Tallinan laivat vetämään troolia

Anonyymi

Veisivät aina tuoretta kalaa troolin verran kohdesatamaan. Siellä sitten vaihdettaisiin tyhjennetty nuotta paluumatkalle. Jos kalaa alkaa tulemaan liikaa, niin sitten jätettäisiin joltain vuorolta trooli pois

17

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meinaatko uutta ohjelmanumeroa matkustajille matkan iloksi
      johan tuo menee mielikuvituksesi lennon piikkiin
      käykö aikasi jo pitkäksi kenties

    • Ei taida kylläkään trooli kestää, alusten nopeus on ylityksissä siinä 22-25 solmua, 40,7 - 46,3 km/h!

      • Anonyymi

        Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.


      • Anonyymi

        Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä pointti. Nopeudet tulisi muutenkin laskea 4-5 solmun tienoille, jolloin polttoainetta kuluu vain murto-osa verrattuna nykyisiin nopeuksiin. Varustamot saisivat myös enemmän tuloja laivalla tapahtuvasta ravintolamyynnistä, koska matkustjat viipyisivät laivalla pidempään.

        Loistavaa ajattelua.
        Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
        Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
        Varma konkurssikeino!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loistavaa ajattelua.
        Kun ajetaan hitaas, kuluu aikaa paljon enemmän ja koko ajan koneet käyvät.
        Kun ajetaan hitaasti, ehditään ajaa vain yksi edestakainen vuoro. Maksavia matkustajia olisi alle puolet päivässä.
        Varma konkurssikeino!

        Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varustamo hankkii lisää laivoja, jos matkustajia on enemmän kuin kapasiteettia. Näinhän on toimittu ennenkin.

        Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakennetaan lisää satamatilaa ja kalankäsittelylaitoksia. Näinhän on toimittu ennenkin.

        Onhan armeijoilla aluksia. Ne vaan troolinvetoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä tapauksessa väliin laitetaan talja-väkipyöräsysteemi, joka hidastaa nuottaa. Tällöin trooli saapuisi määränpäähän esimerkiksi vasta joka neljännellä ylityksellä.

        Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei pitkät vaijerit Helsingistä Tallinnaan. Nuotta niihin kiinni ja vedetään sitä eestaas ja korjataan saalista.

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä? Vähän pidempi vaijeri vaan. Tai tavallinen tuolihissi, jolloin voisi vetää vaikka uistinta matkan aikana. Nopeuskin on melko bueno.

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?

        Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei Suomenlahden laiteta condomihissiä, jollainen on esimerkiksi Levillä?

        Jo on ihminen pöllyssä tuollaista kirjoittaessaan.

        Tuollaista siis tarkoitin https://www.yllas.fi/aktiviteetit/gondoli.html
        Nuo voi laittaa kulkemaan vaakatasossakin esim. meren yli.


    • Anonyymi

      Hah hah. Maakrapu hölisee. On kuullut troolin vedosta ja olettaa, että se on sellaista, että trooli laitetaan mereen ja sitten vaan paatilla vedetään.

      Siunattua hulluutta!

    • Anonyymi

      Mutta Itämeren rantavaltioillahan olisi parisenkymmentä tehokasta jäänmurtajaa jotka pitkät kesät vain makoilevat satamissa. Eikö näitä voisi laittaa troolinvetoon, liikkuisi hieman isompikin pyydys kevyesti.
      Vaikka toisaalta, Itämeren altaan alueelta pyydetään jo nyt kaikki EU:n kiintiöissä sallitut kalamäärät, eli ei ole tarvis suunnitella troolinvetoa yhtään nykyistä suuremmilla vehkeillä eikä nykyistä enempää. Esim. merilohikannat ovat jo huvenneet miltei olemattomiin, isoa siikaa saadaan vesiltämme enää lähinnä satunnaisesti. Vesien saastuminen, hapettomuus, liikakalastus ja kaikki yhdessä aiheuttaa kalakantojen jatkuvan kuihtumisen. Vain silakkaa on vielä riittävästi muutamalla suurella troolarilla kalastettavaksi. Muuta ammattimaista kalastusta on pidettävä lähinnä näpertelynä ja vähäisetkin saaliit joutuvat kaupoissa kamppailuun kasvatuskalojen kanssa ja se painaa niiden hinnat alas ja kun kaikki kalastajankin kustannukset koko ajan nousevat, ei hommassa ole suurta kannattavuuden mahdollisuutta.
      Aloittajan idea noin teoreettisena ajatusleikkinäkin on siis pystyyn kuollut.

      • Anonyymi

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.

        Jospa saataisiin talteen se edestakaisen liikkeen voima, mitä esiintyy monissa hyteissä. Sillä puksutettaisiin monia kalareissuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ideana olisi käyttää hyödyksi sitä valtavaa vetovoimaa, joka menee tällä hetkellä täysin hukkaan. Ei siis tarvitsisi valjastaa erikseen kalastusaluksia kuluttamaan polttoöljyä.

        Reitin molemmissa päissä on vielä maiden pääkaupungit. Kalat saataisiin mahdollisimman nopeasti kuluttajien lautasille. Nythän kaloja rahdataan Suomeen jopa Norjasta, ja tonnikalahiutaleita ilmeisesti ihan Aasiasta saakka.

        Uhanalaiset kalat tietenkin vapautetaan pois.

        Se valtava vetovoima, käytännössä kuitenkin työntövoima, ei ollenkaan mene hukkaan vaan se kuljettaa niitä laivoja eteenpäin. Jokainen perässä raahattava trooli tai mikä tahansa söisi sitä laivaa eteenpäin vievää voimaa ja sen vauhti hidastuisi, jos halutaan ajaa esim. 28 solmun nopeudella lahden yli, tietty laiva tarvitsee sen valtavan konetehon vauhdin ylläpitoon, ei se voima sen kummallisemmin hukkaan mene vaan se tarvitaan ihan simppelisti sanottuna sen laivan vauhdin ylläpitoon, mitään kuvittelemaasi ylimääräistä ja kuvittelemallasi tavalla hukkaan menevää voimaa ei siis lainkaan ole!

        Toistan vielä: Meillä kalastetaan jo nyt ihan niin paljon kuin meri kykenee kalaa tuottamaan, silakkaa lukuun ottamatta muut Itämeren alueen kalalajit ovat lähes sukupuuton partaalla, siksi kalalle, myös silakalle, on asetettu EU:n määräyksillä pyyntikiintiöt ja niitä valvotaan tarkkaankin. Silakkaa saadaan ja tuotetaan markkinoille ihan niin paljon kuin ihmiset haluavat sitä syödä, mutta kun syömme mieluummin vaikka sitä Norjan kasvatettua lohta, kotimaistakin kirjolohta ja mieluummin monet myös vaikka kauempaa tuotua tonnikalaa. Vaikka kaupoista olisi päivittäin saatavissa tuoretta silakkaa kohtuuhintaan, enemmistö asiakkaista haluaisi edelleen Norjan lohensa, kirjolohensa tai tonnikalapurkkinsa.
        Troolarit muuten etenevät troolatessaan 1- 3 solmun nopeudella...Jos troolia aletaan hirveällä voimalla repiä vaikka yli 10 solmun nopeudella, trooliin joutuneet kalat muussaantuvat siellä minuuteissa silkaksi kalasilpuksi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1581
    2. Rakastan sinua

      Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      55
      1258
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      182
      1023
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

      Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      51
      996
    5. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      958
    6. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      899
    7. Jos lähestyisin

      näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      57
      831
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

      Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      206
      824
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

      Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      153
      793
    10. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      110
      773
    Aihe