lasikuitu ei muka pidä vettä ilman topparia

Anonyymi

on ihan höttöpuheita sanoa ettei 2 kertanen lasikuitu pitäisi vettä ilman topparia. myöskään lasikuituruttoa ei tule vaikka ei maalaa.

20

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laitatteko hartsia kanssa vai pelkkää kuitua?

      • Anonyymi

        Itse laitan pelkkää hartsia. Mitä sillä kuidulla tekee.

        Kahvikuppiin laitan pelkästään sokeria ja kermaa.


    • Anonyymi

      Hyvä muistaa. Lasikuitu on erinomainen veneenrakennus materaali. Pitää vaan muistaa että se ei kestä vettä tai auringonvaloa.

      • Anonyymi

        Lasikuitu kestää sekä vettä että auringonvaloa. Kokeile vaikka sammutuspeitteellä, se kun on ihan sitä samaa E-lasikuitua jota veneissä käytetään muovin lujitteena. Molemmat myös läpäisevät vettä aivan samalla tavalla. Sen takiakin veneissä käytetään lasikuidun lisäksi hartsia.


    • Anonyymi

      Kun aloin veneilemään ja ostin ensimmäisen moottoriveneeni, en millään meinannut uskoa että tehtaan jäljiltä ostetut uudet veneet eivät pidä vettä. Jotenkin järjenvastaista koska sen pitäisi olla veneen tärkein ominaisuus.

      • Anonyymi

        Kyllä ne sen lujitenuovin osalta ihan riittävästi pitää! Ainakin mitä itse olen veneitä lujitemuovista tehnyt ja omistanut.
        Ihan turhaa diipadaapaa taas.


    • Anonyymi

      tein kerran itse lujitemuovia. ostin polyesterihartsia,lasikuitumattoa ja kovettajaa. eikö lopputuotetta kutsuta lujitemuoviksi? tuntuu hyvälle kun on osannut valmistaa sitä.

      • Anonyymi

        Sulta unohtu tärkein ainesosa, eli piimä.


    • Anonyymi

      topcoatin voi korvata epoksiprimerillä.

      Mutta aiheeseen liittyen, kun kävi sillä lailla että tuli lasikuituvaurio liukuvaan veneeseen, niin vedenpaine kuori lasikuitupikoista 2 kerrosta pois. Pelkkä polyesteritäytteellä laminoitu lasikuitumatto pitää vettä, mutta ei ehkä vedenpainetta joka tulee 50 kmh vauhdilla korjaussaumaan jota ei millään paremmalla maalilla (alkydimaali ei ole sellainen) esim topcoat, epoxyprimer tai 2-komponenttimaali, ole maalattu

      • Anonyymi

        Väärin korjattu. Siis osaamattomuutta huolimattomuutta tai ihan vain kusetusta riippuen kuka on korjannut.


    • Anonyymi

      Jos topcoat tai epoxyprimer olisi turha, venetehtaat jättäisivät tuotteen laittamatta niin nopeasti että jo hommatut litkutkin palautettaisii nainetoimittajille

      • Anonyymi

        Ne kyllä nai ne toimittajat ja syntyneet vauvat palautettaisii takas.


    • Anonyymi

      Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Lujitemuovi (polyesterihartsi) kyllä imee vettä itseensä, jos sitä ei erikseen suojata. Ethän sitä näe, mutta kun talvella on pakkasta lujitemuoviin imeytynyt vesi jäätyy ja rikkoo rakenteen, niin kalliikse se tulee. Se korjaus.

      • Anonyymi

        Kumma juttu kun ei mun veneet ole koskaan hajonnu vaikka ei mitään epoxeja ole käytetty. Ne on nyt 43, 31 ja 25 vuotiaat. Ulkona kaikki talvet.

        Kuka siis puhuu paskaa, ja miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma juttu kun ei mun veneet ole koskaan hajonnu vaikka ei mitään epoxeja ole käytetty. Ne on nyt 43, 31 ja 25 vuotiaat. Ulkona kaikki talvet.

        Kuka siis puhuu paskaa, ja miksi?

        Olen toiminut veneiden ja muiden lujitemuovisten vekottimien parissa yli 30 vuotta,joten luulen jotain asiasta tietäväni. Kun vene tehdään muottiin maalataan muotti ensin gelcoatilla jonka päälle laminoidaan lasikuitumattoa polyesterihartsilla kyllästettynä. Jos taas laminoidaan ilman muottia maalataan laminoidut pinnat topcoatilla joka kovettuu. Gelcoat ei kovetu jos e
        se ei ole muotin ja laminaatin välissä. Jos sinulla on laminoitu pinta ilman suojaavaa kerrosta joka estää veden imeytymisen laminaattiin, voin kertoa, että, harneja on luvassa, valitettavasti.


    • Anonyymi

      Lujitemuovi imee kosteutta ilman suojaa, korjannut niitä enemmän kuin täällä on wannabe tietäjiä. Mikä hörhö pitää olla että jättää lasikuidun pintasuojaamatta? Yhdyn aiemman näkemykseen että tämä ketju on provo

    • Anonyymi

      roskapuhetta että lasikuitu pitäisi pintasuojata siksi että se jäätyy kun imee vettä sisäänsä tai peräti vuotaa. minulla on ollut kestä talvet sisäpuolelta maalaamaton vene 25 vuotta. ei koskaan ole vuotoja ollut. onhan se suojattuna kauniimpi mutta mitenkään pakollista ei ole. voit tehdä paatin ittekin 6kerroksesta mattoa ja jättää maalaamatta kokonaan. kestää iät ajat.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei pidä


    • Anonyymi

      Minulla
      Akselivetoinen vene vuotaa hiukan perästä, luultavasti vannasputken ja lasikuiturungon saumasta. Pitäiskö laminoida se, vai olisko joku massa sinne parempaa? Hiukan vaikea paikka se on päästä käsiksi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe