Nordic express oy

Anonyymi

En voi suositella kyseistä yritystä kellekkään. Ensinnäkin jos jotain vahingossa särjet niin se katsotaan heti tahallaan hajotetuksi ja korvaus otetaan suoraan työntekijän palkasta. Toisekseen palkat tulee miten sattuu tai ei sitten ei tule ollenkaan, tuntipalkka määräytyy johtajan päivittäisen mielialan mukaan josta kertoo myös sekin että työsopimukseen ei suostuta palkan määrää laittamaan. Yrityksellä toimintaa ainakin kuopiossa ja Etelä-Suomessa. Tämä vaikkapa varoituksena niille miehille koita näyttää rekrykoulutuksen kautta hakea kun valmiita ammattimiehiä ei enää töihin saa maineensa vuoksi.

49

296

Vastaukset

  • Hyvä fima autoista puutuu onneksi alkolukot.

  • Talouslukujen perusteella suosittelen. liikevaihto 3.9 miljoonaa, liikevaihto nousi 23.3 % ja liikevoitto oli 6 % Omavaraisuusaste 39.8 % ja nämä talousluvut oli vuodelta 2018 . Eli varsin hyvä firma kun talouslukuja katselee. Jos menee hyvin niin myös työntekijöillä menee hyvin. Edelliselle kirjoittajalle suosittelen suomenkielen opiskelua sillä alkolukot eivät puutuu. Lisäksi se on kuljettajien oma häpeä jos alkoholisteja on työtehtävissä.

    • Kyllä ei tuossa firmassa työntekijöillä mee kyllä hyvin. Ja eppäilen tältä vuodelta tulosten menevän miinukselle.. paska firma ja johtaja aika tuulella käyvä. Palkanmaksu ongelmia on todella paljon ja sitten ku sieltä lähtee pois töistä ni loppu tiliä ei saa pois kuulemma...


    • Olin Nordic expresissä renginä, join 2viikkoa ja heti tuli lopputili, en suositele, ei ole valkoihoisen paikka.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olin Nordic expresissä renginä, join 2viikkoa ja heti tuli lopputili, en suositele, ei ole valkoihoisen paikka.

      Nordic express on pilkuntarkka firma.


    • Olin työissa noin 2 vuotta,irtisanosin ,koska palkka jättetin maksmatta ja viimesta viela lopputili.Asia selvita palkkaturva.En suositele.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Olin työissa noin 2 vuotta,irtisanosin ,koska palkka jättetin maksmatta ja viimesta viela lopputili.Asia selvita palkkaturva.En suositele.

      Palkkaturva hoitaa palkat ziinä tilanteessa jos yrityksen toiminta loppuu. Jos taas palkkoja ei yrityksestä saa maksuun, hoitaa palkat ammattiliitto. Liittoihin kuulumattomat saavat hakea rahansa itse.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Palkkaturva hoitaa palkat ziinä tilanteessa jos yrityksen toiminta loppuu. Jos taas palkkoja ei yrityksestä saa maksuun, hoitaa palkat ammattiliitto. Liittoihin kuulumattomat saavat hakea rahansa itse.

      Juu, Loimaan liitosta on turha apua pyytää jos pomo heittäytyy hankalaksi. Loimaalta sanovat vaan, että koita nyt pärjätä. Ehkä saat palkkasi ulos, joskus. Hei hei, ja lyövät luurin korvaan.


  • Oli se liikevaihto sitte vaikka 10miljoonaa euroa ni se ei muuta sitä tosiasiaa että siitä huolimatta se isäntä voi kieroilla velvollisuuksiensa kanssa, oon iha useamman suusta henkilökohtaisesti kuullut miten ei suostuta muun muassa työsopimukseen kirjaamaan tuntipalkan määrää ollenkaan, lisistä puhumattakkaan. Palkanmaksu yrityksessä pelaa sillä periaatteella että tosiaan jos pois tahdot lähteä niin lopputiliä ei saa pois millään, saati sitten edes työsuhteessa ollessa palkkojaan vaan ne maksetaan milloin sattuu ja mitä summia sattuu.

    • Aluehallintoviraston kautta joutuu hakemaan työtodistuksen, palkkalaskelmat, työtuntien ilmoitukset. Ja lopputiliä kuulemma oikeusteitse. Kaveri oli kyseisessä firmassa ja alkukevään aikana lähtenyt ainakin 6 henkilöä juurikin palkka epäselvyyksien takia.


