa itse! Kun kukaan ei halua auttaa.Olen yksin:/

    • Anonyymi

      Pulssini oli 129 lääkärin luona, niin lääkäri kirjasi,että olen hermostunut ja psykiatrinen diagnoosini myös. Sitten lätkäisi sormeeni sormipulssimittarin ja laitin silmät kiinni ja aloin hengittämään rauhallisesti,jotta pulssi laskisi.Pelkäsin,että mut otetaan sairaalaan,jos pulssi ei laske.Ilmeisesti pulssi laskikin ,kun laitin silmät kiinni ja hengittelin syvään. Kirjasivat pulssikseni jotain muuta ja kefexin allergiasta huolimatta laitettiin kanyyli ja tiputuksena jotain kefalosporiinia,jolle tietysti allerginen.Allerginen penisilliinille,sulfalle,amoxilliineille ja kefexinille.
      Pulssini on korkea,koska minulla ahdistusta ja sosiaalista pelkotilaa.Pystyn olemaan ihan stonecold eli pienestä asti oppinut piilottamaan paniikin.
      Psykiatrisella paniikkia ei uskota.Sanon olevani paniikissa,et ole, sanon olevani masentunut ,et ole. Mitä ikinä sanon niin et ole.

      • Anonyymi

        Kyllä näkyy olevan aikuiseksi kasvaminen vaikeeta.


      • Anonyymi

        aikuiseksi kasvaminen ei ole se ongelma,lue uudestaan tekstit,niin ehkä ymmärrät.Jos et silti ymmärrä niin mene pois


    • Anonyymi

      Eihän psykoottista masennustilaa ole olemassakaaan, gospodi pomiloi! Syvä masennustilakaan ei pamaha yks kaks päälle vaan kehityy aste asteelta, ellei kehoparkaa mitenkään aktivoida.
      Psykoosi taas kokonaan eri heinii. Siinä riehutaan ja sekoillaan koko rahan edestä, kunnes terveysalantahot puuttuvat peliin. tzerenenko

    • Anonyymi

      Hoitaja sanoi,että jännität vissiin paljon,kun oli 129 pulssi,niin sanoin,että vissiin niin sitten.Vaikka pulssini ei edes ollut niin hurja kuin mahdollista.Vitun typerää porukkaa,kerroin itse diagnoosini, muuten ei heillä olisi ollut aavistustakaan mikä vaivaa.Silti varmaan luulivat selvittäneensä asian itse, lääkäri laitti kumihanskat käteen ja kun kun kysyin mitä aikoo tehdä niin katsahti hoitajaan eikä kertonut.Minä pelästyin hiukan,kun käski seisoa johonkin suuntaan ja laittoi kumihanskat.Kun kysyin mitä aikoo tehdä,hänen olisi pitänyt vastata. Hän koputteli alaselkääni sitten kumihanskat kädessä. Minulla traumaa ,joten kumihanskojen takia kysyin mitä aikoo tehdä.Mutta ei vastannut,katsoi hoitajaa vaan tietävästi,että tiedän mikä tuli mieleen hullu!

    • Anonyymi

      Antibiootti siprofloxasiini ,jota min ulle lopulta annettiin Trimopanin ja IV -kefalospriinin jälkeen(jolle allerginen) voi aiheuttaa psykoosia ja itsemurhaa.Itse menin sekaisin ja harkitsin kyllä... Lisäksi minulla on ollut akillesjänteet paskana jo yli 10 vuotta niin siitä ei sanottu mitään ,kun siprofloxasiinia määrättiin.Itse olen nyt varonut akillesjänteitä itse . Tässä ei lue edes kaikki mitä tapahtui .Minä saan paskahoitoa päivystyksessä.Olen kyllä vihainen vaikka minulle sanottiin,että eivät tehneet tahallaan. joo, ei tietysti,kaikkihan on minun syytä.

    • Anonyymi

      Nyt varmaan lääkärillä on paskat housuissa,kun pelkää mua,että mitä se hullu nyt tekee,kun kohtelin noin.No hei,tyhmä pelle,muuta käyttäytymistäs ja ole parempi lääkäri ,mieti sairas paska sitä!!Ole parempi lääkäri!!

