Kellää kokemuksia tästä moottorista, kova autokuume päällä, onko pakko ostaa tällä koneella, onkmo vuosisadan palkituin moottori, onko edistyksellistä teknologiaa johon muut ei pysty, onko?
Kattokaa miten paljon puhetta aiheuttaa VW viimeisen taidonnäyte 1.5 TSI Evo, taitaa olla sata kertaa paskempi kuin 1.4 TSI ???
https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/
No näitä sattuu tekevällä ja Volkkarille aina...
Miljoona kommenttia joissa kerrotaan moottorin hankalista ongelmista, kyllä tuo pulju saa paljon paskaa myytyä :)
Taidan alkaa Volkswagen dealeriksi, jos asiakkaat valittaa niin keksii vaan hyviä selityksia kuten huohottumisen haihtuminen tai kuuma pakoputki :)
Volkswagen 1.5 TSI Evo kokemuksia
32
24568
Vastaukset
- Anonyymi
Aha, ei hätää, edelleen on korjaus tekeillä, perkele että on tuttu sävel ja sanat, aivan kuin VV Auto (nyk. K Auto) ja Airport Center olisi tätä samaa laulua laulaneet jo 2012 kun itse valitin 1.4 TSI kaksoisahdetun moottorin ongelmista???
https://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/124475/what-is-the-current-situation-with-the-volkswagen-1-5-tsi-engine- - Anonyymi
Aha, ei hätää, edelleen on korjaus tekeillä, perkele että on tuttu sävel ja sanat, aivan kuin VV Auto (nyk. K Auto) ja Airport Center olisi tätä samaa laulua laulaneet jo 2012 kun itse valitin 1.4 TSI kaksoisahdetun moottorin ongelmista???
https://www.honestjohn.co.uk/askhj/answer/124475/what-is-the-current-situation-with-the-volkswagen-1-5-tsi-engine- - Anonyymi
Oho Skodassa sama vika, kandeekohan samaa vikaa myydä eri merkeissä, ilmeisesti näiden ostajia ei kiinnosta tekniikka lainkaan, kuhan on "kivat" kuoret (yök)?
https://www.honestjohn.co.uk/forum/post/127714/skoda-karoq-- - Anonyymi
Tätähän ihmetellään kovasti
https://forum.whichmobilitycar.co.uk/forums/topic/problems-with-vw-1-5-tsi-petrol-engine/page/3/
Ihme ettei Iltis ole jo juttuja laittanut...- Anonyymi
No eihän näitä viallisia suomeen tuoda, ikinä oo suomessa vikoja ollut, vain 100 tuhatta huoltovapaata jakoketjua vaihdettu kolmessa vuorossa vuosien ajan 1.4 TSI koneisiin, mutta vikoja ei ole ollut!!!
- Anonyymi
Loistava moottori ei kannata terojen valheita uskoa suorituskykyinen pieniruokainen .vääntöä riittää..AutoBildin 150 tkm kestotestissä ei mitään ongelmia loistava suoritus ..hakkaa tohjon tuhnumoottorit sinne 2.5 litraan asti..suosittelen siirtymistä nykyaikaan..
- Anonyymi
Valehteleeko Auto Bild luulisin että ei..terot kyllä valehtelee sitäkin enempi..
- Anonyymi
Jos haluaa kuunnella jyrinää, joka johtuu moottorin liian alhaisista kierroksista, ja siksi, että DSG laatikko pitää liian isoa vaihdetta silmässä, niin tuo auto on silloin oikea valinta!
- Anonyymi
Täytä huuhaata kirjoitat...ei jyristä mitään...turbomoottoria ei tartte huudattaa..taitaa teroilla omissa korvissa jyristä se Corollan rengasmelu.luulisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytä huuhaata kirjoitat...ei jyristä mitään...turbomoottoria ei tartte huudattaa..taitaa teroilla omissa korvissa jyristä se Corollan rengasmelu.luulisin.
En kirjoitakkaan huuhaata, vaan omia kokemuksia. Nyt alla ei enää jyristävääDSG VW:tä, ja elämä hymyilee taas.
- Anonyymi
Näin on. Itse laitan ylämäessä manuaalille ja vaihdan 6 lle tai 5 lle. Ei oo ihan hirvee vaiva. Jos vaihteisto vaihtaisi herkemmin pienemmälle niin jotkut ei tykkäisi siitäkään.
- Anonyymi
Kenguruloikkaa 1.5 TSI Evo, netti täynnä valituksia ja vitutusta. Korjaus luvattu, VW luvannut niin paljon muutakin. Yleensä suunnitteluvirhettä ei voi korjata jo myytyihin autoihin, joten näiden VW romujen kanssa pitää vaan sopeutua tai laittaa paska kiertoon, itse laitoin paskan kiertoon.
- Anonyymi
Tässä vielä koeajoraportti
Golf 1.5 TSI Evo koeajoraportti ei mairittele
https://www.autotalli.com/artikkeli/koeajopaivakirja--vw-golf-variant-1.5-tsi-evo-dsg
Lainauksia koeajoraportista
"Jo autoa hakiessa tulee pieni pettymys. Tai enemmänkin siitä, etten koe mitään sitä tavallista yes-elämystä, joka lähes mistä tahansa uudesta autosta pitäisi syntyä jollain tavalla. Golfin uusin sukupolvi ei suoraan sanottuna ole se vaikuttavimman näköinen, varsinkaan farmarimallisena."
"Lentokentän täyteen ahdetussa parkkihallissa tulee yllättävä huono käänne. DSG-automaattivaihteisto ei salli hidasta ryömintää, jonka seurauksena ahtaassa parkkipaikassa säätämisestä tulee amatöörimaisen töksähtelevää."
"Kylmäkäynnistyksen jälkeen ajo ulos lentokentältä tuntuu nykivältä hetken aikaa pintakaasulla. Ei nyt kengurubensaa, mutta ikään kuin moottori ja vaihteisto empisivät samanaikaisesti mitä kuuluikaan tehdä."
"Tämä Golf on ”ok”, muttei sinänsä tarjoa vielä uusia ostoperusteita."
Näin. Ei siis syitä ostella moisia roiskeita.
- Anonyymi
On kova hinta melkein 40 tonnia tuollaisesta raakileesta
- Anonyymi
No eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se, joka....
- Anonyymi
Tänään pääsin eroon omasta Golfistani jossa oli moottorina 1.5 tsi evo. VAROITAN teitä että älkää missään tapauksessa sekaantuko kyseiseen laitokseen. Suurella todennäköisyydellä saatte pelkkää harmia. Itselläni tuli jo alkuvaiheessa mitta täyteen mutta erinäisistä syistä jouduin odottamaan tähän asti että sain Golfin myytyä. Alkuvuodesta se ei mennyt kaupaksi ollenkaan, vaihtoon sitä hyväksyttiin hyvin nihkeästi. Annettiin ymmärtää naurettavan alhaisen hyvityshinnan muodossa että auto ei ole toivottu heidän liikkeessään.
Nyt sain lopultakin tarjouksen jonka saatan hyväksyä vaikka sisintä riipaisee silti. Saa kyllä jäädä viimeiseksi seikkailukseni Volkswagen-maailmassa. Aikoinaan minulla oli neloskopan farkku 1.6 bensalla jolla ajoin itse yli 100 tkm ilman murheita. Siinä välillä oli sitten muita ja vanhojen hyvien kokemusten perusteella ostin tämän toisen Golfin uutena. Ei olisi pitänyt. Takuuvikarumba alkoi heti. En siis joutunut itse maksamaan mitään mutta auto oli korjaamolla vähintään joka kolmas kuukausi kun välillä odotettiin osaa tai vika oli sellainen että piti vain tarkkailka milloin se esiintyy. Vikana oli siis häiriövalojen syttymiset ajossa tai liikkeelle lähtiessä. Osia on vaihdettu ja tietokonetta päivitetty useaan kertaan.
Älkää ostako! - Anonyymi
Ei toi kuulemma niin paljoa täristä, että hampaista paikat lähtis :)
- Anonyymi
2 vuotta ollut Passat tuolla koneella. Ei mitään ongelmia. Hieno auto. Ei kannata uskoa näitä netti puheita, joissa kommentoidaan pelkällä mutu tiedolla, vaikka ei omista ko. autoa.
- Anonyymi
mitä ny vähä täristää kun vw motti arpoo lepuutuksen kanssa, jos vain kaikkein paskin laatu kelpaa, on VW ainoa ja paras vaihtoehto!!!
- Anonyymi
Vähän eri moottori, 1 l. Auto itsellä vajaa 2 kk ja on pajalla tietokoneen sekoilun takia. Selvisi, että jo toista kertaa.
Ajaminen loistavaa kevyttä ja pienikulutuksista manuaalilla.
Ajattelin purkaa kaupan. Viime vuoden malli ja jo pajalla!
Ensimmäinen korjaus salattiin, kilometrejä oli 700 ilmoitettua enemmän. Sähköinen jarru jumitti, ei aina sentään. Pakilla irtosi. Hieno säädöt nopeuksissa ei toiminut. Joko voimakas jarrutus tai kiihdytys. No en käyttänyt niitä nappuloita.
Harmittaa eläkeläisenä. - Anonyymi
Täristämistä oli liikkeelle lähtiessä, jos painoi heti kaasua. Lähtee tasaisesti, kun antaa lähteä itse ja vasta sitten lisää kaasua. Sama kakkoselle, ei liian äkäisiä kaasuja. Loput sujuu hyvin. Valoissa kysyy malttia..
Ajettavuus on tosi hyvä ja nuukalle sopiva. - Anonyymi
50 000 km takana 1.5 evolla dsg n kanssa. Ei moittimista. Jos tuntuu että ylämäessä kierrokset laskee liian alas voi laittaa kutoselle ihan itsekin.
- Anonyymi
Onko pakko ostaa paskaa, eikö oma paska riitä?
- Anonyymi
Hiukan vierestä, itsellä 1l 115 heppanen golf VM. 2021. Tietokoneessa oli ongelmia. Auto syöksyi kun plussasin nopeutta. Vastaavasti alensin ja tuli äkkipysäys. Sähköinen käsijarru jumitti välillä. Viat korjattiin takuuseen uusimalla radio ym tietokoneessa. Nyt pelaa, kuin ihmisen mieli.
Liikkeelle lähtiessä ei heti kannata kaasuttaa, vaan anna auton viedä n. 10 metriä ja lisää kaasua sitten. Ei nyi. Tarkkana vielä kakkoselle vaihtaessa ja sen jälkeen on hienoa ja taloudellista menoa. 4.3l on pitkällä matkalla tosi. - Anonyymi
Ärsyttää lukea puhelimella ja kirjoittaa mutta, tätä moottoria on ilmeisesti myös Fordilla ecoboostina. Onko tämä siis öljykylpyjakohihna kuten tuo 1.0 ecoboost? Jos on niin ei prkl.
- Anonyymi
Tulee Saksasta oikeitakin autoja. Ei ikinä enää DSG-laatikolla minun talliini.
- Anonyymi
On se rankkaa hukata rahaa turhuuteen. Uskomatonta että vw ei haluakaan tehdä kestävää moottoria. Jos haluaa laatua, osta Porsche. Itse ajan sillä ainoalla oikealla mitä tulee tekniikan kestävyyteen ja yleiseen edulliseen ylläpitoon eli Toyotalla. 2004 Rav 2.0 bensa saanut runtua kunnolla 400.000km edestä mutta alkuperäisellä tekniikalla mennään. Tomaatti, ilmastointi, kone, vetoakselit, sähköt jne. EI MITÄÄN MUUTA KUIN PERUSHUOLLOT JA PERUSOSAT. Mukava ollut laittaa rahaa syrjään ja sijoituksiin kun arki rullaa.
- Anonyymi
Mitä se tojohoro siellä hourailee ? v. 2015 1.4 tsi Vw passatilla ajeltu kohta 200 000 km. ilman mitään ongelmia. Lähtee käyntiin kovilla pakkasillakin toisin kuin itsehinkkavat tojotan hybridi passkat. Sitä ennen oli caddy 1.9 tdi jolla kilometrejä kertyi lähes puoli miljoonaa. VW on tehnyt ja tekee edelleen kestäviä koneita. Poikkeuksena VW:n käyttämä alihankkija joka valmisti heikkolaatuisia jakoketjuja TSi koneisiin vuosina 2008-2011.
- Anonyymi
Satusetien juttuja !!
- Anonyymi
Kateellisia autottomia henkilöitä nämä mielipiteidensä laukojat. Tältä se näyttää. 😂
Joukossa on varmaan jokunen maanantaikappalekin. Sama meuhka näillä samoilla henkilöillä on joka merkin kohdalla. Nämä suomisen palstat on malliesimerkki sivusta joka jää kokonaan hoitamatta.
Vain tunnistetiedoin rekisteröimistä vaativat palstat pysyy jotakuinkin asiallisina. Joutavaa yhteiskunnan tuilla elävää sakkia on paljon. - Anonyymi
Siis eihän tuossa linkissä kerrota mitään muuta vikaa kuin se että autolla on vaikea lähteä liikkeelle tasaisesti tai että se jotenkin pomppii/pätkii 1-2 vaihteilla. en tiedä oikeaa suomennosta mutta eipä noissa taida sen pahempia vikoja olla. Tuo on meinaan aika pieni softavika. Ei ole kyllä mikään maailmanloppu jos verrataan joidenkin autojen tyyppivikoihin
- Anonyymi
Minulla VW T-Roc 1.5 tsi evo dsg vm. 2020. Nyt ajettu 38 tkm. Ei minkäänlaisia ongelmia. Ei ole ollut nykimistä lähdöissä tai muutoinkaan. Käy välillä kahdella pytyllä huomaamattomasti. Öljynvaihto huolloissa olen käyttänyt vuosittain. Ajelin kolme pitempää reissua n. 1400 km ja keskikulutus 5,9 ltr/100 km. Ajonopeus välillä 100- 120 km. Paras auto mitä minulla on ollut. On ollut tojotia, mersuja, audeja, mazdoja ja ym.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059