  • Työntekijöitä ei arvosteta firmassa ollenkaan ja palkat tulee tosiaan miten sattuu. Kaikki jotka on sanonut itsensä irti täältä ovat joutuneet hakemaan loppu palkkansa palkkaturvan kautta. Johtajat kehuvat firmaa maasta taivaisiin haastattelussa mutta todellisuus on ihan toinen

    • Palkkaturva maksaa palkat vasta siinä vaiheessa kun yritys on mennyt konkurssiin. Ammattiliitto kyllä hakee palkkoja oikeusteitse niille jotka ammattiliittoon kuuluvat.


    • Joo totta. Tarkoitinkin että loppu palkkaasi et tule näkemään suoraan nordicin kautta vaan oikeus teitse.


  • Palkanmaksussa vakavia ongelmia. En voi suositella. Joka ikinen tili vajaa tai myöhässä. Puutteista joutuu huomauttamaan monta kertaa eikä siltikään välttämättä korjaannu.

  • Älkää hyvät ihmiset menkö ainakaan töihin tuohon firmaan... tai jos haluaa ongelmia palkan maksun kanssa ni sit.. taitaa olla tilitoimistokin manipuloitu tuohon kusetukseen mukaan

    • Todella hyvä firma, kottia saa kossupullon ostoon tarpeen mukaan.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Todella hyvä firma, kottia saa kossupullon ostoon tarpeen mukaan.

      Jo vuosia olet trollannut tälläkin palstalla näillä kossupullojen ja ryyppäämisen yhdistämisellä kuorma-autoalaan, eikö se ala jo tuntumaan tylsältä? Vai onko se sinusta niin hauskaa, että tosiaan harrastat tämän tyylistä "huumoria" sen takia? Lervo-jutut ei ilmeisesti naurata sinua itseäsikään enää vaan olet niillä häiriköinnin lopettanut. Ja höyrymakkara-ja kolitsihousujutut olet myös todennut itsekin olevan jo tylsiä.
      Yritä nyt keksiä jotain ihan uutta millä trollaat. Kyllä jollain uudellakin aiheella saat hakemaasi huomiota. Kaltaisiasi trollejahan ei saisi ruokkia, nyt toki teen kyllä itsekin sen virheen, mutta aina löytyy kommentoijia silti. Vaihda tyyliä, kyllä senkin jälkeen voit jatkaa trollaamista.


    • Nordic express oy on juoppojen ketkujen älykääpiöiden firma!!


    • Anonyymi kirjoitti:

      Nordic express oy on juoppojen ketkujen älykääpiöiden firma!!

      Et näköjään pysty tyyliä vaihtamaan etkä trollaamistakaan pysty lopettamaan. No, huvinsa kullakin.


    • Nordic express oy on runkareiten firma, omin käsin onneen.


  • Taitaa nöösipojat täällä haukkua firmaa turhaan kun ei kärri osu laituriin

    • Se on firman vika kun ei kärri osu laituriin, silloin pitää ottaa neuvoa antava ryyppy.


  • Invatakseissa ja koulukyydeissä on ollut jo vuosia alkolukot mikä on kuljetusalan ammattilaisia naurattanut. Ajautuvatko kaikki alkoholistit ajamaan invatakseja ja koulukyytejä. Ilmeisesti maansiirtohommissa oleville ja kasettikuskeille pitäisi laittaa myös puhalluslaitteet autoihin. Oma kokemukseni on,että ainakin jakelutehtävissä olevat kuskit ovat asiakkaiden erityistarkailussa ja tiedän monta tapausta jossa asiakas on soittanut yritykseen ja väittänyt,että kuljettaja on nauttinut alkoholia ja kun sitten poliisi on suorittanut työnsä niin on todettu,että kuljettaja on ajokuntoinen niin alkoholin kuin huumausaineiden osalta,eli väärä ilmianto.
    Pääsääntöisesti nykyajan kuljettaja on tosi fiksu ihminen ja on tarkka näissä asioissa. Tällaiset uutisotsikot on harvinaisuuksia ja iltapäivälehtien tyypillistä lööppijuttua kun amerikan presidentti ei ole sinä päivänä lausunut jotain "viisasta"
    sosiaalisessa mediassa.

    • Pääsääntöisesti kaikkiin rahtiautoihin asennettava alkolukko, niin loppuu viinan kanssa läträäminen.


    • Kameli voi olla viikon juomatta, mut ei rekka-pentti.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Pääsääntöisesti kaikkiin rahtiautoihin asennettava alkolukko, niin loppuu viinan kanssa läträäminen.

