Joskus kuljin isän kanssa taivalkoskella jokijärven suunnalla kalassa,ongittiin sitten tonkoja jos ei muuta saatu . Onkohan vielä puroja josta niitä saa .olen poikani kanssa tulossa elokuulle kalaan taivalkoskelle.
Saakohan iijoesta vielä harjusta.
Onko tonkoja vielä
5
421
Vastaukset 5
- Anonyymi
Onhan niitä, ehkä. Mutta ne on nämä nykyiset vihreät luonnonsuojelijat todenneet ja määritelleet, että tonkoja ei ole olemassakaan. Ne ovat taimenia. Ja ne kalat joita Sinä ja minä ennen tonkoina ongittiin ja syötiin, ovatkin taimenen poikasia. Vihreän tiedon mukaan taimen nousee puroihin välillä. Mutta sitä koskee sielläkin samat määräykset kuin järvessäkin. Sen alamitta on Taivalkosken alaueella, levyespiirit 64-67, peräti 60 cm. Ja tottahan toki Sinä muistat, että sitä ei saa mato-ongella onkia sieltä purosta. Ainoastaan uistin ja perho on sallittuja. Aivan riippumatta siitä onko se puro hyvinkin kapea ja pusikkoinen. Ja alamittaiset on päästettävä takasin. Jos alamittainen vahingoittuu, sitä ei saa ottaa syötäväksi, vaan se on jätettävä saalispaikalle linnulle. Jos rikot näitä sääntöjä, saat suuret sakot ja ensikertalaisena kylläkin vain ehdonalaista vankeutta. Harreja voipi saada, mutta alamitta on 35 cm, muista se. Kyllä vihreät iovat viisaita.
- Anonyymi
Purossa josta ei ole vaellusyhteyttä isompaan vesostöön, saa onkia tonkoja. Geneettisesti sama laji taimenen kanssa, eriytyneitä kantoja voi kalastaa poikkeussäännöllä. Kalastusrajoitus.fi sivulta saa vähän vinkkejä sallituista ojista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purossa josta ei ole vaellusyhteyttä isompaan vesostöön, saa onkia tonkoja. Geneettisesti sama laji taimenen kanssa, eriytyneitä kantoja voi kalastaa poikkeussäännöllä. Kalastusrajoitus.fi sivulta saa vähän vinkkejä sallituista ojista.
Noinhan ne kirjoittaa. Mutta sellaiset purot, jotka ei laske isompaan puroon ja siitä pieneen jokeen ja siitä isompaan jokeen ja sitten siitä järveen ovat äärimmäisen harvinaisia. Tosiasiassa niitä ei voi olla olemassa. Jotta ei ole vaellusyhteyttä, toteutunee vain niin, että purossa/joessa on pato, jonka yli kala ei pääse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan ne kirjoittaa. Mutta sellaiset purot, jotka ei laske isompaan puroon ja siitä pieneen jokeen ja siitä isompaan jokeen ja sitten siitä järveen ovat äärimmäisen harvinaisia. Tosiasiassa niitä ei voi olla olemassa. Jotta ei ole vaellusyhteyttä, toteutunee vain niin, että purossa/joessa on pato, jonka yli kala ei pääse.
On niitä. Kalastusrajoitus.fi paljastaa että missä.
- Anonyymi
Ojarummut ovat pilanneet yhden parhaista T-kosken puroista :(
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1571448Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?
Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️1031193Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2551033Olet mieleni päällä edelleen, J
En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞42856On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja
Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien75837- 55797
- 69725
- 47695
- 43671
Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.175664Oletko miettinyt
Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä37650Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah199618Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?
Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh30597Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?
Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus104565- 201544
Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen59533- 106518
- 35511
Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit
Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle18492Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?
Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi91478