Tarve on pienelle 12V kompressori matkamalliselle jääkaapille ja TV:lle.
Olen katsellut valmiita täydellisiä paketteja , mutta ei niistä ota selvää.
Onko jollain asentantanut tälläisen sydeemin? Toimiiko vai onko parempi hankkia akun varaukseen invertteriaggregaatti?
Aurinkosähköä mökille
5
57
Vastaukset
- Anonyymi
Mikset saa täydellisistä paketeista selvää, miten luulet tänne tulevista vastauksista saavasi selvän?
- Anonyymi
Sama vika täälläkin. Katsoin sellaista pakettia. Ei mitään tietoa esim. miten pärjäävät Suomen talvessa. Olisi saanut hintaan 350 eceä suunnilleen. Kysäisin ammattiliikkeestä vastaavat aparaatit ja hinta nousikin sitten jo yli tonnin.
Lopputloksena oli sähköliittymä hintaan 2200 eceä. Siitä saa sähköä aina.- Anonyymi
Hankin paneelit 6 x 120 w, mppt säädin, 1000 Ah akkuja ja 5 kw invertteri. Hinta tuli itse asennettuna n. 3000 €.
Sähköliittymä olisi maksanut 42000 € ( neljäkymmentä kaksituhatta ! )
Ihan hyvin toimii jääkaapit, kahvinkeitin, mikrouuni, telkku, tietsikka, valot ja diesellämitin.
Ei tarvitse maksella siirtomaksuja.
- Anonyymi
Moi.
Minulla jääkaappi kaivossa.
Autosta saan virran kännykkään ja otsalamppuun.
Minulla ei ole mitään lämmityslaitetta mökillä ja jonnekkin lokakuulle kai olen kesäpaikalla.
Kunnon makuupusseja löytyy ja kesä mallikin. Sekä lämmintä vaatetta.
Juomavesi huoltsikselta, vaatteet pesen sankossa saippualla. 3 pv menee pesussa, vaihdan vedet joka pv. Järvi vieressä.
Pusikkoa raivailen ja olen vesiretkillä päivät.
Ruoka valmistuu simppelillä kaasukeittimellä. 2 levyä ja kaasupullo.
Talveksi vaan on lähdettävä pois, joku yksiö kaupungista.
Sitten taas keväällä takaisin.
Minimi budjetilla pärjää näinkin.
Ekologinen ja ekonominen tyyli. - Anonyymi
hattua nostan hatuttomana edelliselle spedelle! mutta kuinka sissikään pärjää ilman naista? nehän ei korsussa viihdy...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1123667Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3042563Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02160Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k431941Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91699- 1001172
Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle961144No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5990Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu79936- 51922