Etsinnässä perheelle 2 aikuista 2 alle kouluikäistä autoa, jossa kohtuulliset käyttökustannukset ja hintaluokka 20 000 - 25 000 €.
Kysymyksiä omistajille tai entisille omistajille:
- mitä varusteita tai varustepaketteja kannattaa käytetystä etsiä
- sopiiko 16" rengassarja konttiin vai pitääkö kuljettaa takapenkillä renkaita?
- vetokoukku ei ole pakollinen, mutta onko niitä saatavissa vain PHEV-malliin?
- erityisiä tyyppivikoja tai korin kohtia, joita pitää katsoa koeajolla?
kiitos ja pidetään kommentit asiallisina :)
KIA Niro hybrid kysymyksiä käytetyistä
3
2521
Vastaukset
- Anonyymi
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2018/tm-kayttotesti-60-000-km-kia-niro-hybrid-business-luxury-hybridi-taas-todistetusti-taloudellinen/
Tuosta kun maksaa muutaman euron - Anonyymi
EX-varustetaso on jo aika kattava mutta premiumissa on puolinahkaverhoilu.
Renkaat mahtuvat kerralla takakonttiin ilman penkkien kääntelyä.
Niroon saa laittaa vetokoukun. Vetopainot muistaakseni 750/1300kg
Vanhemmissa vuosimalleissa oli ongelmaa ovenkahvojen suhteen.- Anonyymi
Ostin Niron premium mallin esittelyauton joulukuussa 2017.
Nyt ajettu 60 tkm.
Olen erittäin tyytyväinen valintaani, kuin myös mielestäni kohtuuhintaiseen huolenpitosopimukseen.
Hienouksia joita minulla ei ennen ollut enkä olisi luullut kaipaavanikaan mutta tässä premiumissa ne on.
- adaptiivinen vakkari
- aktiivinen kaistavahti
- kuolleen kulman valvonta
-tutkat molemmissa päissä peruutuskamera
- avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys
- ratin lämmitys ( erityisesti vaimon suosikki )
- istuinlämmitys myös takapenkin reunapaikoilla
Polttoaineen todellinen kulutus on ollut keskimäärin 4.6l/ 100 kesällä ja 5.0 talvella sekalaisessa ajossa.
Välillä paljon kaupungissa ajellessa polttoaineen kulutus ollut sama mutta 120 km/ h moottoritietä jos ajaa ison osan ajoista ei hybridin kulutus ole normi bensapeliä kummempi.
(Ajotapani on nopeusrajoitus 2-3 km päälle eli mittarin mukaan rajoitus 7km päälle. Ohi aina kun saavutan alle nopeusrajoitusta ajavan paitsi ruuhka-aikaan. (Nämä vain tiedoksi että millaisella ajotyylillä olen näihin kulutuksiin päässyt.))
Kiva ja kevyt ajettava vaikka ihan parasta premium merkkien junamaisen vakaata ajotuntumaa ei ole.
Premium on led ajovaloilla jossa lähivalot ihan hyvät mutta kaukovaloja en menisi kehumaan. En tiedä onko xenonit paremmat.
Lisävaloa harkitsen vaikka Kia ei kuulemma vastaa valojärjestelmien vikaantumisista jos on lisävalot asennettu vaikka olisi Kia huollon asentamat. Tästä iso miinus Kialle. Jos ajaa paljon valaisemattomilla maanteillä kuten minä, on kaukovalot mielestäni riittämättömät
Huolettomia kilometrejä on ollut, mutta niinhän näillä kilsoilla pitää ollakin.
Jos kuski on 185 pitkä ja hänen takanaan istuu saman kokoinen kaveri, ei ole ahdasta kummallakaan.
Itse aion pitää ainakin 3 vuotta vielä, suosittelen tätä autoa muillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 625138
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai544602Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1234559Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san2981817- 851478
- 911462
- 2281338
- 3181065
- 200961
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.50870