Tässä, kun on pääsiäinen tulossa niin voiko kani syödä rairuohoa? Tai ohraruohoa? Entä voiko kanille laittaa kauraa kasvamaan? Syökö se sitä?
rairuoho/ohraruoho/kaura
5
4039
Vastaukset
- animals_friend
saa ainakin ohraa ja kauraa, luulisin, että se syöö sitä olen itsekkin kasvattanut omilleni rairuohoa ja ne pitivät siitä........
- kirppi
Juu, eli ohra, kaura ja vehnä ovat sallittuja ja terveellisiä..=)
- minätäällähei.
kirppi kirjoitti:
Juu, eli ohra, kaura ja vehnä ovat sallittuja ja terveellisiä..=)
rairuoho on käsitelty jollain tapaa, ja siksi sitä ei saisi ainakaan suurissa määrin antaa. jos nyt ei satu olemaan muutakaan, ja rairuohoa on pääsiäisenä kasvatettu, niin kyllä sitä voi vähäsen antaa.
mielummin voi kasvattaa kauraa ohraa ja vehnää. tiimarista löysin pari vuotta sitten oikein alennuksesta ohraa, joka kasvaa vain parisen päivää kauemmin kuin rairuoho.
samoin nyt voi alkaa kasvattaa esim. sitruunamelissaa, tai muita yrttejä. minulla on nyt kasvamassa persiljaa, tilliä, basilikaa ja sitä sitruunamelissaa, mutta en ole varma noista persiljasta, tillistä ja basilikasta, kuinka ne kasvaa näin talvella. sitruunamelissan pitäisi ainakin talvella kasvaa, siitä oli maininta pussissa. nämä maksoivat 1,50 ainakin meidän lähi puutarha kaupassa.
samoin yksi hyvä ja nopea itu herkku on herneet. kuivatettuja herneitä liotetaan yön yli runsaassa vedessä, ja heitetään mullan päälle, ja pidetään kosteana. se kasvaa suth. nopeasti. - saa
minätäällähei. kirjoitti:
rairuoho on käsitelty jollain tapaa, ja siksi sitä ei saisi ainakaan suurissa määrin antaa. jos nyt ei satu olemaan muutakaan, ja rairuohoa on pääsiäisenä kasvatettu, niin kyllä sitä voi vähäsen antaa.
mielummin voi kasvattaa kauraa ohraa ja vehnää. tiimarista löysin pari vuotta sitten oikein alennuksesta ohraa, joka kasvaa vain parisen päivää kauemmin kuin rairuoho.
samoin nyt voi alkaa kasvattaa esim. sitruunamelissaa, tai muita yrttejä. minulla on nyt kasvamassa persiljaa, tilliä, basilikaa ja sitä sitruunamelissaa, mutta en ole varma noista persiljasta, tillistä ja basilikasta, kuinka ne kasvaa näin talvella. sitruunamelissan pitäisi ainakin talvella kasvaa, siitä oli maininta pussissa. nämä maksoivat 1,50 ainakin meidän lähi puutarha kaupassa.
samoin yksi hyvä ja nopea itu herkku on herneet. kuivatettuja herneitä liotetaan yön yli runsaassa vedessä, ja heitetään mullan päälle, ja pidetään kosteana. se kasvaa suth. nopeasti.Jyrsiöille tarkoitettua ruohoa jota kasvatat,kuin raenruohoa.
- ^Kanii
Kyllä mun mielestä kanille
voi ainakin ohraruohoa antaa,
en nää mitään syytä miksei vois.
Me ainakin ollaan annettu,
eikä meidän kanille mitään
tapahtunu oo. Ja eikös rairuohookin
vois antaa? Siitä mä en kyllä oo yhtä
varma. Mutta onhan sekin ruohoa. :)
Kauraa kasvamaan?
Enmä vaan tiedä.
Mutta kaurahiutaleita saa ainakin
antaa. Mut ei tosiaan liikaa, sen
maha paisuu siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803