    • Anonyymi

      Minulta pitäisi poistaa tuollainen väärä diagnoosi ,josta on minulle noin paljon haittaa,mutta en saa psykiatriselle polille aikaa muuta kuin lääkärille,joka on kirjoittanut minusta aika julmasti . Minä muka olen tyhjä. Katseeni tyhjä.Silmälaseilla näen nykyään kyllä !Näköni on huono,mutta kun olen kertonut,että en näe,ei ole uskottu.Kyllä sinä näet, eihän sinulla ole silmälaseja... joo,hyvin päätelty,siis kerroin,että on laseroitu silmät vuonna 1996 niin hoitaja luulee,että puhun jostain avaruuslasereista vaikka minulla laserleikattu silmät ja näkö ei parantunut täysin eli kerroin tarvitsevani silmälaseja.Hoitaja jankutti,että KYLLÄ SINÄ NÄET,itsellään hänellä silmälasit. Omaiset sanoivat ,että jos sinä paranet niin katsotaan sitä näköä sitten. Puolisoni silloin odotti,että kuolisin .Hän kävi kysymässä hoitajilta "millon tämä loppuu" ja he vastasivat,että minä pääsen varmaan pian kotiin ja exäni tule raivoissaan sanomaan minulle,että hoitajat kuvittelevat minun pääsevän kotiin vaikka hän kysyi milloin tämä loppuu eli kuolen.

    • Anonyymi

      Soitin josku vuoden 2016 alussa naispsykiatrille ja puhuin siitä miten minun asiointi terveyskeskuksessa on vaikeaa psykiatrisen diagnoosin takia.Hän sanoi,että diagnoosi toki voidaan perua,mutta siitä ei tule olemaan hyötyä minulle.Hän sanoi,että pitäisi mennä juuri sille ilkeälle miespsykiatrille,että hän on ainoa,joka voi poistaa diagnoosin.
      Olen saanut psykiatrisen diagnoosin takia niin paljon paskaa niskaan, paniikkikohtauksen takia sidottu kiinni ,pidetty alasti kiinni sidottuna ,suuhun väkisin lääkkeitä, kukaan ei auta ,miesopiskelija nauraa ja sanoo,että ehkä panisin.Joku kommentoi,että olisit kiitolline,jos hoitaja sanoo,että panisi,että te psykoottiset olette ällöjä. No joo ,kukaan ei auta,jos saan paniikki kohtauksen.Papereissa lukee pahempi diagnoosi .Mun mies oli mustasukkainen jostain,kun olin käynyt kaupungilla ja kerroin jonkun miehen jutelleen jne. Joku hoitaja sanoi miehelleni,että sinulla on varmaan tosi vaikeaa tuon kanssa. Mieheni väitti ,että ei tullut ambulanssiin mukaan ,kun ei ollut ilaa,vaikka ambulanssissa oli vaan kuski ja yksi naishoitaja ,joka vaan kännykkällä oli eikä sanonut sanaakan mulle. Kuskin vieressä oli tyhjä paikka. Minulle valehdellaan vaan . Yöskirjattiin ,että mie stoi minut hoitoon vaikka mies ei halunnut minua hoitoon tuoda,että itse vaadin .Mies ei uskonut,että minun foolihapponi voisi tappaa minut.Minulla menee 5 mg foolihappoa ja en enää muistanut montako otin,niin pelotti ja pakotin paniikissa mieheni viemään minut ensiapuun,siellä sitten olin huutanut lääkärille,että luulet varmaan minun olevan hullu,nin hän päätteli,että olen täysin sairaudentunnoton.Itse vaadin väkipakolla miestäni tuomaan ensiapuun vaikka meiehelläni oli rakot jalassa ja ei olisi jaksanut.Hän oli vihainen,että minulla oli vaivaa,joka vaatii huomiota.Yleensä olen hiljaa.

    • Anonyymi

      Foolihapon normaali maksimi annostus on 1 mg,mulla menee 5 mg

    • Anonyymi

      Mun mies suuttui just,kun sanoin tän asian sille.Ihan raivostui ,lähti menemään

    • Anonyymi

      Rahat kyllä kelpas ,sanoi kerran,joo just niin,hän on itse hyötynyt minun vanhempieni rahoista...

    • Anonyymi

      joo, just niin ,hän mnei raivostuneena makkariin ja hain peittoni pois,niin minä olen syypää,että hain peittoni ,miksi? miksiköhän? nyt syö keittiössä

    • Anonyymi

      Oi ei ,mun tarvii asentaa itselleni esto näihin suomi24 keskusteluihin. Hitsit,kun on niin paljon pois tolaltaan ja hoitaja ,jolla joskus kävin on lomalla.No joo, flipitiflip.

    • Anonyymi

      anamneesissa siis sulfa,penisilliini, amoksilliini ja kefexin eli kefaleksiini,Mutta lääkäri ei ollut kirjannut ylös tai nyt esillä oleva ylös kirjattu tieto omassa kannassa varmasti muutettu.Mainitsin kuitenkin muistutuksen tekemisen. Lukee,että poikkeuksellisesti aloitettiin kanyylilla kefalosporiini.
      Minulta kysyi monella eri tapaa allergiasta ja vastasi joka kerta vähän eri tavalla,koska kysymys oli erilainen niin tunui,että hän haluaa lisätietoja ja yritin antaa niitä.
      Nyt sain ajan jonnekin,jossa hoitaja heti mietti,kun kerroin diagnoosin,että hui miten lastensuojelu ja sun lääkitys??? No niin ojasta allikkoon .Menen kuitenkin maanantaina hoitajan luo,koska minä rakastana lastani ja haluan puhua hänen asioistaan.
      Tosiasia on,että ensin kerroin tarinan miten saan huonoa hoitoa diagnoosini takia niin sitten yhtäkkiä hän sanoi ,että sinulla on OIKEASTI lapsi.Kerroin,että on lapsi,mutta yhtäkkiä hän tajusi,että on totta.
      Jaksaisi tuollaista,että ensin luulee,että on mielikuvituslapsi ja sitten saan ajan lapsen takia.Lapseni on älykäs,mahtava,sosiaalinen ja ihana,että joo.

      • Anonyymi

        Lapseni sanoo pärjäävänsä,joka tapauksessa,vaikka joutuisikin asuvan muualla.Mutta asuisi mielummin minun luona.Sanoin,että on tervetullut asumaan minu luo,ja että anteeksi minua ahdistaa epätietoisuus ,vaikka ihanaa ,jos lapsi itse kokee,että pärjää ja ei ahdista. aivan hienoa,jos ei ahdista.
        joo sanoin,että voin muuttaa asioita,jos ei kelpaa,esim siisteys.Meillä ollut aina siistiä ruoka ja vessa -asiat ,että tosi terveitä ollaan oltu.


    • Anonyymi

      Allergioita siis penisilliini ,sulfa ,amoksilliini ja kefexin eli kafaleksiini.

    • Anonyymi

      Minulle sanottiin lauantaina kanyyliä laitettaessa,että maanantaina sen sitten näkee millä antibiootilla tätä aletaan hoitamaan. 3 kertaa oli jo tiputettu suonensisäisesti kefalosporiinia? ja kun olin sunnuntai iltana tulossa tiputukseen tajusin ,että ihottuma on merkki siitä,että minulle on aloitettu tiputtamaan antibioottia,jolle allerginen.Hoitja sanoi,että hön ei tiputusta laita.Lääkäri tuli höpisemään,että ei kukaan tahallaan ole tätä tehnyt,ei se pieni ihottuma vaarallista ole( maanantai aamuna ihottuma oli tosi paha).
      Lääkäri sanoi,että minun allergioita ei ole kirjattu ylös ja että eivät olleet edes kirjanneet ylös minulle sanottua,että tämä kanyyli on väliaikainen ratkaisu,että maanantaina nähdään millä antibiootilla aletaan hoitamaan.
      Me siis totesimme jo sunnuntai -iltana ,että vaikka anamneesissa kerroin allergian niin sitä tykitettiin suoneen.
      Psykiatrinen diagnoosi syynä uskoisin.Lisäkis mietin,kun minulla menee toiseen sairauteen injektiona lääke,mutta injosoin sen joka viikko ihan itse kotona,että jos he päättelivät psykiatrisen diagnoosin takai ,että käyn jossain saamassa injektion?
      Ihan hullua, Aapo oot vähän alkeellinen ja aneeminen.

