TULIKO LOPPU?

Paula

Sudenpennuissa muutama kolme vuotta. Vartiossa neljä vuotta. No mutta. Sitten... mihis sitten?
Pakkoko aina mennä vj. kurssille? Lj. Kurssille?
Josset tahdo vj.ksi tai lj.ksi niin homma tyssää siihen. Vaeltajia ei ole meillä päin. Miksi näin?
Onko Partio tosiaan vain "lapsille"?
Mihinkäs nyt jatkaa, kun en halua vj.ksi enkä lj.ksi. Jatkanko vaan jäsenmaksun makselua ja elän "hengessä mukana"!?

5

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *jonkun täytyy tönästä eka ...

kannattaa mennä vj-kurssille vaik ei haluiskaa vj:ks, koska siellä on niin rento meininki!!
      pari ns. oppituntia kestää jos saa viettää yöt hyvässä seurassa!!!
      ainaki mun vj-kurssilla tapasin tosi paljon uusia ihmisiä joit oon nähny leireillä ja jatkokursseilla... ollaan ny tosi hyviä kavereita!!
      sulla on varmaan samanikäsiä kavereita tein lpk:s... ilmottakaa lpkj:l et alatte kokoontuu esim. joka kuukauden vika vnlp kololle ja teette jotain vaeltajajuttuja...
      voitte yrittää jakaa vastuuta kaikkien kesken...
      jos homma alkaa toimia, yrittäkää väsätä jotain yli lippukunnan rajojen -tapahtumia ja herätelkää muittenki lpk:ien vaeltajatoimintaa!!

• weird_linguist

Kannattaisi keskustella asiasta jonkun oman lippukunnan partiojohtajan kanssa.

Ja VJ-kurssille voi (ja kannattaa) aina mennä, vaikkei vartiota johtamaan aikoisikaan. En itsekään VJ:ksi aikonut, mutta lopulta tuli käytyä 2 VJ-kurssia ja vielä VJ-jatkokurssi, ja vartiota johdin tämän jälkeen monta vuotta.

• piakkoin_pj

niin mullaki kävin niin et kävin vj-kurssin sillo kun múst ei ees viel tullu vj..
        ja kuiteski kävin sitten vj-kurssin viel toiseenkin kerran ja vj-jatkiksen..
        pian meen pj-kurssil...

• elani

Meillä ainakaan ei ole mikään välttämätön pakko ruveta vj:ksi tai lj:ksi. Meillä on myös paljon muuten-vaan-vaeltajia tai ihmisiä, joilla on muita lipuukunnan tehtäviä. Tosin vj-koulutus on suoiteltavaa mennä mutta sen jälkeen voi itse päättää haluaako vartionjohtajaksi vai ei. Tietysti se riippuu aika paljon lippukunnan käytännöstä. Jos lippukunnassa on muutenkin liian vähän johtajia ja liian paljon vartiolaisia, voi olla että uusia johtajia on välttämätöntä saada. Onneksi ainakaan meillä ei ole pulaa johtajiasta, päinvastoin. Yli 200-henkisestä lippukunnasta,,e yli neljäsosa on johtajia, päinvastoin vartiolaisista on pulaa eivätkä kaikki halukkaat edes saa omaa vartiota. Ja partio ei todellakaan ole pelkkä lasten harrastus, ainakin minun kohdallani partioharrastus on kunnolla alkanut vasta sen jälkeen kun pääsin pois vartiosta. Meillä toiminta on varsin johtajapainotteista (ja johtajalla tarkoitan kaikkia vaeltajia yms., en pelkästään vartion- tai laumanjohtajia). Kannattaa kysyä mitä mieltä lippukunnassasi ollaan asiasta ja jos se ei ratkea, kannattaa mahdollisuuksien mukaan harkita lippukunnan vaihtoa. Tietenkään se ei aina ole mahdolllista, mutta.

• piakkoin_pj

niin..
      siis ite olin silloin ekaks 2w sudareis, 5w vartios ja nyt oon ollu vj:nä 2w ja ens syksynä alotan meiän lippukunnan toisena sampona...
      niin se voi olla, et jos ei haluu vj:ksi tai lj:ksi ni ei välttämttä löydy mitään hommaa lippukunnast...
      no meiän lippukunnas on ainaski vaeltajii...
      iteki oon kuulunu niihi 2w...
      ei partioo pelkästää lapsille on se myös vanhemmileki...
      kaikki johtjatha on jo aikuisii tai vanhempii kuitenki eikä lapsii...
      no koita keksii jotain...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe