Koneessani on julkinen verkko valittuna. Onko se turvallinen? Asun omakotitalossa ja meillä on WiFi. Mistä tietää onko yksityinen turvallinen? Windows 10 on suojaukset muuten kunnossa paitsi tili kehotetaan määrittämään uudelleen, jokin Hello. En ole vielä perehtynyt asiaan. Koneen turvallisuus huolettaa.
Vastaukset 5
- Anonyymi
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/4043043/windows-10-make-network-public-private
WLAN-verkon määrittäminen julkiseksi tai yksityiseksi Windows 10:ssä
Koskee seuraavia: Windows 10
Kun muodostat ensimmäisen kerran yhteyden WLAN-verkkoon, voit määrittää sen julkiseksi tai yksityiseksi verkon ja käyttötarkoituksen mukaan:
Yksityinen verkko. Käytä tätä määritystä luotettavia verkkoja varten (esimerkiksi kodin tai työpaikan verkko). Kun verkko määritetään yksityiseksi, tietokoneesi näkyy muille samassa verkossa oleville laitteille ja voit käyttää tietokonettasi tiedostojen ja tulostimien jakamiseen.
Julkinen verkko. Käytä tätä määritystä, kun muodostat yhteyden julkisissa paikoissa oleviin verkkoihin (esimerkiksi kahvilan WLAN-verkko). Tietokoneesi on piilotettu muilta verkon laitteilta eikä sitä voida käyttää tiedostojen tai tulostimien jakamiseen.
Kun olet muodostanut yhteyden verkkoon ensimmäisen kerran, voit muuttaa sen julkiseksi tai yksityiseksi milloin tahansa - Anonyymi
Ei ole merkitystä kumman valitset. Windowsin takaportti vuotaa tiedot.
- Anonyymi
Windowsissa on toillaisi pöljiä kyssäreitä. kai mse kytkee palomuurin pääle siihen julkiseen verkkoon.
Vaikuttaa oudolta kun olen, todellisuudessa tampereella Elisan verkossa. Mutta IP näyttää kuitenkin että olen Keravalla Telian verkossa? https://aijaa.com/C3vViT
Ja verkkoyhteyksissä näyttää olevan tuntematon verkko käytössä?- Anonyymi
Minäkin olen mukamas aina Espoossa tai Helsingissä tai missä lie IP:n mukaan, vaiken olekaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 39665
- 86638
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s31580Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.16578Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38537Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?49511- 34502
Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?62495- 63491
- 68479