Etsitään ystävyyttä

Anonyymi

Olen siis 21v infp. Tykkään liikkua etenkin luonnossa, puistoissa. Mulla on hyvin laaja mielikuvitus ja olen enemmän tarkkailija tyyppiä kuin suupalttia. Nautin keskustella syvällisistä aiheista sekä oppia tuntemaan toisia syvällisemmin. Ns. small talk ei ole mun juttu vaan se, että pystyy juttelemaan aiheista enemmänkin. Toki small talkia voi hieman käyttää, mutta ei "liikaa". Onko ketään joka omaksuu nämä piirteet tai jolle kuulostaa edes hieman etäisesti tutulta mistä puhun? Haluaisitko jutella sähköpostilla tai laittaa viestiä puhelimitse? Olen kokenut yksinäisyyttä suurimman osan elämästäni, vasta vastikään löytänyt yhden ihmisen, joka on samankaltainen kuin minä. Infj- persoonallisuuteen kuuluvana ja myös muiden infj-ihmisten yksi tyypillinen mielenterveysongelma onkin yksinäisyys, näin olen ymmärtänyt ja kuullut. Laita kommentia, jos kiinnostuit juttelemaan.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voisin jutella kyllä. Itsekin tykkään syvällisistä keskusteluista. Tosin rajansa siinäkin on. Jos nimittäin menee oikein oikein oikein syvälliseksi niin siitä tulee huono olo. Small talkia ei tosiaan kannata käyttää liikaa. Kannattaa ennemmin miettiä voisiko sanoa jotain hyödyllistä ja avuliasta.

      • Anonyymi

        Joo, samaa mieltä olen tuossa, että erittäin syvällinen alkaa vaan ahdistamaan. Mistä aiheista tykkäist jutella?


    • Anonyymi

      Täällä hyvinkin samankaltainen persoona, ja aikalailla samaa ikäluokkaakin. Kiinnostaisi jutella todellakin, mutta valitettavasti täällä ei voi laittaa sähköpostia tms, koska heti sensuroidaan..

      • Anonyymi

        Missäpäin asut? Mietin, että itseäni ainakin kiinnostaisi myös jutella kanssasi, mutta kun ilmeisesti jostain syystä viestitys tietoja ei voi vaihtaa, onko mahdollista tavata jossain kasvotusten? Toki olis kivempi ainakin alkuun vaihtaa vaikka puh.numerot...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin asut? Mietin, että itseäni ainakin kiinnostaisi myös jutella kanssasi, mutta kun ilmeisesti jostain syystä viestitys tietoja ei voi vaihtaa, onko mahdollista tavata jossain kasvotusten? Toki olis kivempi ainakin alkuun vaihtaa vaikka puh.numerot...

        En viitsi kovin tarkasti sanoa mutta Länsi-Suomessa aika korvessa, kaukana kaikesta. Yksi syy erakoitumiseen..


    • Anonyymi

      Hetkinen, sanot alusta, että olet INFP, mutta sitten, että olet INFJ. Kumpi siis olet? Mutta joo, noille kummallekin on tyypillistä usein yksinäisyys tai yksinäisyydentunne silloinkin kun ovat muiden ihmisten seurassa. Se johtuu siitä, että heidän on vaikea löytää ihmisiä, jotka ovat yhtä syvällisiä ja samalla aaltopituudella. Ei yksinäisyys tosin ole mikään "mielenterveysongelma", vaan tunne tai asiantila.

      • Anonyymi

        Yksinäisyys ei ole mielenterveysongelma, piti korjata se jo ensimmäisen viestiini mutta unohdin. Ymmärtääkseni INFJ on se yleis persoonallisuus johon kuuluu mm. infp. Jos tämä ei ole totta, olen infp kuitenkin ainakin ton 16 persoonallisuutta testin mukaan.


      • Anonyymi

        Ei infj ja infp on ihan eri persoonallisuuksia.. olen erikoistunut näihin 16 persoonallisuuteen ja infj on niistä harvinaisin, ainakin miesten keskuudessa, naisilla intj harvinaisin.. ihan vaan tälläinen aiheeseen kuulumaton ilmoitus 😂


      • Anonyymi

        No sitte oon aikas hiivatin ulapalla. Jonkun verran perehtyneenä, ilmeisesti en tarpeeksi. No, joka päivä oppii jotain uutta... Mitä kaikeea mielenkiinnon kohteita sulla on? Harrastuksia jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitte oon aikas hiivatin ulapalla. Jonkun verran perehtyneenä, ilmeisesti en tarpeeksi. No, joka päivä oppii jotain uutta... Mitä kaikeea mielenkiinnon kohteita sulla on? Harrastuksia jne.

        INFP kuuluu NF-tyyppien luokkaan, joista INFJ on yksi ja loput ENFP ja ENFJ. Ehkä sotkit siihen.

        Tuossa perusteellinen INFP-tyypin kuvaus:
        https://personalityjunkie.com/infp-personality-type-profile/

        Ja tuossa INFJ-tyypin:
        https://personalityjunkie.com/the-infj/

        Jos tuo INFP-profiili osuu sinuun täydellisesti tai melkein täydellisesti, niin sitten olet varmasti se.

        16personalities-sivun testit on tunnetusti huonosti laadittuja, joten pelkästään niiden perusteella ei kannata heti uskoa, mitä ne antaa tulokseksi, mutta jos tuo ylläoleva INFP-profiili osuu sinuun täydellisesti tai melkein täydellisesti, niin sitten olet varmasti se.

        Jos ei, niin kannattaa lukea vielä INFJ-profiili, jos se osuisi paremmin.


      • Anonyymi

        Oon jo tarpeeksi sekasin noiden kahden persoonallisuuden välillä, että en tiiä kuka/mikä oon mutta joskus siihen löytyy vastaus. Nuo pari linkkiä johtaa sivuille mitkä on kyllä todellakin luotettavampia ja pätevämpiä selvittämään aidon persoonallisuuden joten ei voi kun lueskella syvällisemmin ja tutustua itseeni paremmin.


      • Anonyymi

        Intuitiivinen, laaja mielikuvitus, herkkyys, tunteellisuus, näen ihmisissä hyvät ja huonot puolet, tavallaan kuin psykologi, mutta en todellakaan ole kouluttautunut niin hyvin. En tuomitse vaan tutustun. Avoinmielinen, luotettava. Pitänee vielä lukea lisää persoonallisuuksista tietääkseni paremmin ja oppiakseni.


    • Itse olen 27v infp m. Tykkään myös puhua syvällisiä ja tulen usein hyvin toimeen muitten infp tai infj tyyppisten kanssa. Sähköpostia en voi laittaa sensuurin takia, mutta profiilin nimimerkin voi klikata ja pyytää sieltä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1677
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      172
      1506
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1052
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      953
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      115
      863
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      779
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      748
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      55
      631
    9. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      618
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      53
      609
    Aihe