Moottoritajoitukset

Anonyymi

Itsellä on Suvi 4250 Sr vene, jonka tyyppi kilpeen on laitettu koneen ylärajaksi 25hv. Itsellä veneessä on 20hv nelari, jonka potku loppuu kesken kun laittaa kyytiin neljä aikuista. Tuo lain sallima 5hv ei taida vielä hirveästi auttaa, valmistajan mukaan huiput kasvaisivat semmoiset 5km/h. Tuolla netissä oli juttua että jollakin on ollut veneessä jopa 40hv nelari, joten tuntuu vähän naurettavalle tuo 25hv rajoitus. Mielellään tuon 30hv koneen veneeseen laittaisin, mutta sitte sitä ei saa rekisteröityä. Venettä en mielellään vaihtaisi, sillä olen muuten tykästynyt tuhon suvi veneeseen. Ehkä laittelen veneeseen tuo 25hv koneen tai sitten sipi sipi tuon 30hv koneen, tähän mennessä venettä ei ole koskaan poliisi tsekannut.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tunne ventyyppiä, mutta oman kokemuksen mukaan 20 hp tuntuu niukalta plaanavassa veneessä neljällä aikuisella riippuen yhteipainosta. Jos mahdollista, niin miettisin kuitenkin ennen ylitehoisen koneen uushankintaa riskeineen kuten vakuutus, veneen rakenteen kesto ja vastuu mahdollisen henkilövahingon syntyessä muita vahtoehtoja.

      Joitakin 20 hp nelareita voi pienin muutoksin muuttaa noin 25 hp:ksi.
      Potkurin valinta on joskus oleellinen käytön mukaan. Vaihtamalla loivempaan nousuun pitäisi päästä parempaan kuorman sietoon nopeuden kustannuksella.
      Moottoriin kiinitetystä lisäevästä voi olla hyötyä - tai haittaa.
      Näitä vaihtoehtoja kannattisi ainakin googlata jotta saisi käsityksen soveltuuko
      mahdollisesti omaan ongelmaan.

      • Anonyymi

        Hei
        Kun meitä holhotaan toimi seuraavasti:
        rekisteröi vene pienellä moottorilla ja sitten vaihda isompi moottori. Poliisilla ei ole resurrseja kenttävalvontaan. Ja jos olisi liian isosta koneesta saa rikesakon kuten rekisteröimättömällä veneellä ajosta. EI MENE päiväsakoille.

        PS. 1500 hevosvoimainen Bugatti Chiron on laillinen tieliikenteeseen mutta sinun pieni pikaveneesi on äkkiä laiton järjettömän suurella 30 hevosvoiman moottorilla. Pimeetä holhousta ilman järkeä.

        Tee kuten minä ja seuraa antamiani ohjeita niin voit elää.


    • Anonyymi

      Miksi ostit veneen jota ei ole suunniteltu 4 aikuisen kuskaamiseen liukunopeuksilla? Osta isompi vene!

    • Anonyymi

      Mikä vene? Motonetistä löytyy liukuun auttavia siipiä moottoriin. Oikeassa korkeudessa olevalla moottorilla siivet nousee vedetä ylös vauhdissa jarruttamasta eli ne ovat vähän V-muodossa.

    • Anonyymi

      Potkurivalinta. Se on vähän kuin autossa vaihteet. Tyhjä auto menee ylämäen kepeästi nelosella, mutta täydellä kuormalla pakko vaihtaa kolmosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      65
      1468
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1309
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1152
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1109
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      26
      891
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      775
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      51
      674
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      88
      618
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      617
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      614
    Aihe