Skorpionin pistos.

Olen nyt lukenut aiheesta moninaisia kommentteja laidasta laitaan havaittuani yhden ainoan asianmukaisen, joka oli Santun kirjoitus matkavakuutuksesta.

Videolla herra varsin asianmukaisesti pyysi asianmukaisuutta, mutta se on mahdottomuus tällä palstalla.

Omalta osaltani toivon käsi sydämellä, että heti ja tänään potilas hoidetaan suomeen, sekä toisen kerran ohjeistan raottamaan lomalompakkoa, koska todellakaan häntä ei auta nazin kaltaisten viranomaisvastaisuus.

Koska nyt kuitenkin taas tämän älämölöä aiheuttavan aloituksen päädyin tekemään, niin laajennan aihetta hieman.

Ensinnäkin minä pidän koko suomen poliittista järjestelmää ja päättäjiä täysin turhanpäiväisenä, se on yksi syy elämäntapani valintaan jo varhaisaikuisuudessa, sekä vain vahvistunut päivä päivältä yhtenä tämän päivän todisteena mielipiteestäni hyväveljeilyä myöden Aarnion passitus 10 vuodeksi vex vex vaan.

Koska palstalla paljon mielipiteitä myös hyvinvaltio suomen kelapalveluista ja jopa isis mainittu, niin minä olen mieltä, että ei ole väärin suomalaisen ja suomalaisen thaivaimon lapsineen hyödyntää tuota tarvittaessa, tai ainakin pitää hätävaraturvanaan.
Skorpionitapaukseen viitaten thaimaalainen aviopuoliso on saanut hoitoa suomessa kolarissa saamiinsa päänsä vaurioihin, mutta se ei ole aiheuttanut sanaakaan aiheesta kela.
Tämän palstanhan mielipiteet toimivatkin aina vain tapauskohtaisesti mistä näkökannasta piruilla tahdotaan.

Pariskunnalla myös thaimaassa pieni maatila, josta ei sanaakaan.
Kukaan ei ihmettele mikä ammatti, kuka työnantaja, miksi ei omia säästöjä, ovatko toimeentulotukiasiakkaita, paljonko on maksanut vaihtoehtolehden paikalla olo valokuvineen.

Ennen kaikkea miksi ei ollut vakuutusta vaikka pariskunta kokeneita thaimaan matkailijoita jopa, pienen maatilan haltijoita.

Uudistan koska lausumani vääristetään, katson että hyvinvointivaltio suomen, joka myös Euroopan ihmisoikeussopimuksen on allekirjoittanut, tulisi tavalla tai toisella järjestää Miika suomeen tänään, vaikka niillä rahoilla, että kansanedustajillemme ei makseta lainkaan heinäkuun palkkaansa.

Jotain voisi myös oppia.
Matkavakuutus sisältymään vaikkapa passiin pakollisena jonkun kympin lisämaksulla, koska passeillaan kaikki ei edes matkusta.
Vähän sama varainkeräys, kuin moottoripyörävakuutuksessa, eihän kaikki motoristitkaan ole koko ajan tienpäällä.

Katsotaan onko mahdollista saada yksinomaan asianmukaisia kommentteja.

24

746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikein asiallinen kirjoitus. Kiitos.

      Valitettavasti en nyt itse ehdi pidemmin kommentoimaan, mutta pari nopeaa kysymystä.
      Miksi Suomeen hoitoon?
      Eikö Thaimaassa osata hoitaa skorpionin pistosta?

      • Toden totta, kyllä ensitilassa hänet tulisi siirtää saamaan hoitoa joka on saatavilla thaimaassa, sitten suomeen jatkohoitoon.


      • Anonyymi

        Luulis osattavan, vähän paremmin kuin Suomessa, jossa skorppareita ei taida olla kuin eläintarhassa, ja satunnaisesti jollain festareilla!


    • Herrat palstalaiset, ovat näemmä intoutuneen vanhoja hyviä aikoja muistelemaan. Pätkiä vanhoista ketjuista nostettu ylös ja sieltähän kaikkea hauskaa löytyykin. Mutta asiaan, tällä kertaa pitkälti herra senssun kanssa samaa mieltä. suomen poliittiset päättäjät ovat todellakin turhanpäiväisiä pellejä. keskitytään aivan toisarvoisiin asioihin , ilmastonsuojelu tuossa mittakaavassa aivan ylilyöty juttu.. suomen tuottamat saasteet maapallolla ihan promilleluokkaa mutta suomi mättää aivan kohtuuttomia summia ilmastonsuojeluun, saatuun hyötyyn nähden. ehkäpä silläkin peitellään jotain, saadaan puheenaiheet pois muista asioista. minusta noillakin rahoilla olisi tärkeämpääkin käyttöä. ilmastonsuojelu on tietty ok, mutta tiettyyn pisteeseen asti. liika on liikaa.tuouon miikan juttuun en ota kantaa koska on hyvin epäselvää mistä kaikki on saanut alkunsa.. mutta kuitenkin, suomen virkamiesjärjestelmä on hyvävelijärjestelmä, ja minun mielestäni mätä.!!

      • Anonyymi

        Ei tässä alkuja tarvi miettiä kun poika pitää ensin pelastaa.
        Kiitos Senssu aloituksesta!

        44


    • Itselläni asiassa herännyt hyvin vahva epäilys noiden sanottujen skorppioonin pistojen vaikutuksesta tämänhetkiseen tilanteeseen.
      Lähtökohtaisestihan Thaimaan Skorpiooni lajit eivät kuulu mihinkään kovinkaan myrkyllisiin lajeihin. Ja mitä ilmeisimmin heti pistojen jälkeen ei Miikalla mitään isompia oireita olekkaan ollut.
      Joten tuo skorpiooni selitys ei kuulosta ihan kaikista todennököisimmältä, koska kyseisistä pistoista johtuva maksatulehdushan olisi silloin myrkytysperäinen tulehdus (eikä esimerkiksi virus-peräinen, kuten iso osa maksatulehduksista on), joten sen olisi pitänyt puhjeta hyvin nopeasti (muutaman päivän sisällä) pistosten jälkeen, mutta jos Miikka on lähtötietojen mukaan hakeutunut sairaalaan vasta noin viisi viikkoa pistojen jälkeen, niin silloin maksatulehdukseen pitäisi olla joku muu syy, kuin skorpioonin pistoista johtuva kovasta myrkytystilasta aiheutunut maksatulehdus.

      • Anonyymi

        On sanonut että oli huonossa kunnossa maksa jo ennen sitä, mutta se oli piste iin päälle.
        On arkisiakin myrkkyjä jotka tuhoaa maksaa, kuten panadol krapulaan jne.
        Sen verran nuori mies Miika että ei pitäisi hajota vielä viinalla kovallakaan juomisella. Se on yksilöllistä ja sillä syyllä ei ole pelastamisen kannalta nyt merkitystä.


      • Eli siinä tapauksessa maksa on aikaisemmin jo vaurioitunut joko Virus peräisesti (Eli jonkin eri Hepatiitti viruksista) taikka sitten pitkäkestoisella "itsensä myrkyttämisellä", eli yleensä pitkä-aikaisella (taikka epäpuhtaalla) alkoholin käytöllä taikka sitten tietyillä lääkeaineilla.
        Skorpiooneja on tässä tapauksessa suhteellisen turha syyttää, kun sairaalaan hakeuduttu yli kuukausi pistojen jälkeen (joten äkillisestä myrkytyksestä johtunut maksavaurio ei ole todennäköinen).


      • Santulla oiva näkemys ja hyvin osaat sanasi järjestykset asettaa.

        Ensin kiitos 44 et ole Panda huomenna kahdesta syystä, kiitoksesi lämmitti vaimoni sydäntä, sekä lienet saanut potkut asiamiestehtävistä.

        Mutta asiaan.

        Mistä on tieto 5 viikosta, olisi mukava lukea, ei ole sattunut eteen.

        Nyt ei pitäisi tilanteen tässä vaiheessa kenenkään ottaa kantaa kaljoihin ja viinoihin kuten 44 vihjasi, että alkulähteet on toissijaisia.

        Hyvänen aika sentään kävimme kerran tutustumassa Hesan Itäkeskuksen kallioon louhittuun uima-halliin ja kun laitoin auton parkkiin, sekä trutuaarille dallaan, niin siinä oli postilaatikon näköinen boxi jossa pyöreä reikä ja teksti kutakuinkin.......laita tähän käytetyt huumeneulat.

        Rahaa siis löytyy ihan mihin tahansa, eikös jotain yleistä huumevessaakin olleet ainakin suunnittelemassa, koska Malmin Kelan vessaan oli piikkijonoo.

        Rahat löytyy tämän tapauksen hoitoon, kyse on löytyykö päättäjissä yksi riittävän ihminen......siis ihminen sellainen jolla on ihmisen aivot ja ymmärrys.


      • Miikka on itse Facebokkissa kertonut kyseisistä pistoista 14.4 ja sairaalaan hakeutunut joskus 20.5 jälkeen. joten väliä ollut vähintään se viisi viikkoa.


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Miikka on itse Facebokkissa kertonut kyseisistä pistoista 14.4 ja sairaalaan hakeutunut joskus 20.5 jälkeen. joten väliä ollut vähintään se viisi viikkoa.

        Ok, kiitos, facet ei ole mun juttu.


      • Anonyymi

        Valtamediat kertoo entisten missien syöpätaisteluista päivittäin ja kenellä on silikonitissit räjähtäneet ja kuka petti ketä.
        Mutta kun suomipoika on pulassa Thaimaassa niin eivät puhu siitä sanallakaan.
        Johtunee siitä että Miika on leimattu perussuomalaiseksi tai Odiniksi.


      • Media varmastikkin ihan itse valitsee mitä ja kenestä uutisoi. Ja tuo "vaihtoehto"media on asiasta kirjoitellut sitten ihan muidenkin medioiden puolesta.
        Persuista en asian yhteydessä juuri ole juttua nähnyt, mutta nuo Soldiers of odin yhteydet kyllä ovat aika vahvat henkilön kohdalla joten ihmekkö tuo jos niillä "leimautuu" (ja tietysti, turha kieltää etteikö kyseisellä yhteydellä yleensä leimaudukkin, tuo Odi:n väki kun ei mitään maailman välkyintä porukkaa ole ) ja juuri tietyt henkilöt ja mediat asiaa esillä pitää.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Media varmastikkin ihan itse valitsee mitä ja kenestä uutisoi. Ja tuo "vaihtoehto"media on asiasta kirjoitellut sitten ihan muidenkin medioiden puolesta.
        Persuista en asian yhteydessä juuri ole juttua nähnyt, mutta nuo Soldiers of odin yhteydet kyllä ovat aika vahvat henkilön kohdalla joten ihmekkö tuo jos niillä "leimautuu" (ja tietysti, turha kieltää etteikö kyseisellä yhteydellä yleensä leimaudukkin, tuo Odi:n väki kun ei mitään maailman välkyintä porukkaa ole ) ja juuri tietyt henkilöt ja mediat asiaa esillä pitää.

        Yksityishenkilöinä siellä on jotkut joskus tehneet pikku kolttosia mutta Odineina ei. Ovat hyvin sulattaneet keppihevospellet sun muut vihervasemmistoanarkistit jotka hyökkää jokaikiseen isänmaallisten tilaisuuteen riehumaan väkivaltaisesti.
        Ei tarvi olla välkky ollakseen isänmaallinen ja haluaa säilyttää Suomen Suomena.
        Riittää että on suoraselkäinen ja rohkea.
        Sillä taisi olla odinien takki päällä joka Soinin kimppuun koetti käydä. Mutta ei sellaisia voi laskea odinien piikkiin. Vasemmistoanarkistit on täynnä sellaisia tekoja. Se on sitä kuuluisaa parempaa väkivaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksityishenkilöinä siellä on jotkut joskus tehneet pikku kolttosia mutta Odineina ei. Ovat hyvin sulattaneet keppihevospellet sun muut vihervasemmistoanarkistit jotka hyökkää jokaikiseen isänmaallisten tilaisuuteen riehumaan väkivaltaisesti.
        Ei tarvi olla välkky ollakseen isänmaallinen ja haluaa säilyttää Suomen Suomena.
        Riittää että on suoraselkäinen ja rohkea.
        Sillä taisi olla odinien takki päällä joka Soinin kimppuun koetti käydä. Mutta ei sellaisia voi laskea odinien piikkiin. Vasemmistoanarkistit on täynnä sellaisia tekoja. Se on sitä kuuluisaa parempaa väkivaltaa.

        Kun on kyse omasta, niin sanat joku joskus ja yksityishenkilönä.

        Kun on kyse oman vastaisesta tai ylipäätään asiasta jota ei koe omakseen, tai ei ole kokemusta, niin sanoina yleimmin kaikki.

        Totuus nyt kuitenkin tämän 24 palstan osalta on se, että nasi tavallaan on vaihtoehtolehdistön artikkeleiden mainosmies.


      • Anonyymi

        Tuo Miikan tilanne on kyllä täysin selvä maksakirroosin terminaali vaihe, vesivatsoineen ja keltaisuuksineen, kuolleisuus siihen on erittäin suuri, tuo nestekertymä voidaan helposti poistaa punktiolla, missä tahansa sairaalassa, hieman isompi työ on asentaa vatsanpeitteisiin stentti, jolloin potilas voi itse poista nestettä, suuri riski liittyy kuljettamiseen lentokoneella.

        Miika oli itse kertonut että hän oli ottanut matkavakuutuksen mutta se loppui hieman sen jälkeen kun paluulippu meni vanhaksi...

        Kuluttajaviraston sivulta löytyy matkavakuutusten vähimmäisehdot, joka minimissään pitää löytyä jokaisesta matkavakuutuksesta, siellä on käsite matkasairaus, joka on alkanut matkan aikana, tämän sairauden aiheuttamat kulut on korvattava vielä kolmen kuukauden kuluessa vakuutuksen päättymisestä, jopa tarvittaessa tietyissä sairauksissa pidempään.

        Lisäksi toinenkin olemassa olevan sairauden olemassa olevan sairauden pahenemisvaiheen korvaaminen, tämä korvataan kaikilta kustannukseltaan seitsemän päivän ajalta, esim. jos sinulla on Suomessa lähtien maksavajaatoiminta syystä tai toisesta ja sairaus pahenee matkalla vakuutus korvaa se 7 päivän ajalta.

        Alkoholin aiheuttamia sairauksia ei korvata lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sanonut että oli huonossa kunnossa maksa jo ennen sitä, mutta se oli piste iin päälle.
        On arkisiakin myrkkyjä jotka tuhoaa maksaa, kuten panadol krapulaan jne.
        Sen verran nuori mies Miika että ei pitäisi hajota vielä viinalla kovallakaan juomisella. Se on yksilöllistä ja sillä syyllä ei ole pelastamisen kannalta nyt merkitystä.

        Minä olen 39-vuotias nainen ja minulla on maksakirroosi. Ihan alkoholilla aiheutettu. Ei ole iästä eikä sukupuolesta kiinni, valitettavasti. Eikä koulutuksesta tai jäsenkirjan väristä.

        Korkki meni kiinni 5 vuotta sitten ja pysyy. Se on ainoa keino pysäyttää eteneminen, tai ainakin hidastaa sitä. Parannusta tautiin ei ole. Ulkoapäin kukaan ei minusta(kaan) uskoisi. Tämä näin välihuudahduksena keskusteluun.


    • Minä en ole skorpionia elävänä nähnytkään mutta pureman saaneen äijän kuitenkin.
      Aussi- Maken kaveria oli skorppari pistänyt jalkaterään, oli sairaalassa ja kävimme siellä häntä katsomassa.
      Kai oli herralla vakuutus koska oli yksityishuoneessa. Hyvin tuo voi mitä nyt vähän koipea aristeli.
      Poltimme huoneen parvekkeella sätkän.

      Parin päivän päästä näimme kaverin jo rannalla.

      • Anonyymi

        Täällä on vaarallisia eläimiä pilvin pimein käärmeitä, koiria, tuhat jalkainen, ampiaisen tapainen wasp, kuutiomeduusa, hämähäkki, minua on kerran joku noista purrut tai pistänyt, en huomannut sitä lainkaan aamulla oli koko ylävartalo täynnä punaisia pilkkuja jotka kutisivat perkeleesti kolme päivää, lääkärissä kävin ainoastaan kortisonivoiteena iholle, lääkäri kävi läpi koko kehon, löytyi pohkeesta kaksi pientä reikää noin 2-3mm päästä toisistaan, lääkärin mukaan todennäköisesti joko wasp tai pieni käärme, tai jokin muu.. ötökkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on vaarallisia eläimiä pilvin pimein käärmeitä, koiria, tuhat jalkainen, ampiaisen tapainen wasp, kuutiomeduusa, hämähäkki, minua on kerran joku noista purrut tai pistänyt, en huomannut sitä lainkaan aamulla oli koko ylävartalo täynnä punaisia pilkkuja jotka kutisivat perkeleesti kolme päivää, lääkärissä kävin ainoastaan kortisonivoiteena iholle, lääkäri kävi läpi koko kehon, löytyi pohkeesta kaksi pientä reikää noin 2-3mm päästä toisistaan, lääkärin mukaan todennäköisesti joko wasp tai pieni käärme, tai jokin muu.. ötökkä

        Pienet leuat olleet tuolla neli jalkaisella koiralla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on vaarallisia eläimiä pilvin pimein käärmeitä, koiria, tuhat jalkainen, ampiaisen tapainen wasp, kuutiomeduusa, hämähäkki, minua on kerran joku noista purrut tai pistänyt, en huomannut sitä lainkaan aamulla oli koko ylävartalo täynnä punaisia pilkkuja jotka kutisivat perkeleesti kolme päivää, lääkärissä kävin ainoastaan kortisonivoiteena iholle, lääkäri kävi läpi koko kehon, löytyi pohkeesta kaksi pientä reikää noin 2-3mm päästä toisistaan, lääkärin mukaan todennäköisesti joko wasp tai pieni käärme, tai jokin muu.. ötökkä

        unohtu pakteeri. tuo sama juttu ollut ainakin pari kertaa. menepä ulos välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pienet leuat olleet tuolla neli jalkaisella koiralla?

        Minäpä näin kolmijalkaisen koiran Kyproksella.
        Toinen etujalka puuttui mutta iloisena tuo mennä touhotti muiden mukana.


    • Anonyymi

      Minä näin kolmijalkaisen koiran Kyproksella. Sillä oli vain yksi etujalka. Iloinen oli ja muiden kanssa touhusi täysillä.

      • Anonyymi

        Niitä on täällä paljon, liikenne vaatii uhrinsa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      197
      4901
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      3037
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      140
      2363
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2344
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1982
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1556
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1482
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1393
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe