Ensimmäisen kerran vuosiin pohjoismaissa asuvat ovat joukolla muuttamassa pois Thaimaasta, syitä on monia euron huono kurssi bahtiin nähden, uudet viisumisäännöt, likaisuus, huono julkinenterveyden huolto, huonosti korvaava vakuutusturva, Suomalaisten osalta o viisimin haltioita on lähtenyt maasta yksitoista, työviisumin parisen kymmentä.
Thaimaasta muuttoaalto takaisin kotiin.
31
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tuosta suomesta lähtöisin olevia työviisumin haltioissa jotka ovat maasta poistuneet lähteestä riippuen luku vaihtelee, joten siihen ei voi luottaa... mutta noin viisisataa pohjoismaalaista on poistunut maasta, ennenkuin viisumi loppuu, tämä' on ensimmäinen kerta 12 vuoteen.
By NumBall Mielenkiintoista tilastietoa. Mistä pääsee kyseisiä lukuja (ja edellisten vuosien) tarkastelemaan?
- Anonyymi
Etsi tuolla otsikolla Tougher immigration rules sees large number of Nordic expats leave Thailand
Hyvinkin mielenkiintoisia lukuja/tilastoja näyttää löytyvän tuolta taustalta, ja paljon juurikin sen oloisia ovat kuin olen niiden uskonutkin olevan, eli ei Thaimaassa "pysyvästi" asu niin paljoa suomalaisa kuin osa tällä palstalla varmastikkin luulee.
Noin 130hlö suomalaisia asuu Thaimaassa "vakituisisti" työviisumilla.
Noin 530hlö suomalasia asuu Thaimaassa "vakituisti" joka tuolla eläkeläisviisumilla taikka "perheviisumilla".'
Opiskelijaviisumeita ei eritelty, mutta niitä tuskin suomalaisilla muutamaa kymmentä enempää on.
Nuo luvut on " Immigration Bureau of the Royal Thai Police" ennuste vuodella 2019, joten varmasti hyvin lähellä todellisuutta.
Loput "vakituiset asukkaat" sitten kikkailevat enemmän taikka vähemmän noilla 60pv 30pv. turisti-viisumeilla.santtu_1975X kirjoitti:
Hyvinkin mielenkiintoisia lukuja/tilastoja näyttää löytyvän tuolta taustalta, ja paljon juurikin sen oloisia ovat kuin olen niiden uskonutkin olevan, eli ei Thaimaassa "pysyvästi" asu niin paljoa suomalaisa kuin osa tällä palstalla varmastikkin luulee.
Noin 530hlö suomalasia asuu Thaimaassa "vakituisti" joka tuolla eläkeläisviisumilla taikka "perheviisumilla".'
Opiskelijaviisumeita ei eritelty, mutta niitä tuskin suomalaisilla muutamaa kymmentä enempää on.
Nuo luvut on " Immigration Bureau of the Royal Thai Police" ennuste vuodella 2019, joten varmasti hyvin lähellä todellisuutta.
Loput "vakituiset asukkaat" sitten kikkailevat enemmän taikka vähemmän noilla 60pv 30pv. turisti-viisumeilla.Huomaa taas ettei minun pitäisi puhelimella kirjoittaa näitä juttuja, kun teksti täynnä kirjoitusvirheitä...
- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Loput "vakituiset asukkaat" sitten kikkailevat enemmän taikka vähemmän noilla 60pv 30pv. turisti-viisumeilla.Totta täällä pysyvästi asuvat suomalaiset on todella harvinaisia, kaveripiiri mikä täällä minulla on näistäkin valtaosa asuu täällä vain suomen talvikauden, minunlaiseni jotka täällä asuvat ympäri vuoden on sormilla laskettavissa hua hinin alueelta,
Minua aina naurattaa suunnattomasti kun joku kehuskelee tulevansa tänne silloin ja silloin, factaa on vain se että ei tänne niin vaan tulla, yritystä on kyllä ollut varsinkin pattayan puolella kun joku on lähetenyt soitellen sotaan mikä nayttää olevan palstankin linja, kyllä asiat sitten suttaantuvat, kun on täällä, ei suttaannu, tulee vaan ongelmia... osalle isoja ja osalle pieniä.
Thaimaa taitaa olla yksi maailman vaikempia maita muuttaa pysyvästi, usan greencardin saat huomattavasti helpommalla...
Minua ärsyttää oikeesti nämä "Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti." tyypit jotka eivät edes ymmärrä asiasta mitään...
Joku saatanan kaheli saattaa vielä uskoa näitä hölmöjä ja sitten ollaan kusessa... oikein korviaan myöten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta täällä pysyvästi asuvat suomalaiset on todella harvinaisia, kaveripiiri mikä täällä minulla on näistäkin valtaosa asuu täällä vain suomen talvikauden, minunlaiseni jotka täällä asuvat ympäri vuoden on sormilla laskettavissa hua hinin alueelta,
Minua aina naurattaa suunnattomasti kun joku kehuskelee tulevansa tänne silloin ja silloin, factaa on vain se että ei tänne niin vaan tulla, yritystä on kyllä ollut varsinkin pattayan puolella kun joku on lähetenyt soitellen sotaan mikä nayttää olevan palstankin linja, kyllä asiat sitten suttaantuvat, kun on täällä, ei suttaannu, tulee vaan ongelmia... osalle isoja ja osalle pieniä.
Thaimaa taitaa olla yksi maailman vaikempia maita muuttaa pysyvästi, usan greencardin saat huomattavasti helpommalla...
Minua ärsyttää oikeesti nämä "Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti." tyypit jotka eivät edes ymmärrä asiasta mitään...
Joku saatanan kaheli saattaa vielä uskoa näitä hölmöjä ja sitten ollaan kusessa... oikein korviaan myöten.Anna muutaman ilmaisen neuvon, jos joku suunnittelee tänne muuttoa...
1. taloutesi pitää olla hallinassasi.
2. ota parhaat vakuutukset mitä saat itsellesi, perheellsesi, asuntoosi, kulkuneuvoihisi, niin tapaturma ja sairauskulu.
3. Opettele ajamaan täällä niin paljon että osaat sen varmasti, ettet lähde vahingossa ajamaan tien väärääpuolta, sieltä tulee lähes varmasti kokinkulkuneuvo kovaa vastaan.
4. älä osta heti mootoripyörää, ellet ole ajanut suomessa, moottoripyöräonnettomuuksissa kuolee joka päivä satoja ihmisiä, käytä kypärää, ja ennen kaikkea opettele ajamaan, kaikki mahdolliset tilanteet mitä eteen voi tulla.
5. älä koskaan osta viisumeja tai mitään lupia asioimistoimistoista, ainoastaan suoraan viranomaisilta jos tarvitset thai henkkarit saat ne 180 paaterolla, vuoden eläkejatkon 1900 paaterolla, jos jäät kiinni tulee sakot, karkoitus ja maahantulokielto yleensä 5-10 vuotta.
6. Fallelle ja thaikulle om eri hinta, ihan kaikessa... tämä on monen vaika niellä kun ei suomessa ole tähän totuttu, jos sinulla on thaihenkkarit pääset yleensä halvemmalla hinnalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna muutaman ilmaisen neuvon, jos joku suunnittelee tänne muuttoa...
1. taloutesi pitää olla hallinassasi.
2. ota parhaat vakuutukset mitä saat itsellesi, perheellsesi, asuntoosi, kulkuneuvoihisi, niin tapaturma ja sairauskulu.
3. Opettele ajamaan täällä niin paljon että osaat sen varmasti, ettet lähde vahingossa ajamaan tien väärääpuolta, sieltä tulee lähes varmasti kokinkulkuneuvo kovaa vastaan.
4. älä osta heti mootoripyörää, ellet ole ajanut suomessa, moottoripyöräonnettomuuksissa kuolee joka päivä satoja ihmisiä, käytä kypärää, ja ennen kaikkea opettele ajamaan, kaikki mahdolliset tilanteet mitä eteen voi tulla.
5. älä koskaan osta viisumeja tai mitään lupia asioimistoimistoista, ainoastaan suoraan viranomaisilta jos tarvitset thai henkkarit saat ne 180 paaterolla, vuoden eläkejatkon 1900 paaterolla, jos jäät kiinni tulee sakot, karkoitus ja maahantulokielto yleensä 5-10 vuotta.
6. Fallelle ja thaikulle om eri hinta, ihan kaikessa... tämä on monen vaika niellä kun ei suomessa ole tähän totuttu, jos sinulla on thaihenkkarit pääset yleensä halvemmalla hinnalla.Ai niin vielä yksi.
7. opettele syömään chiliä, se voi olla erittäin tulista, ettet joudu kuseen kun sellainen tulee eteen, lisäksi se voi aiheuttaa vatsaongelmia, jos sitä menee vahingossa suuhun, suola auttaa tai jugurtti jos sitä on saatavana, jos syöt paljon chiliä perse voi olla kuin tulessa viikon..
- Anonyymi
Missä on "likaista"? Sinullako? Eihän se muihin vaikuta.
"huono julkinenterveyden huolto, huonosti korvaava vakuutusturva"
Höpsis. Suomen tasolla terveydenhuoltio ja kirurgiassa sekä hammashoidossa Suomea parempi.
Kuka farangi lähtee muka pakoon "huonoa julkista terveydenhuoltoa"? Emmehän me käytä julkista edes vaan yksityistä. Kun vakuutukset on kunnossa ei ole sairastuessakaan mitään ongelmaa. Naurettava väite.
Jos tässä maailmassa alkaa kaikkea pelkäämään ja aina pahinta niin silloin kannattaa lopettaa päivänsä ihan vapaaehtoisesti, ettei jää tänne pelossa kitumaan. Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti.- Anonyymi
Joo kyllä sairaalat on Suomen tasolla, vakuutukset on täällä iso ongelma... vakuutusyhtiöt toimivat kuten jenkeissä joka on ihan perseestä, sairastut johonkin krooniseen sairauteen, vakuutusyhtiöt maksavat vuoden, seuraavan vakuutuskauden alussa ilmoittavat että eivät korvaa enää kroonista sairauttasi vaikkapa kihtiä, vaan juodut kirjoittamaan sopimuksen jossa hyväksyt asian jos et hyväksy sopimuspäättyy siihen kauteen etkä uutta saa mistään kun joudutaan tekemään erillinen terveysselvitys, uutta hakiessa, kohti ei haittaa mutta esim. polyypit mahassa estää kaikka vakuutukset, kun lasketaan että siinä on vatsasyövän 5 % riski", kuten kaverille sattui.
Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti." lauseesi kuvaa taas asioiden täydellistä tietämättömyyttä, ja suuren luokan typeryyttä... Sitten on Miikoja jonossa keräämässä rahaa että pääsee hoitoon jos ei nyt kuole ensin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kyllä sairaalat on Suomen tasolla, vakuutukset on täällä iso ongelma... vakuutusyhtiöt toimivat kuten jenkeissä joka on ihan perseestä, sairastut johonkin krooniseen sairauteen, vakuutusyhtiöt maksavat vuoden, seuraavan vakuutuskauden alussa ilmoittavat että eivät korvaa enää kroonista sairauttasi vaikkapa kihtiä, vaan juodut kirjoittamaan sopimuksen jossa hyväksyt asian jos et hyväksy sopimuspäättyy siihen kauteen etkä uutta saa mistään kun joudutaan tekemään erillinen terveysselvitys, uutta hakiessa, kohti ei haittaa mutta esim. polyypit mahassa estää kaikka vakuutukset, kun lasketaan että siinä on vatsasyövän 5 % riski", kuten kaverille sattui.
Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti." lauseesi kuvaa taas asioiden täydellistä tietämättömyyttä, ja suuren luokan typeryyttä... Sitten on Miikoja jonossa keräämässä rahaa että pääsee hoitoon jos ei nyt kuole ensin...Muuten nauraattaa tuo sinun kommenttisi "jotakin jota ei ole edes olemassa." ihan vaan vinkiksi asun thaimaassa, sinä reppana et tule koskaan edes asumaan.
- Anonyymi
Sitä mukaan kun "skorpiooni" vastaan tulee.
Sitä mukaan kun opas raskaaksi tulee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten nauraattaa tuo sinun kommenttisi "jotakin jota ei ole edes olemassa." ihan vaan vinkiksi asun thaimaassa, sinä reppana et tule koskaan edes asumaan.
Käänsit täysin väärin koko uutisen ja lisäsit siihen lerpanpaskaa päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiat hoidetaan sitä mukaan kun ne vastaan tulee eikä hysteerisesti paeta jotakin jota ei ole edes olemassa. Olet vainoharhainen ja pahasti." lauseesi kuvaa taas asioiden täydellistä tietämättömyyttä, ja suuren luokan typeryyttä... Sitten on Miikoja jonossa keräämässä rahaa että pääsee hoitoon jos ei nyt kuole ensin...Kihti lähtee, kun lopetat juopottelun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kihti lähtee, kun lopetat juopottelun!
Kohti ei aiheudu juopottelusta, liika bissen vetäminen voi laukaista kohtauksen, juon korkeintaan yhden Leon viikossa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kihti lähtee, kun lopetat juopottelun!
Entä jos ei pysty?
- Anonyymi
"The number of Finnish businessmen and business woment remained unchanged with 47 men and 13 women renewing their visas"
Suomalaisten tilanne säilyi muuttumattomana. Muissa pohjoismaissa muutama kymmenen ihmistä jätti uusimatta bisnesvisansa. Yhteensä 161 henkilöä. Ei tunnu missään eikä mistään likaisuuksista eikä terveydenhuollon puutteista kukaan puhunut mitään. Visa-säännökset voi hieman jotakin haitata mutta kyse on normaalista vaihtelusta tasaisen kasvun jälkeen.- Anonyymi
No mutta poju enhän minä sitä uutista ole julkaissut thaivisa ja muutama muukin, toki laitoin mukaan hieman omaakin kokemusta asiasta, olenhan asunut täällä liki kymmenen vuotta, ja nähnyt yhtä ja toista tuona aikana...
Hyvin monet ovat tulleet tänne henkseliä paukuttaen tälläisen tyypit on täällä korkeintaan kaksi vuotta, sitten se ns. maitojuna odottaa, suurimmalla osalla tästä sakista on taloudenpito täysin hukassa, eläminen ei täällä kuitenkaan ole ilmaista,.
Jo viiden vuoden täällä asuminen täällä todistaa paljon, silloin ei ole ihan tuulen huuhtoma perse, eli on ns. tolkuntyyppi... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta poju enhän minä sitä uutista ole julkaissut thaivisa ja muutama muukin, toki laitoin mukaan hieman omaakin kokemusta asiasta, olenhan asunut täällä liki kymmenen vuotta, ja nähnyt yhtä ja toista tuona aikana...
Hyvin monet ovat tulleet tänne henkseliä paukuttaen tälläisen tyypit on täällä korkeintaan kaksi vuotta, sitten se ns. maitojuna odottaa, suurimmalla osalla tästä sakista on taloudenpito täysin hukassa, eläminen ei täällä kuitenkaan ole ilmaista,.
Jo viiden vuoden täällä asuminen täällä todistaa paljon, silloin ei ole ihan tuulen huuhtoma perse, eli on ns. tolkuntyyppi...Oma kokemuksesi siis on että bisneksesi menee perseelleen, luonasi on likaista ja terveytesi on paskana, vakuutuksesti on surkeita ja sinulla ei ole varaa hoidattaa itseäsi Thaimaassa. Otan osaa. Maitojuna olisi tuossa kohtaa todella järkevä vaihtoehto. Ei tuo ole mitään elämää pelätä kaikkea ja vaikertaa yksinään sisätiloissa hikoilemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma kokemuksesi siis on että bisneksesi menee perseelleen, luonasi on likaista ja terveytesi on paskana, vakuutuksesti on surkeita ja sinulla ei ole varaa hoidattaa itseäsi Thaimaassa. Otan osaa. Maitojuna olisi tuossa kohtaa todella järkevä vaihtoehto. Ei tuo ole mitään elämää pelätä kaikkea ja vaikertaa yksinään sisätiloissa hikoilemassa.
Resupetteri taloni on hyvin siisti siivooja siivoaa sen kerran kuussa, ei ole busineksia ei tarvitse tehdä busineksia, tänään juoksin 12 minsaa 1850 m 37 asteen lämpötilassa kokeeksi, minulla on ollut kahdeksan vuotta bupan vakuutus, minulla on myös ilmastointilaitteistoja kolmessa huoneessa,
- Anonyymi
Numeromiehen Thaimaan ja Pattayan vastaisen agendan motiivi ei mahdu normaaliin järkeen. Ukkeli on aina aivan innoissaan kun keksii jotakin negatiivista kerrottavaa.
Se ei ole mikään itseisarvo asua jossakin töllissä jossakin kukkulalla soittamassa suutansa netissä. Ukkeli kaiken lisäksi kuvittelee että häntä kadehditaan ja koettaa antaa ymmärtää että Thaimaassa asuminen on mahdotonta muille paitsi hänelle itselleen. Se on varsin helppoa eikä siihen tarvita mitään ihmeellistä. Bisneksiä tulee ja menee. Jos yksi ei onnistu niin sitten toinen taikka sitten vaan eläkkeelle tai töihin. Mitä ihmeellistä tuossa on?
Pienessä reilun viiden miljoonan asukkaan Suomessa tehdään 3000 konkurssia joka vuosi ja niistä jää työttömiksi 15000 ihmistä. Onko ihmeellistä jos Thaimaasta jättää 11 suomalaista bisnesvisansa uusimatta HÄH??
Ihme jauhamista täysin arkipäiväisistä asioista ja siihen päälle vielä numeromiehen lapinlisät ja omat sivuhuomautukset joille ei ole minkäänlaista tosipohjaa. Huhhei kun on hienoa tuo Thaimaassa asuminen hänellä...- Anonyymi
Väärin en ole koskaan ollut minkään Pattaya Thaimaa manian vallassa, olen hyväksynyt sen ettei tämä ole paratiisi, olen etukäteen varautunut siihen että en ymmärrä tai pysty hyväksymään täällä kaikkea mitä vastaan tulee, siis olen 100% realisti.
olin ihan ensimmäisiä joka meni vihille thaikun kanssa Jyväskylässä taisin olla kolmas sen jälkeen on mennyt sinä aikana kun siellä asuin ainakin parikymmentä paria, nämä kolme paria ennen minua on edelleenkin aviossa jälkeeni menneet lähes kaikki eronneet, osa existä on palannut hierojan ammattiin, ja syynä on ollut ukon alkoholismi tai elämän hallinnan ongelmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin en ole koskaan ollut minkään Pattaya Thaimaa manian vallassa, olen hyväksynyt sen ettei tämä ole paratiisi, olen etukäteen varautunut siihen että en ymmärrä tai pysty hyväksymään täällä kaikkea mitä vastaan tulee, siis olen 100% realisti.
olin ihan ensimmäisiä joka meni vihille thaikun kanssa Jyväskylässä taisin olla kolmas sen jälkeen on mennyt sinä aikana kun siellä asuin ainakin parikymmentä paria, nämä kolme paria ennen minua on edelleenkin aviossa jälkeeni menneet lähes kaikki eronneet, osa existä on palannut hierojan ammattiin, ja syynä on ollut ukon alkoholismi tai elämän hallinnan ongelmat.Sinun internet-elämä on hienolla mallilla. Kerkeetkö edes syödä välissä? Kuka nainen muka katselee tuollaista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun internet-elämä on hienolla mallilla. Kerkeetkö edes syödä välissä? Kuka nainen muka katselee tuollaista?
On katsellut jo 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olin ihan ensimmäisiä joka meni vihille thaikun kanssa Jyväskylässä taisin olla kolmas sen jälkeen on mennyt sinä aikana kun siellä asuin ainakin parikymmentä paria, nämä kolme paria ennen minua on edelleenkin aviossa jälkeeni menneet lähes kaikki eronneet, osa existä on palannut hierojan ammattiin, ja syynä on ollut ukon alkoholismi tai elämän hallinnan ongelmat.Saanko kysyä minä vuonna menit naimisiin?
- Anonyymi
Totta. Ei voi olla ihan tervejärkinen tämä NumBall/Sensei.
Kyttää kyttäämistään negatiivisiä uutisia, joista sitten niitä vääristellen tekee negatiivisen aloituksensa tänne.
Varsin ämmämäinen mies on muutoinkin, jos nyt edes on mies.
- Anonyymi
Sinä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut
- Anonyymi
Aloittaja on kyllästynyt Thaimaahan , kai vaimokin lähtenyt .
Nyt hän on muuttamassa takaisin Suomeen ja mielestään
muidenkin pitäisi toimia näin , koska hänkin tekee niin .- Anonyymi
Kai sitä kyllästyy ihan mihin paikkaan vaan jos on aina neljän seinän sisällä netissä pelkäämässä tauteja, bakteereja, liikennettä, ihmisiä, työtä, poliisia, rosvoja, viruksia, naisia, eläimiä, seksiä, sähkölaskua, vesilaskua, hinnan korotuksia, huijareita, sotaa, merta, kaupunkeja ja maaseutua vältellen kaikkea mahdollista liikuntaa ja kaikkia mahdollista mikä maksaa.
Todennäköisesti istuu verhot kiinni huoneessaan ettei vaan kukaan näe tai kurkista ikkunasta. Mökkihöperö skitso.
- Anonyymi
Minä en.ymmärrä Thaimaassa asumista.
Jotain vikaa pitää olla jos sinne pitää muuttaa.
Tyhmin on sellainen joka menee thain kanssa naimisiin ja muuttaa johonkin ei mihinkään.
Sellaisesta yksilöstä tulee katkera Paska.
Lomaileminen Thaimaassa vielä menee vaikka se onkin paljon huonompi kuin naapuri valtiot, mutta älkääny menkö naimisiin ihmisen kanssa joka ei teistä tykkää.
Maailmassa on paljon parempia paikkoja.- Anonyymi
Amalia hoi !
Millainen vika on ihmisessä joka roikkuu kymmeniä vuosia Pattayan palstalla kirjoittelemassa paskaa?
Sinä Amalia vihaat Thaimaata, pidät sen naapurimaita paljon parempina ja kerrot, että maailmassa on paljon parempia paikkoja. Miksi kuitenkin roikut täällä vihaasi oksennellen etkä mene noiden muiden maiden palstoille?
Miksi vihaat thaimaalaisia naisia, mitä pahaa he sinulle ovat tehneet?
Katsohan Amalia peiliin ja tule sitten kertomaan lisää itsestäsi.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429125T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332031Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261789- 1351591
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1941170Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81129- 711107
- 92942
- 49845
- 76804