Miten suoraan mielestänne työpaikalla voi edetä? Minulla on kyllä kokemusta ja olen jo keski-ikäinen, mutta hieman arveluttaa kun on työympäristö kyseessä. Työskentelemme samalla osastolla toimistotyössä, mutta eri tehtävissä. Näemme työn vuoksi kerran viikossa eräässä kokouksessa ja muuten toisinaan käytävällä tai muissa yleisissä tiloissa. Meillä ei valitettavasti ole työtehtävien vuoksi yleensä mitään asiaa toisillemme, toki voi tehdä tikusta asiaa ja olen muutaman kerran tehnytkin. Keskustelut synkkaa hyvin yhteen ja kiinteää silmäpeliä on jatkunut jo yli puoli vuotta, varsinkin kokouksissa joissa pyrin aina istumaan katsekontaktiin sopivasti. Kerran kosketin muka ohimennen häntä kopiohuoneessa käsivarteen, jolloin hän katsoi minua ja naurahti. Pari kuukautta sitten ehdotin kahvittelua työkaverien kesken, johon hän vaan naurahti ja kommentoi että katsotaan... Tiedän että hän on sinkku ja flirttailusta näkee, että hänellä on kokemusta naisista.
Onko työpaikalla mielestänne sopivaa toimia rohkeammin?
Nainen työpaikalla
4
91
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä korrektia olisi tehdä aloite työpaikan ulkopuolella. Silloin hän on omasta tahdostaan seurassasi ja olette vapaa-ajalla.
Työpaikalla ja työaikana on yleensä muutenkin hankalaa järjestää sellainen hetki että rohkeampi lähestyminen olisi luontevaa. Eikä ehkä ole miellyttävää asettaa toista sellaiseen tilanteeseen töissä, mistä voi aiheutua kiusaantuneisuutta (muut työkaverit tms).
Pikkuflirtti sen sijaan on ok töissäkin, jos toinen on siinä mukana myös.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta. Olen samaa mieltä, että olisi korrektia tehdä aloite työpaikan ulkopuolella. Nyt vain on niin, että tuollaista tilannetta ei välttämättä ole helppo järjestää kovin nopeasti ja kuten me kaikki tiedämme, jos tilanne pitkittyy liikaa siitä ei todennäköisesti tule mitään. Meillä on molemmilla pitkä kesäloma suunnilleen samaan aikaan elokuussa eli sitä ennen olisi tehtävä jokin liike. Työpaikallamme olisi kyllä mahdollista järjestää tilanne jossa voisimme olla kahdestaan tarpeeksi pitkän aikaa aloitteen tekoon, mutta mietin ylittääkö tuollainen sopivaisuuden rajat, vaikka flirttailu onkin vastavuoroista ja toisesta selvästi näkee kiinnostuksen. Työkaverien nähden tai kuullen en tietenkään tekisi mitään, hallitsen kyllä käytöstavat ja tiedän miten tärkeitä ne ovat etenkin työympäristössä. Olen tavannut aikaisemmat kumppanini vapaa-ajalla, joten olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa ja siksi tuntuu hankalalta viedä tätä asiaa eteenpäin. Varminta ehkä sittenkin yrittää uudelleen kahvilakutsua :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Olen samaa mieltä, että olisi korrektia tehdä aloite työpaikan ulkopuolella. Nyt vain on niin, että tuollaista tilannetta ei välttämättä ole helppo järjestää kovin nopeasti ja kuten me kaikki tiedämme, jos tilanne pitkittyy liikaa siitä ei todennäköisesti tule mitään. Meillä on molemmilla pitkä kesäloma suunnilleen samaan aikaan elokuussa eli sitä ennen olisi tehtävä jokin liike. Työpaikallamme olisi kyllä mahdollista järjestää tilanne jossa voisimme olla kahdestaan tarpeeksi pitkän aikaa aloitteen tekoon, mutta mietin ylittääkö tuollainen sopivaisuuden rajat, vaikka flirttailu onkin vastavuoroista ja toisesta selvästi näkee kiinnostuksen. Työkaverien nähden tai kuullen en tietenkään tekisi mitään, hallitsen kyllä käytöstavat ja tiedän miten tärkeitä ne ovat etenkin työympäristössä. Olen tavannut aikaisemmat kumppanini vapaa-ajalla, joten olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa ja siksi tuntuu hankalalta viedä tätä asiaa eteenpäin. Varminta ehkä sittenkin yrittää uudelleen kahvilakutsua :)
Ei se tilanteen pitkittyminen välttämättä poissulje sitä etteikö myöhemminkin voisi jotain tulla. Ehdota ihmeessä että mites ne kahvit vielä ennen lomia. Näet ainakin miten reagoi. Kysyitkö häntä siis aiemmin kahden kahville vai työporukalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se tilanteen pitkittyminen välttämättä poissulje sitä etteikö myöhemminkin voisi jotain tulla. Ehdota ihmeessä että mites ne kahvit vielä ennen lomia. Näet ainakin miten reagoi. Kysyitkö häntä siis aiemmin kahden kahville vai työporukalla?
Ehdotin eilen kahville menoa uudelleen positiivisin tuloksin ja aikakin on jo sovittu. Onneksi tämä järjestyi koska olisi varmaan ollut hankalaa edetä mihinkään työpaikalla. Nyt ei ole enää mitään kiirettä kun asia on saatu alkuun, jatko sujuu luonnostaan jos on sujuakseen. Alunperinkin ehdotin kahvittelua kahdestaan, koska eihän tällainen asia mihinkään porukassa etene.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397810Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5979- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822