      • Anonyymi

        Aapo vois pyytää anteeksi?Olis melkoine tähti,jos tajuis pyytää anteeksi? Mutta ei pyydä ei tosiaankaan,eihän? ei niin? etkö tosiaan? ethän?
        Pyydä anteeksi edes? Miten vaikeaa on,tiedät ihan hyvin mun nimen?kuten myös.


    • Anonyymi

      Siis kerroin,että yksi lääke menee injektiona,niin luulivatko lääkkeen menevän injektiona sen takia,että en sitä itse osaa ottaa.Minähän siis injisoin sen lääkkeen itse kerran viikossa.Haen apteekista ja maksaakin aika palon jotain 80 euroa 3ssa kuukaudessa ja muut lääkkeet päälle,jne,
      Itse laitan injektion kerran viikossa.Metotrexaattia 25 mg.

    • Anonyymi

      Nyt soitin pyytääkseni aikaa psykiatriselle hoitajalle ja kerroin,että minulla on lapsikin,niin yhtäkkiä puhelimessa oleva ihminen sanoi,että hei ,hyvä,että puhuttiin pidempään,koska avasin lääkärin kirjoittaman tiedon,että sinulla OIKEASTI on lapsi.Sanoin,että kyllä minulla on lapsi.
      Sitten minulle sanottiin,että kyllä sinun pitäisi käydä siellä ja siellä,että jos tässä tarvitaan lastensuojelua ja entäs sinun lääkitys.
      Eli diagnoosista taas kärsimään.Menen hoitajan luo joka tapauksessa puhumaan lapseni asiasta,koska kukaan ei puhu lapseni asioista missään ja minä olen oikeasti naarasleijona,joka puolustaa LAPSIAAN.
      Joten totta kai olen vihainen ja varovainen ja mietin mitä voin sanoa ,jos lastani uhataan jotenkin?? Lastensuojelu?? Aion sanoa heti tunteeni tuosta puhelinkeskustelusta ja ,että tulin silti ja että en tule enää,jos hoitaja ei ymmärrä muuta kuin diagnoosini.
      Menen avoimin sydämin hoitajan luo ja jos hän ei ole minun luottamuksen arvoinen niin se on morjens.

      • Anonyymi

        Sanoin hoitajalle,että hän käytti sanaa lastensuojelu niin hoitaja heti siitä,että en varmasti sanonut sitä sanaa,että lastensuojelu, siihen sanoin,että minä en tullut tänne kinastelemaan sinun kanssasi mitä sanaa sinä käytit,että yritin vaan selittää tapahtunutta .Siis se nyt on oikeasti,että hän käytti sanaaa lastensuojelu,oikeasti,mutta minähän en lähde riitelemään,silloinhan hän on tosi tyhmä,jos ei tajua edes voineensa sanoneen sanan lastensuojelu.Teki kuitenkin ja alkoi pätemään sairaita.i
        joo että sanoi sanan lastensuojelu ,mutta hotaja sanoi,että lastensuojelu sanaa ei käyttänyt. korkeintaan yrittänyt auttaa,että lastensuojelua? ei missään nimessä.Eli ei tajunnut mitään. lastensuojelu -sanaa ei käyttänyt eikä tajunnut mitään.En pysty haukkumaan sairaita ihmisiä eli en pysty auttamaan sen enempää.Lapsen toiset ihmiset pystyy ja sanoo,että äitipuoli on ilkeä ja mitään tarvetta olla siellä paikassa ei ole.


    • Anonyymi

      lääkärillä pulssi 129 ja nyt muutaman siiderin jälkeen 69 .
      Aina pulssi yli sata ahdistuneiseuuden takia.

    • Anonyymi

      Voimia sinulle ja toivottavasti olosi paranee. Hyvä kun kerrot täällä mitä et ehkä muualla voi kertoa...:)

      • Anonyymi

        Mulla on TK-lääkärille aika elokuun lopulle ja en oikein tiedä mitä tehdä, hoitaja sanoi,että TK-lääkäri voisi konsultoida mun lääkityksestä jotain kusipää. A.A. tai ehkä jotain täysin vierasta miespsykiatria. Siis mulle se pelko mitä psykiatri tekee?? Konsultointi on ihan sairasta! jos mulle vaan lääkäri nauraa mun lääkkeitä,eli konsultointi ei käy ,haluaisin kysyä suoraan lääkäriltä asiaa,että voiko hän auttaa minua?
        ja tosiaan kiitos tuosta tajuamisesta,että voin kertoa täällä mitä en voi missään kertoa:)


    • Anonyymi

      ensin kannattaa lopettaa kaikkien synteettisten myrkkyjen syönti, mutta kylläkin hallitusti jonkun ammattilaisen opastuksella.

      Sitten vaan kannattaa alkaa opetella normaalia elämää, ihan tavallisia asioita.

      Luontaistuotteissa on vaikka kuinka paljon rauhoittavia aineita, jotka ovat turvallisia.

      Synteettiset myrkyt tuhoavat ihmisten terveyden, siltä näyttää.

      • Anonyymi

        Kerroit koko totuuden;
        "ensin kannattaa lopettaa kaikkien synteettisten myrkkyjen syönti"


    • Anonyymi

      Luontaistuote valeriaana eli rohtovirmajuuri voisi olla yksi kokeilemisen arvoinen. Se on vanha lääke, tutkittukin. Se rauhoittaa, ei siis piristä. Jos olo siis on jotenkin ylikireä, levoton tms. niin se voi toimia. Itse olen kokeillut sitä uniongelmiin ja auttoi aika hyvin.

      Valeriaanaa on käytetty tuhansien vuosien ajan monenlaisiin vaivoihin, mm. eplilepsiaan, hermosärkyihin, ahdistukseen ja unettomuuteen. Se vaikuttaa keskushermostoon, ja on siis kolmiolääke. Sitä saa luontaistuotekaupoista ja apteeksista. Luontaiskaupoista edullisemmin ja puhtaammassa muodossa, kapseleina ja uutteena, ilman apteekin pillereissä olevia väri- ym. lisäaineita.

      Kun kerroit että pulssi on korkea ahdistuneisuuden takia, niin joku rauhoittava luontaistuote voisi auttaa. Valeriaanakaan ei tietenkään kaikille sovi. Itse kärsin ahdistuneisuudesta unettomuuden lisäksi, ja kumpaankin valeriaanalla oli hyvä vaikutus. Nykyään unettomuuteni on parantunut rautalisän ja L-karnitiinin aloituksen jälkeen, ja kun eräs meluhaitta poistui ympäristöstäni. Ahdistuksesta selviän onneksi nykyään toimivan terapian avulla ilman luontais- tai muita konsteja. Ruokavalio jossa on paljon probiootteja, ja liikunta ovat olennaisessa asemassa.
      Aku Kopakkalan artikkeli psykobiooteista:
      https://madinfinland.org/psykobiooteista-apua-ahdistukseen-ja-masennukseen/

      Valeriaanasta Terveyskirjastossa:
      https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=lam00120
      Anonyymi
      21.7.2019 15:09

    • Anonyymi

      Muistaakseni joskus ylioppilaskirjoituksissa kokeilin valeriaanaa,kun sain pahan paniikkikohtauksen englannin kuuntelussa. Jotain tuollaista kokeilin sitten.Probiootteja syön joka päivä ja muitakin luontaistuotteita nivelsairauteni takia ja kalaöljyä.
      Pulssin korkeudesta ei tiedä,minulla mennyt neuroleptejä niin kauan. Mutta muistaisin jo 19 vuotiaana lepopulssini olleen korkea vaikka urheilin,että en tiedä. Terapiaa en saa ,jonkun tarvii sitä määrätä.

    • tai jotain kärsimyskukkauutetta? jos se on sama asia kuin valeriaana?

    • Anonyymi

      Ei, vitulla päähään , perun terveyskeskus-ajan ja siis en nyt jaksa.Mietin itse taas asiaa,syön mitä syön,en jaksa nyt yhtään mitään lisää.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe