vauvan kasvu

rv 38

Olen rv 38 ja vauvani kasvu liikkuu alakäyrillä. Painoarvi on 2400g. Olen joskus kuullut, että lääkäri voi ottaa osastolla ns. kasvattamaan vauvaa??Olenkohan kuullut puppua vai onko tässä jotain perää..
Olen joutunut viikko seurantaan tämän takia.

Onko ketään muuta joilla on vauva alakäyrien mukaan kasvanut.

2

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lintu

esikoiseni syntyi rv 39 ja painoi 2.5kg.loppuraskaudesta n.vk27 eteenpäin kävin 3pv välein sydänkäyrässä ja 10pv välein ultrassa.
      näin vauvan kasvua seurattiin. joka kerralla oli aina eri lääkäri ja koskaan tutkimuksissa ei päästy puuta pidemmälle. kerran ehdotettiin että ehkä synnytys käynnistetään aiemmin jos vauva ei kasva riittävästi. näin ei onneksi tarvinnut. lopussa olin noin reilun viikon osastolla seurannassa, mutta ei vauvaa mitenkään kasvatettu.loppujen lopuksi pienelle koolle ei löytynyt selitystä ja vauva ihan terve.

• kasvusta

Itsellänikin vauva kasvoi alakäyrällä ja jouduin seurantaan.Parin viikoin välein ravasin ultrassa voidakseni vain todeta,että kaikki on ok ja vauva kasvaa tasaisesti.Painoa on siis tullut joka viikko lisää ja ihan "normaali" määrä.

Itse ainakin olen ihan kypsä kaiken maailman käyriin,koska niitä tunnutaan seuraavan liian orjallisesti.Omalla kohdallani mitään ei oltaisi voitu edes tehdä,jos vauva ei olisi kasvanut "normaalisti",koska kontrollit alkoivat joskus viikolla 33.

Kannattaa pitää mielessä,että käyrät ovat keskiarvoja ja vauvat ovat yksilöitä.Äläkä varsinkaan anna tätien huolestuttaa sua aiheesta,jos vauvalla ei OIKEASTI ole hätää.Kaikkien ei tarvitse olla isoja tai edes keskipainoisia.Oma vaavi painoi laskettuna päivänä n.3kg,mikä on mielestäni oikein sopiva paino.Kyllä se vielä ehtii kasvaa,älä huoli.Ja onhan vauvasi nytkin jo sen kokoinen,että pärjää,mikä lienee tärkeintä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      98
      7663
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      105
      5532
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      266
      4738
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4683
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      66
      3405
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2768
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2457
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2418
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2372
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2244
    Aihe