Pohdintaanpas taas...

Kun nainen on raskaana, onko hänen VELVOLLISUUTENSA saattaa raskaus loppuun? Onko lisäksi niin, että jos hän itse ei sitä halua, MUIDEN on se velvollisuus hänelle osoitettava?

Ovatko ne MUUT - lähinnä miehet - sitten automaattisesti ja aina oikeutetumpia päättämään asiasta kuin se raskaana oleva itse? Millä perusteella? KUKA sen asian määrittelee?

Onko kyseessä AINA mukavuusabortti, jos abortille ei ole kuolemanvakavia perusteluja? Onko esim. naisen henkinen epävakaus peruste? Entä täydellinen väsymys, jos perheessä jo on monta lasta? Ehkäisyn pettäminenkö EI ole hyväksyttävä perustelu?

Entäpä köyhät huonon seksuaalikasvatuksen kehitysmaat? Ovatko sielläkin kyseeessä mukavuusabortit, jos ehkäisyä ei saa, seksistä kieltäytyminen ei ole mahdollista ja lapsia perheessä jo lukuisia? Onko suomalainen mies - ilmeisesti lapseton - senkin suhteen ykköstason analyytikko?

Entäpä nämä "kiistattomat faktat"? Esimerkiksi minä en millään kykene näkemään tsygoottia lapsena. Minun mielestäni myöskään sellaisia todisteita EI ole esitetty, jotka tukisivat moista väitettä. Onko siis niin, että minun on vain uskottava jankuttajaa, joa tosin ei vaivaudu niitä "tosiasioita" mitenkään perustelemaan?

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tosiaankaan ole kenenkään muun asia. Raskaus ei kosketa kuin naista. Eihän asiaa tarvi edes kertoa kellekään. Voi yksin miettiä mitä tekee. Yksin kun joutuu kaiken kantaan.

• Minua kiinnostaisivat lähinnä näiden abortin kiihkeiden vastustajien perustelut näkemyksilleen. Mistä siis lopulta kumpuaa se varmuus siitä, että se oma ajattelumalli on ainoa oikea ja mahdollinen? Mistä kumpuaa se hirveä raivo, jota täällä parikin tapausta (?) näyttää tuntevan kaikkia toisin ajattelevia kohtaan? Onko omassa elämässä tapahtunut jotakin sellaista, mille pitää loputtomasti halea hyvitystä mollaamalla ja loukkaamalla muita?

Minua ihmetyttää eniten se, että ihmiset kuvittelevat voivansa yleispätevästi ohjeistaa muita tilanteissa, joista he eivät lopulta tiedä mitään. Kyllä minäkin toivoisin, että Suomessa ihmiset tekisivät enemmän lapsia. Jestas sentään, olen opettaja! Työttömiähän ammattikunnastani tulee, jos lapset loppuvat!

• Anonyymi

Noin kauan viime uhosi jälceen maltoit pysyä jancuddamatta tätä TAAS uudessa aloituksessa. :)
      Ra*vot on kyllä ihan vain siellä oman bääsi sisällä. Siellä missä ne ihmeen pää-äänedcin mell.asdaa.
      Mistä tosiaan cumbuaa se järcyddävä v**a lapsia ja heitä suojelevia kohtaan?

" olen opettaja! "

Ai, taas leicidään sitä biologian opettajaa.. :D

Ja mitä aloitukseen tulee,
      "onko hänen VELVOLLISUUTENSA saattaa raskaus loppuun? "

Voitaisiin kysyä yhtä hyvin, onko velvollisuutta olla m****amatta muita vaikka kuinka kokisi jonkun häiridsevän mucavaa el.ämäänsä. Kuka siitä päättää, kun useimpien mielestä varmaankin se velvollisuus on?

"Onko kyseessä AINA mukavuusabortti"

Tietysti, eihän mikään pään sisäinen tila estä raskauden loppuun viemistä.

""Minun mielestäni myöskään sellaisia todisteita EI ole esitetty, jotka tukisivat moista väitettä."

Minusta sin.ä et ole coskaan cyennyt perustelemaan, miksei alkiot olisi syndymäddömiä lapsia.

• Se on AINA naisen itsensä punnittavissa tekeekö abortin, vai pitääkö lapsen. Ei ole olemassa mitään "mukavuusaborttia".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      265
      17485
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      184
      12419
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      70
      6180
    4. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      26
      5027
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      73
      5001
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      52
      4140
    7. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      50
      3732
    8. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      100
      3682
    9. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      51
      3219
    10. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      146
      3139
    Aihe