Kun nainen on raskaana, onko hänen VELVOLLISUUTENSA saattaa raskaus loppuun? Onko lisäksi niin, että jos hän itse ei sitä halua, MUIDEN on se velvollisuus hänelle osoitettava?
Ovatko ne MUUT - lähinnä miehet - sitten automaattisesti ja aina oikeutetumpia päättämään asiasta kuin se raskaana oleva itse? Millä perusteella? KUKA sen asian määrittelee?
Onko kyseessä AINA mukavuusabortti, jos abortille ei ole kuolemanvakavia perusteluja? Onko esim. naisen henkinen epävakaus peruste? Entä täydellinen väsymys, jos perheessä jo on monta lasta? Ehkäisyn pettäminenkö EI ole hyväksyttävä perustelu?
Entäpä köyhät huonon seksuaalikasvatuksen kehitysmaat? Ovatko sielläkin kyseeessä mukavuusabortit, jos ehkäisyä ei saa, seksistä kieltäytyminen ei ole mahdollista ja lapsia perheessä jo lukuisia? Onko suomalainen mies - ilmeisesti lapseton - senkin suhteen ykköstason analyytikko?
Entäpä nämä "kiistattomat faktat"? Esimerkiksi minä en millään kykene näkemään tsygoottia lapsena. Minun mielestäni myöskään sellaisia todisteita EI ole esitetty, jotka tukisivat moista väitettä. Onko siis niin, että minun on vain uskottava jankuttajaa, joa tosin ei vaivaudu niitä "tosiasioita" mitenkään perustelemaan?
Pohdintaanpas taas...
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei tosiaankaan ole kenenkään muun asia. Raskaus ei kosketa kuin naista. Eihän asiaa tarvi edes kertoa kellekään. Voi yksin miettiä mitä tekee. Yksin kun joutuu kaiken kantaan.
Minua kiinnostaisivat lähinnä näiden abortin kiihkeiden vastustajien perustelut näkemyksilleen. Mistä siis lopulta kumpuaa se varmuus siitä, että se oma ajattelumalli on ainoa oikea ja mahdollinen? Mistä kumpuaa se hirveä raivo, jota täällä parikin tapausta (?) näyttää tuntevan kaikkia toisin ajattelevia kohtaan? Onko omassa elämässä tapahtunut jotakin sellaista, mille pitää loputtomasti halea hyvitystä mollaamalla ja loukkaamalla muita?
Minua ihmetyttää eniten se, että ihmiset kuvittelevat voivansa yleispätevästi ohjeistaa muita tilanteissa, joista he eivät lopulta tiedä mitään. Kyllä minäkin toivoisin, että Suomessa ihmiset tekisivät enemmän lapsia. Jestas sentään, olen opettaja! Työttömiähän ammattikunnastani tulee, jos lapset loppuvat!
- Anonyymi
Noin kauan viime uhosi jälceen maltoit pysyä jancuddamatta tätä TAAS uudessa aloituksessa. :)
Ra*vot on kyllä ihan vain siellä oman bääsi sisällä. Siellä missä ne ihmeen pää-äänedcin mell.asdaa.
Mistä tosiaan cumbuaa se järcyddävä v**a lapsia ja heitä suojelevia kohtaan?
" olen opettaja! "
Ai, taas leicidään sitä biologian opettajaa.. :D
Ja mitä aloitukseen tulee,
"onko hänen VELVOLLISUUTENSA saattaa raskaus loppuun? "
Voitaisiin kysyä yhtä hyvin, onko velvollisuutta olla m****amatta muita vaikka kuinka kokisi jonkun häiridsevän mucavaa el.ämäänsä. Kuka siitä päättää, kun useimpien mielestä varmaankin se velvollisuus on?
"Onko kyseessä AINA mukavuusabortti"
Tietysti, eihän mikään pään sisäinen tila estä raskauden loppuun viemistä.
""Minun mielestäni myöskään sellaisia todisteita EI ole esitetty, jotka tukisivat moista väitettä."
Minusta sin.ä et ole coskaan cyennyt perustelemaan, miksei alkiot olisi syndymäddömiä lapsia. Se on AINA naisen itsensä punnittavissa tekeekö abortin, vai pitääkö lapsen. Ei ole olemassa mitään "mukavuusaborttia".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.28310506- 2114677
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny82158- 1211750
- 1561750
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921148Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411126Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon34964- 139865
- 78831