Kertokaa mulle

Mikä koiranomistajia nykyään vaivaa? Ihan oikeesti mä alan kohta uskomaan, että koirilla ei ole läheskään niin paljon luonnevikaisuutta, vaan niiden omistajat ovat luonnevikaisia.

Mikä helkutti siinä on, että vähän väliä tuolla lenkkipolulla tapaa sellaisia koiranomistajia, jotka huutavat jo kaukaa "älkää tulko tätä kautta, vaan väistäkää, kun tää ei tykkää..... jne. jne.....". Ja v´ˋ"ut se väistää, joka ei pysty kohtaamaan muita. Mä en enää väistä (lue; olen siis huono ihminen), vaan hyökkäävä ja liian tuttavallisesti hampaat irvessä lähestyvä koira saa selkäänsä ja sumut naamalleen.

Samoin koiria pidetään irrallaan, vaikka kyltissä lukee selvästi: Koirien ulkoiluttaminen kytkettynä on sallittua latupohjalla lumettomana aikana. Aina vaan siellä jonkun hunsvotti vouhottaa vapaana. Kun näille ämmille ja ukoille huomauttaa asiasta, niin vakisanonta on, että ne ovat hallinnassa. Ai ovat hallinnassa, kun edes isäntää ei ole edes näköpiirissä ja koira huitelee ties missä ja tulla tupsahtaa sitten muiden kiusaksi.

Mun koiraani on kolme kertaa käyny vieras koira kiinni. Retuuttanut oikein kunnolla. Kahdella ekalla kerralla kuulin niin tuttuakin tutumman sanonnan; "ei se koskaan ennen". Kolmannella kerralla vapaana ollut koira hyökkäsi, mutta ehdin sivaltaa sitä sauvakävelysauvalla kunnolla. ennenkuin se sai kunnon otteen mun koirasta. Kun sen omistaja tuli hedelmärattaittensa kanssa ja kysyi, että ei kait käynyt pahemmin. Sanoin sille, että ei käyny ja koirasi sai läpsyn mun sauvasta. Se akka suuttu ja alkoi vouhottamaan, että sen koiran olisi ollut hyvä saada opetus mun koiralta ja nyt sitten se alkaa vihaamaan sauvakävelijöitä. Eli sen koiran ja mun koiran olisi sen mielestä pitänyt alkaa tappelemaan ja selvittämään välejään. Joopa, joo mun koirani vaan sattui olemaan tollanen 20 kg ja se vastapuoli puolta jytkempi.

Oikeesti tuo koirien pito on mennyt överiksi jo aikapäiviä sitten. Omistajat ovat mitä ovat ja enää koira ei ole harkittu ostos, vaan hetken mielijohteesta ostettu riesa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No johan nyt! Ei tolkun häivää.

      Mulla ei ole koiraa mutta sitä ihmettelen, että onko ne jätöspussit liian kalliita vai onko moni koiranomistaja jäykkäselkäinen tai jopa sokeana lemmikkiään ulkoiluttamassa, kun kököt jää useasti tekopaikoilleen. Syytön se koira siihen on.

    • No onpas ollut tuulinen ketju. Taitaa ongelmakoirien omistajia ketuttaa. Tuskin niillä kuitenkaan omatunto kolkuttaa. Pois vaan kaikki vähänkin heidän mieltään pahoittavat kommentit.

      Kasvattaakohan hyö lapsensakin samalla tavalla, kuin koiransakin. He siis ovat kuninkaita ja kaiken lain yläpuolella ja heitä ei hetkauta yhtään, jos heidän koiransa tai lapsensa terrorisoi muita. No eipä ole ihme, että lapset ja koirat voivat pahoin.

    • Anonyymi

      Kehitysehdotus foorumille, oma osio Yleistä rakeista olisi hyvä!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe