KIA Niro hybrid kysymyksiä käytetyistä

Anonyymi

Etsinnässä perheelle 2 aikuista 2 alle kouluikäistä autoa, jossa kohtuulliset käyttökustannukset ja hintaluokka 20 000 - 25 000 €.

Kysymyksiä omistajille tai entisille omistajille:
- mitä varusteita tai varustepaketteja kannattaa käytetystä etsiä
- sopiiko 16" rengassarja konttiin vai pitääkö kuljettaa takapenkillä renkaita?
- vetokoukku ei ole pakollinen, mutta onko niitä saatavissa vain PHEV-malliin?
- erityisiä tyyppivikoja tai korin kohtia, joita pitää katsoa koeajolla?

kiitos ja pidetään kommentit asiallisina :)

3

2328

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

EX-varustetaso on jo aika kattava mutta premiumissa on puolinahkaverhoilu.
      Renkaat mahtuvat kerralla takakonttiin ilman penkkien kääntelyä.
      Niroon saa laittaa vetokoukun. Vetopainot muistaakseni 750/1300kg
      Vanhemmissa vuosimalleissa oli ongelmaa ovenkahvojen suhteen.

• Anonyymi

Ostin Niron premium mallin esittelyauton joulukuussa 2017.
        Nyt ajettu 60 tkm.
        Olen erittäin tyytyväinen valintaani, kuin myös mielestäni kohtuuhintaiseen huolenpitosopimukseen.
        Hienouksia joita minulla ei ennen ollut enkä olisi luullut kaipaavanikaan mutta tässä premiumissa ne on.

- adaptiivinen vakkari
        - aktiivinen kaistavahti
        - kuolleen kulman valvonta
        -tutkat molemmissa päissä peruutuskamera
        - avaimeton sisäänkäynti ja käynnistys
        - ratin lämmitys ( erityisesti vaimon suosikki )
        - istuinlämmitys myös takapenkin reunapaikoilla

Polttoaineen todellinen kulutus on ollut keskimäärin 4.6l/ 100 kesällä ja 5.0 talvella sekalaisessa ajossa.
        Välillä paljon kaupungissa ajellessa polttoaineen kulutus ollut sama mutta 120 km/ h moottoritietä jos ajaa ison osan ajoista ei hybridin kulutus ole normi bensapeliä kummempi.

(Ajotapani on nopeusrajoitus 2-3 km päälle eli mittarin mukaan rajoitus 7km päälle. Ohi aina kun saavutan alle nopeusrajoitusta ajavan paitsi ruuhka-aikaan. (Nämä vain tiedoksi että millaisella ajotyylillä olen näihin kulutuksiin päässyt.))

Kiva ja kevyt ajettava vaikka ihan parasta premium merkkien junamaisen vakaata ajotuntumaa ei ole.

Premium on led ajovaloilla jossa lähivalot ihan hyvät mutta kaukovaloja en menisi kehumaan. En tiedä onko xenonit paremmat.
        Lisävaloa harkitsen vaikka Kia ei kuulemma vastaa valojärjestelmien vikaantumisista jos on lisävalot asennettu vaikka olisi Kia huollon asentamat. Tästä iso miinus Kialle. Jos ajaa paljon valaisemattomilla maanteillä kuten minä, on kaukovalot mielestäni riittämättömät

Huolettomia kilometrejä on ollut, mutta niinhän näillä kilsoilla pitää ollakin.

Jos kuski on 185 pitkä ja hänen takanaan istuu saman kokoinen kaveri, ei ole ahdasta kummallakaan.

Itse aion pitää ainakin 3 vuotta vielä, suosittelen tätä autoa muillekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3735
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      118
      2767
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      624
      2405
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      20
      2087
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      85
      2012
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      44
      1731
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1693
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      1655
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      97
      1516
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1476
    Aihe