Liitäntä viemäriputkeen

Anonyymi

Talon alla menee 110 mm viemäriputki.
Tarvis saada siihen uusi liitäntä. Miten iso projekti tuosta tulee.
Betonilattiaa täytyy ainakin piikata auki mutta kuinka ison aukon tuon liitännän teko vaatii. Putken sijainti on tiedossa noin metrin tarkkuudella mutta löytyykö jollain mittauslaitteella tarkempi sijainti?

9

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö putkessa ole haaraa josta voisi kokeilla missä putki suunnilleen on. Jos se on 6 m putki, homma on melko suuri.

    • Anonyymi

      On sellaisia laitteita olemassa. Yleisnimi on putkitutka. Laitteita on erilaisia. Yksi makdollisuus on laittaa putkeen lähetin ja etsiä se sitten vastaanottimella.

      Lattiaan merkitään sitten mittauspisteet ja valitaan helpoin työskentelykohde.

      Halpis vaihtoehto on työntää putkee sähkömiehen vetari ja etsiä se "miinaharavalla". Se vaatii yleensä kahden ihmisen työn, koska lattiassa tuppaa olemaan terästä muutenkin. Vetaria työnnetään edestakaisin, jotta löydetään se, missä työnnettynä piippaa ja vedettynä ei.


      NickNailer

    • Anonyymi

      Viemarissa on kylla tarkistusyhteita. Entas sen haaraliitoksen tekeminen keskelle putkea kun se ujutetaan ehjaan putkeen, ja minkalaisen matkan tuo vaatii avattavaksi oli se tarkeampi kysymys.

    • Anonyymi

      ...niin ja viela tarkennuksena toi yhde pitais olla se sama 110 (= vessan viemari)

      • Anonyymi

        Onhan t-liittimiä, mutta putken pitää päästä liikkumaan jotta sen laitto onnistuu.


      • Anonyymi

        Jälkikäteen tehtävään T-haaraan on oma komponentti, Liitos/paisuntayhde. Katso tarkemmin vaikkapa Uponorin asennusohjeesta (viemäröintikäskikirja, sivu 80).

        Hakukoneisto


    • Anonyymi

      Tarvitset t-haaran ja kaksi liukumuhvia, mitähän tuollainen nyt veisi tilaa...jotain puoli metriä. Olettaen tietysti, että viemärisi on normaalia HT-viemäriä, siis muovista.

      • Anonyymi

        T-haara ja yksi liukumuhvi...


    • Anonyymi

      Jos wc istuimelle tarvetta ja latttiaremontilta haluaa välttyä niin laita :
      https://www.jukira.fi/product_details.php?p=3008
      tai vastaava pumppaamo wc:n yhteyteen.

      Tosta 32mm putkella viemäröinti esim. tuuletusviemärin nousuun tai pesualtaan vesilukon alapuolelle.

      Selviää huomattavasti vähemmällä rahalla ja työllä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe