Minä söin kahden päivän kuurin omega-3:sta muistini parantamiseksi,mutta vaikutus oli siinä määrin laksatiivinen , että oli käytännön pakko palata muistamattomuuden tilaan ja hyväksyä se.
Kysymys on Muhammedista.
Onko Koraanissa Allahin kehotusta noudattaa pilkulleen Muhammedin sanoja, tapoja tai käyttäytymistä arkiasioissa? Siitä ajasta, kun Muhammed sai ilmestyksensä Koraanin muodossa, on kulunut jo monta ajast`aikaa ja tiedon taso koko maapallolla oli se mikä nyt oli.
Miettikää! Jos Allah olisi päättänyt antaa Koraanin ihmisten tiedoksi viime vuonna, eikö sen sisältö olisi joiltain osin hyvinkin erilainen. Myös Profeetan tietomäärä olisi roimasti suurempi esim tieteiden alalta.
Tällä huteralla viestilläni ajan takaa seikkaa, voisiko Muhammedin tekoja tarkastella enemmän historiaan nojaten, kuin pitää sitä ajattomana vuosisatojen ajan kulumattomana pysyvänä ohjenuorana.
Järki-ihminen lopettaisi kirjoittelun jo tähän, mutta minähän en. Otetaan esimerkiksi nyt se kulunut "musta koira on piru" -juttu. Tod näk Muhammed tuolloin tarkoitti, että piru voi ottaa minkä muodon tahansa ja sillä nimenomaisella hetkellä se oli sattunut ottamaan mustan koiran muodon hetkellisesti ja kiinnitti rukoilevien ihmisten huomion pois rukouksesta.
Nyt tiedetään, ettei koirassa ole pirua tai pahaa henkeä sen enempää kuin etanassa, mutta yhä edelleen muslimit pitävät koiraa ei toivottuna olentona ja kavahtavat sitä.
Unohdus
56
1957
Vastaukset
- aye-serene
...nykypäivän äänien ja näkyjen näkijät näkevät tämän päivän näkyjä ja kuulevat ääniä tulevaisuudesta. Puhuvat jumalastaan tai avaruus oloista.
Oletkos koskaan kuullut miehestä nimeltä Markus Alexander J. ? Hän on Unkarissa syntynyt, nyt Ruotsissa asuva mies joka on kirjoittanut monta kirjaa uudesta *uskonnostaan*. Hän on nähnyt näkyjä ja kuullut ääniä. Ja tuntuu kovasti uskovansa olevan oikeassa uskomus ajatuksissaan.
Moni uskoo häneen. Mutta en minä, mutta olen lukenut sen kirjoja, utelias kun olen...
http://www.celesteinst.se/eng/am-e.asp
Böcker
http://www.celesteinst.se/bocker.asp
Ja täällä siitä hänen ideastaan
http://www.human-academy.com/
Hänen kirjansa Det kosmiska arvet ja Från barbarstadiet till supermedvetande, oli kuin olisi lukenut jotain uskontoa.
Ja hän on tehnyt uuden uskonnon...uskokoon kuka uskoo...että osaa ne nykypäivänäkin.
Ja onhan niitä muitakin näkyjen ja äänien kuulijoita.
Jos Koraani ja Raamattu kirjoitettaisiin vaikka huomenna, niin tieto niissä kummassakin kirjassa olisi ihan erilainen mitä niissä lukee nyt. Eihän sitä enää nyt entis ajoista ääniä ja näkyjä nähtäisi. Täytyisi olla nykyaikaista että ihmiset niihin jotenkin *uskoisi*.
Mutta nykyään monet noista äänien ja näkyjen näkijöistä tänä päivänä lasketaan vähän *sairaiksi*. Riippuu tietenkin miten uskottavasti ja miten intelligentisti he osaavat tuoda esille uskoaan...
Minä luulen että joskus tulevaisusudessa tulee uusia uskontoja, nyky-aikaisia uskontoja, koska niin moni ihminen haluaa uskoa. Kaikki ei tule toimeen ilman uskontoa. Uskonto on monelle hyvin tärkeä. Joten uskontoja tulee oletettavsti aina olemaan...
Kunhan on esim. tuhat tai pari tuhatta vuotta on kulunut niin ei taida kristinuskosta olla jäljellä mitään ja islamista voi olla rippeet jäljellä.
Minä luotan *kehitykseen*. Aika menee eteen päin ja ajan mukana muuttuu kaikki pikku hiljaa.
Ja sitten kysymykseesi:
Jos Muhammed olisi *saanut* Koraanin tänään, niin tietenkin Koraanin tieto olisi ollut erilaista monessakin asiassa. Tieto olisi nykyaikaista. Ajan tasolla olevaa tietoa...
Mutta tämähän on vain minun ajatuksiani...ajatelkoot muut toisin...jos joku muu idea miellyttää enemmän...
/aye- aahoohoo
Täytyy tsekata onko Aleksanteria på finska.
Kuullostaa ihan sellaiselta kirjalta, josta mieheni sanoo:" miten se on mahdollista, että kun kirjastossa on tuhansia kunnollisia kirjoja, niin sinuun käsiisi osuu aina tuollaista paskaa"
Viestilläni oli myös toinen tarkoitus, en vain heti kehdannut kirjoittaa. Olisiko suuren suuri synti päivittää Muhammedin tekoja ja sanoja hieman tähän aikaan sopivaksi.
Pakko verrata, että joku pääsee taas väkättämään.
Uudessa Testamentissa on paljon sellaista tavaraa, joka päti silloin ja yhä edelleen se kelpaa ohjenuoraksi elämälle. Eli ajan hammas ei ole sitä nävertänyt - eikö se ole ajatonta tietoa, klassikko. - aye-serene
aahoohoo kirjoitti:
Täytyy tsekata onko Aleksanteria på finska.
Kuullostaa ihan sellaiselta kirjalta, josta mieheni sanoo:" miten se on mahdollista, että kun kirjastossa on tuhansia kunnollisia kirjoja, niin sinuun käsiisi osuu aina tuollaista paskaa"
Viestilläni oli myös toinen tarkoitus, en vain heti kehdannut kirjoittaa. Olisiko suuren suuri synti päivittää Muhammedin tekoja ja sanoja hieman tähän aikaan sopivaksi.
Pakko verrata, että joku pääsee taas väkättämään.
Uudessa Testamentissa on paljon sellaista tavaraa, joka päti silloin ja yhä edelleen se kelpaa ohjenuoraksi elämälle. Eli ajan hammas ei ole sitä nävertänyt - eikö se ole ajatonta tietoa, klassikko....miehesi mielestä se olisi paskaa?...
Entäs itsesi mielestä?
"Olisiko suuren suuri synti päivittää Muhammedin tekoja ja sanoja hieman tähän aikaan sopivaksi."
- Minä en tunne sanaa *synti* elämässäni. En ole uskovainen.
- Mites on, onkos se kristittyjen Raamattu laitettu tähän aikaan sopivaksi? Sitäkin voi kysyä tässä samalla...
- Kummatkin kirjathan on vanhanaikaisia. Raamatussakin on paljon outoa vanhaa sanailua joka ei sovi tälle päivälle enää...
...esim.
...naiset olkoon hiljaa seurakunnissa...
...homoseksuaalisuus ei ole sallittua
...soditaan...
...ja niin edelleen...
Ja Koraanissa samoin asioita jotka ei sovi nykypäivälle...
Ja en tässä väitä etteikö sekä Koraanissa ja Raamatussa ole paljon sellaista mikä on hyviä neuvoja ihmisille ja pätee tänä päivänäkin...
Mutta kun niissä on myös niin paljon sellaista jotka on liian vanhoillista ja primitiivistä ja naisia alentavaa tekstiä...
/aye - Belisar
aye-serene kirjoitti:
...miehesi mielestä se olisi paskaa?...
Entäs itsesi mielestä?
"Olisiko suuren suuri synti päivittää Muhammedin tekoja ja sanoja hieman tähän aikaan sopivaksi."
- Mites on, onkos se kristittyjen Raamattu laitettu tähän aikaan sopivaksi? Sitäkin voi kysyä tässä samalla...
- Kummatkin kirjathan on vanhanaikaisia. Raamatussakin on paljon outoa vanhaa sanailua joka ei sovi tälle päivälle enää...
...esim.
...soditaan...
...ja niin edelleen...
Ja en tässä väitä etteikö sekä Koraanissa ja Raamatussa ole paljon sellaista mikä on hyviä neuvoja ihmisille ja pätee tänä päivänäkin...
Mutta kun niissä on myös niin paljon sellaista jotka on liian vanhoillista ja primitiivistä ja naisia alentavaa tekstiä...
/ayeKuinka jaksat rakkaani väitellä edelleen..? ;)) Olen miettinyt sinua paljon.
- aye-serene
Belisar kirjoitti:
Kuinka jaksat rakkaani väitellä edelleen..? ;)) Olen miettinyt sinua paljon.
...vai niin...olet siis miettinyt minua paljon? Mihinkäs tulokseen olet tullut minusta?
Väittely on hauskaa, kunhan vain ei olla ihan tosissaan. Minä suoraan sanoen rakastan kinailua joskus...rakas. ;))
Oletkos juonut whiskyä kun minua rakkaaksesi kutsut?
/aye - Belisar
aye-serene kirjoitti:
...vai niin...olet siis miettinyt minua paljon? Mihinkäs tulokseen olet tullut minusta?
Väittely on hauskaa, kunhan vain ei olla ihan tosissaan. Minä suoraan sanoen rakastan kinailua joskus...rakas. ;))
Oletkos juonut whiskyä kun minua rakkaaksesi kutsut?
/ayeOlisinko neljä paukkua juonut whiskyä, että ei sen enempää. Kävin uimassa aamulla ja syömässä tuossa kotikulmilla olevassa ravintolassa.
En ala täällä yksilöimään mitä olen miettinyt ;)) tuskin haluasit sitä. - aye-serene
Belisar kirjoitti:
Olisinko neljä paukkua juonut whiskyä, että ei sen enempää. Kävin uimassa aamulla ja syömässä tuossa kotikulmilla olevassa ravintolassa.
En ala täällä yksilöimään mitä olen miettinyt ;)) tuskin haluasit sitä....sitten...ehkä sopivampi ilmaisu.
Jaha, et kerro mietteistäsi täällä?
Ja voihan sitä täälläkin kertoa jos osaa kertoa hienosti...sivistyneesti...
Muussa tapauksessa voit kirjoittaa minulle. ;)) Rakas. :)
Minusta on vain kivempaa keskustella näillä palstoilla mitä privaatisti. Olen kai hieman exhibionisti. ;))
/aye - aye-serene
aye-serene kirjoitti:
...sitten...ehkä sopivampi ilmaisu.
Minusta on vain kivempaa keskustella näillä palstoilla mitä privaatisti. Olen kai hieman exhibionisti. ;))
/aye...kirjoittaa...exhibitionisti...:)
/aye - Belisar
aye-serene kirjoitti:
...sitten...ehkä sopivampi ilmaisu.
/ayeKultani, ei ehkä ole soveliasta kertoa kahden keskisiä asioitamme... kiitos kuitenkin viimeisestä ;))
- aye-serene
Belisar kirjoitti:
Kultani, ei ehkä ole soveliasta kertoa kahden keskisiä asioitamme... kiitos kuitenkin viimeisestä ;))
...ollaan hiljaa. ;))
Mutta voihan sitä puhua muustakin kuin yksityisasioista...
/aye - aahoohoo
aye-serene kirjoitti:
...miehesi mielestä se olisi paskaa?...
Entäs itsesi mielestä?
...esim.
...soditaan...
...ja niin edelleen...
/ayemutta mieheni on tyyppi, joka seisoo tukevasti maanpinnalla kahdella lättäjalalla, kun minä taas tunnen viehätystä kaikkea outoa ja mystistä kohtaan.
Kenties Raamattua ei ole laitettu uusiksi sanallisessa mielessä, mutta käsittääkseni kristinusko on kulkenut ajassa mukana - viiveellä, mutta kuitenkin.
Olen parhaillaan opintoretkellä kristinusko -palstalla ja olen saanut itselleni selvitettyä noiden outojen sanailujen löytyvän pääasiassa VT:n puolelta, joka koskee suurimmalta osaltaan juutalaisia ja vain soveltuvin osin kristinuskoa. - aye-serene
aahoohoo kirjoitti:
mutta mieheni on tyyppi, joka seisoo tukevasti maanpinnalla kahdella lättäjalalla, kun minä taas tunnen viehätystä kaikkea outoa ja mystistä kohtaan.
Kenties Raamattua ei ole laitettu uusiksi sanallisessa mielessä, mutta käsittääkseni kristinusko on kulkenut ajassa mukana - viiveellä, mutta kuitenkin.
Olen parhaillaan opintoretkellä kristinusko -palstalla ja olen saanut itselleni selvitettyä noiden outojen sanailujen löytyvän pääasiassa VT:n puolelta, joka koskee suurimmalta osaltaan juutalaisia ja vain soveltuvin osin kristinuskoa....olet kiinnostunut mystiikasta? Niin minäkin tavallani. Oletkos koskaan lukenut Vapaa ajattelijoiden sivua netissä? Niillä on siellä kirjoitus jonka nimi on Raamatunkritiikiä...
Tässä osoite, lue...on paljon ihmeellistä ja outoa.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/index.html
Ja jos haluat voin antaa kriittisen sivun Islamista, mutta se on ruotsin kielinen...
Juuri nyt minua kiinnostaa Parapsykologi, täällä olen usein, ruotsin kielinen kylläkin...ja sisältää paljon sellaista miten sanoisin, outoa ja yliluonnollista että ei niihin uskoa voi mutta mukavaa luettavaa...ajan kuluksi...
http://paranormal.se/
/aye - aahoohoo
aye-serene kirjoitti:
...olet kiinnostunut mystiikasta? Niin minäkin tavallani. Oletkos koskaan lukenut Vapaa ajattelijoiden sivua netissä? Niillä on siellä kirjoitus jonka nimi on Raamatunkritiikiä...
Tässä osoite, lue...on paljon ihmeellistä ja outoa.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/index.html
Ja jos haluat voin antaa kriittisen sivun Islamista, mutta se on ruotsin kielinen...
Juuri nyt minua kiinnostaa Parapsykologi, täällä olen usein, ruotsin kielinen kylläkin...ja sisältää paljon sellaista miten sanoisin, outoa ja yliluonnollista että ei niihin uskoa voi mutta mukavaa luettavaa...ajan kuluksi...
http://paranormal.se/
/ayekun itse kiinnostuin parapsykologiasta. Lueskelin niitä kirjoja tietysti iltaisin ennen nukkumaanmenoa ja sitten hauduin peloissani vällyjen alla hiestä märkänä ja valot päällä.
Mutta mielenkiintoista luettavaa oli.
Otin talteen tuon vapaa-ajattelijoiden sivun ja tutustun siihen myöhemmin. Kiitos vinkistä.
Ruotsinkieltä hallitsen kotitarpeiksi joten en ehkä saisi kaikkea irti ruotsinkielisiltä sivustoilta, joten ... - jane
Belisar kirjoitti:
Kuinka jaksat rakkaani väitellä edelleen..? ;)) Olen miettinyt sinua paljon.
Hei -B-
Löysinkö sinut? - Belisar
jane kirjoitti:
Hei -B-
Löysinkö sinut?Hei vaan,
Löysitpä hyvinkin... helppoa vai mitä. Minulla kun on tämä kone jatkuvasti edessä työni puolesta :)
Nyt varmasti löydät myös sähköposti osoitteenikin :) -B- - jane
Belisar kirjoitti:
Hei vaan,
Löysitpä hyvinkin... helppoa vai mitä. Minulla kun on tämä kone jatkuvasti edessä työni puolesta :)
Nyt varmasti löydät myös sähköposti osoitteenikin :) -B-Pitää alkaa etsiä,mutta kuten toisessa ketjussa laitoin,olen todella huono tämän koneen kanssa.Töissä on valmiit ohjelmat,joita on helppo käyttää.
Mutta sinä,laita minulle sähköpostia niin tiedän että se on mahdollista näin rekisteröitymällä.... - Belisar
jane kirjoitti:
Pitää alkaa etsiä,mutta kuten toisessa ketjussa laitoin,olen todella huono tämän koneen kanssa.Töissä on valmiit ohjelmat,joita on helppo käyttää.
Mutta sinä,laita minulle sähköpostia niin tiedän että se on mahdollista näin rekisteröitymällä....Hei jane,
Voit mennä minun nimimerkin kohdalta tietoihini... mutta sanon jo suoraan näin osoitteeni [email protected] :)) -B- - jane
Belisar kirjoitti:
Hei jane,
Voit mennä minun nimimerkin kohdalta tietoihini... mutta sanon jo suoraan näin osoitteeni [email protected] :)) -B-Just löysin sen.
- Belisar
jane kirjoitti:
Just löysin sen.
jane
Hieno homma... :)) vastaan sinulle kyllä.. -B- - aye-serene
Belisar kirjoitti:
jane
Hieno homma... :)) vastaan sinulle kyllä.. -B-...Belisar. ;))
/aye - Belisar
aye-serene kirjoitti:
...Belisar. ;))
/ayeTiedät kyllä, että olen uskollinen Sinulle !
Aamu sarastaa, aurinko nousee, nousee. Me pukeudumme toinen autellen toista ja
alakuloisina. ;)) - jane
Belisar kirjoitti:
Tiedät kyllä, että olen uskollinen Sinulle !
alakuloisina. ;))Tulinkin tänne turhaa höpisemään.
- jane
Belisar kirjoitti:
alakuloisina. ;))Taskuun jäi vaan reikä.
- Belisar
jane kirjoitti:
Taskuun jäi vaan reikä.
Niin, mitä tarkoitat en ymmärrä nyt ?
- aye-serene
Belisar kirjoitti:
alakuloisina. ;))...mutta ei tarvitse olla alakuloinen...aina tulee uusia öitä ;)) ja niiden jälkeen valoisia aamuja...
/aye
- Esko
Muslimit ovat orjia. Se on niin islamin opin mukaan.
Orja ei ajattele eikä suunnittele tekemisiään. Eräät ihmiset myös viihtyvät orjan asemassa. Silloin ei tarvitse itse tehdä valintoja eikä ajatella.- aziza.
eiköhän valtaosa muslimeista ole päivittänyt tietonsta elämästä ja Koraanista tälle päivälle, ja mitä "orjuuteen" tulee niin eikös Jumala antanut meille vapaan tahdon ja omantunnon, eli jokainen valitsee oman tiensä ihan omantuntonsa mukaan, se onkin sitten eri juttu mitä siitä seuraa loppujen lopuksi, eli jokainen saa viimekädessä tekojensa mukaan.
Ja mitä koiriin tulee, sekin on menneen talven lumia, nimenomaan Muhammad kehoitti välttämään koiran kuolaa ( vesikauhu vaara) ja siitä on jäänyt joillekin vastenmielisyys koiria kohtaan, vähän niinkuin tiedemiehet uumoilevat ihmisten usein vaistomaisen rottakammon johtuvan keskiajan ruttoepidemiasta. Vahti, paimen ja metsästys koirat on aina olleet suuressa arvossa myös Islamissa.
Mutta hyvä pointti tuo alkup. kirjoittajan kirjoitus siitä,että musta koira on yksi esimerkki siitä että paha voi ottaa minkä hahmon vain. Toivoo; yksi ison mustan koiran omistaja :) - Esko
aziza. kirjoitti:
eiköhän valtaosa muslimeista ole päivittänyt tietonsta elämästä ja Koraanista tälle päivälle, ja mitä "orjuuteen" tulee niin eikös Jumala antanut meille vapaan tahdon ja omantunnon, eli jokainen valitsee oman tiensä ihan omantuntonsa mukaan, se onkin sitten eri juttu mitä siitä seuraa loppujen lopuksi, eli jokainen saa viimekädessä tekojensa mukaan.
Ja mitä koiriin tulee, sekin on menneen talven lumia, nimenomaan Muhammad kehoitti välttämään koiran kuolaa ( vesikauhu vaara) ja siitä on jäänyt joillekin vastenmielisyys koiria kohtaan, vähän niinkuin tiedemiehet uumoilevat ihmisten usein vaistomaisen rottakammon johtuvan keskiajan ruttoepidemiasta. Vahti, paimen ja metsästys koirat on aina olleet suuressa arvossa myös Islamissa.
Mutta hyvä pointti tuo alkup. kirjoittajan kirjoitus siitä,että musta koira on yksi esimerkki siitä että paha voi ottaa minkä hahmon vain. Toivoo; yksi ison mustan koiran omistaja :)>>niin eikös Jumala antanut meille vapaan tahdon ja omantunnon, eli jokainen valitsee oman tiensä ihan omantuntonsa mukaan,
Höpöhöpö! Onko se vapaata valintaa omantuntonsa mukaan, kun islamista luopunut tapetaan? Sehän on sunnaa. Uskontoaan ei saa vapaasti valita.
Tätä orjuusjuttua on aikaisemminkin täällä käsitelty. Nyt en niitä vain äkkiä löydä. Kuitenkin on selvää, että muslimit ovat Allahin orjia. Onhan se selvää kaikesta islamin opista, ettei ihmiselle jää tahdonvapautta yhtään islamin mukaan.
Miten vapaus ja islamista luoneen tappaminen sopii yhteen? Miten miekan uhalla käännyttäminen sopii vapauteen? Näistä kyllä löytyy tekstit, mutta en nyt käytä siihen aikaa.
Jos muslimit ovat "päivittäneet" käsityksiään, se on tietysti erinomainen asia. Kuitenkin perinteinen islam ei salli mitään päivityksiä. - taha.islam
Esko kirjoitti:
>>niin eikös Jumala antanut meille vapaan tahdon ja omantunnon, eli jokainen valitsee oman tiensä ihan omantuntonsa mukaan,
Höpöhöpö! Onko se vapaata valintaa omantuntonsa mukaan, kun islamista luopunut tapetaan? Sehän on sunnaa. Uskontoaan ei saa vapaasti valita.
Tätä orjuusjuttua on aikaisemminkin täällä käsitelty. Nyt en niitä vain äkkiä löydä. Kuitenkin on selvää, että muslimit ovat Allahin orjia. Onhan se selvää kaikesta islamin opista, ettei ihmiselle jää tahdonvapautta yhtään islamin mukaan.
Miten vapaus ja islamista luoneen tappaminen sopii yhteen? Miten miekan uhalla käännyttäminen sopii vapauteen? Näistä kyllä löytyy tekstit, mutta en nyt käytä siihen aikaa.
Jos muslimit ovat "päivittäneet" käsityksiään, se on tietysti erinomainen asia. Kuitenkin perinteinen islam ei salli mitään päivityksiä.>Onhan se selvää kaikesta islamin opista, ettei ihmiselle jää tahdonvapautta yhtään islamin mukaan.
Onko Isä meidän -rukousken sisältö Eskolta unohtunut?
Voin muistuttaa: "Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa."
Lisää: "Abba, Isä, kaikki on sinulle mahdollista. Ota tämä malja minulta pois. Ei kuitenkaan minun tahtoni mukaan, vaan sinun."
Lisää: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."
Siinäpä valinnanvapautta Raamatun tapaan. - Esko
taha.islam kirjoitti:
>Onhan se selvää kaikesta islamin opista, ettei ihmiselle jää tahdonvapautta yhtään islamin mukaan.
Voin muistuttaa: "Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa."
Lisää: "Abba, Isä, kaikki on sinulle mahdollista. Ota tämä malja minulta pois. Ei kuitenkaan minun tahtoni mukaan, vaan sinun."
Lisää: "Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä."
Siinäpä valinnanvapautta Raamatun tapaan.Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
Sanopa nyt, ovatko muslimit Allahin orjia?
Joh. 8:32
Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Joh. 8:33
He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"
Joh. 8:36
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita. - taha.islam
Esko kirjoitti:
Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
Sanopa nyt, ovatko muslimit Allahin orjia?
Joh. 8:32
Te opitte tuntemaan totuuden, ja totuus tekee teistä vapaita."
Joh. 8:33
He vastasivat hänelle: "Me olemme Abrahamin jälkeläisiä, emme me ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka voit sanoa, että meistä tulee vapaita?"
Joh. 8:36
Jos Poika vapauttaa teidät, te olette todella vapaita.>Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
Isä meidän -rukous kumoaa teoriasi ja vain se on olennaista.
>Sanopa nyt, ovatko muslimit Allahin orjia?
Tottakai. Se, mitä rakastat, sille olet orja. Mitä sinä rakastat? Vapautta?
Muuten, kenen poika Saatana on? - Viper
taha.islam kirjoitti:
>Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
Muuten, kenen poika Saatana on?Saatana ei ole kenenkään poika. Jos nyt muistan oikein koko tarinan, niin Saatana on arkkienkeli Lucifer, joka lankesi syntiin. Jumala paiskasi Luciferin maan päälle antaakseen tämän mellastaa tuhat vuotta. Lopuksi Jumala tuhoaa Saatanan kokoamat pimeyden armeijat, mutta arkkienkeli itse saa kaiken anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden.
Edes Saatananpalvojat eivät yritä kumota Raamatun totuutta. (Joskin katsovat loppusodan voittajan olevan Saatana.) Hekin uskovat Jumalaan ja pitävät Raamatun tekstiä totuutena, mutta palvelevat Jumalan vastustajaa, jonka kristinusko ja Islam tuntevat nimellä Saatana. Saatanalla on kaikkiaan reilut 3000 nimeä, tunnetuimpia hänen nimiään ovat Belsebup, Baal, Perkele, Isis, Allah, Jahve, Seth, jne...jne... Allahin löytyminen Musta Raamatun nimilistasta on merkittävä asia, musta Raamattu kun sisältää totuuden Saatanan kasvoista, Allah on yksi olomuoto jolla Saatana on esittäytynyt maailman kansoille, lähinnä Arabeille.
Tosin...Saatananpalvojien täytyy olla väärässä... Allah on Saatanaa paljon pahempi olento. Saatanakaan ei salli lasten raiskaamista eikä käsien amputointia, ei edes vahingoittamista muusta syystä kuin itsepuolustukseksi tai jos kyseessä on ei-ihmiseläin, eli alemman rodun edustaja, esim. muslimi. Saatana lienee vain tavallinen paha henki, kun taas Allah on joku yliperkele, jonka rinnalla Saatana näyttää pyhäkoulupojalta.
Mene ja tiedä... Totuus Saatanasta on jossakin Vatikaanin kalmistoissa alkuperäisessä Raamatussa. Kenties Paavi yksin tietää kaiken Saatanasta, häntähän pidetään erehtymättömänä - "ex-cathedra". - taha.islam
Viper kirjoitti:
Saatana ei ole kenenkään poika. Jos nyt muistan oikein koko tarinan, niin Saatana on arkkienkeli Lucifer, joka lankesi syntiin. Jumala paiskasi Luciferin maan päälle antaakseen tämän mellastaa tuhat vuotta. Lopuksi Jumala tuhoaa Saatanan kokoamat pimeyden armeijat, mutta arkkienkeli itse saa kaiken anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden.
Edes Saatananpalvojat eivät yritä kumota Raamatun totuutta. (Joskin katsovat loppusodan voittajan olevan Saatana.) Hekin uskovat Jumalaan ja pitävät Raamatun tekstiä totuutena, mutta palvelevat Jumalan vastustajaa, jonka kristinusko ja Islam tuntevat nimellä Saatana. Saatanalla on kaikkiaan reilut 3000 nimeä, tunnetuimpia hänen nimiään ovat Belsebup, Baal, Perkele, Isis, Allah, Jahve, Seth, jne...jne... Allahin löytyminen Musta Raamatun nimilistasta on merkittävä asia, musta Raamattu kun sisältää totuuden Saatanan kasvoista, Allah on yksi olomuoto jolla Saatana on esittäytynyt maailman kansoille, lähinnä Arabeille.
Tosin...Saatananpalvojien täytyy olla väärässä... Allah on Saatanaa paljon pahempi olento. Saatanakaan ei salli lasten raiskaamista eikä käsien amputointia, ei edes vahingoittamista muusta syystä kuin itsepuolustukseksi tai jos kyseessä on ei-ihmiseläin, eli alemman rodun edustaja, esim. muslimi. Saatana lienee vain tavallinen paha henki, kun taas Allah on joku yliperkele, jonka rinnalla Saatana näyttää pyhäkoulupojalta.
Mene ja tiedä... Totuus Saatanasta on jossakin Vatikaanin kalmistoissa alkuperäisessä Raamatussa. Kenties Paavi yksin tietää kaiken Saatanasta, häntähän pidetään erehtymättömänä - "ex-cathedra".>Saatana ei ole kenenkään poika.
Hyvä yritys. Saat uuden arvauksen. - Esko
taha.islam kirjoitti:
>Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
Muuten, kenen poika Saatana on?>>>Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
>>Isä meidän -rukous kumoaa teoriasi ja vain se on olennaista.
Tässä on siihen polku:
http://www.luterilainen.com/ --> Kristinoppi--->VÄHÄ KATEKISMUS --->Kolmas luku, Herran rukous
Miten se kumoaa tahdonvapauden?
................................
>>>Sanopa nyt, ovatko muslimit Allahin orjia?
>>Tottakai. Se, mitä rakastat, sille olet orja. Mitä sinä rakastat? Vapautta?
Rakkaus on vapaaehtoista, mutta muslimi tapetaan, jos haluaa eroa Allahista. Kun vapautta ei ole, ei ole rakkauttakaan. On vain pakkoa. Se on orjan osa. Orja on pakon alla ja niin on muslimikin. Eräät tosin viihtyvät tyrannien palvelijoinakin. Natseilla ja NL:lla oli kannattajia, ja he olivat vuorostaan pikku diktaattoreita alaisilleen. Täsmälleen sama systeemi on islamilaisessa valtiossa.
>>Muuten, kenen poika Saatana on?
Saat esittää omat arvauksesi, minua ei tuo kiinnosta. - taha.islam
Esko kirjoitti:
>>>Tahdonvapaus kristinuskon mukaan on kyllä tunnettu, mutta ilmeisesti sinä et sitä tunne.
>>Isä meidän -rukous kumoaa teoriasi ja vain se on olennaista.
Tässä on siihen polku:
http://www.luterilainen.com/ --> Kristinoppi--->VÄHÄ KATEKISMUS --->Kolmas luku, Herran rukous
Miten se kumoaa tahdonvapauden?
................................
>>>Sanopa nyt, ovatko muslimit Allahin orjia?
>>Tottakai. Se, mitä rakastat, sille olet orja. Mitä sinä rakastat? Vapautta?
Rakkaus on vapaaehtoista, mutta muslimi tapetaan, jos haluaa eroa Allahista. Kun vapautta ei ole, ei ole rakkauttakaan. On vain pakkoa. Se on orjan osa. Orja on pakon alla ja niin on muslimikin. Eräät tosin viihtyvät tyrannien palvelijoinakin. Natseilla ja NL:lla oli kannattajia, ja he olivat vuorostaan pikku diktaattoreita alaisilleen. Täsmälleen sama systeemi on islamilaisessa valtiossa.
>>Muuten, kenen poika Saatana on?
Saat esittää omat arvauksesi, minua ei tuo kiinnosta.>Miten se kumoaa tahdonvapauden?
Jumalan tahto tapahtuu aina.
>Rakkaus on vapaaehtoista, mutta muslimi tapetaan, jos haluaa eroa Allahista.
Kyseessä on rangaistus rikoksesta, ei ajattelunvapauden rajoitus.
>Kun vapautta ei ole, ei ole rakkauttakaan.
Koska Suomessa on voimassa lait, täällä ei rakasteta...
>Saat esittää omat arvauksesi, minua ei tuo kiinnosta.
Ei kyseessä ole arvaus, vaan Raamatun teksti. Luulin, että ko. kirja on sinulle tuttu. - Esko
taha.islam kirjoitti:
>Miten se kumoaa tahdonvapauden?
Ei kyseessä ole arvaus, vaan Raamatun teksti. Luulin, että ko. kirja on sinulle tuttu.>Miten se kumoaa tahdonvapauden?
>>Jumalan tahto tapahtuu aina.
Kylläpä olet höpsö. Et tiedä alkeitakaan Jumalan tahdosta ja mitä ihmiset siitä tekevät.
........................
>>>Rakkaus on vapaaehtoista, mutta muslimi tapetaan, jos haluaa eroa Allahista.
>>Kyseessä on rangaistus rikoksesta, ei ajattelunvapauden rajoitus.
Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön? Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Mielipiteen vapaus ei todellakaan ole rikos. Sinä taidat olla lisäksi vakavissasi noissa mietteissäsi.
.........................
>>>Kun vapautta ei ole, ei ole rakkauttakaan.
>>Koska Suomessa on voimassa lait, täällä ei rakasteta...
Suomessa on sekä vapaus että lait. Yleensä ei ole valitettu vapauden puuttumista Suomessa.
Islamilaisessa maassa ei vapautta ole. Se on sinua varten, kun olet sen valinnan tehnyt. - taha.islam
Esko kirjoitti:
>>Jumalan tahto tapahtuu aina.
Kylläpä olet höpsö. Et tiedä alkeitakaan Jumalan tahdosta ja mitä ihmiset siitä tekevät.
........................
>>>Rakkaus on vapaaehtoista, mutta muslimi tapetaan, jos haluaa eroa Allahista.
>>Kyseessä on rangaistus rikoksesta, ei ajattelunvapauden rajoitus.
Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön? Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Mielipiteen vapaus ei todellakaan ole rikos. Sinä taidat olla lisäksi vakavissasi noissa mietteissäsi.
.........................
>>>Kun vapautta ei ole, ei ole rakkauttakaan.
>>Koska Suomessa on voimassa lait, täällä ei rakasteta...
Suomessa on sekä vapaus että lait. Yleensä ei ole valitettu vapauden puuttumista Suomessa.
Islamilaisessa maassa ei vapautta ole. Se on sinua varten, kun olet sen valinnan tehnyt.>Et tiedä alkeitakaan Jumalan tahdosta ja mitä ihmiset siitä tekevät.
Eipä tarvitsekaan, kun se on selvästi kirjattu katekismukseen.
Mikä asia tapahtuu vastoin Jumalan tahtoa?
>Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön?
Etkö tajua, että näennäinen mielettömyys johtuu ymmärtämättömyydestäsi?
>Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Uskoa saa mihin lystää, mutta muslimius on muutakin, kuin uskoa, kuten olet itsekin sanonut.
>Suomessa on sekä vapaus että lait.
Miten rajoittava laki voi olla vapautta? Miksi Suomen lait vapauttavat, mutta sharian lait orjuuttavat?
"Suomalaista yhteskuntaa ei voi rakastaa, koska sitä ohjaavat lait, pönttö." - aziza.
Esko kirjoitti:
>>niin eikös Jumala antanut meille vapaan tahdon ja omantunnon, eli jokainen valitsee oman tiensä ihan omantuntonsa mukaan,
Jos muslimit ovat "päivittäneet" käsityksiään, se on tietysti erinomainen asia. Kuitenkin perinteinen islam ei salli mitään päivityksiä.sallinet minun muslimina olla eri mieltä :)
- Esko
taha.islam kirjoitti:
>Et tiedä alkeitakaan Jumalan tahdosta ja mitä ihmiset siitä tekevät.
Eipä tarvitsekaan, kun se on selvästi kirjattu katekismukseen.
Mikä asia tapahtuu vastoin Jumalan tahtoa?
>Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön?
Etkö tajua, että näennäinen mielettömyys johtuu ymmärtämättömyydestäsi?
>Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Uskoa saa mihin lystää, mutta muslimius on muutakin, kuin uskoa, kuten olet itsekin sanonut.
>Suomessa on sekä vapaus että lait.
Miten rajoittava laki voi olla vapautta? Miksi Suomen lait vapauttavat, mutta sharian lait orjuuttavat?
"Suomalaista yhteskuntaa ei voi rakastaa, koska sitä ohjaavat lait, pönttö.">>Mikä asia tapahtuu vastoin Jumalan tahtoa?
Synti.
.................
>>>Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön?
>>Etkö tajua, että näennäinen mielettömyys johtuu ymmärtämättömyydestäsi?
Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Mielipiteen vapaus ei todellakaan ole rikos.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000007128935
....................
>>Miten rajoittava laki voi olla vapautta? Miksi Suomen lait vapauttavat, mutta sharian lait orjuuttavat?
Se riippuu lakien luonteesta. Lait voivat olla hyviä tai huonoja. Lakeja korjaillaan aika paljon.
Lait ovat sellaisia, kuin ovat hallitsijatkin.
Nyt en halua tätä jatkaa enempää. - taha.islam
Esko kirjoitti:
>>Mikä asia tapahtuu vastoin Jumalan tahtoa?
Synti.
.................
>>>Etkö tajua, että vastauksesi on mieletön?
>>Etkö tajua, että näennäinen mielettömyys johtuu ymmärtämättömyydestäsi?
Sanot uskonnonvapauden toteutumista rikokseksi.
Mielipiteen vapaus ei todellakaan ole rikos.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1000000000000010&posting=22000000007128935
....................
>>Miten rajoittava laki voi olla vapautta? Miksi Suomen lait vapauttavat, mutta sharian lait orjuuttavat?
Se riippuu lakien luonteesta. Lait voivat olla hyviä tai huonoja. Lakeja korjaillaan aika paljon.
Lait ovat sellaisia, kuin ovat hallitsijatkin.
Nyt en halua tätä jatkaa enempää.>Synti.
Eikö kaikkitietävä Jumala tiennyt, että syntiä tullaan tekemään? Mikäs kaikkiteitävä se sitten on?
Onko Saatana luotu ja eikö senkään toilailuista ollut etukäteen tietoa?
>Mielipiteen vapaus ei todellakaan ole rikos.
Ei Islam rajoita mielipiteenvapautta.
>Se riippuu lakien luonteesta.
Turvavyötä on pakko käyttää. Kuka siitä kärsisi, jos autoilija ei käyttäisi turvavyötä?
Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää? - Ranyaa
taha.islam kirjoitti:
>Synti.
Eikö kaikkitietävä Jumala tiennyt, että syntiä tullaan tekemään? Mikäs kaikkiteitävä se sitten on?
Turvavyötä on pakko käyttää. Kuka siitä kärsisi, jos autoilija ei käyttäisi turvavyötä?
Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?>Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?
Miksi alkoholia myydään vapaasti Turkissa, jossa lähes 100% kansasta on islaminuskoisia?
Miksi suomalainen muslimi antaa alaikäisten lastensa mennä baariin Turkissa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000163&posting=22000000004473069
Antaako afganistalainen muslimi lastensa käyttää heroiinia, vai säästäkö huumeen vain ei-muslimien lasten käyttöön? - huhhuhh
taha.islam kirjoitti:
>Onhan se selvää kaikesta islamin opista, ettei ihmiselle jää tahdonvapautta yhtään islamin mukaan.
Siinäpä valinnanvapautta Raamatun tapaan... olette huvittavia ;)
Uskotte tosissaan satuihin ja tarinoihin....
Sinäkin pikkulihas! - aye-serene
taha.islam kirjoitti:
>Synti.
Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?...vastata.
Siksi koska huumeisiin nähden on monella *dubbelmoral*. *Kaksinaismoraali* luki sanakirjassa suomennos...
Alkoholihan on myös huume...lasketaan noin yleisesti lievemmäksi mitä heroiini. Heroinistin tila on kyllä vaarallisempi mitä alkoholistin, siitä minulla on kokemuksia...heroiini on kalliimpaa ja siihen kuolee helposti...
Myöskin savukkeet, siis tupakan poltto on eräänlaista huumetta...
/aye - Esko
taha.islam kirjoitti:
>Synti.
Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?>>Eikö kaikkitietävä Jumala tiennyt, että syntiä tullaan tekemään? Mikäs kaikkiteitävä se sitten on?
Sinun pitäisi ymmärtää, että sanoilla pyritään kuvaamaan asioita, mutta sanat eivät ole itse asioita. Kaikkivaltiasta Jumalaa et pysty tutkimaan, vaikka kuinka sanoja kääntelisit.
Miten Jumala toimii kaikkivaltiaana, se on aika mysteerinen juttu.
>>Onko Saatana luotu ja eikö senkään toilailuista ollut etukäteen tietoa?
Näistä kysymyksistä ei ole varmaan mitään hyötyä. Saatanaakaan ei ole pystytty tutkimaan.
>>Ei Islam rajoita mielipiteenvapautta.
Mielipiteen vapaus tarkoittaa vapautta sanoa ja esittää mielipiteitään.
Se vapaus on kyllä varmasti rajoitettu islamin oppia seuraavilla.
>>Turvavyötä on pakko käyttää. Kuka siitä kärsisi, jos autoilija ei käyttäisi turvavyötä?
Siitä tulee varmasti yhteiskunnalle kuluja, jos monia loukkaantuu onnettomuuksissa.
Onko sinulla paljon tällaisia kysymyksiä? Kirjoita ne kaikki yhteen aloitukseen, niin ratkotaan joukolla.
>>Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?
Tällainen on tyypillinen koko joukon ratkaistava kysymys. Minä en viitsi kovin paljon tällaisiin vastailla. - aahoohoo
taha.islam kirjoitti:
Ei kyseessä ole arvaus, vaan Raamatun teksti. Luulin, että ko. kirja on sinulle tuttu.On rikos, ellei rakasta Allahia? Kö?
- aye-serene
aye-serene kirjoitti:
...vastata.
Siksi koska huumeisiin nähden on monella *dubbelmoral*. *Kaksinaismoraali* luki sanakirjassa suomennos...
Alkoholihan on myös huume...lasketaan noin yleisesti lievemmäksi mitä heroiini. Heroinistin tila on kyllä vaarallisempi mitä alkoholistin, siitä minulla on kokemuksia...heroiini on kalliimpaa ja siihen kuolee helposti...
Myöskin savukkeet, siis tupakan poltto on eräänlaista huumetta...
/aye...sanoa vielä että valtion kassa, siis esim. Suomen valtio saa niin sanottua verorahaa alkoholista ja savukkeista. Se on suuri tulo valtiolle. Jos ne laitettaisiin lainvastaisiksi, menettäisi valtio rahan saannin alkoholista ja savukkeista. Siksi se on sallittua ja kyllähän sinä sen tiedät. Se on sitä valtion *dubbelmoralia*. Näin on monessa maassa. Ok. minä en sano ei drinkille, mutta valtio perii isot rahat itselleen...vaikka alkoholin voi laskea huumeeksi koska siitä tulee humalaan ja aivot ei toimi kuten normaalissa tilassa, aivan kuten muittenkin huumeitten kanssa.
/aye - taha.islam
Esko kirjoitti:
>>Eikö kaikkitietävä Jumala tiennyt, että syntiä tullaan tekemään? Mikäs kaikkiteitävä se sitten on?
Sinun pitäisi ymmärtää, että sanoilla pyritään kuvaamaan asioita, mutta sanat eivät ole itse asioita. Kaikkivaltiasta Jumalaa et pysty tutkimaan, vaikka kuinka sanoja kääntelisit.
Miten Jumala toimii kaikkivaltiaana, se on aika mysteerinen juttu.
>>Onko Saatana luotu ja eikö senkään toilailuista ollut etukäteen tietoa?
Näistä kysymyksistä ei ole varmaan mitään hyötyä. Saatanaakaan ei ole pystytty tutkimaan.
>>Ei Islam rajoita mielipiteenvapautta.
Mielipiteen vapaus tarkoittaa vapautta sanoa ja esittää mielipiteitään.
Se vapaus on kyllä varmasti rajoitettu islamin oppia seuraavilla.
>>Turvavyötä on pakko käyttää. Kuka siitä kärsisi, jos autoilija ei käyttäisi turvavyötä?
Siitä tulee varmasti yhteiskunnalle kuluja, jos monia loukkaantuu onnettomuuksissa.
Onko sinulla paljon tällaisia kysymyksiä? Kirjoita ne kaikki yhteen aloitukseen, niin ratkotaan joukolla.
>>Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?
Tällainen on tyypillinen koko joukon ratkaistava kysymys. Minä en viitsi kovin paljon tällaisiin vastailla.>Miten Jumala toimii kaikkivaltiaana, se on aika mysteerinen juttu.
Minulle onkin mysteeri, miten kaikkitietävä onkin kaikkitietävä vain tietyissä asioissa...
>Saatanaakaan ei ole pystytty tutkimaan.
Helmi!
>Mielipiteen vapaus tarkoittaa vapautta sanoa ja esittää mielipiteitään.
Tätä oikeutta rajoitetaan tietääkseni kaikissa maissa.
>Siitä tulee varmasti yhteiskunnalle kuluja, jos monia loukkaantuu onnettomuuksissa.
Varmasti, mutta eikö yksilö saa aiheuttaa yhteiskunnalle kuluja? - taha.islam
Ranyaa kirjoitti:
>Miksi alkoholia saa juoda, mutta heroiinia ei saa käyttää?
Miksi alkoholia myydään vapaasti Turkissa, jossa lähes 100% kansasta on islaminuskoisia?
Miksi suomalainen muslimi antaa alaikäisten lastensa mennä baariin Turkissa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000163&posting=22000000004473069
Antaako afganistalainen muslimi lastensa käyttää heroiinia, vai säästäkö huumeen vain ei-muslimien lasten käyttöön?>Miksi alkoholia myydään vapaasti Turkissa, jossa lähes 100% kansasta on islaminuskoisia?
Siksi, ettei ilmeisesti ole.
>Miksi suomalainen muslimi antaa alaikäisten lastensa mennä baariin Turkissa?
Sanoiko antaneensa vai onko kyseessä mustamaalauskampanja?
>Antaako afganistalainen muslimi lastensa käyttää heroiinia, vai säästäkö huumeen vain ei-muslimien lasten käyttöön?
Kuka sellaista tekee? - Ranyaa
taha.islam kirjoitti:
>Miksi alkoholia myydään vapaasti Turkissa, jossa lähes 100% kansasta on islaminuskoisia?
Siksi, ettei ilmeisesti ole.
>Miksi suomalainen muslimi antaa alaikäisten lastensa mennä baariin Turkissa?
Sanoiko antaneensa vai onko kyseessä mustamaalauskampanja?
>Antaako afganistalainen muslimi lastensa käyttää heroiinia, vai säästäkö huumeen vain ei-muslimien lasten käyttöön?
Kuka sellaista tekee?>Sanoiko antaneensa...
Hiustenhalkomista.
Olitko muuten tietoinen siitä, että Turkissa on sama alkoholin anniskelun alaikäraja kuin Suomessa?
>Kuka sellaista tekee?
Tiesitkö, että Afganistan on tällä hetkellä maailman suurin unikon tuottajamaa? - taha.islam
Ranyaa kirjoitti:
>Sanoiko antaneensa...
Hiustenhalkomista.
Olitko muuten tietoinen siitä, että Turkissa on sama alkoholin anniskelun alaikäraja kuin Suomessa?
>Kuka sellaista tekee?
Tiesitkö, että Afganistan on tällä hetkellä maailman suurin unikon tuottajamaa?>Hiustenhalkomista.
Sanoiko vai ei? - Ranyaa
taha.islam kirjoitti:
>Hiustenhalkomista.
Sanoiko vai ei?Podetko kenties tekemisen puutetta? :o)
>Sanoiko vai ei?
Rivien välissä, kyllä. - taha.islam
Ranyaa kirjoitti:
Podetko kenties tekemisen puutetta? :o)
>Sanoiko vai ei?
Rivien välissä, kyllä.>Rivien välissä, kyllä.
Eli faktuaalisesti ei sanonut. Mitäs Raamattu sanoo valehtelemisesta? - Ranyaa
taha.islam kirjoitti:
>Hiustenhalkomista.
Sanoiko vai ei?Seuraan vain esimerkkiäsi, ja teen omia johtopäätöksiäni tekstistä.
Aivan kuten sinä teit taannoin tietyistä 'Näkkärin' Jeesusta käsittelevistä kirjoituksista.
Jos muslimikäännynnäiseksi itseään tituleeraava nimimerkki rientää vastaamaan jonkun junnun baarikyselyyn, että ei ainakaan heidän 14- ja 15 -vuotiailta kysytty papereita Turkissa, niin enpä voi pitää hänen suhtautumistaan asiaan kovin kielteisenäkään. Vastuuntuntoinen aikuinen ei mainostaisi asiaa alaikäisille. Eikä vastuuntuntoinen vanhempi antaisi lastensa kuljeskella yksin varsinkaan Turkissa, kaikenlaisten gigoloitten riistana.
Viime vuonna turkkilainen mies raiskasi 5-vuotiaan norjalaisen pikkutytön Alanyassa.
joku muistaa kohdan jos sellainen on. itse näkisin ettei muhammedin tekemisistä yleensä pitäisi välittää. hän oli sanansaattaja, välittäjä, toi meille koraanin. muuten hän oli ihminen ja on vastuussa tekemisistään jumalalle kuten me muutkin. koraanissa on tieto mikä tarvitaan. enkä nyt tarkoita että sieltä löytyy välikoppa-escortin venttiilivälysarvot...
- Esko
Johan jotain, sunna on unohtunut. Islamin kokonaisuus on Koraani ja sunna. Muhammedin teot ovat muslimeille esimerkkinä.
- taahira
Ei suinkaan Jumala(swt) kehottaa pilkkutarkkaa seurata Muhammadia vaan Profeetta Muhammad (saas)
noudatti esimerkillisesti Koraanin kehottamia.
Elämämme sisällöt eivät muuttuneet Aadamin ajastakaan,uskon.
Profeettamme sanoi, käydessä haudassa haudattujen puolesta anteeeksiantoa rukoillakseen, ennen sairastumistaan:
" Rauhaa teille, oi, haudan väki!
Iloitkaa siitä, ettette ole enää ole siinä, missä elävät ovat!
Kuinka pimeytteen yöiten riekaleet lähestyvätkään koettelemuksia , toinen toisten perään, jälkimmäiset edellisiä pahempina."
Nykyhetket ovat haavoituvaisempia kuin ennen, vaikka elämämme mukavuudet näyttävät yltävän entisen ajan keisareitten.
Valitettavasti en ole tietoinen mustakoira piru-jutusta, mutta tiedän että maailmassa on 400 miljoonaa koiraa ja niillä on paljon onnettomia ongelmia puhdasroduntuottamisen sekä toivomuksenmukaisenrotukehittelyjen johdosta. Yksin USA:ssa 5 miljoonaa koiraa lopetetaan vuosittain käyttäytymishäiriön takia.
Ja yli 400 000 koiraa kärsii epäluonnollista sairautta.
Muhammad rasulullahista on ollut kaikenlaisia keksimiä juttuja siitä lähtien että hän ilmoitti olevansa Allhin lähettiläs.
Sitä näen palstalla liiankin usein ja mietin miten ilkeita ihmiset voivat olla keksien väittäen muuta kuin totuutta jostain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292538- 1322385
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141931Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151733Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731287- 171282
- 1061244
- 93977
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks136901Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20883