      Viimeinen kommentti oli taas alle arvostelukyvyn. Edesmennyt Lervo nimimerkki ei pysy haudassaan ja jaksaa vaan. Hyi häpeä. Mitä sitten tähän toiseen nimimerkkiin tulee ,että kaikkiin rahtiautoihin pitäisi asentaa alkolukko.
      Tarkoittaako hän koko kuljetusalaa vai ainostaan runkoliikenteen rahtiautoja?
      Koko esitys on täysin järjetön. Miten luulet että alalle saadaan nuoria alalle kiinnostuneita ihmisiä miehiä ja naisia jos ensimmäisenä epäillään ,että he ovat kaikki alkoholisteja tai huumeiden käyttäjiä ja siksi kaikkiin kuorma-autoihin pitää asentaa alkolukot. Tiedätkö sitä,että osalla lääkäreistä on alkoholi-ongelma kun työ on niin uuvuttavaa. Lääkärille kun ei voi asentaa alkolukkoa niin hän saattaa olla juuri se henkilö joka hoitaa sinun vaivojasi kun sinulle itsellesi sattuu jokin tapaturma.DDR eli Saksan demokraattinen tasavalta kontroloi kansalaisiaan todella hyvin. Veli valvoi veljeänsä,miten kävi muuri kaatui. Suomalainen kuljettaja hoitaa työnsä hyvin ja on särmä ja on aina ajoissa työpaikalla eikä turhia sairastele joten vanha kunnon talvisodanhenki on vielä täysissä voimissa. Ja tuo viinan merkitys on vähentynyt vuosi vuodelta. Suuri osa nuorisosta ei käytä päihteistä nykyään juuri ollenkaan. Tämän olen itsekin huomannut viikonloppuisin.Ei ole mitään kaljakassi porukoita.


  • Taas joku vanhoillis-lestadiolainen mölytorvi tekee tikusta asiaa. Ihan viranomaistaholta eli poliisista on kerrottu ,että ammattiliikenne Suomessa saa puhtaat paperit kun kyseessä on ammattiliikenne ja alkoholi. Suomalainen ammattikuljettaja ei ajele humalassa. Suomalainen ammattikuljettajat/yrittäjät on vaatinut ihan viime aikoina lisää valvontaa tienpäälle. Lisää teknisiä ratsioita ja lisää puhallusratsioita unohtamatta työajan seurantaa .
    Kun viranomaiset hoitavat oman työnsä niin kuljetusala puhdistuu kaikista "alan pilaajista" ja se jos mikä on hyvä asia koko kuljetusalle. Saadaan taksat kohdilleen ja kaikilla on normi 8-9 tuntinen työpäivä. Hyvä homma,vai mitä?Silloin myös nuoret raittiit ja reippaat ihmiset tulevat alalle. Yes!!!!

    • Kyllä alkolukko pitää olla k-autoissa pakollinen, niin kuin turvavyöt, muuten ajellaan kaffeessa tosi paljon.


    • Kyllä kuljetusala saa olla tyytyväinen, että virkavallan resursseja valvontaan on pienennetty. Sen verran suurta ja järjestelmällistä on työ-ja lepoaikojen rikkominen, piirtureilla kikkailu, ylinopeuksien ajo, puutteelliset kuormansidonnat ym, että jos niitä kunnolla valvottaisiin, oli alalla paljon lisää työpaikkoja korttinsa rikkeiden johdosta menettäneiden ansiosta. Toisaalta myös jokapäiväiset rekkojen kaatumiset ja niiden nostotöiden aiheuttamat kiertoteiden määrät vähenisi selvästi.


  • Juu hoitavat päin p...…. kaiken.

    • Nordic expressiä voin suositella ainoastaan luusereille.


  • Kahdesti olen tämän firman työhakuilmoitukseen vastannut, kummallakaan kerralla ei minkäänlaista vastausta, ei edes kiitosta mielenkiinnosta ja ei pitäisi olla pätemättömyydestäni kiinni. Ihme lafka, enpä taida enää hakea näiden kirjoitusten perusteella.

  • Hyvä kirjoittaja 10.9 . Kerrankin asiallinen kirjoitus kaiken joutavan päiväisen länkytyksen joukossa. Asiallinen kirjoitus jossa puhuttiin ainoastaan todellisia kokemuksia kyseisestä yrityksestä. Asiallinen mielipide johon jokainen lukija voi
    samaistua. Kirjoitukset ovat menneet tällä keskustelufoorumilla todella huonoon suuntaan viimeisen vuoden aikana. Todelliset kuljetusalan ammattilaiset ovat poistuneet kokonaan ja kaikenmaailman niin sanotut omasta mielestä pro-ammattilaiset kirjoittelevat mitä sattuu vaikka ei kuorma-auto korttia edes löydy taskusta..

    • Niimpä, miksi täällä foorumilla panetellaan rehellistä kuljetusyritystä ilman mitään evidenssiä mistään rikkeistä?

      Pistäkääpä itse firma pystyyn.

      t. oikea pro-ammattilainen


  • Joo tätä kusetusfirmaa päin ei kannata edes kusta. Ei mitään vastuuta kuljettajista/kalustosta, palkkakin on mitä Janne sattuu antamaan. Tunneista viis. Haistakaa vittu Nordic.

  • Nordicissa ajetaan melkein yötäpäivää.

    • Näinhän asioiden pitää mennä eli ajetaan yötä päivää. Se on ainoa tapa jolla kuorma-auto tuottaa yrittäjälle jotain. Parkissa seisova auto ei tuota mitään aiheuttaa vain kuluja.
      3 -vuorossa kuskin vaihto lennossa bussipysäkillä tai huoltoasemalla. Digipiirturi pitää huolen siitä ettei kuskit ylitä lakiin kirjattua ajoaikaa.Viranomainen liikenteessä valvoo ,että näin myös toimitaan. Jos Nordic express on onnistunut luomaan onnistuneen konseptin ja tällainen
      "yötä päivää " ajaminen on arkipäivää niin onneksi olkoon. Moni kuljetusyrittäjä on pyrkinyt
      saamaan ajoneuvot 24 h ajotehtäviin siinä onnistumatta,koska aikataulutus asiakkaiden kanssa
      on haastellinen asia. Tiedän kyllä monta Valion meijerin ajossa olevaa maidonkeräilyautoa jotka ajavat pysähtymätöntä 3-vuoroa,mutta siellä kuskit toimivatkin ihan itsenäisesti ja asiakkaista eli maatiloista riippumatta,koska hoitavat hommat vähin äänin oli päivä tai yö oli isäntä tai emäntä hereillä tai nukkumassa..


  • juu.ei kannata mennä.itekkin odottelen saatavia.kai ne on oikeuden kautta haettava

  • nyt ,haetaan kärijien kautta palkkoja ja lomarahoja

  • Virolaisia taitaa olla paljon töissä, ainakin mitä on nähnyt riksussa hallin pihassa eestikilpisiä henkilöautoja. Valot ei taida palaa kaikki yhdessäkään kuljetusyksikössä ja aina tuntuu kiire olevan

    • Viropoika ei narise palkoista toisinkuin Suomipoika.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Viropoika ei narise palkoista toisinkuin Suomipoika.

      Vironpoika ei aja tarjoushintaan ainakaan pääkaupunkiseudulla. Palkka pitää olla kohdillaan. Moni on palanut Viroon,koska kuskin palkat ovat kuulema"hyvällä" tasolla kuten he asian ilmaisevat lisäksi Viro palkitsee lapsiperheitä jo 2:sta lapsesta saa lapsilisää Virossa 500 eur/kk
      (kampanja jolla valtio pyrkii parantamaan syntyvyyttä maassa) Houkuttimia on monenlaisia ja ainakaan pääkaupunkiseudulla Viro-poika ei ole ALE-miäs. Mikä on hyvä asia. Sama liksa kaikille kun hommat hoidetaan mallikkaasti.


  • Firma joka sopii hyvin laskutaidottomille kakkapyllyille.

    Suosittelen tämän viestin lukijaa reipastumaan ja ryhtymään luottamusmieheksi - pistät firman kuntoon, tervehdytät kuljetusalaa ja vastaanotat kunnioitusta kavereilta.

  • Rekkojen pitää saada huilata välillä ei kestä mitään leemaans ajoja, paitsi Scaniat!

    • Rekka-kuskien pitää saada juoda välillä, ei kukaan kestä aina selvinpäin.


  • Vahingon sattuessa palkasta periminen on sitä paitsi laitonta. Jotta työnantaja saa alkaa periä työntekijän palkasta korvauksia, se edellyttää käräjäoikeuden päätöstä. Ja siinä tapauksessa työnantajalla on oltava vedenpitävä näyttö työntekijää vastaan. Ellei ole, niin silloin AINA työnantaja korvaa vahingot omasta pussistaan.

    • Kyllä kyllä. Onhan nämä asiat opiskeltu direktiivipäivillä. Mutta miten tämä vahinkoasia liittyy
      mitenkään käytyyn keskusteluun joka keskittyi siihen,että rekkakuskien pitää juoda välillä, ei kukaan kestä selvinpäin. Kyllä kaikille on päivänselvää,että jos maistissa ajetaan niin lasku tulee
      kaikkien oikeustaistojen jälkeen sille alkoholisoituneelle kuskille joka taas on todennäköisesti maksukyvytön luuseri. Eli loppupeleissä kaikki vahingot maksaa me tavalliset kiltit raittiit vakuutusten ottajat korotettuina vakuutusmaksuina. Näin se menee valitettavasti. Edellinen kirjoittaja on päiväunissa elämää viettävä Puppe joka ei ymmärrä sitä ettei sentään kaikkea voi maksattaa työnantajalla. Myös työntekijällä on velvollisuuksia olla esim. työssä lakisääteisesti ajokunnossa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kyllä kyllä. Onhan nämä asiat opiskeltu direktiivipäivillä. Mutta miten tämä vahinkoasia liittyy
      mitenkään käytyyn keskusteluun joka keskittyi siihen,että rekkakuskien pitää juoda välillä, ei kukaan kestä selvinpäin. Kyllä kaikille on päivänselvää,että jos maistissa ajetaan niin lasku tulee
      kaikkien oikeustaistojen jälkeen sille alkoholisoituneelle kuskille joka taas on todennäköisesti maksukyvytön luuseri. Eli loppupeleissä kaikki vahingot maksaa me tavalliset kiltit raittiit vakuutusten ottajat korotettuina vakuutusmaksuina. Näin se menee valitettavasti. Edellinen kirjoittaja on päiväunissa elämää viettävä Puppe joka ei ymmärrä sitä ettei sentään kaikkea voi maksattaa työnantajalla. Myös työntekijällä on velvollisuuksia olla esim. työssä lakisääteisesti ajokunnossa.

      Niin rattijuoppo kyllä on se sankari joka maksaa koko lystin. Hän korvaa työnantajalle aiheutetut vahingot ja se on niin todella juurikin oikein kuin vain voi olla.
      Miksi tällaisissa tapauksissa työnatajan edes pitäisi esittää vedenpitävää näyttöä jos alkometri ja tarkuusmittari/verikoe on jo todistanut heti alkuunsa ,että kyseessä on läpi
      mätä P..ska ihminen joka ei edes hallitse omaa elämäänsä edes töitä tehdessä.
      Jossain se raja menee mitä työnantajalta voi vaatia.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Niin rattijuoppo kyllä on se sankari joka maksaa koko lystin. Hän korvaa työnantajalle aiheutetut vahingot ja se on niin todella juurikin oikein kuin vain voi olla.
      Miksi tällaisissa tapauksissa työnatajan edes pitäisi esittää vedenpitävää näyttöä jos alkometri ja tarkuusmittari/verikoe on jo todistanut heti alkuunsa ,että kyseessä on läpi
      mätä P..ska ihminen joka ei edes hallitse omaa elämäänsä edes töitä tehdessä.
      Jossain se raja menee mitä työnantajalta voi vaatia.

      No taas saatiin luotua mielikuvaa kuskista joka painaa pitkää päivää umpikännissä.
      <näin oli 1960-70 luvuilla. <Silloin perjantaisin korkattiin kossupullo heti työpäivän päätteeksi. Ei ollut omaa henkilöautoja ja askel suuntasi kohti yleistä saunaa esimerkiksi Helsingissä Kallion kaupungiosaan. Silloin oli silloin ja tuohon aikaan ei 50 vuotias kuski ollut enää vedossa. Sairaseläke kolkutti ovella tai sitten joku kevyempi työ oli jo kiikarissa.
      Sellainen kevyempi työ,että kun eläkkeelle pääsi niin eläke oli todella surkea.Siellä niitä nyt Hurstin ja seurakuntien leipäjonoissa piisaa. Suurin osa on jo kuollut. Ei ole kuskin elämä helppoa ja alkoholi tekee siitä vielä vaikeamman. Ja tämä tarina on ihan tosi sillä olen seurannut sivusta tätä elämäntapaa jo 37 vuotta ja vielä 9 vuotta vähintään olen mukana kuvioissa.Itse olen ollut ajoissa viisas ja hoitanut asiani hyvin. Mutta näin se menee...elämä.


Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.