Miksi tosiaan poistetaan melkein mitä sattuu?

Anonyymi

Mielestäni laitoin vähän vaivaakin nähden täysin asiallisen vastauksen yhteen aloitukseen nyt. Sitä ei olisi mitään syytä ollut poistaa ja noin vain lähti kepeästi alta aikayksikön.

Jotain vikaa nyt systeemissä tosiaan. Ei ihan joka toista kommenttia tarvitse periaatteesta poistaa.

134

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palstan moderaattoriksi on hakeutunut narsisti joka poistelee viestejä joista ei pidä.

    • Anonyymi

      Palautetta suomi24 ylläpidolle. Sensuuriautomaatti on kehno. Siinä on ilmeisesti huonot algoritmit. Olisi kiva tietää onko puikoissa myös ihmiskäsiä, eli poistaako näitä joku joskus manuaalisestikin. Säästösyistähän siellä on ainakin esikarsinnassa joku automaattiohjelma, ja sitten ehkä, en tiedä, saatetaan käyttää palkattua ihmistyövoimaa seulomaan jotain "rajatapauksia" mistä automaatti ei selviä. Tai sitten on pelkkä automaatti.

      Palstan käyttäjien eli keskustelijoiden saama "palvelu" on siis tältä osin huonoa. Liian paljon viestejä poistetaan ilman mitään syytä.

      Kiinnostaisi tietää myös onko palstan käyttäjillä vaikutusvaltaa asiaan. Joillakin palstoillahan on sellainen ilmoita-asiattomasta-viestistä -systeemi, täällä en tiedä olevan. Jos se on jotenkin automatisoitu niin härskeimmät juttelijat saavat tahtonsa läpi sitä kautta.

      Joka tapauksessa, valittamisen aihetta on.

      • Anonyymi

        Toisen kommentista närkästynyt käyttäjä voi poistattaa toisen kirjoittajan kommentin.


      • Palautteesi tässä on ihan niinku tuuleen puhaltaisi, ei siellä ylläpidossa kukaan sitä tästä lue.

        Palautetta ylläpidolle voit lähettää tällä lomakkeella.

        https://www.suomi24.fi/palaute

        Toinen mahdollinen kanava kertoa huolenaiheesi palstoihin liittyen löytyy täältä

        https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24-blogi-

        Aikuisten oikeasti ei siellä ylläpidossa ole ihmistä lukemaan tuhansia ja tuhansia kommentteja. Osa poistoista perustuu ilmiantoihin, osan siivoaa mun käsittääkseni "robotit"

        "ilmoita-asiattomasta-viestistä -systeemi," on myös tällä palstalla


      • Anonyymi

        Kyllä on valittamista jos kirjoittaa asiasta joka koskee jotain silmää tekevää niin aina lähtee viesti vaikka kuinka olisi totuuden mukainen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Palautteesi tässä on ihan niinku tuuleen puhaltaisi, ei siellä ylläpidossa kukaan sitä tästä lue.

        Palautetta ylläpidolle voit lähettää tällä lomakkeella.

        https://www.suomi24.fi/palaute

        Toinen mahdollinen kanava kertoa huolenaiheesi palstoihin liittyen löytyy täältä

        https://keskustelu.suomi24.fi/suomi24-blogi-

        Aikuisten oikeasti ei siellä ylläpidossa ole ihmistä lukemaan tuhansia ja tuhansia kommentteja. Osa poistoista perustuu ilmiantoihin, osan siivoaa mun käsittääkseni "robotit"

        "ilmoita-asiattomasta-viestistä -systeemi," on myös tällä palstalla

        oletko se sama tapaus joka aiemmin kuvitteli jotain tietävänsä soittamisesta?


    • Anonyymi

      niin ja lisään omasta puolestani, että kuten totesit, kun joskus kirjoittaja näkee aika paljon vaivaakin laatiakseen kunnollisen palstapuheenvuoron, etenkin jos se on aloitus, niin tuntuu ikävältä kun se poistetaan ilman syytä ja selitystä. Kauankohan suomi24:llä on pokkaa kohdella käyttäjiään näin. Jos kävijämäärä jostain syystä romahtaa, mainostajatkin kaikkoavat, ja se tuskin on Suomen tunnetuimman keskustelupalstan tarkoitus. Vauhtia siis asian korjaamiseen, kiitos. :)

    • Anonyymi

      Minä kysyin ihan yksinkertaisen kysymyksen tällä palstalla:Onko Loimaan nimi ruotsiksi tosiaankin:Loimijoki?
      Tuokin kysymys oli poistettu!!!????

      • Anonyymi

        "Loimaa har historiskt tillhört Loimijoki härad. "
        Valaisee ehkä asiaa. Ei nyt enää käytetä tuota nimeä. On nykyään Loimaa ruotsiksikin.


    • Anonyymi

      Ilmeisesti pitää olla rekisteröitynyt käyttäjä tai ainakin antaa yhteystietonsa (s-posti jne.) että saa toisten kirjoittajien viestit poistettua?

      • Ei tarvitse olla, koitas vaikka kokeilla, joutuu vaan tekee jotain kuvajuttuja.

        Itsekin joskus ilmiantanut ihan anonyymina jotain massapostituksia, joiss on linkki joihinkin epäämääräisille sivuille, kun ei semmosten takia viitsi kirjautua

        Yleensä ku tuun tänne, lueskelen ensin ja kirjaudun vasta sitten jos tekee mieli jotain kommentoida.


      • Anonyymi

        Mitään_ei

        Mitään ei saa automaattisesti poistettua. Ilmiannot on ikäänkuin ehdotuksia että voitaisiinko tämä ja tämä poistaa...
        Joskus ilmiantanut sata kertaa jonkun jutun ei kertakaikkiaan kuulu tänne palstalle ollenkaan, niinkuin ne rumpalijutut joita hiljan oli täällä loputtomiin jatkuen. Ilmiannoin niitä eri syistä. MM. ei kuulu aiheeseen, sisältää yhtystietoja (oli nimiä mainittu ja haukuttiin ties miksi..) mutta ei vaan poistettu.
        Että tiedä sitten mikä meno ja meininki täällä on...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään_ei

        Mitään ei saa automaattisesti poistettua. Ilmiannot on ikäänkuin ehdotuksia että voitaisiinko tämä ja tämä poistaa...
        Joskus ilmiantanut sata kertaa jonkun jutun ei kertakaikkiaan kuulu tänne palstalle ollenkaan, niinkuin ne rumpalijutut joita hiljan oli täällä loputtomiin jatkuen. Ilmiannoin niitä eri syistä. MM. ei kuulu aiheeseen, sisältää yhtystietoja (oli nimiä mainittu ja haukuttiin ties miksi..) mutta ei vaan poistettu.
        Että tiedä sitten mikä meno ja meininki täällä on...

        Esim. mun viestiäni, joka poistettiin 3 kertaa, ei poistanut mikään tekoäly tai algoritmi. Sen poistamista on vaatinut joku käyttäjä. Tai joku käyttäjä on saanut ylennyksen moderaattoriksi - liksaa vastaan- ja poistelee mielihalunsa mukaan toisten viestejä. Epäilin tätä jo viime sykshnä.
        Mistäkö tiedän että tekoäly ei viestiä vienyt? No tein kokeen: siitä on edelleen yksi versio täällä palstalla yhdessä ketjussa.
        Koska tiedän että "joku" kohta tuhoaa tämän viestin, otan siitä kopion ja kakkaan sillä palstaa niin kauan että viesti säilyy.
        "Joku" tosiaan hävitti multa eilen yli kymmenen asiaan liittyvää viestiä, salamana. Että korkki kiinni nyt!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. mun viestiäni, joka poistettiin 3 kertaa, ei poistanut mikään tekoäly tai algoritmi. Sen poistamista on vaatinut joku käyttäjä. Tai joku käyttäjä on saanut ylennyksen moderaattoriksi - liksaa vastaan- ja poistelee mielihalunsa mukaan toisten viestejä. Epäilin tätä jo viime sykshnä.
        Mistäkö tiedän että tekoäly ei viestiä vienyt? No tein kokeen: siitä on edelleen yksi versio täällä palstalla yhdessä ketjussa.
        Koska tiedän että "joku" kohta tuhoaa tämän viestin, otan siitä kopion ja kakkaan sillä palstaa niin kauan että viesti säilyy.
        "Joku" tosiaan hävitti multa eilen yli kymmenen asiaan liittyvää viestiä, salamana. Että korkki kiinni nyt!

        Mitähän aihetta viestissäsi käsittelit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän aihetta viestissäsi käsittelit?

        Omaa elämääni. Kokemaani väkivaltaa. Eräs palstalainen luuli, että siinä kritisoitiin häntä.


    • Anonyymi

      Liitän nyt tähän useamman kerran poistetun viestini. Paha terävän keittiövälineen sana korvattu sanalla "kukka".
      "Minä olen aika väsynyt tähän keskusteluun. Täällä puhuu niin eri lähtökohdista tulevia ihmisiä ja ihme tietoviisaita syyllistämässä pitkään narsistisessa suhteessa olleita ihmisiä
      Sanoin narsistille vastaan, hän otti keittiötuolin ja uhkaili murskaavansa sillä naamani, kun en hievahtanut paikaltani heitti hän mut toiselle puolelle huonetta, niin että toinen jalkani oli täysin musta lantiosta polveen seuraavana aamuna. Näytin sen aamulla ja hän pyysi anteeksi nöyränä.
      Meni 1,5 viikkoa ja taas oli keittiötuoli kädessä ja naamanmurskaus uhka ilmassa. Mitään ajattelematta tartuin selkäni takana olevaan "kukkaan" ja sanoin survaiseani sen hänen mahaansa, jos hän tulee yhtään lähemmäs. Väistyi.
      Nyt tarina on muuttunut niin, että hän vain siirsi minua, jos olisi halunnut heittää, olisin kuulemma lentänyt toisen kerroksen ikkunalasista läpi.
      Mies, lasteni isä ravannut kelan kustantamassa terapiassa valehdulla diagnoosilla 3,5 vuotta.

    • Anonyymi

      Tuon ylläolevan viestin Joku on nyt poistattanut ainakin 2 kertaa.

    • Saat puolestani uskoa mitä haluat, mutta uskomuksesi ei ole yhtä kuin totuus.

      En yleensä poistele kenenkään viestejä, muuta kuin tosiaan niitä massapostituksia.

      Aikoinaan/vuosia sitten ilmiannoin kommentin kun joku yritti esiintyä täällä minua, samoin ne joissa ihan selkeästi viitattiin minuun ja pyydettiin muitakin osallistumaan ruotimaan "ikävää yhteenlaskutoimitusta"

      Mitä tulee kommenttiisi, jos tarkoitat sitä poistettua, niin siihenkin olen jo vastannut

      • Ahas, tästäkin on näköjään poistettu viesti, johon vastasin. Mutta tosiaan luettu on ja vastattu kuten siihen toiseenkin.


      • Kyllähän ne aikoinaan poistamani viestit oli ihan minulle tarkoitettu.

        En ny muista ihan sanatarkasti, mutta ihan suoraan niissä viitattiin yhteenlaskutoimituksena kirjoittavaan immeiseenn ja pyydettiin kaikkien niiden kommentoivan jotka toivovat yhteenlaskutoimituksen poistuvan palstalta.

        Sitte tosiaan yritettiin esiintyä minunakin/kirjoittaa minuna ja luotiin jopa joku palstatutkijankin hahmo. Joka tottakai sitten samantien loihe lausumaan tutkimustuloksensa , että yhteenlaskutoimitus on palstakiusaaja.

        Mutta no, olen ainut rekattu nimmari ja sen vuoksi helppo maalitaulu


      • En ole, näin sateisena päivänä ja joskus muulloinkin tulee osallistuttua tämmösiin turhanpäiväisiinkin juttuihin


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole, näin sateisena päivänä ja joskus muulloinkin tulee osallistuttua tämmösiin turhanpäiväisiinkin juttuihin

        Sinä myös katselet josko joku kirjoittaisi tosimielellä narsismista ja kokemuksistaan niin voit sitten hypätä mukaan haukkumaan palstan muut kirjoittajat.
        Esimerkkejä on paljon. Olen ottanut ne talteen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole, näin sateisena päivänä ja joskus muulloinkin tulee osallistuttua tämmösiin turhanpäiväisiinkin juttuihin

        Tästä poistettiin vastaus.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ole, näin sateisena päivänä ja joskus muulloinkin tulee osallistuttua tämmösiin turhanpäiväisiinkin juttuihin

        Tuokin yltin viesti on moderoitu sellaiseksi että siihen ei voi vastata...


    • Anonyymi

      Kerrasta toiseen poistettu viestini on ollut yli 2 tuntia turvassa Poiun ketjussa, eli ainakaan mikään algoritmi sitä ei vie!! Nyt tosin varmaan lähtee, kun käräytin itteni.
      Tack ska du ha, kära Poiu! Ainakin sulla on huumorintajua 😍

    • Anonyymi

      Laitoin palautteen tuohon linkkiin jonka "yhteenlaskutoimitus" ilmoitti. Sen verran laiska siis olin etten ollut jaksanut itse kaivaa sitä mistään. Toivottavasti asia korjataan.
      - ensimmäinen vastaaja

    • Anonyymi

      Laitoin palautteen tuohon linkkiin jonka "yhteenlaskutoimitus" ilmoitti. Sen verran laiska siis olin etten ollut jaksanut itse kaivaa sitä mistään. Toivottavasti asia korjataan.
      - ensimmäinen vastaaja

    • Anonyymi

      sori tuli tuplasti. Mulla täällä on kone joka ilmoittaa aina ensin että "palvelinvirhe"... kun jotain lähettää.

      Minusta nää suomi24:n keskustelut on aika tärkeitä. Moni purkaa itselleen tärkeää, arkaakin asiaa. Viestejä laaditaan usein huolellisesti ja pohtien siitä näkökulmasta, miten tulisi parhaiten ymmärretyksi ja miten eri vastaanottajat lukevat sen. Ei ole huono palsta, vaikka yleisesti tällaisten anonyymipalstojen arvostus ei ole suurta ja sekaan mahtuu trolleja, asiattomuutta ym. Tuo kelvoton sensuuriautomaatti on riesa.

    • Anonyymi

      Onkohan poistoliipaisin herkempi anonyymeille verrattuna varsinkin nimimerkkiin jolta ei ole usein poistettu viestiä.

    • Anonyymi

      Off topic: onko kukaan vertaillut tekoälyjen hintoja, esim. Gigantti, Motonet ja Tokmanni?
      😂😂😂😂😂😂😂

    • Anonyymi

      No onhan se erikoista kun minulta poistetaan usein jos sanon anoyymisti jotakin myönteistä jostain ihmisestä, niinkuin olis kiellettyä esim kehua jotakuta.

      "poiutrdfgh"

      • Anonyymi

        Sellainen on ällöttävää.


    • Anonyymi

      On tosiaan hyvin outoa!

      • Anonyymi

        Aivan. Hyvin oudolta tuntuu motiivit sellaisen takana kun poistetaan viestejä joissa kerron jonkun kanssa menevän hyvin tai kommunikoivani kanssaan mielelläni tai tuon jotakin myönteistä esiin toisista, Niistä viestipoistoista tosiaan tulee huono ja kummallinen olo.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Lähes kaikki viestit joissa olen sanonut jotakin hyvää tyttärestäni on ainakin aluksi poistettu,. Olen kirjoittanut niitä uudelleen mut en ole sitten tarkistanut niitä onko ne poistettu jälleen....

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki viestit joissa olen sanonut jotakin hyvää tyttärestäni on ainakin aluksi poistettu,. Olen kirjoittanut niitä uudelleen mut en ole sitten tarkistanut niitä onko ne poistettu jälleen....

        "poiuytrdfgh"

        Ylläpito on huomannut, että se tyttäresi on sieltä sun toisesta todellisuudestasi, johon siirryt silloin tällöin.


      • Anonyymi

        Tyttäreni on oikeasti tärkein läheiseni ja siksi en ole hänestä ennen kenellekään maininnutkaan koska tällainen asiaton loukkaaminen oli ihan odetettavissakin. Että auttavissa puhelimessa ja netissä loukataan kaikella mahdollisella aiheella.

        Täältä siis poistellaan viestejä joissa kirjoitan myönteisesti tyttärestäni, eli loukkaamistarkoitus on ilmeinen

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on huomannut, että se tyttäresi on sieltä sun toisesta todellisuudestasi, johon siirryt silloin tällöin.

        Ja mitä toisiin todellisuuksiin tulee käytän huvikseni paljon tuollaista vähän spirituaalia kieltä koska se liittyy taiteelliseen imagooni ja olen ollut koko nuoruuteni kiinnostunut "hengentieteistä" ja opiskellut niitä paljon ennen aivovammaa.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttäreni on oikeasti tärkein läheiseni ja siksi en ole hänestä ennen kenellekään maininnutkaan koska tällainen asiaton loukkaaminen oli ihan odetettavissakin. Että auttavissa puhelimessa ja netissä loukataan kaikella mahdollisella aiheella.

        Täältä siis poistellaan viestejä joissa kirjoitan myönteisesti tyttärestäni, eli loukkaamistarkoitus on ilmeinen

        "poiuytrdfgh"

        Teko Älymme niitä poistelee. Puhuttelee nyt itseään ylläpitona.
        Ja eihän täällä kukaan itsestään kaikkea kerro / puhu täysin totta.
        Viestit joita Teko Äly eilen poisteli 1/2-1 tunnin välein ovat nyt olleet tällä palstalla yli 5 tuntia. Oivoi.
        Lapsellista testaamista, kyllä.
        Mutta lapsellista on myös ketjujen manipulointi poistamalla niistä viestejä.
        Sana manipulointi sopii varmaan hyvin tälle palstalle?


      • Anonyymi

        Joo kyllä ja asioista saa manipuloidun mielikuvan. Ihan järkkyä jos joku täysin uskoo mielikuvaa jota jostain tällaisista nettikirjoituksista tulee. En uskonut että kukaan voisi olla niin tyhmä, mutta olen alkanut arvella että saattaakin olla, Ei tullut mieleen,

        Mutta eikös Einstain sanonut jotain sellaista että on kaksi ääretöntä asiaa inhimillinen tyhmyys ja universumi, mutta jälkimmäisestä hän ei ole varma.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi

        Joka tapauksessa minä en koe tällaista palstaa läheskään niin vaaralliseksi kuin auttava puhelin , jossa ilkeydet syötetään ikäänkuin suoraan aivoihin korvien kautta niin että ne melkein siirtyy sinne. Mä sain siis elämäni kauheimmat tuskat niistä auttavista puhelimista,

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Mulle on ihan täysin käsittämätöntä mitä apua siitä voi olla kenellekään jos korviin syydetään tunneloukkaavaa juttua niin että rintakehä kouristelee ja aivosähkökäyrät menee sekaisin. .

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi

        Mutta kouristelu helpottaa ja sähkökäyrät tasoittuu kun näin aidosti elää tunteensa,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Ai ni ja sitten vielä annetaan ymmärtää että ihmisessä on jotain vikaa jos ei totu sellaiseen kohteluun ilman saamatta oireita.
        Mutta siis eihän ihmisiä pääosin missään niin kohdella.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Saan vieläkin lyhyitä sairauskohtauksia kun mielikuvissani palaan muistoissa tunnetilaan jossa luurissa olin. Onneksi en enää kärsi siitä muulloin,

        "poiuytfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä ja asioista saa manipuloidun mielikuvan. Ihan järkkyä jos joku täysin uskoo mielikuvaa jota jostain tällaisista nettikirjoituksista tulee. En uskonut että kukaan voisi olla niin tyhmä, mutta olen alkanut arvella että saattaakin olla, Ei tullut mieleen,

        Mutta eikös Einstain sanonut jotain sellaista että on kaksi ääretöntä asiaa inhimillinen tyhmyys ja universumi, mutta jälkimmäisestä hän ei ole varma.

        "poiuytfdfghj"

        Poiu: Huomasit varmaan että viestini johon mahdollisesti vastasit (?) poistettiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo kyllä ja asioista saa manipuloidun mielikuvan. Ihan järkkyä jos joku täysin uskoo mielikuvaa jota jostain tällaisista nettikirjoituksista tulee. En uskonut että kukaan voisi olla niin tyhmä, mutta olen alkanut arvella että saattaakin olla, Ei tullut mieleen,

        Mutta eikös Einstain sanonut jotain sellaista että on kaksi ääretöntä asiaa inhimillinen tyhmyys ja universumi, mutta jälkimmäisestä hän ei ole varma.

        "poiuytfdfghj"

        Sinun olisi aiheellista lopettaa se spirituaalinen puhe siitä tyttärestäsi, kun siihen ei usko edes ylläpito, vaan taas poisti sitä käsittelevän viestisi.


      • Anonyymi

        Joo vastasin viestiisi.
        Kannattaakohan täällä edes kirjoitella kun on näin kummallinen paikka.
        Pitäisi varmaan siirtyä kokonaan ulkomaisiin nettipalveluihin, joissa ei mikään lähetetty ole ikinä kadonnut, Minulle on käynyt outoja juttuja julkisissa nettipalveluissa vain ja ainoastaan Suomessa. En ymmärrä tätä ilmiötä miksi Suomessa kaikki on niin tosi erilaista.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Me Sanomassa poistamme epämiellyttävät totuuteen pysrkivät viestit.

      Meille kelpaa paremmin tuo valhe ja liioittelu.

    • Anonyymi

      Aiheen vierestä, enkä ole seurannut näistä narsismipalstan ketjuja laajemmin. Nyt tuli vaan huomattua tämä sensuuriaiheinen ketju. Kommentoin sitä, että kun ne jotka ovat rekanneet nimimerkkinsä, kuten esim. yhteenlaskutoimitus, tai jotka rekkaamatta käyttävät viestin lopussa aina samaa nimaria, niin oletteko tulleet ajatelleeksi että yksi anonyymien keskustelupalstojen ikäviä lainalaisuuksia on, että ajan mittaan, jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin joku käy teidän kimppuunne ikävin trolliviestein, muulla tavoin halventavin vastauksin, tai, kuten tämän ketjun aihe on, mahdollisesti myös poistopyynnöin.

      Olen itse luopunut käyttämästä vakinimaria tästä syystä, käytän ketjukohtaisia jos niitäkään. Tämän tavan omaksuin jo kauan ennen kuin tulin suomi24:ään.... siinä välissä olin monta vuotta naputtelematta sanaakaan millekään julkiselle anonyymipalstalle, koska olin huomannut tuon ikävän asian yhdellä palstalla aikoinaan. Otin sen touhun silloin vähän liian henkilökohtaisesti ja vakavasti. Laitoin oman nimarin aina viestin perään. Olin tosissani kaikissa vastauksissani, mutta sitten väsyin vähitellen kun osa vastauksista oli tahallaan sellaisia että niistä tuli paha mieli. Ja ne olivat yleensä anonyyminimareita.

      Huomasin ettei kannata luoda itselleen nimaripersoonaa kaikille avoimella palstalla. Osallistua kyllä kannattaa, ja olla edelleen avoin ja suorapuheinen. - Maailma ei ole kiltti eikä kiva eikä edes asiallinen, ei sillekään, joka itse sitä on. Vaikka meille kasvatuksessa näin yleensä yritetään opettaakin...

      • " niin oletteko tulleet ajatelleeksi että yksi anonyymien keskustelupalstojen ikäviä lainalaisuuksia on, "

        Kyllä joo, tuttua juttua on ollut jo vuosien ajan, minun on väitetty olevan milloin mitäkin ja on yritetty jopa esiintyä minuna

        Että kyllähän sitä välillä miettii noita mainitsemiasi asioita, mutta toisaalta ajattelen niin, että haluan olla ns. oikea ihminen, sellainen joka on oikeasti olemassa todellisessakin elämässä, en mikään keksitty palstahahmo.

        Periaatteenani pidän, etten kirjoittele tänne mitään sellaista, jota en uskaltaisi myös kasvotusten sanoa.

        No itse kukin päättää nää asiat omalla kohdallaan, jotenkaan en itse halua antaa kuitenkaan periksi oikeutta olla oma itsensä.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " niin oletteko tulleet ajatelleeksi että yksi anonyymien keskustelupalstojen ikäviä lainalaisuuksia on, "

        Kyllä joo, tuttua juttua on ollut jo vuosien ajan, minun on väitetty olevan milloin mitäkin ja on yritetty jopa esiintyä minuna

        Että kyllähän sitä välillä miettii noita mainitsemiasi asioita, mutta toisaalta ajattelen niin, että haluan olla ns. oikea ihminen, sellainen joka on oikeasti olemassa todellisessakin elämässä, en mikään keksitty palstahahmo.

        Periaatteenani pidän, etten kirjoittele tänne mitään sellaista, jota en uskaltaisi myös kasvotusten sanoa.

        No itse kukin päättää nää asiat omalla kohdallaan, jotenkaan en itse halua antaa kuitenkaan periksi oikeutta olla oma itsensä.

        Vaikka kirjoitat nimimerkillä, se ei tee sinusta välttämättä yhtään vähemmänkeksittyä tai parempaa palstahahmoa kuin anonyymille palstalle kirjoittavat anonyymit kirjoittajat.
        Tällaisella palstalla on ihmisillä varmasti tarve suojella yksityisyyttään. Se on viisautta, ei epärehellisyyttä.
        Kaikki mitä kirjoitat - myös tuo ylläoleva tekstisi- voi olla huolella mietityn palstahahmon tuotosta.
        Joka voi todellisuudessa olla vaikka parrakas setä Enontekiön Raittijärven takamailta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kirjoitat nimimerkillä, se ei tee sinusta välttämättä yhtään vähemmänkeksittyä tai parempaa palstahahmoa kuin anonyymille palstalle kirjoittavat anonyymit kirjoittajat.
        Tällaisella palstalla on ihmisillä varmasti tarve suojella yksityisyyttään. Se on viisautta, ei epärehellisyyttä.
        Kaikki mitä kirjoitat - myös tuo ylläoleva tekstisi- voi olla huolella mietityn palstahahmon tuotosta.
        Joka voi todellisuudessa olla vaikka parrakas setä Enontekiön Raittijärven takamailta.

        No itselleni on tärkeää olla oma itseni, säilyttää itsekunnoitukseni tämmösissäkin olosuhteissa. Se, että jotkut kuvittelevat minun olevan jotain muuta kuin olen, on sitten heidän asiansa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " niin oletteko tulleet ajatelleeksi että yksi anonyymien keskustelupalstojen ikäviä lainalaisuuksia on, "

        Kyllä joo, tuttua juttua on ollut jo vuosien ajan, minun on väitetty olevan milloin mitäkin ja on yritetty jopa esiintyä minuna

        Että kyllähän sitä välillä miettii noita mainitsemiasi asioita, mutta toisaalta ajattelen niin, että haluan olla ns. oikea ihminen, sellainen joka on oikeasti olemassa todellisessakin elämässä, en mikään keksitty palstahahmo.

        Periaatteenani pidän, etten kirjoittele tänne mitään sellaista, jota en uskaltaisi myös kasvotusten sanoa.

        No itse kukin päättää nää asiat omalla kohdallaan, jotenkaan en itse halua antaa kuitenkaan periksi oikeutta olla oma itsensä.

        💡Niin_mistä

        "Periaatteenani pidän, etten kirjoittele tänne mitään sellaista, jota en uskaltaisi myös kasvotusten sanoa."

        Niin mistä tuokin sitten johtuu.
        Miksi pitää kirjoittaa asioita joita pitää uskaltaa sanoa kasvotusten?
        Mitä jos sinun kanttisi kestää sanoa kasvotusten mutta sen kuuntelijan kantti ei kestäkään vaan aloittaa jotkut sairaat vastatoimet sinua kohtaan?
        Niinkin voi käydä.

        Minusta ei mitenkään osoitus mistään korkeasta moraalista jos toimii noin. Voisi olla että minäkin valehtelisin sitten vain kaunistellen asiat muuksi kuin ne todellisuudessa ovat olleet jos tuollaisen säännön itselleni laittaisin.
        Ja se olisi sitten taas väärin yleisemmin ajatellen.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No itselleni on tärkeää olla oma itseni, säilyttää itsekunnoitukseni tämmösissäkin olosuhteissa. Se, että jotkut kuvittelevat minun olevan jotain muuta kuin olen, on sitten heidän asiansa.

        Niin_pitää

        Niin pitää vielä lisätä että kun et olisi niin pyhä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        💡Niin_mistä

        "Periaatteenani pidän, etten kirjoittele tänne mitään sellaista, jota en uskaltaisi myös kasvotusten sanoa."

        Niin mistä tuokin sitten johtuu.
        Miksi pitää kirjoittaa asioita joita pitää uskaltaa sanoa kasvotusten?
        Mitä jos sinun kanttisi kestää sanoa kasvotusten mutta sen kuuntelijan kantti ei kestäkään vaan aloittaa jotkut sairaat vastatoimet sinua kohtaan?
        Niinkin voi käydä.

        Minusta ei mitenkään osoitus mistään korkeasta moraalista jos toimii noin. Voisi olla että minäkin valehtelisin sitten vain kaunistellen asiat muuksi kuin ne todellisuudessa ovat olleet jos tuollaisen säännön itselleni laittaisin.
        Ja se olisi sitten taas väärin yleisemmin ajatellen.

        "Minusta ei mitenkään osoitus mistään korkeasta moraalista jos toimii noin. "

        No itsekullakin on periaatteensa itsensä ja oman toimintansa suhteen esim. tämmösillä palstoilla.

        Muutenkin on helpompi olla ja elää sellaisena kuin on virheineen päivineen. En ymmärrä miksi pitäisi esittää täälläkään olevansa jotain muuta kuin on.

        Mitä tulee korkeaan moraaliin, niin onhan noita joitakuita ihmisiä joilla sellainen tuntuu olevan. Hyviäkin ihmisiä on olemassa.

        Minunlaiseni sitten helposti tuntevat syyllisyyttä tehdyistä virheistä. Sekin on sellainen juttu joka useinkin on perua ihan lapsuudesta.

        Tavoittena ny kuitenkin on normaali ihmisen osa, jossa kelvataan puutteellisenakin.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Minusta ei mitenkään osoitus mistään korkeasta moraalista jos toimii noin. "

        No itsekullakin on periaatteensa itsensä ja oman toimintansa suhteen esim. tämmösillä palstoilla.

        Muutenkin on helpompi olla ja elää sellaisena kuin on virheineen päivineen. En ymmärrä miksi pitäisi esittää täälläkään olevansa jotain muuta kuin on.

        Mitä tulee korkeaan moraaliin, niin onhan noita joitakuita ihmisiä joilla sellainen tuntuu olevan. Hyviäkin ihmisiä on olemassa.

        Minunlaiseni sitten helposti tuntevat syyllisyyttä tehdyistä virheistä. Sekin on sellainen juttu joka useinkin on perua ihan lapsuudesta.

        Tavoittena ny kuitenkin on normaali ihmisen osa, jossa kelvataan puutteellisenakin.

        Niin_pointtini

        "Muutenkin on helpompi olla ja elää sellaisena kuin on virheineen päivineen. En ymmärrä miksi pitäisi esittää täälläkään olevansa jotain muuta kuin on."

        Niin pointtini taisi olla vähän toisenlainen...
        Ennemminkin olin siis sitä mieltä että tulisi varmaan esitettyä jotain ihme roolia tällaisella anonyymipalstalla jos yrittäisi aina pohtia kunkin ajatelman kohdalla että olisinko valmis sanomaan tämän asian suoraan asianosaiselle hekilölle.

        Kun jo lähtökohtaisesti tänne kirjoitellaan anonyymisti, ehkä juuri siksi että voi sitten laittaa ajatuksiaan ilman että täytyy tähytä koko aikaa oikealle, vasemmalle, yläilmoihin jne jne.

        Ja lähtökohtaisesti olen myös sitä mieltä että kenellekään narsistille ei kannata missään nimessä ilmoittaa mitään epäilyksiään hänen mielenterveydestään koskien nimenomaan psykopatiaa ja narsismia, kun noihin ei sitten mitään hoitoakaan ole tiedossa...
        Eikä varsinkaan huonosti kohdelluksi tulleen kannata ilmaista narsistille ajatuksiaan tämän mielenterveydestä ettei tulisi lisää huutia... Eikä mitään hyötyäkään tuosta olisi.

        Että sitä myöden ihmettelen mitä mieltä tuossa ajatuksessasi on, että kaikki pitäisi voida face to face kertoa.

        Mitä tulee vaikka sitten esim. sinuun ja minuun niin minä en sinulle tahtoisi sanoa mitään face to face kun en usko että ymmärtäisit minua... Kun kirjoitellessakin olemme eri aallonpituuksilla. Niin voisi syntyä vain turhaa hässeliä face to face...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin_pointtini

        "Muutenkin on helpompi olla ja elää sellaisena kuin on virheineen päivineen. En ymmärrä miksi pitäisi esittää täälläkään olevansa jotain muuta kuin on."

        Niin pointtini taisi olla vähän toisenlainen...
        Ennemminkin olin siis sitä mieltä että tulisi varmaan esitettyä jotain ihme roolia tällaisella anonyymipalstalla jos yrittäisi aina pohtia kunkin ajatelman kohdalla että olisinko valmis sanomaan tämän asian suoraan asianosaiselle hekilölle.

        Kun jo lähtökohtaisesti tänne kirjoitellaan anonyymisti, ehkä juuri siksi että voi sitten laittaa ajatuksiaan ilman että täytyy tähytä koko aikaa oikealle, vasemmalle, yläilmoihin jne jne.

        Ja lähtökohtaisesti olen myös sitä mieltä että kenellekään narsistille ei kannata missään nimessä ilmoittaa mitään epäilyksiään hänen mielenterveydestään koskien nimenomaan psykopatiaa ja narsismia, kun noihin ei sitten mitään hoitoakaan ole tiedossa...
        Eikä varsinkaan huonosti kohdelluksi tulleen kannata ilmaista narsistille ajatuksiaan tämän mielenterveydestä ettei tulisi lisää huutia... Eikä mitään hyötyäkään tuosta olisi.

        Että sitä myöden ihmettelen mitä mieltä tuossa ajatuksessasi on, että kaikki pitäisi voida face to face kertoa.

        Mitä tulee vaikka sitten esim. sinuun ja minuun niin minä en sinulle tahtoisi sanoa mitään face to face kun en usko että ymmärtäisit minua... Kun kirjoitellessakin olemme eri aallonpituuksilla. Niin voisi syntyä vain turhaa hässeliä face to face...

        "Että sitä myöden ihmettelen mitä mieltä tuossa ajatuksessasi on, että kaikki pitäisi voida face to face kertoa."

        No tarkoitan tuolla, että pyrin siihen, etten sano mitään sellaista täälläkään, mitä en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin.

        Esim. jos sattuis että joku vetäis mut tilille todellisessa elämässä näistä kirjoituksistani täällä


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Että sitä myöden ihmettelen mitä mieltä tuossa ajatuksessasi on, että kaikki pitäisi voida face to face kertoa."

        No tarkoitan tuolla, että pyrin siihen, etten sano mitään sellaista täälläkään, mitä en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin.

        Esim. jos sattuis että joku vetäis mut tilille todellisessa elämässä näistä kirjoituksistani täällä

        Tämän palstan pointti on, että jos suomi 24 sääntöjä noudattaa, voi anonyymisti KENENKÄÄN stalkkaamatta sanoa mielipiteensä. Että ei ole sitä riskiä, että joku vetäisi todellisessa elämässä tilille kirjoituksista täällä.
        Toivon että suomi24 kunnioittaa tätä anonymiteettiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän palstan pointti on, että jos suomi 24 sääntöjä noudattaa, voi anonyymisti KENENKÄÄN stalkkaamatta sanoa mielipiteensä. Että ei ole sitä riskiä, että joku vetäisi todellisessa elämässä tilille kirjoituksista täällä.
        Toivon että suomi24 kunnioittaa tätä anonymiteettiä!

        Näinhän se pitää ollakin, mutta mulla ny vaan omat säännöt itselleni, kun ns. ylivastuullisuus kuulu "vikaluettelooni", että pyrin kontroilloimaan itseäni, ettei tuu ihan heti kaikkea sanottua, mikä mieleen juolahtaa.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Näinhän se pitää ollakin, mutta mulla ny vaan omat säännöt itselleni, kun ns. ylivastuullisuus kuulu "vikaluettelooni", että pyrin kontroilloimaan itseäni, ettei tuu ihan heti kaikkea sanottua, mikä mieleen juolahtaa.

        oletko sama tapaus joka tuolla aiemmin luuli tietävänsä jotain soittamisesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        oletko sama tapaus joka tuolla aiemmin luuli tietävänsä jotain soittamisesta?

        Jaa, en varsinaisesti tiedä soittamisesta mitään, en osaa soittaa mitään instrumenttia.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa, en varsinaisesti tiedä soittamisesta mitään, en osaa soittaa mitään instrumenttia.

        eli sun aiemmista kommenteista ei tarvitse siis piitata yhtään.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa, en varsinaisesti tiedä soittamisesta mitään, en osaa soittaa mitään instrumenttia.

        eli sun aiemmille kommenteille ei paljon arvoa tarvitse antaa, jos et kerran mitään asiasta ymmärrä.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Näinhän se pitää ollakin, mutta mulla ny vaan omat säännöt itselleni, kun ns. ylivastuullisuus kuulu "vikaluettelooni", että pyrin kontroilloimaan itseäni, ettei tuu ihan heti kaikkea sanottua, mikä mieleen juolahtaa.

        Minun_kommenttini

        Minun kommenttini oli poistettu johon vastasit edelleen että:
        "No tarkoitan tuolla, että pyrin siihen, etten sano mitään sellaista täälläkään, mitä en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin."

        Minusta täällä palstalla myös joitain ehkä pikakävijöitä joskus joista osa on sen verran henkisesti väkivaltaisen oloisia että livenä en ehkä uskaltaisi edes olla liikkeellä tällaisessa jengissä mitä täällä on, joten ajatuskin siitä että voisin sanoa samat jutut livenä on aika absurdi...
        Toisaalta joskus tullut mieleen että en ole kohdannut livenä juurikaan niin pahasuisia tapauksia mitä täällä palstalla joskus, että ehkä nämäkään eivät kaikki sanoisi sitä mitä sanovat jos olisimme livenä jossain...

        Siinä mielessä hyvä kyllä vähän suodatella ehkä että ei sitten livenäkään ihan hyppää kaikkea toitottamaan mitä saattaa mielen sokkeloissa liikahtaa...

        Ja edelleen myös jatkan hämmästelyä miksi ihmeessä näitä poistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun_kommenttini

        Minun kommenttini oli poistettu johon vastasit edelleen että:
        "No tarkoitan tuolla, että pyrin siihen, etten sano mitään sellaista täälläkään, mitä en uskaltaisi sanoa kasvotustenkin."

        Minusta täällä palstalla myös joitain ehkä pikakävijöitä joskus joista osa on sen verran henkisesti väkivaltaisen oloisia että livenä en ehkä uskaltaisi edes olla liikkeellä tällaisessa jengissä mitä täällä on, joten ajatuskin siitä että voisin sanoa samat jutut livenä on aika absurdi...
        Toisaalta joskus tullut mieleen että en ole kohdannut livenä juurikaan niin pahasuisia tapauksia mitä täällä palstalla joskus, että ehkä nämäkään eivät kaikki sanoisi sitä mitä sanovat jos olisimme livenä jossain...

        Siinä mielessä hyvä kyllä vähän suodatella ehkä että ei sitten livenäkään ihan hyppää kaikkea toitottamaan mitä saattaa mielen sokkeloissa liikahtaa...

        Ja edelleen myös jatkan hämmästelyä miksi ihmeessä näitä poistetaan.

        Viestejä (täysin asiallisia) poistaa narsismipalstan moderaattori, joka hakuaa manipuloida keskusteluja. Motiivi?


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jaa, en varsinaisesti tiedä soittamisesta mitään, en osaa soittaa mitään instrumenttia.

        et tosiaan mikään kovin suuri narsismin asiantuntija ole, vaikka kovin "komppasitkin" narsistia, joka sitä soittajaa herjasi aiemmin.


    • Anonyymi

      lisäys, olen ketjun eka vastaaja, anonyymi :)

    • Anonyymi

      38 Vastausta

      Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.


      aahaa

    • Anonyymi

      Taas se poisti. Ennätin röökin vetästä.
      Poisti myös jonkun muun laittaman tiedon, kuinka paljon tästä keskustelusta on sensuroitu viestejä.
      Paniikki on ekstaasin veli!

    • Anonyymi

      Taas viestejä poistettu!
      Olen seurannut ja testaillut moderaattorin toimintaa nyt kolmatta vuorokautta.
      Tiedoksi moderaattorille
      - suomi 24 säilyttää myös automatiikan ja moderaattorin poistamat viestit (ks. säännöt)
      - tulen viemään huomenna moderaattorin käytöksen sanoma-yhtiöille tarkastettavaksi, fu*k anonymiteetistäni. En tee sitä noiden linkkien kautta, joita eräs nimimerkki ystävällisesti antoi, vaan suoraan sanomille. Esim. tietojen kerääminen ja yhdisteleminen tältä palstalta ip-osoitteiden perusteella on RIKOS.
      -tarvittaessa teen laittomasta henkilörekisteristä esitutkintapyynnön poliisille.
      Poista nyt tämäkin.

      • "Poista nyt tämäkin. "

        Jos minua tarkoitat, niin miksi poistasin, kun en ole poistanut edellisiä viestejäsikään.

        Ehdin myös vilkaista yhden poistetuista, joissa mainitsit että myös poistettujen viestien lukumäärä olisi poistettu.

        Mikä ei pidä paikkaansa. Näkyy tuolla ylhäällä aloituksen jälkeen

        Mutta joo, nyt olet oikealla asialla, kuten olen jo monesti kommentoinut ettei tällä palstalla räyhääminn vie asiaasi yhtään eteenpäin

        Parempi ottaa yhteyttä ns. ylemmälle taholle josko asiat selviäisi, miksi viestejäsi poistetaan


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Poista nyt tämäkin. "

        Jos minua tarkoitat, niin miksi poistasin, kun en ole poistanut edellisiä viestejäsikään.

        Ehdin myös vilkaista yhden poistetuista, joissa mainitsit että myös poistettujen viestien lukumäärä olisi poistettu.

        Mikä ei pidä paikkaansa. Näkyy tuolla ylhäällä aloituksen jälkeen

        Mutta joo, nyt olet oikealla asialla, kuten olen jo monesti kommentoinut ettei tällä palstalla räyhääminn vie asiaasi yhtään eteenpäin

        Parempi ottaa yhteyttä ns. ylemmälle taholle josko asiat selviäisi, miksi viestejäsi poistetaan

        Moderaattoriahan minä tarkoitan. Jollet ole moderaattori, et voi poistaa viestejä tietenkään. Ei kukaan muu kuin moderaattorin oikeuksilla oleva käyttäjä voi poistaa viestejä sitä tahtia, kuin ne täältä poistuvat.
        Ja se tekoälyjunahan meni jo.


      • Anonyymi

        ja kyllä se tänä iltana jonkun laittama viesti, jossa oli lähetettyjen ja poistettujen viestien määrä sillä hetkellä, on poistettu.
        Ainakaan minulla ei näy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moderaattoriahan minä tarkoitan. Jollet ole moderaattori, et voi poistaa viestejä tietenkään. Ei kukaan muu kuin moderaattorin oikeuksilla oleva käyttäjä voi poistaa viestejä sitä tahtia, kuin ne täältä poistuvat.
        Ja se tekoälyjunahan meni jo.

        No joissain viesteissä on väitetty minun poistelevan viestejä, joissain jopa väitetty minun olevan moderaattori.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No joissain viesteissä on väitetty minun poistelevan viestejä, joissain jopa väitetty minun olevan moderaattori.

        Kyllä minulla näkyy, heti aloituksen jälkeen

        47 Vastausta

        Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.


      • Anonyymi

        höpönlöpön.
        Tuohan on suomi 24 automatiikan laittama tilasto, eikä se jonkun käyttäjän tänäiltana laittama viesti, jonka tää moderaattori poisti! No sieltä sanoman arkistosta sekin löytyy.


    • Anonyymi

      💡Minulla_on_

      Minulla on sellainen väristys että se rumpalijuttu ja nämä hämärät poistot liittyvät jotenkin toisiinsa.
      Nytkin joku rumpuihminen tuolla ylempänä yltiltä tivaa tietääkö jotain soittamisesta ja jos ei tiedä niin tämän kommenteista ei pitä mitään välittää.
      Se rumpalijupakka oli niin häikäilemätöntä eikä niitä poistettu lukuisista pyynnöistä huolimatta. Sensijaan ihan tavallisia juttuja nyt poistetaan kiivaasti ilman syytä.

      Että pitänee paikkansa että joku tällä palstalla ehkä omasta mielestään huutia saanut on "ylennyt"moderaattoriksi ja nyt kettuilee täällä.

      Tämä kommentti laitettu 10.7 klo 0.25. Ihan vain laitan ylös kun kopioin tämän itselleni kansiooni minkä otsake on Poistouhatut...

      • Anonyymi

        "Se rumpalijupakka oli niin häikäilemätöntä."

        siinä näki tosi hyvin, että narsistipalstalaisia vietiin narsistin valheiden toimesta kuin ns. metrin mittaa.


    • Anonyymi

      Joku iltapäivälehti saattaisi olla kiinnostunut tämmöisestä ilmiöstä. Että miten julkisia, anonyymejä keskustelupalstoja moderoidaan - kontrolloidaan - sensuroidaan. Mielivaltaisesti. Huono tekniikka on yksi jutun mahdollinen kulma. Ja toinen se, onko tosiaan päästetty ihmisyksilöitä tämmöiseen uudenajan sensorinvirkaan.

      vink, vink.

      Kyse on lopulta ihan sananvapaudesta, siitä itsestään.

      - ketjun 1. vastaaja

      • Anonyymi

        Huvittaa, kun täällä jotkut tuntevat itsensä niin tärkeiksi kommentoijiksi, että kilahtavat siitä, kun viestejään poistetaan. Tämähän on vain keskustelupalsta, missä kuka hyvänsä voi sanoa mitä mieltä on mistäkin asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huvittaa, kun täällä jotkut tuntevat itsensä niin tärkeiksi kommentoijiksi, että kilahtavat siitä, kun viestejään poistetaan. Tämähän on vain keskustelupalsta, missä kuka hyvänsä voi sanoa mitä mieltä on mistäkin asiasta.

        Hiukan ristiriitainen tuo kommenttisi. Siis kuka tahansa voi sanoa mitä vain ja sitten joku itsensä moderaattoriksi ylentänyt saa manipuloida keskustelua poistelemalla mielipiteitä, joista ei pidä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiukan ristiriitainen tuo kommenttisi. Siis kuka tahansa voi sanoa mitä vain ja sitten joku itsensä moderaattoriksi ylentänyt saa manipuloida keskustelua poistelemalla mielipiteitä, joista ei pidä?

        Ei oman mielipiteensä sanomiminen ole manipulointia.


      • Anonyymi

        Iltalehti itse moderoi mielivaltaisesti omaa kommenttiosiotaan. Ne sosiopaatit rikkovat koko ajan sananvapautta, vaikka sinne kirjoittaisi asiallisen kommentin.

        On mahdotonta saada tiettyjen julkisuuden henkilöiden uutisiin positiivisia kommentteja läpi. Iltalehti rikkoo lakia, joten lukekaa muita julkaisuja, missä kerrotaan asioista totuudenmukaisesti.


    • Anonyymi

      Sanoo "moderaattori".

    • Moi!

      Suomi24-palstoilla ei tällä hetkellä toimi palstakohtaisia moderaattoreita, vaan moderointi tapahtuu sivuston virallisten moderaattoreiden toimesta. He valvovat sivustoa muun muassa Ilmoita-painikkeen kautta tehtyjen ilmoitusten perusteella. Moderaattoreiden tekemät poistot perustuvat Suomi24:n sääntöihin

      • Anonyymi

        💜Suuri kiitos palautetuista viesteistä ja palautteesta plus palautelomakkeesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        💜Suuri kiitos palautetuista viesteistä ja palautteesta plus palautelomakkeesta.

        Niin, ny tekee mieli sanoa, et mitä minä sanoin.

        Pelkästään täällä palstalla purnaaminen ja toisten kirjoittajien syytteleminen ei auta yhtikäs mitään. Että kantsii käyttää sitä palautelomaketta tai lähettää spostia.


    • Anonyymi

      Jos poistaja olisi tekoäly, viesti poistuisi kaikista ketjuista ja kaikilta palstoilta. Näin ei ole ollut, poistot on tehty siis ihan manuaalisesti.

      • Anonyymi

        Kehen sormesi osoittaa? Löydätkö syyllisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehen sormesi osoittaa? Löydätkö syyllisen?

        Ei ainakaan tekoälyyn 😂
        Täytyy olla joku sivuston virallisista moderaattoreista, ikävä kyllä.


      • Anonyymi

        Nyt tullut osa hävitetyistä viesteistä takaisin.
        Mikähän kummalla säädöllä ne oli saatu poistamaan kun ihan tavallisia viestejä.


      • Anonyymi

        Vai, että tekoäly. kukahan sen duunaa?
        Hyvää huumoria.


    • Anonyymi

      Kiitos Suomi24. Toivottavasti tilanne paranee yleisemminkin kuin vain tämän ketjun osalta. Moderointi on kaikenkaikkiaan tällä hetkellä todella huonoa ja se haittaa keskustelujen sujuvuutta ja sananvapautta. (Mainostajien eli maksajien etua myös.)

      Kelvoton tekoäly pitäisi yksinkertaisesti vain palauttaa kauppaan. Kai niille siellä joku takuu on?

      Itse rupean tästedes ottamaan kopion tärkeimmiksi katsomistani keskustelupuheenvuoroista aiheettoman poiston varalta. Jos poisto tehdään, lähetän kopion ylläpitoon jotta viestin sääntöjenmukaisuutta voidaan arvioida uudelleen ja tarvittaessa palauttaa.

      - ketjun 1. vastaaja

      • Anonyymi

        "Kelvoton tekoäly pitäisi yksinkertaisesti vain palauttaa kauppaan. Kai niille siellä joku takuu on?"
        Onhan tuo sarkasmia, onhan?


    • Anonyymi

      Oikein oivallettu. Mutta todella, jos tuote toimii noin huonosti sitä ei mielestäni pitäisi käyttää ollenkaan. Ja onhan ohjelmistovalmistajillakin joku vastuu... kun tämä on selvästi täysi susi ...

      Kumma miten pyhää teknologia aina vaan on. Mitä tahansa toimimattomia ja suorastaan enemmän haittaa kuin hyötyä aiheuttavia romuja saa myydä ja kaikki vaan kiitollisina ihmettelevät kun joku juttu "nykyään voidaan tehdä sähköisesti"... Esimerkkejä tästä olisi vaikka kuinka paljon... No, pojat saa töitä...

    • Anonyymi

      Tyttärestäni kirjoittamiani myönteisiä viestejä ei kuitenkaan ole palautettu.

      "poiuytfdfgh"

      • Anonyymi

        Sinä olet asia erikseen ihan spämmeinesi.


    • Anonyymi

      Tuo selonteko ei kuitenkaan poista sitä yömyöhään tapahtuvia väittelyitä jossa esimerkiksi kitaramies ja mo-de kävivät aika hurjiakin väittelyitä. Siitä hävisi ihan juuri silloin ne viestit, kun olivat hetki aiemmin tulleet. Luettiin ja heti poistettiin. Ei heti kaikkia vaan ne pahimmat ja loppu siivottiin kai myöhemmin. Aika hauska leikki tai outo ja käsittääkseni ovat jatkaneet jo pitkään samaa rataa. Vaikka olisi kuinka narsisti, niin ei niin pitkään ainakaan kukaan jaksa tuntemattoman kanssa taistella tyhjästä. Ei sillä käsittääkseni saavuta mitään.

      • Anonyymi

        Mielessäni kävi myös rumpaliväittelystä että mahtoi olla moderaattori itse joka kinasi, koska ei suostunut keskustelujani poistamaan vaikka olivat aivan väärällä palstalla.
        Sama tyyppi joskus heittää nytkin vielä väliin ylitille että tietääkö tämä musiikista jotain.
        Aika huonoa toimintaa. Ei ole palkkaansa ansainnut noin lapsellinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielessäni kävi myös rumpaliväittelystä että mahtoi olla moderaattori itse joka kinasi, koska ei suostunut keskustelujani poistamaan vaikka olivat aivan väärällä palstalla.
        Sama tyyppi joskus heittää nytkin vielä väliin ylitille että tietääkö tämä musiikista jotain.
        Aika huonoa toimintaa. Ei ole palkkaansa ansainnut noin lapsellinen ihminen.

        Jotenkin outoa että jonkun pitää kinata sellaisesta asiasta, josta ei mitään ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielessäni kävi myös rumpaliväittelystä että mahtoi olla moderaattori itse joka kinasi, koska ei suostunut keskustelujani poistamaan vaikka olivat aivan väärällä palstalla.
        Sama tyyppi joskus heittää nytkin vielä väliin ylitille että tietääkö tämä musiikista jotain.
        Aika huonoa toimintaa. Ei ole palkkaansa ansainnut noin lapsellinen ihminen.

        "koska ei suostunut keskustelujani poistamaan vaikka"
        Aamuhöperöissäni kirjoittanut... Nyt varmaan joku koiranleuka keksii kohta että minä olsin ne rumpalijutut tänne pykännyt kun kirjoittelen tuollaisia.
        Tarkoitin siis vain ihan "keskusteluja poistamaan"....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin outoa että jonkun pitää kinata sellaisesta asiasta, josta ei mitään ymmärrä.

        Niin no kun minä en ymmärrä ollenkaan mistä kinasivat. Niin kun sinä nyt ymmärrät että toinen!? kinaajista vähintään ei mitää ymmärtänyt asiasta niin lienet toinen osapuoli. Ja koska satuit paikalle noin nopeaan niin lienet ahkerasti tätä palstaa lukemassa.
        Koska tässä ei nyt kuitenkaan kirjoittele tällä istumalla muut kuin minä niin joku hiljainen lukija, joka on toinen rumputietäjistä... Ehkä juuri moderaattori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no kun minä en ymmärrä ollenkaan mistä kinasivat. Niin kun sinä nyt ymmärrät että toinen!? kinaajista vähintään ei mitää ymmärtänyt asiasta niin lienet toinen osapuoli. Ja koska satuit paikalle noin nopeaan niin lienet ahkerasti tätä palstaa lukemassa.
        Koska tässä ei nyt kuitenkaan kirjoittele tällä istumalla muut kuin minä niin joku hiljainen lukija, joka on toinen rumputietäjistä... Ehkä juuri moderaattori.

        Ehkä ei kannata vetää kauhean isoja johtopäätelmiä sen pohjalta, milloin joku tällä palstalla käy. Toinen "kinaajista" oli sentään tietäjä, toinen vain pelkkä narsistinen valehtelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä ei kannata vetää kauhean isoja johtopäätelmiä sen pohjalta, milloin joku tällä palstalla käy. Toinen "kinaajista" oli sentään tietäjä, toinen vain pelkkä narsistinen valehtelija.

        Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita. Ne eivät ole mitään päätelmiä vielä vaan ihmettelyä jostain aiheesta. Sitä itseasiassa kutsutaan keskusteluksi.

        Kaiken valmiiksi tietäjällä ei ehkä ole ollut koskaan aikaa pohtia maailman menoa. Ehkä hän toistaa joidenkin muiden syöttämiä pelisääntöjä marakattina.

        En tiedä tajuatko, mutta tavallaan haluat estää tai lopettaa keskustelun. Tiedän että moni tekee näin tiedostamattaan.

        Olenko oikeassa vai väärässä, kun tuntuu, etteivät ihmiset paljoa keskustele. Jos yrittävät niin usein joku tietäjä pysäyttää sen heti alkuunsa.

        Olis aika kivaa joskus vaan keskustella muutenkin kuin papukaija joka toistaa jonkun muun päätelmiä. Tyyliin kirjan oppineet ja fariseukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita. Ne eivät ole mitään päätelmiä vielä vaan ihmettelyä jostain aiheesta. Sitä itseasiassa kutsutaan keskusteluksi.

        Kaiken valmiiksi tietäjällä ei ehkä ole ollut koskaan aikaa pohtia maailman menoa. Ehkä hän toistaa joidenkin muiden syöttämiä pelisääntöjä marakattina.

        En tiedä tajuatko, mutta tavallaan haluat estää tai lopettaa keskustelun. Tiedän että moni tekee näin tiedostamattaan.

        Olenko oikeassa vai väärässä, kun tuntuu, etteivät ihmiset paljoa keskustele. Jos yrittävät niin usein joku tietäjä pysäyttää sen heti alkuunsa.

        Olis aika kivaa joskus vaan keskustella muutenkin kuin papukaija joka toistaa jonkun muun päätelmiä. Tyyliin kirjan oppineet ja fariseukset.

        Mutta ei kannata olla tietävinään jotain sellaisesti aiheesta, josta ei yhtään mitään tiedä, tai jopa väitellä asiasta satojen viestien voimin. Mielipiteitä saa olla jokaisella, mutta täysin soittotaidottoman ei kannata yrittää leikkiä soittotaitoista ja kuluttaa ihmisten aikaa valehtelullaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita. Ne eivät ole mitään päätelmiä vielä vaan ihmettelyä jostain aiheesta. Sitä itseasiassa kutsutaan keskusteluksi.

        Kaiken valmiiksi tietäjällä ei ehkä ole ollut koskaan aikaa pohtia maailman menoa. Ehkä hän toistaa joidenkin muiden syöttämiä pelisääntöjä marakattina.

        En tiedä tajuatko, mutta tavallaan haluat estää tai lopettaa keskustelun. Tiedän että moni tekee näin tiedostamattaan.

        Olenko oikeassa vai väärässä, kun tuntuu, etteivät ihmiset paljoa keskustele. Jos yrittävät niin usein joku tietäjä pysäyttää sen heti alkuunsa.

        Olis aika kivaa joskus vaan keskustella muutenkin kuin papukaija joka toistaa jonkun muun päätelmiä. Tyyliin kirjan oppineet ja fariseukset.

        onko siitä soittajasta sun mielestä vielä jotain keskusteltavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko siitä soittajasta sun mielestä vielä jotain keskusteltavaa?

        Niin mä en tiedä siitä soittajasta mitään, hän ei tavallaan kai keskustellutkaan meidän kanssamme, siksi ei ymmärretä koko juttua. Ehkä nämä kaksi keskenään tietänevät mitä keskustelivat, se jää meille muille salaisuudeksi.
        Mut kaikki jutut tavallaan täällä polkee paikoillaan, ei voi tulla edistystä jos aina tulee yrittäessä torjutuksi. Mikä sinällään ei ole mitään narsismia vaan ymmärtämättömyyttä ja keskustelun puutettakin. Eikä sitä tietty tarvitse olla näin ventovieraiden kesken, mutta omassa elämässä sitten kaikenlaista käsitellään.

        Kun ei kuuntele ja tule kuulluksi, niin sitten vaan toistetaan sitä mantraa, että joku muu on narsisti. Se on tällä palstalla aika suuri ongelma. Ikuisia linkkejä syytämällä sekin on tapa junnata paikoillaan. On tunne että ei päästä eteenpäin, ei koskaan muita syyttelemällä pääse. Ja jos narsismi olisi todellinen tekijä, niin hän on tarinassa aina se joka ei kuuntele ja ottaaa uusia uhreja kuuntelemisen sijasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita. Ne eivät ole mitään päätelmiä vielä vaan ihmettelyä jostain aiheesta. Sitä itseasiassa kutsutaan keskusteluksi.

        Kaiken valmiiksi tietäjällä ei ehkä ole ollut koskaan aikaa pohtia maailman menoa. Ehkä hän toistaa joidenkin muiden syöttämiä pelisääntöjä marakattina.

        En tiedä tajuatko, mutta tavallaan haluat estää tai lopettaa keskustelun. Tiedän että moni tekee näin tiedostamattaan.

        Olenko oikeassa vai väärässä, kun tuntuu, etteivät ihmiset paljoa keskustele. Jos yrittävät niin usein joku tietäjä pysäyttää sen heti alkuunsa.

        Olis aika kivaa joskus vaan keskustella muutenkin kuin papukaija joka toistaa jonkun muun päätelmiä. Tyyliin kirjan oppineet ja fariseukset.

        "Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita"
        Mitä mieltä olet tästä otsikoinnista, kun tuolla sivusta löytyy melkoinen määrä aiheita ja tämä on tällainen terveys/mielenterveys/narsismi-palsta joka tarkoittaa että täällä keskustellaan narsismista ja on siis rajattu aihe tähän?
        Niin minusta aika ylimielistä ja röyhkeää tulla tänne kinaamaan ihan muusta niin massiivisesti kun rumpalit kinasivat.
        Minusta voivat mennä palikoineen niin pitkälle kuin ehtivät ennenkuin minä tartun lautasiin ja alan kalistella niitä tosissani...

        Kysymys kuului siis että mitä mieltä olet palstojen otsikoinneista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mä en tiedä siitä soittajasta mitään, hän ei tavallaan kai keskustellutkaan meidän kanssamme, siksi ei ymmärretä koko juttua. Ehkä nämä kaksi keskenään tietänevät mitä keskustelivat, se jää meille muille salaisuudeksi.
        Mut kaikki jutut tavallaan täällä polkee paikoillaan, ei voi tulla edistystä jos aina tulee yrittäessä torjutuksi. Mikä sinällään ei ole mitään narsismia vaan ymmärtämättömyyttä ja keskustelun puutettakin. Eikä sitä tietty tarvitse olla näin ventovieraiden kesken, mutta omassa elämässä sitten kaikenlaista käsitellään.

        Kun ei kuuntele ja tule kuulluksi, niin sitten vaan toistetaan sitä mantraa, että joku muu on narsisti. Se on tällä palstalla aika suuri ongelma. Ikuisia linkkejä syytämällä sekin on tapa junnata paikoillaan. On tunne että ei päästä eteenpäin, ei koskaan muita syyttelemällä pääse. Ja jos narsismi olisi todellinen tekijä, niin hän on tarinassa aina se joka ei kuuntele ja ottaaa uusia uhreja kuuntelemisen sijasta.

        Jotenkin_

        "Mut kaikki jutut tavallaan täällä polkee paikoillaan, ei voi tulla edistystä jos aina tulee yrittäessä torjutuksi. Mikä sinällään ei ole mitään narsismia vaan ymmärtämättömyyttä ja keskustelun puutettakin."
        Jotenkin tänne palstalle pitäisi kyetä solahtamaan ikäänkuin sisään ettei sitten kokisi että tulee torjutuksi. Pitää muistaa että viestinnässä on aina viestin lähettäjä ja sen vastaanottaja.
        Tällä palstalla vastaanottajat ovat yleensä vihkiytyneet aiheeseen narsismi. Jos lähettämäsi viesti on jotain muuta niin ei kannata ihmetellä jos tulee torjutuksi.

        En nyt ymmärrä kuka täällä aina voi tulla torjutuksi? Onko täällä joku sellainen kirjoittaja joka aina tulee torjutuksi.
        Mikäli tarkoitat että joku heittää aina kutsulla julkisiin terveyspalveluihin niin ohita se ja jatka keskustelua jos niin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotenkin_

        "Mut kaikki jutut tavallaan täällä polkee paikoillaan, ei voi tulla edistystä jos aina tulee yrittäessä torjutuksi. Mikä sinällään ei ole mitään narsismia vaan ymmärtämättömyyttä ja keskustelun puutettakin."
        Jotenkin tänne palstalle pitäisi kyetä solahtamaan ikäänkuin sisään ettei sitten kokisi että tulee torjutuksi. Pitää muistaa että viestinnässä on aina viestin lähettäjä ja sen vastaanottaja.
        Tällä palstalla vastaanottajat ovat yleensä vihkiytyneet aiheeseen narsismi. Jos lähettämäsi viesti on jotain muuta niin ei kannata ihmetellä jos tulee torjutuksi.

        En nyt ymmärrä kuka täällä aina voi tulla torjutuksi? Onko täällä joku sellainen kirjoittaja joka aina tulee torjutuksi.
        Mikäli tarkoitat että joku heittää aina kutsulla julkisiin terveyspalveluihin niin ohita se ja jatka keskustelua jos niin haluat.

        Tällä palstalla ei puhuta narsismista, koska sitä ei tietyllä tavalla ole olemassa. Vaan puhutte ymmärtämättömyydedtä ja siitä, että kuvittelemme omassa päänupissamme asioita, mitä vastapuolen nupissa ei ole ajatuksena. Ette ole kommunikoineet yhdessä eli keskustelleet ymmärrettävästi.

        Toki voidaan ajatella, että kaikki on itsekkäitä. Mutta muiden pään sekoittaminen egon luomilla monimutkaisilla selitelmillä ja linkeillä. Sotkee yksinkertaisen ongelman monimutkaiseksi ja ehkä vielä ihan muuksi, kuin asia oli alunperin.

        Mut ei siinä mitään jatkanette harjoituksianne ja joku ansaitsee sillä jopa rahaa mitä enemmän asioita sekoittelee muilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi ihmiset eivät saisi keskustella ja pohtia ajsttelemiaan aiheita"
        Mitä mieltä olet tästä otsikoinnista, kun tuolla sivusta löytyy melkoinen määrä aiheita ja tämä on tällainen terveys/mielenterveys/narsismi-palsta joka tarkoittaa että täällä keskustellaan narsismista ja on siis rajattu aihe tähän?
        Niin minusta aika ylimielistä ja röyhkeää tulla tänne kinaamaan ihan muusta niin massiivisesti kun rumpalit kinasivat.
        Minusta voivat mennä palikoineen niin pitkälle kuin ehtivät ennenkuin minä tartun lautasiin ja alan kalistella niitä tosissani...

        Kysymys kuului siis että mitä mieltä olet palstojen otsikoinneista?

        "Niin minusta aika ylimielistä ja röyhkeää tulla tänne kinaamaan ihan muusta niin massiivisesti kun rumpalit kinasivat."

        Ei täällä ole kyllä ollut kuin yksi soittotaitoinen, eikä tämän paremmalle palstalle olisi voinut narsisti tulla lopuksi soittajaa vainoamaan. Samaa käytöstä harrastanut kuitenkin jo vuosikausia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla ei puhuta narsismista, koska sitä ei tietyllä tavalla ole olemassa. Vaan puhutte ymmärtämättömyydedtä ja siitä, että kuvittelemme omassa päänupissamme asioita, mitä vastapuolen nupissa ei ole ajatuksena. Ette ole kommunikoineet yhdessä eli keskustelleet ymmärrettävästi.

        Toki voidaan ajatella, että kaikki on itsekkäitä. Mutta muiden pään sekoittaminen egon luomilla monimutkaisilla selitelmillä ja linkeillä. Sotkee yksinkertaisen ongelman monimutkaiseksi ja ehkä vielä ihan muuksi, kuin asia oli alunperin.

        Mut ei siinä mitään jatkanette harjoituksianne ja joku ansaitsee sillä jopa rahaa mitä enemmän asioita sekoittelee muilta.

        💡Ai_jahassoo_

        "Tällä palstalla ei puhuta narsismista, koska sitä ei tietyllä tavalla ole olemassa. Vaan puhutte ymmärtämättömyydedtä ja siitä, että kuvittelemme omassa päänupissamme asioita, mitä vastapuolen nupissa ei ole ajatuksena. Ette ole kommunikoineet yhdessä eli keskustelleet ymmärrettävästi."

        Ai jahassoo ja mikäs se tietty tapa on millä ei ole olemassa. Oletko muuten sinäkään olemassa? Tai ylipäätään kukaan muu kuin minä? Minähän olen olemassa koska ajattelen... Mutta sinä, oletko sinä olemassa.

        Ja mitenkäs sinä (mikäli nyt edes oikeasti olet olemassa) olet tullut siihen johtopäätökseen että esim. minä en olisi keskustellut narsisti-psykopaattini kanssa ymmärrettävästi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💡Ai_jahassoo_

        "Tällä palstalla ei puhuta narsismista, koska sitä ei tietyllä tavalla ole olemassa. Vaan puhutte ymmärtämättömyydedtä ja siitä, että kuvittelemme omassa päänupissamme asioita, mitä vastapuolen nupissa ei ole ajatuksena. Ette ole kommunikoineet yhdessä eli keskustelleet ymmärrettävästi."

        Ai jahassoo ja mikäs se tietty tapa on millä ei ole olemassa. Oletko muuten sinäkään olemassa? Tai ylipäätään kukaan muu kuin minä? Minähän olen olemassa koska ajattelen... Mutta sinä, oletko sinä olemassa.

        Ja mitenkäs sinä (mikäli nyt edes oikeasti olet olemassa) olet tullut siihen johtopäätökseen että esim. minä en olisi keskustellut narsisti-psykopaattini kanssa ymmärrettävästi?

        Oletko Mitenkäs se oikein kirjoitetaan, bulvaani, vai pulvaani joka merkitsee hyväksi käytetty ihminen. Olen yhdeltä ihmiseltä oppinut tämän termin. Meniskö se jotenkin niin että ihminen joka e pidä puoliaan.

        Tuossa aiemmin sanoinkin, että, että omassa perheessä / seurakunnassa sitten käsitteen jos on selvitettävää. Koen sen todella sekoksi jos yrittäisin asiaa selvittää jonkun kanssa joka ei edes tunne tilannetta /ihmisiä.

        Ja juu joku tuossa aiemmin sanoi, että jos tuntuu jotkin tekstit pahoilta, niin ne voi ohittaa. Niin ei tunnu mitenkään pahalta. Just siksi, että ongelma jos sellainen toisessa päässä on ei kuulu mitenkään minulle. Ei mun kuulu siellä päässä olla, omiaan silloin höpöttelee. Ja ohitan aina energia syöpöt vieraat ihmiset. Omissa on riittämiin. Tunti tuli kuunneltua tänään humalaista sellaista jankkaamista puhelimessa. Vaihteeksi taas naapurit häiriköivät. Ja hän palvelee muita, mut kukaan ei jaksa kuunnella häntä.

        No joo toi siis ei oo valitusta, hän tarvii kuuntelijoita ja haluaa vahvistaa omaa tahtoaan. Itselleni hiukan hankala laji humalaisten ymmärtäminen varsinkaan kun itse on selvinpäin. On suurimmaksi osaksi tunne, että on itse täysin pihalla. Mut toinen sai kuitenkin purkaa tuntojaan. Hän saa kun on omaa sukua. Rakas lähimmäinen. Ja mäkin saan jankkailla omiani.


    • Anonyymi

      Huomasitteko muuten senkin, että Suomi24:n oikeasti olemassaolevat (palkatut) ihmiset tulivat kommentoimaan omasanaisesti palstan moderointikäyntäntöjä VASTA kun täällä alkoi ilmetä sellaisia puheenvuoroja kuin:

      - rikkooko Sanoma henkilötietolakia yhdistellessään mahdollisesti ip-osoitteita poistoja varten

      - tästä Suomi24:n huonosta moderoinnista olisi ainesta iltapäivälehden juttuihinkin, tilanne saattaisi kiinnostaa, vink vink

      Jälkimmäisen laitoin siis itte. Katsokaa vaikka ylhäälle!

      Hih hih!

      - ketjun 1. vastaaja

    • Anonyymi

      Sanoma rikkoo moraalisia sääntöjä.

    Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe