Ford Focus on ruostepesä

Anonyymi

53

1512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli kaksi focusta. Kaikki happani niistä nopeasti, kaikki ovet, konepelti ja takaluukku ja kynnykset.

      • Anonyymi

        Tarkenna vähän . Onko kyseessä kakkos vai kolmos vocus? Siis vuosimallia esiin. Niissä on 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu.


    • Anonyymi

      Mutta ostakaa kuitenkin eurooppalaista, niin raha pysyy ns. "perheessä".....

      • Anonyymi

        Toivottavasti eurooppalaisesta autoteollisuudesta ei jää kiveä kiven pääle. Eikä jääkään.


    • Anonyymi

      Tuo on vain arvailua, ei vielä todettua.
      Toyotan ruostumisesta on sentään näyttöjä ja pahalta näyttää.

    • Anonyymi

      Toijotta onko se auto

    • Anonyymi

      Volkswagen ja Ford yhdistyvät ja kuolevat pois. Siltä näyttää.

    • Anonyymi

      Päin vastoin molemmat hyötyvät yhteistyöstä foordin osaaminen esim lavaautoissa on omaa luokkaansa tästä johtuen mersu lopettaa x sarjan tekemisen koska rangerin ja amarokin myynti on ollut luultua kovempaa

    • Anonyymi

      Jos ostaa Focuksen ja aikoo sitä pitkään pitää voi viedä sen massattavaksi.

      Nuo liitokset on ongelma vain Suomen suoalatuilla teillä.
      Ei Euroopassa teitä sulata, joten eivät ruostu.

      Suomi on minimaalinen markkina.alue.

    • Anonyymi

      Minulla oli vuoden 2000 Focus. Se totaaliseesti mureni ruosteena pitkin teitä.

    • Anonyymi

      Toyota on tämän päivän ruostuja.

    • Anonyymi

      Minun Focukseeni vaihdettiin kaikki ovet takuuseen. Hitsisaumat tippuivat asfaltille.

    • Anonyymi

      Ford on ollut aina esillä kun on puhuttu ruostuvista autoista.

    • Anonyymi

      Perussyy on: Autot tehdään ruostuvasta metallista. Titaani on yleinen suomen kallioperän metalli joka ei ruostu, syöpyy kylläkin. Pehmeäksi päästetyssä tilassa helposti lastuttavaa. Voi karkaista ja päästää. Lujentuu tällöin.

    • Anonyymi

      Ford on kuuluisa noista maalin kanssa tuhrauksistaan. Maalaukset ovat aiheuttaneet paljon nopeita ruostumisia.

      • Anonyymi

        Minulla on työpaikkani omistama puoli vuotta vanha Toyota Yaris käytössäni.

        katselin ihmeissäni kun huomasin, että kuskin puolen takapyörän kotelon kaari on jo todell kovasti pintaruosteessa. Ensimäisessä huollossa varmasti menee tuo takakaaren ruostekorjaus takuuseen. Ainakin toivon niin.


      • Anonyymi

        Väärin, ei maali ole aiheuttanut ongelmia, vaan ovien kittisaumat ja tuosta ajasta on jo todella kauan, olisivatko jo oppineet asiasta jotain??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, ei maali ole aiheuttanut ongelmia, vaan ovien kittisaumat ja tuosta ajasta on jo todella kauan, olisivatko jo oppineet asiasta jotain??

        Minun Focuksesta nuo saumat tipahtelijat ruosteesta ruskeina Prisman parkkipaikalle jo uutena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Focuksesta nuo saumat tipahtelijat ruosteesta ruskeina Prisman parkkipaikalle jo uutena.

        Ja sitten sinä heräsit, vedit kissaa ja heitit kellon pihalle.:-))))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun Focuksesta nuo saumat tipahtelijat ruosteesta ruskeina Prisman parkkipaikalle jo uutena.

        Tuo juttuni on kyllä ikävä kyllä täysin tosi.


    • Anonyymi

      Mulla Focus 2006 ja ei ruostetta missään. Tosin huollan autoni. Öljyän ovet sisältä joka vuosi. Irrotan kahden vuoden välein takalokasuojien pahvilokarit ja ruostesuojaan pellavaöljyllä kotelot. Myös pohjan ruostesuojaan pellavaöljyllä.
      Ei ruostetta. Autolla ajettu 200 000kilsaa.
      Muita vikoja kylläkin ollut vähän liikaa. Seuraava auto ei ole Foordi.

      • Anonyymi

        Jouduin vaihtamaan Focuksen vetoakselit aika uutena. Kun en paljon tiennyt autoista niin kaverini sanoi, että ne olisi tuolla kilometrimäärällä pitänyt vaihtaa takuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouduin vaihtamaan Focuksen vetoakselit aika uutena. Kun en paljon tiennyt autoista niin kaverini sanoi, että ne olisi tuolla kilometrimäärällä pitänyt vaihtaa takuuseen.

        Fordilla on ollut aina ongelmia tuon ruostumisen kanssa. Ihme, että sitä ostetaan noinkin paljon.


    • Anonyymi

      Pian tippuu lehdet pihapuun............ja ovet Focuksen.

    • Anonyymi

      Miksi Ford ei ole koskaan kiinnittänyt huomiota tarpeeksi tuohon ruostumisongelmaan.

      • Anonyymi

        Auto menee kaupaksi ilman että tuohon laitetaan rahaa.

        Suomi on ehkäpä yksi maailman haasteellisimmista paikoista autolle, kyllä fordit muualla kestää sen mitä tarvii, ei Suomi, muutaman tuhannen auton maana kiinnosta valmistajaa.


    • Anonyymi

      Minulla oli vuoden 2000 Focus ja se ruostui kaikkialta todella nopeasti. Ovien saumat ja lokasuojien reunat alkoivat hilseillä jo kolmivuotiaana, vaikka pesin autoani säännöllisesti.

    • Anonyymi

      Minulla on vuoden 2004 mallin Focus. Auto on aivan läpimätä. Pelkkää ruostepölyä.

      • Anonyymi

        Hitsisaumat ja maalit tippuu pitkien teitä aika uusistakin.


    • Anonyymi

      Mun Fokkerissa penkki putos tielle. Pohja aivan umpilaho..

    • Anonyymi

      Focusten ruosteongelma ei näytä ottavan korjautuakseen.

      • Anonyymi

        Kauhee ongelma pesäke totta tosiaan, emmie ostakkaa tuota!


    • Anonyymi

      Fordin ruosteongelmat ovat kaikille tuttuja. Varinkin Focuksen.

      • Anonyymi

        Varinkin heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varinkin heh

        Hehheh itsellesi


    • Anonyymi

      Kumma, että Ford kärsii tuosta ruostumisesta edelleen. Eivät saa asiaa kuntoon.

    • Anonyymi

      Kiinnitin juuri Fordini kynnyskotelon rautalangalla kiinni, oli vuoden 2015 Mondeo...

      • Anonyymi

        Vi Bilägaressa oli hurja juttu uusien Mondeojen ruosteherkkyydestä. Googlettelemalla löytyy.


    • Anonyymi

      Miksi Ford ei ole saanut maalaustaan kuntoon vieläkään.

    • Anonyymi

      Naapureilla , itselläni , tutuilla ja sukulaisilla on ollut paljon Fordeja eikä ole ruostetta mielestäni näkynyt sen enempää kuin muissakaan saman ikäisissä autoissa. Focusta pienemmissä autoissa kuten Fiestassa , yariksessa , polossa , ja Fiatin pikkuautoissa taitaa sitä enemmän esiintyä. Olisiko syynä se ettei omistajat vaivaudu ruostesuojaamaan ja ylläpitämään pieniä autoja niin paljon kuin isompia ja kalliimpia perheautoja🤔. Kiaa ja Hyundaita näkee aika ruosteisina liikenteessä nykyään. Ovien alareunat ruskeita oikein kunnolla. Taitaa laatu olla kaukana vanhemmista automerkeistä kuten Fordeista , toyotoista ja muista tunnetuimmista autoista.

    • Anonyymi

      Mulla on ollu 2011 ja 2017 farkku focukset. Ei kyllä mitään ruosteongelmia ole ilmennyt. Ei ovissa, ei lokasuojissa, ei alustassa, ei niin missään.

    • Anonyymi

      Focuksen ruosteiset hitsassaumat tippuvat pysäköintipaikalle kun avaa oven.

      • Anonyymi

        Vanhoissa korimalleissa korikitit petti ja ovien saumat alkoi ruostumaan. Aikoinaan omistin tuon ikäluokan Focuksen ja merkkihuollossa oli laitettu vain pieni merkintä paperiin niistä. Otin siis yhteyttä korjaamon peltipuolelle ja kaikki ovet vaihdettiin takuuseen koska olivat ehtineet ruostua jo liikaa. Nyt ovat jo niin vanhoja ettei saa enää takuuseen, ovien vaihto menee omaan laskuun. Uudemmassa mallissa en huomannut enää samaa ongelmaa (kitit eivät halkeilleet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoissa korimalleissa korikitit petti ja ovien saumat alkoi ruostumaan. Aikoinaan omistin tuon ikäluokan Focuksen ja merkkihuollossa oli laitettu vain pieni merkintä paperiin niistä. Otin siis yhteyttä korjaamon peltipuolelle ja kaikki ovet vaihdettiin takuuseen koska olivat ehtineet ruostua jo liikaa. Nyt ovat jo niin vanhoja ettei saa enää takuuseen, ovien vaihto menee omaan laskuun. Uudemmassa mallissa en huomannut enää samaa ongelmaa (kitit eivät halkeilleet).

        Minuulla vaihdettiin neljä ovea ja konepelti ja takaluukku takuuseen. aika hurjaa ruostumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minuulla vaihdettiin neljä ovea ja konepelti ja takaluukku takuuseen. aika hurjaa ruostumista.

        Sama juttu.


    • Anonyymi

      Ruiosteiset Fordit parkkipaikoilla ovat tuttu näky.

      • Anonyymi

        Ruiosteiset heh heh


    • Anonyymi

      Kun ostaa niin pitää varata aika ruostesuojaukseen. Ei muuten kupruile.

      • Anonyymi

        Auttaneeko sekään?


    • Anonyymi

      Ford on aina ollut kova ruostumaan. Miksi?

    • Anonyymi

      Minulla oli vuoden 2000 focus. Hitsisaumat alkoivat tippua markettien piholille. Kaikki luukut ja ovet menivät vaihtoon.

    • Anonyymi

      Ruostuvimmat japsit:
      Toyota
      Honda

      Ei ruostuvimpia japsia:
      -Mazda
      -Mitsubishi


      Ruostuvimmat merkit:
      -Ford
      -Fiat
      -Toyota
      -Citroen

      • Anonyymi

        On sinulla hyvä mielikuvitus. Lähde siis: Oma mielikuvitus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1451
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1255
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1195
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe