Onko sinulla päiviä,jolloin vain nautit elämästä ilman painolastia ympärilläsi hyppelevistä pölyhiukkasista ja sängynalla piileksivistä isommista otuksista?
Olen alkanut nauttimaan nästä päivistä ja pölypunkkia en edes nää pienen kokonsa vuoksi?
Turha tehdä sitä tänään,jonka voi jättää huomennakin tekemättä!
23
51
Vastaukset
Täällä makoilee sielunsisaresi. Aamulla mietin face-pohdiskelukuvassa, että mitähän sitä tänään tekisi, katsotaan.
No, oikeesti ei mitään ja on jo iltapäivä.
Esikoinen valmisti päivällisen sillä aikaa kun käväisin mansikoita kirkolta ostamassa. Ruoka oli hyvää, täytettyjä tortilloja. Tulisesti maustetulla "kaurajauhelihalla", maissilla ja ja juustolla. Lisuna oman kasvimaan salaattia. Jälkkäriksi mansikoita.
Aurinko on paistellut tasaisesti pilvien lomasta, mikä ihastuttava ulkonasyönti sää.
Nyt tiskit saavat odottaa. Joskus illalla saunan jälkeen jos pestäisiin kun kiukaasta saadaan kiehuvaa vettä.
Oli minulla aije siivota yksi saunamökin ulkonurkka, mutta jääköön toiseen kertaan.Osaan olla tekemättä suurempia, kesällä varsinkin. Tosin keittiöni pidän järjestyksessä, en siedä katsella kaaosta, joten väsyneenäkin järjestän työtilat siistiksi jälkeeni.
Muutaman kerran olen lähtenyt kaupungille jättäen vuoteeni tuulettumaan, joskaan en viihdy takaisin tullessani, jos koti vaatii suorimaan enää väsyneenä. Selkäkivun myötä pidin pari viikkoa vain pintasiisteyttä yllä,..eipä se minua häirinnyt, kun kukaan ei likaa lattioitani 😊)) Nyt uutisiin,..moikkaTodella järkevää korpikirjailija!
Meille on keksitty mitä mielekkäinpiä päiviä!
Älä osta mitään päivä ja mitä kaikkia niitä olikaan?
Jos keksittäispäivä,ettei loukattais ketään ennen keskipäiväkaffeeta,olisko se jotain,siis kirjoituspalstalla?
No sinua en tarkoittanut! Sinä olet hemmo,jonka mielipiteet soljuvat ihanasti yhteisöön.
Kiitos,kun saan olla osa sinun mielipiteisiviidakkoa ama- Anonyymi
Minulla on useinkin niitä lekottelupäiviä. Varsinkin ihanat sadepäivät on niitä tai, jos on ollut poutakausi niin silloinkin. Tämä onnistuu ,koska teen ruokia aina suuremmat satsit ja rakastan järjestystä ja siisteyttä samoin kuin ukkoni.
Tyyliin tavarat paikoilleen ja roinat samantien roskiin.
Keittiön pöydälläkään ei saa olla mitään ylimääräistä. ( keittiöhommat ja siivo menee tuosta ns vasemmalla kädellä) Eihän ne töitä ole ,kuin pientä askaretta lenkkeilyn lomassa.
Tänään kävimme soutelemassa ,ongella, siellä perkasin ahvenet ja sitten terassikahveille.
Nopeaan on päivä mennyt. Hauskaa iltaa kaikille!Todella Anonyymi!
Ei aina jaksa olla skarppina ja tällättynä?
No minua tiirailevat vain lokit,kun ne luulevat että kalaa tulee jatkuvasti
Minä olen kyllä mielipidettä,että oletkohan tohvelinalla kyselee ama?
Kyllä minäkin olisin siellä alla,en aivan alimmaisena??
- Anonyymi
Minulla on päivä buukattu täyteen, kun käyn parturissa.
Aivan ihana päivä sinulla!
Oletettavasti olet maskuliininen ja turpajouhet joutavilta pystyt luovuttamaan??
- Anonyymi
Kun ikää on yli 80 vuotta ja asuu ok-talossa niin joutuu niitä luppopäiviäkin välistä ottamaan. Jos jonkun isomman työn tekee, niin vielä seuraavakin päivänä on naatti olo.
Kääntöpuoli menee siinä että riittävästi levättyään kannattaa joku fyysistä työtä vaativa homma hoitaa siks että pystyy yön nukkumaan liian aikaisin heräämättä.
Nyt kun on saatu aika paljon sateita, luulisi kantarellejä alkavan nousta. Niitä tuodaan kyllä virostakin. Vaikka ne voissa paistaa, niin tahtovat hiukan närästää. Sama kuin marketin herkkusienienkin kanssa. Sakke pappa.- Anonyymi
Mulla on vielä useamman vuoden takaisia kanttarellejä pakasteessa, en tiiä vieläkö syömäkelposia.
Sinulle Sakke pappa!
Täällä on ollut niin helkutin kuivaa! Sadettanut olen tätä rinnekasvustoa.
Kaiketi täytyy taas laittaa järvivesi tonne järjestelmään,ettei kaivosta vesi lopu?
Joskus olin kaukaa viisas,että vedätin veden järvestäkin tänne sisälle.
Kerran yksi mökkiläinen tuli käymään ja kysyin: onko sinun tiskipöydälläsi kahta kraanaa,siis hanaa?
No ei ole: mitä tosta toisesta tulee uteli hän?
Minä: no siitä tulee joko viiniä tai kaljaa riippuu siitä minkälaisen lekkerin asettaa tonne tiskipöydän alle?
No hän melkein ensin uskoi tarinaa,mutta ilmeeni paljasti sen palturiksi?
- Anonyymi
Toivottavasti tuo tauti ei meikäläisellä alakaan, sillä se on vaiva, joka päättyy terkkariosastolle sosiaalisin syin, kun koti on kaatopaikka eikä siellä voi enää olla ja elää. - Nm. Heitä on yllättävän paljon
- Anonyymi
Mikä tää vainooja on ?
Joka kirjoitukseen ilkeileee 24/7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tää vainooja on ?
Joka kirjoitukseen ilkeileee 24/7.Se on nm. viimeisen sanan sanoja.
pahan ilman lintu.
aina nm. jotakin. - Anonyymi
Jooo-o, totuus sattuu montaa ... - Nm. Nilkkaanko kolahti
Nyt Ama tein täyden työpäivän, no annettakoon se minulle anteeksi, seurasin tunteitteni virtaa ja sai paljon aikaiseksi. Kiitos lapseni, joka ei malta sairastaa flunssaansa kun näkee äiskän touhuilun. En minä häntä töihin patista, mutta hän saapuu rinnallani, hommat hoituvat ja kun työt on tehty hänkin on silmin nähden terveempi😊
Samoin korppis!
Juoksin vetävän ruohonleikkurin kahvassa lähes kolmetuntia ja se tunne,että olen vielä hengissä ,sai minut tuntemaan itseni supermummoksi?
No luojankiitos,näitä kohtauksia joudun saamaan nyt todella kuivana kesänä harvoin??
Työn ja huvin raja joskus hämärtyy, varsinkin kun eläkeläisillä on aikaa tehdä kotityöt omaan tahtiinsa ja jopa nauttia aikaansaannoksistaan. Siivouksessa näkee kädenjälkensä, samoin puutarhanhoidossa, hyvillä välineillä ja säännöllisesti tehtyinä ei pääse rasittamaan sen enemmän pollaa kuin fysiikkaakaan. Kiva nauttia raikkaasta tuoksusta , vaikka pölykoirat sinänsä eivät ärsyttäisi eikä nykyisissä vuodevaatteissa taida pölypunkit kovin hyvin viihtyä. Ainakin pöytätasojen pitää minulla olla putipuhtaat ja vailla niille kuulumatonta, olen myös sisäistänyt äitien vanhan ohjeen : vie mennessäs, tuo tullessas, niin tavarat kuin itsestään etsiytyvät paikoilleen. Ikkunanpesun jo ulkoistin, saatan huushollini muutkin pinnat uskoa ammattilaisen käsiin, jos siltä alkaa tuntua. Mahtoiko hallitus vielä jotain jättää verovähennysoikeudeksi töiden teettämisestä.
Eilen olikin sopiva päivä unohtaa arkiaskareet, upea aurinkopäivä yleni taiteenpäivän kunniaksi pilvisen viikon keskellä , kuin pyhäpäivä lippujen hulmutessa vasten taivaansineä. Irtaudun parhaiten arkisista askareista lähtemällä vesille, meren ulapalla tuulet pyyhkivät pois pölyiset ajatuksetkin, yhdistän siihen myös some-paaston. Eilen suunnittelin kukkakimpun maalaamista akvarellina, mutta tyydyin kameraan. Rantautumispaikka kalliolle avomeren äärelle tarjosi huikean näkymän kimmeltävälle aavalle , joutsenpari neljän untuvaisensa kanssa soudellen elävöitti maisemaa, samoin lokkien ja tiirojen huimat lentokaaret. Löysin kukkiakin kallionkoloista , mutten raaskinut poimia, kameraan vain näppäsin. Ruoholaukka on jo vaalean lilaa pörhelöä, rantakukan huiskilot uhkuvat purppuraa, maksaruohot keltaista, metsän puolella tervehtivät suloiset valkeat metsätähdet ja hennonpunervat vanamot. Mustikoitakin oli kypsynyt, sain sormet ja suun sinisiksi.- Anonyymi
Kiitos Ramoona!
Tavallaan hyppelin sinun rantakallioillasi,kunnes aloin hahmoittaa omaa elinpiiriäni?
Tuvanakkunasta avutuvaa peilityyntä järveä,jospa saisin vielä kokea sen tyyneyden omassa mielessäni,ettei jokainen aamu olisi tuskaa täynnä?
Uskomatonta kuinka kasvisto katoaa,ei enää näy kissankäpälää,ei edes kissankelloa mailla eikä halmeilla?
Olisiko karjanlaiduntaminen,niinsanotusti väljällä,siis pitkin metsikköä vähentäneet ,niinsanotusti luonnon monimuotoisuutta?
Nyt aukkohakkuut muuntavat eliöstön ja samoinkuin kasvienkin elinmahdollisuuksia,näin ajattelee ama,joka vielä asustelee niinsanotusti väljällä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos Ramoona!
Tavallaan hyppelin sinun rantakallioillasi,kunnes aloin hahmoittaa omaa elinpiiriäni?
Tuvanakkunasta avutuvaa peilityyntä järveä,jospa saisin vielä kokea sen tyyneyden omassa mielessäni,ettei jokainen aamu olisi tuskaa täynnä?
Uskomatonta kuinka kasvisto katoaa,ei enää näy kissankäpälää,ei edes kissankelloa mailla eikä halmeilla?
Olisiko karjanlaiduntaminen,niinsanotusti väljällä,siis pitkin metsikköä vähentäneet ,niinsanotusti luonnon monimuotoisuutta?
Nyt aukkohakkuut muuntavat eliöstön ja samoinkuin kasvienkin elinmahdollisuuksia,näin ajattelee ama,joka vielä asustelee niinsanotusti väljällä?Mikä tekee aamuisin niin tuskaisen mielen?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tekee aamuisin niin tuskaisen mielen?
Mitä tarkoitat tuskaisellamielellä?
Eivät kaikki aamut ole minullakaan niitä päivänpaisteisia,mutta kun nään sen auringon pilkistävän sieltä pilvenlomasta ja aamukahveet ryystettyä ja huomaan,olen elossa ja muistan eilisen,niin kaikki inkkarit kanootissa.
Eivät kaikki aamut ole superhyviä,mutta emme me voi lannistua,niiden huonojen aamujenkaan vietäviksi?
Huono aamu voi antaa aivan nautinnollisen päivän!
- Anonyymi
Älä tee sitä tänään minkä voit jättää huomenna muiden tehtäväksi;)
- Anonyymi
Juu, opi delegoimaan ! :))))) Kyllä siitä jopa Rinne vielä vähän verovähennystäkin antaa.
Kyllä meidän sosiaalihuollon kantokyky sortuu jollei kukaan viitsi,kuin kadehtia naapureitaan?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 771545
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee71518- 871426
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen851155Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole3896- 64856
- 74805
- 52787
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol140738- 79694