Lahjoitatko omaisuutesi Omaishoitajaliitolle?

Anonyymi

Löysin mielenkiintoisen kohteen. Liitto pyytää lahjoituksia mukaan lukien testamenttilahjoitukset. Tässä voit lahjoittaa

https://omaishoitajat.fi/lahjoita/

Näin ne lahjoitukset käytetään meidän hyväksi:

https://omaishoitajat.fi/wp-content/uploads/2019/06/Hallituksen-toimintakertomus-ja-tilinpäätös-2018.pdf

Toimintakulut olivat yhteensä 1 695 423,71 euroa (1 776 930,78 euroa vuonna 2017). Keskeisin kuluerä oli henkilöstökulut 1 121 280,78 euroa 66,1 % toimintakuluista, (60,3 % vuonna 2017). Muut merkittävät kuluerät olivat majoitus- ja ruokailukulut tapahtumissa sekä matkakulut.

Valtakunnallisen ja alueellisen järjestötoiminnan tavoitteina on
• luoda edellytyksiä ja tukea yhdistyskentän toiminnalle
• osallistua ja vaikuttaa alueelliseen keskusteluun ja päätöksentekoon ja tehdä
omaishoitoa näkyväksi
• kehittää ja levittää omaishoitoperheiden tukimuotoja yhteistyössä paikallisten,
alueellisten ja valtakunnallisten toimijoiden kanssa

Joko innostuit?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo innostuin, niskakarvat nousi pystyyn ja syke nousi lähelle sataa.
      Ei mitää rajaa liiton röyhkeydellä, tämä on jo jotain aivan käsittämätöntä, käyttävät hyväkseen vanhuksia jotka ei ehkä enää hallitse omia tekemisiään.

    • Anonyymi

      ..ja perilliset repii persiittään! Perintö menee sivu suun!
      Saa kai mummo ja vaari itse päättää mihin rahansa käyttää ja lahjoittaa vaikka kirkonrotille jos tahtoo!
      Uskomatonta röyhkeyttä on tuo suvun kyttäys kuola valuen että eikö se jo kuole siitä että päästään rahoihin käsiksi! Olen itse alalla missä näen paljon näitä, ja uskomatonta röyhkeyttä saa välillä todistaa.

    • Anonyymi

      Se nyt tiedetään miten röyhkeitä osa perillisistä on.
      Mutta liitto tunkee yhtä röyhkeästi samoille apajille, sitä minä en ymmärrä alkuunkaan.

      Se vähäinen luottamus liiton toiminnasta omaishoitajien hyväksi, se loppui nyt kokonaan.

    • Anonyymi

      Entäs se meidän ikioma verotoimisto.Ei tarvitse edes lahjoittaa, huh huh.

      Röyhkeys ym. tottakai. Ja "muka apunasi organisaatiot".

      No, heidän koulutustasonsa ei ole korkea.Siihen päälle muut asiat. Narsismi, viha ja jne.

      Hissa toistaa aina itseään.

    • Anonyymi

      Olen itsekseni miettinyt... Jos joskus joudun lahjoittamaan omaisuuttani jonnekin, lahjoitan sen lakitieteen opiskelijoiden huvitoimikunnalle.

      Innokkaat juristinalut keksivät takuulla keinon lahjoituksen saamiseksi, vaikka vastassa olisi itse Ukko-ylijumala.

    • Anonyymi

      Tämä eri järjestöjen kohderyhmiensä omaisuuden saalistus testamenteilla on yleistä, omaishoitajaliitto ei ole ainoa saalistaja.

      Onko tällainen toiminta todellakin laillista?

      • Anonyymi

        Todella monet järjestöt ym. on mukana näissä. Mummoni hurahti iäkkäänä uskonnolliseen ryhmään ja kuljetti meitä lapsenlapsiakin kokouksiin. Siinä vaiheessa kun järjestö alkoi painostaa että pieni asunto-osake pitäisi testamentata heille, mummo heräsi mitä on teikeillä (onneksi ei ollut dementikko) ja liittyi takaisin kirkkoon.


    • Anonyymi

      Ihmettelen, miten omaishoidettava on oikeustoimikelpoinen tekemään liitolle testamentin, jos omaishoitaja hoitaa hoidettavan apteekki, pankki ym. asiat?
      Miten esim. muistisairas, joka odottaa diagnoosia voi tehdä testamentin, vaikka edunvalvonta ei vielä olisikaan voimassa?
      Entäpä rintaperillisten lakiosa, testamentin moite- ja käräjöintikulut?

      • Anonyymi

        Omaishoitajien omaisuutta ilmesesti pyydystävät.
        Omaishoidettavankin omaisuus varmaan kelpaa ja kiinnostaa.

        Ihmetellä täytyy miten tällainen toiminta on järjestöille sallittua.


      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä minun omaishoitajana pitäisi testamentata omaisuuteni liitolle, josta en ole saanut apua?
        Jos sitä ylimääräistä omaisuutta on omaishoidon aikana kertynyt ( mitä epäilen) voi sen testamentata kunnalle korvamerkittynä rahana/omaisuutena.

        Kannattaa nauttia itse rahoistaan ja omaisuudestaan. Sillä omaishoidon aikana jäi näistä paitsi.

        Nyt kun puhutaan rahasta: onko perintökaaressa vielä "pykälä" siitä, että kuolleen hoitaja saa kuolinpesästä korvausta jos haluaa?


      • Anonyymi

        Verottaja hyväksyy korvauksen vähennyksenä viideltä viimeiseltä vuodelta.

        Minä vaadin perukirjassa korvausta isän hoidosta, sisarukset allekirjoittivat sen. Joten myös sain sen.


    • Anonyymi

      Mietin tässä pitäiskö liiton tilille tehdä 0.05€ rahalahjoitus isommalla porukalla?😝

    • Anonyymi

      Mikä hyvänsä järjestö saa toivoa ja vastaanottaa lahjoituksia ja testamentteja, myös Omaishoitoliitto.
      Mutta kenelläkkään ei ole mitään, siis ei mitään velvollisuutta muistaa testamentilla sen enempää Omaishoitoliittoa kuin mitään muutakaan järjestöä, josta on joskus kuullut.

    • Anonyymi

      Testamentin tekeminen on aina ja kaikissa oloissa vapaaehtoista.

      Omaishoitajaliitto kuten niin monet muutkin järjestöt toivovat lahjoituksia ja testamentteja. Se on ymmärrettävää ja täysin laillista. Siitä on tyhmää kenenkään pahoittaa mieltään.

      Kun tekee testamentin, sen tekee tietysti sellaisen henkilön tai järjestön hyväksi, jonka testamentin tekijä kokee itselleen läheiseksi ja tärkeäksi.

      Omaishoito on raskasta, usein erittäin raskasta ja sitovaa. Sitä taustaa vasten ymmärrän ketjun kirjoittajien närkästyksen, joskus täytyy saada purkaa pahaa mieltään mihin vain.

      • Anonyymi

        Ketä ne testamentilla liiton saamat omaisuudet hyödyttää, kuka ne varat käyttää ja mihin?
        Mitä hyvää liitto on omaishoitajien hyväksi tehnyt, kertokaa jos löydätte yhdenkin kaikkia omaishoitajia hyödyttävän teon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä ne testamentilla liiton saamat omaisuudet hyödyttää, kuka ne varat käyttää ja mihin?
        Mitä hyvää liitto on omaishoitajien hyväksi tehnyt, kertokaa jos löydätte yhdenkin kaikkia omaishoitajia hyödyttävän teon.

        Kysypä sieltä Liitosta!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe