Voiko viemäri rikkoutua puhdistuksessa?

Anonyymi

Meillä myytiin talo nelisen vuotta sitten ja viemärit toimi hyvin. Ei ikinä tukossa, ja asuttiin 15 vuotta. Nyt yli neljän vuoden jälkeen ja kun myyjän vastuu/ näköjään löyhässä hirressä roikkuminen alkaa olla päättymään päin näin käytetyn talon myyneellä, niin ostaja soitteli, että heillä vessa ollut tukkeutuva alusta asti. No kun meillä ei ollut samaa 15 vuoteen, niin käytössä varmasti vika? Eli onko voinut käydä niin, että heidän lapset tai vieraat tukkii viemärin, ja kun sitä on miten lie auottu, niin sinne on oikeasti tullut joku vika tai painuma?
Jos alkavat kuvaamaan ja siellä on vika eli vaikkapa painauma tai muuta, niin kuka maksaa?

10

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä, mahdollisesti. Riippuu tapauksesta.

    • Anonyymi

      Tässäkin aloittaja odottaa Suoli24:ltä vapauttavaa päätöstä ongelmaansa!

      • Anonyymi

        Joo, eihän tänne kannata kirjoitella, mitä itse muuten täällä teet?


      • Anonyymi

        Miten niin vapauttavaa päästöstä? Eikö tällainen yleinen keskustelu ole ihan järkevä kanava hankkia kokemuspohjaista tietoa?


      • Anonyymi

        Kun kysymys on mallia "mopo rikki, missä vika", niin vastaukset ovat arvauspohjaisia.

        Lähtien siitä, onko talo rakennettu 15 vai 50 vuotta sitten....


    • Anonyymi

      Maalaisjärjellä ajateltuna painauma on piilovirhe ja siitä voi asunnon myyjää reklamoida.

      Jos taas viemäri tukossa vieraasta esineestä tms niin sen ovat asujat itse hyvinkin voineet aiheuttaa.

      Ja suositellaanhan viemärien huuhtelua muutenkin 10-15 v välein huoltotoimenpiteenä

      • Anonyymi

        Tuskinpa muovinen viemäriputki lommahtaa. Niitähän käytetään muiden putkien suojaputkinakin. Käyttäjän vika on kyseessä, eli jotakin viemäriin kuulumatonta on pönttöön laitettu.


      • Anonyymi

        Vai huuhtelu varmuuden vuoksi 10 vuoden välein! Kyllä huuhtelufirma suosittelee, muista huuhdella!


      • Anonyymi

        Turhaan on neljän vuoden kuluttua enää rutista. Olisi pitänyt ottaa yhteyttä jo kun ekan tai tokan kerran viemäri tukossa. Ja onko miten sitten aukaistu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa muovinen viemäriputki lommahtaa. Niitähän käytetään muiden putkien suojaputkinakin. Käyttäjän vika on kyseessä, eli jotakin viemäriin kuulumatonta on pönttöön laitettu.

        > Tuskinpa muovinen viemäriputki lommahtaa.

        Tietoa sinulla ei ainakaan ole, joten vaihtoehtoina jäljellä b) luulo c) arvaus. Kumman valitset?

        Muoviviemäri lommahtaa oikein kivasti, kun täyttö on tehty perseelleen ja iso kivenmurikka painuu viemäriä vasten. Myös maan painuminen (savimailla jopa puoli metriä vuosikymmenien mittaan) voi tehdä jänniä juttuja.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe