Missä menee hifistelyn raja

Anonyymi

Kokemuksia kaipailen siitä miten paljon maantiepyörään kannattaa laittaa rahaa selvän parannuksen saamiseksi ja missä vaiheessa rahaa kuluu mutta saadut hyödyt muuttuvat marginaaliseksi? Itsellä on vajaan 2000e hiilikuitupyörä 105-osasarjalla ja 8.5kg painolla. Jos ostaisin 4000e pyörän, saisin Ultegraa ja vajaan kilon kevyemmän pyörän, mutta näkyisikö tuo käytännössä oikein missään kun Suomessa suuremmat ja pidemmät mäetkin ovat harvassa (jossa paino vaikuttaa). En ole koskaan ajanut yli 2000e pyörällä, miksi kyselen.

Jokainen ostakoon toki pyöränsä varallisuutensa mukaan. Mutta nyt haen käytännön kokemusta missä menee aktiivipyöräilijän investointiraja, jonka jälkeen puhutaan enemmän hifistelystä kuin todellisesta hyödystä. Jos joku väittää että kalliimmalla saa kevyemmän ja herkemmän pyörän joka nostattaa filistä ja sitä kautta motivoi aktiivisempaan kuntoiluun niin tämä on jo hyvä syy harkita kalliimpaa pyörää.

50

<50

Vastaukset

  • Mun mielestä ollaan väärillä jäljillä jos motivaatiota pitää hakea uudella pyörällä. Vähän päästä tarvii taas uuden että jaksaa ajella. Vaihtaahan jotkut autoakin joka kevät.
    Mutta saahan sitä hifistellä. Pyörät on loppujen lopuksi aika halpoja.

  • Uskaltaisiko tuollaista pyörää jättää minnekään parkkiin itsekseen esim. kaupassa tai elokuvissa käynnin ajaksi? Vaikka olisi useampi lukko (=lisäpainoa).

    Siksi halvempi ja tavallisempi fillari on ainakin minun valintani.

    • Pitää ottaa varkaus ja ilkivalta -vakuutus polkupyörään. Sekin on ikävää jos joku huvikseen käy nuppineulalla puhkomassa kumeja päivittäin.


    • Minulla on erikseen ns. kauppareissupyörä eli vanha Tunturi runkolukolla. Ostin aikoinaan kirpputorilta parilla kympillä ja hyvin on toiminut kauppareissuilla eikä ole varkaille kelvannut. Noin parin tonnin cyclocrossaris en jätä kaupan eteen, vakuutus toki on mutta melkoinen vaiva varkaudesta tulee kuitenkin.


    • Minä en ainakaan uskalla. Mulla on erikseen halpa "terassipyörä" jonka uskaltaa jättää marketin pihaan tai baarin nurkalle.


  • Osta ihmeessä se 4000 euron pyörä jos varallisuutta on ja se on hankittu rehellisesti ilman nykyään muodissa olevia "tukia".
    Kyllä uusi pyörä sittenkin niin paljon rikastaa harrastusta.
    Mutta tämän asian tiedät vain sinä itse.
    Tietenkin vanha pyörä kiertoon.
    Itse ostin juuri 6000 euron maastosähköpyörän enkä ole katunut.

    • Aloittaja anonyymi:
      "Kyllä uusi pyörä sittenkin niin paljon rikastaa harrastusta.
      Mutta tämän asian tiedät vain sinä itse."

      Näin vähän arvelenkin mutta haeskelen myös kokemuksen tuomaa viisautta, koska itsellä ei ole kokemusta ja vaikea saada noin kalliita pyöriä muutaman viikon koeajolle. Parempi pyörä motivoi lisäliikuntaan/-suoritukseen mikä on jo hintansa väärtiä hyötyä. Jos joku onnistuu perustelemaan Trek Maduron tai Specialized S-Worksin ylivoimaisen paremmuuden niin aivan mahtavaa.


    • Trek Madone SL 6 alla ja menee tuohon budjettiin ja on kyllä herkkä ajaa. GCN on testannut Youtube videolla kalliimpien ja halvempien pyörien eroja samalla matkalla ja puhutaan lähinnä muutamista sekunneista nopeuserossa tuon hintaluokan pyörissä. Mutta kuten testaajat kommentoivat niin kyse on myös fiiliksestä, joka on tärkeä tekijä treenauksessa ja kisailussa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Aloittaja anonyymi:
      "Kyllä uusi pyörä sittenkin niin paljon rikastaa harrastusta.
      Mutta tämän asian tiedät vain sinä itse."

      Näin vähän arvelenkin mutta haeskelen myös kokemuksen tuomaa viisautta, koska itsellä ei ole kokemusta ja vaikea saada noin kalliita pyöriä muutaman viikon koeajolle. Parempi pyörä motivoi lisäliikuntaan/-suoritukseen mikä on jo hintansa väärtiä hyötyä. Jos joku onnistuu perustelemaan Trek Maduron tai Specialized S-Worksin ylivoimaisen paremmuuden niin aivan mahtavaa.

      Alla on vaihtelevasti pari eri maantiepyörää vähän eri tarkoituksiin. Yksi käytettynä ostettu Willierin kuitupyörä ja yksi Velosportin vanhoista osista kasaama OLMO. Molemmat tonnin parin pyöriä. Näillä ajelen fiiliksen mukaan. Velosportilla on jonkin verran vanhoja OLMO:n teräs- ja alurunkoja muutaman kymmenen vuoden takaa ja tekevät niistä kivoja pyöriä, kun joku älyää kysyä ja sopiva runko sattuu olemaan. Teräs OLMO:on kuuluu sitten Campan osat.

      Lisäksi seinällä on hyvin vähässä ajossa oleva Colnagon Master Campan mekaanisilla Choruksilla, jonka ostin itselleni 50 v lahjaksi. Tuo on se fiilistelypyörä kauniilla kesäsäällä. Mitään järkeä sen omisstamisessa ei ole, mutta onko järkeä ostaa Ferraria?

      Jos sinulla on nyt hyvä kuitupyörä, niin älä myy sitä, vaan osta teräspyörä rinnalle. Katso että pyörien geometriat ovat myös erilaiset niin, että sinulla on oikeasti kaksi erilaista vaihtoehtoa valittavanasi.


    • "Itse ostin juuri 6000 euron maastosähköpyörän"....Voi luoja kyllä jollain on tuota irtonaista rahaa pilvinpimein 6000E fillariin ei ymmärrä ei sitten millään.
      T: 40vuotta 20mk mummuskafillarilla poljeskellut.


  • Joo. Herkkää on. Tänäänkin taas sotkin tuolla Helkama S2 - kilpapyörällä ni sata kilometriä. Keskiö on alkanut ääntelemään ja rohisemaan, sekä takanapa pitää ajoittain outoa jurinaa. Tämä nyt varsinaisesti hifistelyyn liity, tuli muuten vaan tarve kommentoida.

    • Minusta tärkeintä on oma ergonomia. Kaikki satulat, runkokoot, ohjaustangot yms. viimeisen päälle itselle säädettynä.

      Arkipyörä valmistuu noin 300..1000 euron hinnalla.

      Maantiepyörä lienee kertaluokkaa arvokkaampi tehdä itselle mieleiseksi.


    • Minusta tärkeintä on oma ergonomia. Kaikki satulat, runkokoot, ohjaustangot yms. viimeisen päälle itselle säädettynä.

      Arkipyörä valmistuu noin 300..1000 euron hinnalla.

      Maantiepyörä lienee kertaluokkaa arvokkaampi tehdä itselle mieleiseksi.


    • Oletko S2 pyöräilijä vielä 10000 km/vuosi vauhdissa? Vai jopa edellä? Kommentteja olisi taas mukava kuulla:)


    • En ole. Tammikuun jälkeen tuli semmoiset krempat, että tänä vuonna on vasta kaksituhattakaksisataa kasassa. Viime vuoden syksy oli tiukkaa tykitystä. Muutamassa kuukaudessa tuli yli kaksi tonnia täyteen.

      Sitä paitsi S2 on ryhtynyt hankalaksi. Purin pyörää vähän taannoin, pesin hyväksi ja tarkastelin napoja ja muita osia. Ketju oli taas venynyt jo 1200 kilometrin jälkeen vaihtokuntoon. Poljinkeskiö rahisee, etunapa notkuu. Avasin sen ja kiristin uudelleen, niin että pyörii herkästi. Silti pakana notkahtaa pahoin kun painaa etujarrua kiinni ja työntää pyörää. Taitaa olla sisuskalut hajonneet. Takapyörän napa jurisee oudosti, ja ottaa pahoin kiinni ajoittain. Yritin avata napaa, mutta ovat survoneet ulommaisen mutterin niin tiukkaan ettei laukea millään. Olisi tuokin pitänyt tarkistaa heti uutena, näyttää olevan niin että navat kiristetään siellä tehtaalla turhan tiukkaan.

      Kaikki tämä vain vähän päälle neljän tonnin sotkemisen jälkeen. Ensi viikolla vien pyörän korjaamoon. Oletan että takuu korvaa korjaukset. Onhan pyörä vasta alle vuoden vanha.


    • Ulnaris hermon yhteydessä jo kerroinkin suuresta ja merkittävästä läpimurrosta takanavan vaiheilta, joten en käy sitä tässä toistamaan. Totean vain, sotkettuani tänään tuolla helkama S2 - polkupyörälläni satakaksi kilometriä, toimenpiteen kannattaneen. Itseasiassa takanapa olisi pitänyt avata heti, ennen ensimmäistäkään polkaisua. Tuollaiset jäykät vaseliinit, jota on vieläpä ängetty vähän, ovat myrkkyä varsinkin talvella. Nyt oli todellakin herkkää, heti alusta asti. Pyörän rullaavuudessa oli selkeä ero entiseen.

      Uskon, että sinunkin siellä olisi syytä avata takanapa. Se voi olla raskauttava tekijä päivittäisessä pyöräilyssä. Tästä erittäin hyvää ja notkeaa laakerikuularasvaa Atlantic Laakerikuularasva 50 ml https://m.bikester.fi/atlantic-laakerikuularasva-voiteluaine-5920.html. On täysin järjetöntä pantata tietoa. Eräskin väitti, että tietää kyllä hyvät osat ja aineet, mutta ei kerro kellekään. Jos kaikki ostaisivat HÄNEN ostamiaan, voisi tuotteiden hinta jopa nousta.

      Ei näin. Vaatimattomana ihmisenä en tosin kiitoksia kaipaa. Jeesuskin puhdisti kymmenen lepratautista, ja ainoastaan yksi palasi kiittämään Jumalaa. Se yksi oli samarialainen. Suomalaisista ei kiitä yksikään, vaikka puhdistaisi napansa ohjeiden mukaan. Yksi eestiläinen kenties palaisi kiittämään. Mutta minulle riittää kun saan kiitoksen Jeesukselta.

      Lopuksi. Napoja on monennäköisiä. Mikä on juuri sinun napasi, selviää vain tutkimalla. Se on ainoa keino, nui ikkään.


    • Anonyymi kirjoitti:

      En ole. Tammikuun jälkeen tuli semmoiset krempat, että tänä vuonna on vasta kaksituhattakaksisataa kasassa. Viime vuoden syksy oli tiukkaa tykitystä. Muutamassa kuukaudessa tuli yli kaksi tonnia täyteen.

      Sitä paitsi S2 on ryhtynyt hankalaksi. Purin pyörää vähän taannoin, pesin hyväksi ja tarkastelin napoja ja muita osia. Ketju oli taas venynyt jo 1200 kilometrin jälkeen vaihtokuntoon. Poljinkeskiö rahisee, etunapa notkuu. Avasin sen ja kiristin uudelleen, niin että pyörii herkästi. Silti pakana notkahtaa pahoin kun painaa etujarrua kiinni ja työntää pyörää. Taitaa olla sisuskalut hajonneet. Takapyörän napa jurisee oudosti, ja ottaa pahoin kiinni ajoittain. Yritin avata napaa, mutta ovat survoneet ulommaisen mutterin niin tiukkaan ettei laukea millään. Olisi tuokin pitänyt tarkistaa heti uutena, näyttää olevan niin että navat kiristetään siellä tehtaalla turhan tiukkaan.

      Kaikki tämä vain vähän päälle neljän tonnin sotkemisen jälkeen. Ensi viikolla vien pyörän korjaamoon. Oletan että takuu korvaa korjaukset. Onhan pyörä vasta alle vuoden vanha.

      Kannattaisiko ostaa n.50-60,000€ fillari niin pysyisi edes ketjut venymättä saati sitten tuo kaikkien fillareiden "mörkö" poljinkeskiö.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaisiko ostaa n.50-60,000€ fillari niin pysyisi edes ketjut venymättä saati sitten tuo kaikkien fillareiden "mörkö" poljinkeskiö.

      Ei pysyisi.


  • 3000e pyörään saat hyvät osat, keyen painon ja painon kevennystä auttavat hiilikuitukiekot. Nautinto ajaa.

  • Köyhällä kun ei ole varaa hifistelyyn. Alle tonnin pyörä on aina ollut alla ja hyvin olen pärjännyt kaikki nämä vuodet.

    • Ei näin.

      Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Sen korjaaminen ja kunnossa pitäminen tulee ajan kanssa paljon kalliimmaksi kuin kerran kunnollisena ostetun käyttäminen.

      Varsinkin kun vuoden-kahden kuluttua huomaa että tarvii kuitenkin sen kalliimman...


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei näin.

      Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Sen korjaaminen ja kunnossa pitäminen tulee ajan kanssa paljon kalliimmaksi kuin kerran kunnollisena ostetun käyttäminen.

      Varsinkin kun vuoden-kahden kuluttua huomaa että tarvii kuitenkin sen kalliimman...

      Itse olen ostanut halpaa ja hyvin olen huollon osalta selvinnyt. Alle 30 eurolla on varmaan aina selvitty vuodessa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ei näin.

      Köyhän ei kannata ostaa halpaa. Sen korjaaminen ja kunnossa pitäminen tulee ajan kanssa paljon kalliimmaksi kuin kerran kunnollisena ostetun käyttäminen.

      Varsinkin kun vuoden-kahden kuluttua huomaa että tarvii kuitenkin sen kalliimman...

      Cube hybridipyöräni oli ovh hinnaltaan 2010 vuonna 749 €. Tilasin ulkomailta ja maksoin 540 € rahteineen kotiovelle toimitettuna. Möin sen pari vuotta sitten pois uuden pyörän tieltä.

      Mitään muut en koskaan tehnyt kyseiselle pyörälle kuin vaihdoin v-jarrun jarrupaloja, ketjuja ja kerran takarataspakan. Pyörä toimi kuin junan vessa. Jonkun mielestä tuo pyörä on ilmeisesti halpa. Toimi joka tapauksessa ilman ongelmia tai kalliita huoltoja/remontteja.


  • Hifistelyä alkaa olla se, jos pyörän painoa pudottaaksesi olet valmis maksamaan enemmän kuin 1€ per jokaista pudotettua grammaa kohden.

  • Ajelen faijalta perityllä Monarkilla, noin vuodelta 1950. Ei rohise keskiö eikä navat.

    Kiva ajella, kun ei tartte nojata käsien varassa ohjaustankoon eikä niska mutkalla yrittää tähystää eteenpäin. Kunhan vaan pitää ohjaustangosta kiinni senverran, ettei kaadu satulasta taaksepäin.

    Kunto paranee, kun fillari ei ole liian kevyt. Olenko hifistelijä?

    • Olet. Pyörässäsi on liian laadukkaat komponentit.


    • Olet pihistelijä. Ei omaa terveyttä kannata uhrata ajelemalla jollain jeesuksen vanhalla pyörällä. Uuden turvallinen ja hyvin rullaava pyörä irtoaa muutamilla satasilla.


  • Hitto mietin jätänkö painavan vaijerilukon himaan lähtiessäni lenkille. Ja paskat sähköfiletsolla liikenteessä joten ei mitään väliä tai siis onko noin?

  • 105 ja ultegra sarjalla on eroa. Meillä polkee nuoriso katupyörillä, ja sekä 105 että ultegraa käytössä. Ultegraa sanovat tarkemmaksi vaihtaa.
    Me on hommattu vuoden vanhaa mallia, melkein tonni tippuu hinta tällä.
    Levyjarruja suosittelen tänä päivänä. Jarrutus teho huomattavasti parempi ja toimii sateellakin.

    Itse pyörän hinnalla ei ole niin suurta merkitystä. Ultegra osasarjakin kuluu, joten huollot, osien vaihdot ovat sitä jatkuvaa kulutusta. Meillä on 2-3 tonnin välillä ollut pyörän hankintahinnat. Sillä saa laaddukkaan pelin..

    Näköjään noissa 10 tonnin pyörissäkin on vaivansa, kun katsoo tour de francea tms kisoja. Vaihtajat ei vaihda, ketjut tippuu jne...

    • Ultegra tai 105, ei isoa eroa. Joku sanoo että Ultegra pysyy paremmin säädöissään. Omassa cyclossa Ultegra, ei tarvi juuri säätöihin koskea kun kerran säätänyt kohdilleen.

      Nykyään näyttää cyclocrossareissa olevan pääasiassa 105-sarjaa, maantiepyörissä Ultegraa.


    • Sitten on tullut claris. Jopa tonnin pyörässä saattaa olla semmoinen. Onkohan siitä oikeasti mihinkään?


    • Sora on ainakin ihan ok. Vaihtaa siinä missä edellinen 105:kin.


    • Kaikki Campat, Shimanot ja SRAM:t toimivat, kunhan ne ovat säädöissään. Iso ero on siinä, paljonko osasarjaa joutuu kesäkauden aikana säätämään. Talvipyöriin kannattaa ottaa lähtökohtaisesti krouvimpi sarja.

      Edullisisssa osasarjoissa suosin Campaa, ne ovat minusta täsmällisempiä kuin Shimanot. SRAM:sta ei ole paljoakaan kokemusta.


    • Kannattaa suosia 8-9-pakkoja. Eivät ole niin tarkkoja säätöjen suhteen kuin useampi lehtiset. Joskus vähemmän on enemmän.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannattaa suosia 8-9-pakkoja. Eivät ole niin tarkkoja säätöjen suhteen kuin useampi lehtiset. Joskus vähemmän on enemmän.

      Nyt mennään jo 11 ja 12 pakoissa. Suuntaus on myös yksi ratas edessä, eli esim. 1 x 11.


  • Jos ei hifistelyä, niin fiilistelyä, on rakentaa mieleisensä polkupyörä. Itsekin otin projektin viisitoista vuotta vanhasta Inserasta. Oli heikossa hapessa laiminlyöntieni johdosta. Likainen, runneltu, oli muotonsa. Takavaihde oli täysin jumissa. En pyörää minään enää pitänyt. Purin osiin. Pesin, puunasin, rungon, osat. Vaihdoin kelvottomia komponentteja. Rasvasin, voitelin, kosketin.

    Nyt kulkee kuin unelma. Ei uskoisi että vanhasta alivio - vaihdekomponenteista saa noin paljon irti. Vieläkin. Oi, miten rakkaaksi tuo paljon kärsinyt on tullutkaan näiden monien tuntien aikana. Miten opettavaista. Uudet jarrukahvat ovat vielä tulossa, samoin uralaakerit etuhaarukan ohjainkannattimeen. Onhan vanhat laakerit avolaakereita. Kunpa nyt vain uudet sopisivat. Kuin myös käpy ja hattu. Näillä keinoin uskon klapin lähtevän lopullisesti ja rutosti.

    • Koteloituja kuulalaakereita Ritchey Pro head set bearing ZS44 1 1/8" https://m.bikester.fi/ritchey-kavyt-spacerit-muut-osat-zs44-1-1-8-musta-307818.html, vaan lähtikö klappi? Ensin totesin laakerikehien olevan hieman liian paksun puksun solahtaakseen kevyesti emäputken muovihärpäkkeiden sisään. Alapää pullotti esillä monia millejä, lisäksi klappi vain paheni. Joten hakkasin vanhan käpysen syvemmälle ruotoputkeen, jonka jälkeen vasaroin uuden Ritcheyn kävyn ja asensin hatun. Ei mitään vaikutusta.

      Pähkäiltyäni, ja huokailtuani Herran puoleen, sain ilmestystietoa Jeesukselta. Asensin vanhan avokuulakehän alapuolelle, ja matalamman Ritcheyn koteloidun kuulakehän yläpuolelle. Kun kiristin käpysen hattua, huomasin laakerin jäävän muutaman millin näkyviin päällimmäisen laakerikupin välistä. Mutta sehän on vain kosmeettinen haitta, ja kosmeettisia haittoja on koko Insera täynnä yltäpäältä.

      Mutta näin toimien klappi häipyi heti. Ohjaus on kevyt ja koeajoa suorittaessani huomasin Diversen haarukan toimivan nyt täsmällisesti ja tunnokkaasti. Kiitos Herralle! Lenkiltä palattuani huomasin jykevän laakerin suorittavan tehtävänsä mallikelpoisesti. Ei vähäisintäkään klappia havaittavissa. Haarukka istuu kuin hansikas.


    • Testi testi. Sotkin mahdollisimman lujaa neljäkymmentä kilometriä, tuolla paljon kärsineellä nyt uuden elämän saaneella, Inserallani.

      Olipa kevyt sotkea, tosin myötäinen avitti enimmän aikaa. Todellista urheilupyöräilyä. Asensin myös XLC PD-C09 City-/Comfort-polkimet, black https://m.bikester.fi/xlc-pd-c09-polkimet-musta-641340.html, ja totesin näiden olevan erittäin hyvät. Hiekkamainen tartuntapinta tarttuu kuin tauti k3ngänpohjiin. Melkein kuin lukkopolkimilla sotkisi menemään. Akseli on noissa ensin jäykkä mutta vetryy kyllä sotkiessa. Suosittelen eritoten laulajille puhujille ja isokenkäisille.

      Laakerit toimivat nyt hyvin. Asennettuani etujarrua uusine kahvoineen, kokeilin jarrut kiinni miten pyörä hötkyy. Kummasti hötkyykin, tosin huomasin että toinen fillarini vasta hötkyykin etupäästään. Lienee normaalia toleranssia.


  • Siis eihän hifistelyssä ole mitään rajaa. Aina voi parantaa, keventää, viilata ja hioa.

    Fillari on vähän kuin omakotitalo. Jos luulet sen tulleen valmiiksi, katso tarkemmin...

    • Niin totta. Parhaimassakin pyörästä löytyy aina jotain nitkunaa natkunaa, paranneltavaa. Sitten voikin purkaa pyörän atomeiksi ja uudestaan koottunakin edelleen, kun tarkkaan kuuntelee, taas jostain kuuluu outoa jurinaa natinaa ja nitinää. Loputon suo on se.


  • Kyllä naapuria korpeaa kun olen ostanut pyörän hintaan 3800€. Itsellä sillä on Jupiter Prismasta 369€. Ei voi käsittää että jollain on laittaa sellainen summa polkupyörään kun sillä Jupiterilla kuulemma pääsee ihan samallatavalla.
    Jos pyöräilee paljon kyllä kannattaa panostaa hyvään ajopeliin. Pieni summa tuo on autoon verrattuna ja monelta tyhjätaskultakin sellainen löytyy.

    • Semmoisella fillarilla painellessa on jo vaarana ettei joku vähämielinen Mersu - bemmi- audikuski aja tahallaan päälle. Näistä on ollut taas esimerkkejä viime aikoina.


  • Trek Émonda SL 6 Pro mietinnässä, saanut paljon kehuja. Mainoslauseena on "ei tarvi päivittää". Ultegraa, hiilikuitukiekkoa, Emondan keveyttä jne. Pyörä tulee maantielenkkeilyyn, keskinopeus on joka lenkillä seurannassa ja yli 30km/h aina tavoitteena lenkillä. Kommentteja saa laittaa, Giant tcr advanced pro 1 olisi vaihtoehtona. Specialized jätän väliin, kallis suhteessa osiin.

  • Tavalliselle harrastajalle max 1000e kannattaa laittaa. On ollu itellä 2300 pyörä ja nyt 700 pyörä. Jostain syystä nautin enemmän lenkeistäni tällä 700 pyörällä.

    • Kerro lisää. Mikä tekee 700e pyörästä nautittavamman kuin 2300e pyörä?


    • Ehkä se 700e pyörä on oikean kokoinen.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ehkä se 700e pyörä on oikean kokoinen.

      arvokkaampaan pyörään, kuten 2300e, saa helposti kivijalassa kaupan tekijäisiksi bike fitin jolloin runko on oikea ja säädöt kohdillaan.

      Toisaalta 2300e pyörässä on helposti mukana trikoot, pyöräilypaita, klossikengät jne. jotka mm. kiristävät ja ovat erikoisia ellei ole tottunut, 700e pyörällä ajetaan mukavalla ja väljällä vaatetuksella.

      Tyylejä monenlaisia, kaikki hyviä kuhan liikkuu.


    • Anonyymi kirjoitti:

      arvokkaampaan pyörään, kuten 2300e, saa helposti kivijalassa kaupan tekijäisiksi bike fitin jolloin runko on oikea ja säädöt kohdillaan.

      Toisaalta 2300e pyörässä on helposti mukana trikoot, pyöräilypaita, klossikengät jne. jotka mm. kiristävät ja ovat erikoisia ellei ole tottunut, 700e pyörällä ajetaan mukavalla ja väljällä vaatetuksella.

      Tyylejä monenlaisia, kaikki hyviä kuhan liikkuu.

      Tuo fillarijuttu riippuu paljon myös ihmisestä ja ympäristöstä.

      Jos asuu kantakaupungissa ja fillari nostetaan puhtaana olohuoneen seinälle, eikä pysty pitämään kuin yhtä pyörää, niin lienee ihan normaalia laittaa hipo osaa pyörään.

      Toisaalta jos asuu väljässä suomessa, jossa mahtuu pihalle autot, moottoripyörät, fillarit ym. Niin olisi ihan älyvapaata laittaa rahaa viiden hipo fillarin hifistelyyn.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ehkä se 700e pyörä on oikean kokoinen.

      Pyörän koko ja hinta eivät suoraan korreloi. Voisitko selventää.


  • Kaikki harrastaminen maksaa. Toisen hifistelyn raja on 1000 € kun taas toisen on 10.000 € ja kolmannen 100.000 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös