Häpeän vartaloani, mietin itsemurhaa

Anonyymi

Olen 29v nainen, olen lihonut 1,5v aikana 10-15kg. Tätä ennen olin normaalipainoinen ja harrastin liikuntaa, olin aika hyvässä kunnossa vielä pari vuotta sitten.

Sitten tuli burnout ja vakava masennus. Siitä sitten alkoi liikkumattomuus ja aloin syödä epäterveellisesti, Tätä on nyt jatkunut 1,5v ja painoa on kertynyt. Eniten pitäisi tehdä muutosta ruokavalion suhteen, herkut maistuu liikaa.

Ulkonäköni takia en kehtaa nähdä ystäviä tai käydä harrastuksissa. Ja sitten kun olen yksin kotona niin ainut ilo on syöminen. Lopulta inho ja häpeä itseäni kohtaan on kasvanut niin paljon että haluaisin kuolla, niin ei tarvisi hävetä enää. Inhoan sitä, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon. Mietin paljon, että jos tekisin itsemurhan niin ei tarvisi enää tuntea tätä surua, inhoa ja häpeää.
Masennusta minulla on vieläkin, lääkitys on ja käyn terapeutilla. Prosessi on vaan kovin hidasta.

Olisi kiva saada tukea tai keskustelukaveri, joka käy samaa läpi tai tuskailee ylipainon kanssa. Ehkä yhdessä saataisiin tehtyä jotain muutosta.

Ja tiedän, että pitäisi olla vain syömättä herkkuja. Tiedän teoriassa kaiken, miten pitäisi toimia, mutta jostain syystä en vain tee niin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No elähän nyt!

      Ajattele että "kukapas se kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse" ja
      aloita liikunta.

      Minusta saat virtuaalikaverin, minunkin pitäis ruveta liikkumaan ja pudottaa painoa.

      Päätetäänpä että tehdään huomenna puolen tunnin kävelylenkki!
      Nautitaan samalla kesäisestä luonnosta ja lintujen laulusta ja ajatellaan että meistä tulee kyllä viehkyttäret nyt kun me yritetään!

      Minun pitäisi mennä kampaajalle ja kosmetologille, auttaisi jo vähän alkuun.
      Entäs sinä?

      Sitten mun pitäis hankkia uudet lenkkikengät ja jokin uusi t-paita. Oon ollut sellainen vanhoissa rievuissa kuljeksija, - mutta nyt tulee MUUTOS!
      Entä sinä?

      Eli huomisesta lähtien touhuun, ei viitsi tehdä itsemurhaa just nyt kun ollaan pääsemässä ihka uuteen alkuun!

      Hyviä kauneusunia!

    • Anonyymi

      Moi,

      Miten kävi?
      Tein puolen tunnin kävelylenkin, tuli hyvä mieli että pääsin alkuun.
      Ilta on vielä nuori.

    • Anonyymi

      Heippa, kiitos ihanasta viestistäsi! se piristi.

      Kävin puolen tunnin kävelyllä ja tein vähän kotona punteilla jumppaa. Liikunta ei ole niinkään se suurin ongelmani, toki voisin liikkua enemmänkin, mutta ruokavalio on pahempi ongelma. Ruokavalion muutoksella saisikin enemmän painoa pudotettua. Muuta liikunta on siitä hyvä, että tulee hyvä mieli, vaikuttaa mielialaankin.

      Mutta jo tuo sun asenne ja vastaus motivoi vähän. Niin palijo se vertaistuki vaikuttaa!

    • Anonyymi

      Ai kun kiva!
      Tulinpa itsekin iloiseksi kun piristyit!
      Juo aamulla ensimmäiseksi jotain reilut puoli litraa vetta, laita illalla jo kannuun. Se
      on kuulemma paras vinkki aamuun.

      Olen itse tilannut jo ajan ravitsemusterapeutille ja aion noudattaa hänen ohjeitaan, eiköpä siitä. Siitä hyvä kun toinen antaa ohjeet ja saa jutella omista ruokailutavoista ja toinen antaa vinkkejä.

      Kyllä me tästä molemmat virkistytään.
      Kävin tänäänkin puolen tunnin lenkillä.
      Itse oon tosi huono liikkumaan, mutta nyt aion kyllä jatkaa!

      Nyt kyllä tsempataan!

    • Anonyymi

      Joo vettä tuleeki mulla juotua paljon jo heti aamusta, tykkään sitä juua. Mutta tuo kannu ois siitä hyvä ,että näkis tarkalleen paljon tulee juotua päivän aikana.

      Oon ittekki miettiny tuota ravitsemusterapeuttia. Vaikka mulla on paljon tietoa teoriassa miten pitää syödä ja miten paljon juoda vettä, mistä ja miten paljon saa proteiinia yms mutta se herkuttelu on mulla karannu kyllä käsistä. Aattelin, että jos se ravitsemusterapeutin käynti vähä motivois syömään terveellisemmin.

      Hyvä, että sää oot nyt alkanu siellä lenkillä käymään!

    • Anonyymi

      Alkuehtoota!

      Ymmärrän että sinun tekee mieli herkkuja.
      Se on muuten erittäin terve reaktio jos on masentunut ja burnout!
      Sillä tavalla olet tehnyt olosi mukavaksi ja siedettäväksi.

      Juttele ravintoterapeutin kanssa että miten muuttelet ne herkut vähäkalorisiksi ja keksit jotain muuta niitten tilalle. Mitenkä saisit porkkana-kurkku-lehtisalaatista yhtä herkullista?

      Ite haaveilen hoikemmasta itsestäni ja katselen sillä silmällä entisiä kuteita että "kyllä tuohon hameeseen" vielä mahdun jahka....
      Heinäkuun aion käyttää tähän projektiin. Hyvä kun on vapaana. Oikein uhkun intoa! Meinaan pistää vaatekaapin uusiksi ja laittaa nää largekoot kierrätykseen.

      Hyvä että on kesä!

      Jatkan puolen tunnin päivälenkkejä.
      Kuntoni on todella karmea. Peiliin ei viitsi vapaaehtoisesti vilkaista.

      Mutta uutta pontta olen saanut, kiitti myös sinulle!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe