Itselleni ei oikein mitkään kengät käy (leveä päkiä ja hiertyvät varpaat), joten nyt olen alkanut käyttää paljasjalkakenkiä. Nämä ovat ohutpohjaiset Feelmaxit. Haluaisin tehdä itse paljasjalkakenkiä ja tossuja, mutta pohjamateriaali on suurin ongelma. Onko ideoita?
Ihan puhtaasti paljasjalkakenkiä askarruksieni ei tarvitse olla, kunhan ovat matalat, taipuisat muotoilemattomat pohjat. Kirpparilta löysin hyvät talvikengät, joista sain yksinkertaisen mokkasaappaan kaavan (koostuu vain kahdesta kappaleesta pohjasta). Syksymmälle sillä ohjeella voisi tehdä muutamat "töppöset". Pohjaan laitan paksua käytettyä nahkaa, mutta sen ulkopinnalle haluaisin vielä kumia suojaksi.
Paljasjalkakenkiähän voi tehdä vaikka maalaamalla sukanpohjan polyuretaanikumiliimalla, mutta itse en kehtaa sukkasillani kaupungilla kulkea. Muutenkin ihan kaikkein oudoimman näköisiä viritelmiä vierastan.
Juttuja itse tehdyistä kengistä löytyy kyllä netistä, mutta toivoisin vielä lisää käytännön tietoa. Eli pohjamateriaaliin ja liimaukseen liittyen, kiitos!
Paljasjalkakenkien pohjamateriaali?
Anonyymi
0
83
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.896029- 1723682
- 533219
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2122216- 351961
- 351897
- 461833
- 591740
- 191713
- 201661