130/150-heppaiset Dusterit?

Anonyymi

Joko on kokemusta noista "Mersu-koneisista" malleista? Itsellä ajatuksen tasolla hankkia neliveto-Duster tuolla tehokkaammalla 150-heppaisella koneella, tosin eipä noita nelivetoina taida olla ajettavissa kuin joskus syksyllä.

Lähinnä tarve vetää koppivaunua, useimmiten huonosti auratulla/liukkaalla/mäkisellä tiellä ja siinä ei oikein nykyinen etuveto ole elementissään.

Saisihan noita käytettyjä muita merkkejä, mutta mutta... ei tiedä, mitä niillä on tehty ja uudessa on tuo takuu houkuttimena.

60

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asiahan on nyt niin että Mersu on ottanut rellun koneen käyttöön. Se ei moottorista mersun moottoria tee. Ranskalainen moottori romaniassa kasattuna kuten ennenkin.

      • Anonyymi

        Tuota noin, onko tosiaan Rellun kone, eikös sitä kehittänyt Mersukin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota noin, onko tosiaan Rellun kone, eikös sitä kehittänyt Mersukin?

        Mersu kehitti omat oheishimmelinsä, mm. päästönvähennysjärjestelmät, mutta itse moottori on Renault.


    • Anonyymi

      nelivedot tulee koeajoon tämän kuun lopussa. osaan liikkeistä ens kuun lopussa paremmin varusteltuina

    • Anonyymi

      ostin just Tci130 dusterin 2wd. on komea ja ripeä peli.

    • Anonyymi

      Moottori on kolmen valmistajan yhteistyötä. Alakerran on suunnitellut Nissan ja Renault ja kannen kokonaan Mersu.
      Moottori on todella hyvä verrattuna johonkin VW:n ravistimeen. Olen päässyt ajamaan tuolla koneella olevat Qashqait ja todella hyvä kone ja pieni kulutuksinen.
      Qashqain automaatilla pääsee helposti 5l lukemiin, johon ei pääse millään VW moottorilla saman kokoisessa autossa. Ajoin vertailun vuoksi myös T-rokin ja Aronan ja molemmissa kulutus huitelee päälle 8l/100km. Myös Nissanin kaksoiskytkin laatikko, joka ei ole sama kuin Rellun SUV:ssä toimii hienosti. Vaihteisto on viritetty siten että se toimii alimmillaan tuolla 1800r/min paikkeilla ja siksi moottori ei ala täristä kun sillä lähdetään vedättämään. Nissanihan ottaa tuosta moottorista 140 ja 160hp ja Mersu käsittääkseni 163hp.
      Tuo kone sopii kuin nyrkki nenään myös Dusteriin ja kun hinnat on mitä on niin takuulla kauppa käy.
      Qashqain halvimman mallin saa nyt alle 22000€ ja se on vähän se noin hyvästä tekniikasta.

      • Anonyymi

        2x laatua, Renault ja Nissan. Mitä siitä tuli, tupla p...a.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2x laatua, Renault ja Nissan. Mitä siitä tuli, tupla p...a.

        On ne Rellun koneet olleet jo pitkään parempia kestoltaan kun jonkun VW:n koneet. Ei niissä käsittääkseni ole yhtään tyyppivikaa ja kestokin on ihan hyvä. Hyväähän tuossa uudessa koneessa on se, että todella isot valmistusmäärät tiputtavat moottorin hintaa. Tuskin Mersu ihan paskaa keulalleen huolii ja noitahan on ollut käytössä jo vuoden ja mitään huonoa ei ole vielä kuulunut.


      • Anonyymi

        Ja kannentiivisteen suunnitteli igor päissään tiivistetystä vessapaperista.


    • Anonyymi

      Kysymyksestä paistaa läpi luja tahto saada jotakin missä lukisi "mersu" ei niinkään se että oltais hakemassa jotakin edullista ja toimivaa uutta autoa... pitää saada halvinta mahdollista, mutta niin että pääsee kehuskelemaan työpaikalla että "mun autossa on mersun kone"...

      Ja itse vastaukseen, tuo tekele on 100% halvalla ja b-osista kasattu Renault.

      • Anonyymi

        Aivan oikein, Dacia Dusterilla ja Mersulla ei ole mitään yhteistä. Dacian ja Mersun koneessa ei ole yhden yhtäkään samaa osaa, ne ovat täysin eri koneet, tehdään täysin eri tehtaassa ja täysin eri laatukriteereillä.

        Ainoa yhdistävä tekijä on sama kuutiotilavuus.

        Toinen juttu on se, että jos hiukkaakin ajattelee, niin tajuaa, että reilulla kahdella kympillä ei voi saada toimivaa Dusterin kokoluokan nelivetoa. Hinnan tulee olla kolmen kympin päälle, sitten se alkaa olla mahdollista. Nyt hölmöjä höynäytetään ostamaan halpisauto nelivedolla, mutta tuolla hinnalla saa Lada Samaraan verrattavaa laatua, jossa nelivetoratkaisut ovat heppoisia ja selkeästi kevyemmin tehtyjä kuin länsiautoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein, Dacia Dusterilla ja Mersulla ei ole mitään yhteistä. Dacian ja Mersun koneessa ei ole yhden yhtäkään samaa osaa, ne ovat täysin eri koneet, tehdään täysin eri tehtaassa ja täysin eri laatukriteereillä.

        Ainoa yhdistävä tekijä on sama kuutiotilavuus.

        Toinen juttu on se, että jos hiukkaakin ajattelee, niin tajuaa, että reilulla kahdella kympillä ei voi saada toimivaa Dusterin kokoluokan nelivetoa. Hinnan tulee olla kolmen kympin päälle, sitten se alkaa olla mahdollista. Nyt hölmöjä höynäytetään ostamaan halpisauto nelivedolla, mutta tuolla hinnalla saa Lada Samaraan verrattavaa laatua, jossa nelivetoratkaisut ovat heppoisia ja selkeästi kevyemmin tehtyjä kuin länsiautoissa.

        "Dacian ja Mersun koneessa ei ole yhden yhtäkään samaa osaa, ne ovat täysin eri koneet, tehdään täysin eri tehtaassa ja täysin eri laatukriteereillä. "

        Paitsi että ne on täsmälleen sama moottori, vain viritysasteessa on eroa (jos siinäkään).

        "Already available for several Renault, Nissan, and Mercedes models, the four-cylinder mill will be offered in the Duster in two states of tune: 130 horsepower (96 kilowatts) and 240 Newton-meters (177 pound-feet) of torque and in a beefier configuration with 150 hp (110 kW) and 250 Nm (184 lb-ft)."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein, Dacia Dusterilla ja Mersulla ei ole mitään yhteistä. Dacian ja Mersun koneessa ei ole yhden yhtäkään samaa osaa, ne ovat täysin eri koneet, tehdään täysin eri tehtaassa ja täysin eri laatukriteereillä.

        Ainoa yhdistävä tekijä on sama kuutiotilavuus.

        Toinen juttu on se, että jos hiukkaakin ajattelee, niin tajuaa, että reilulla kahdella kympillä ei voi saada toimivaa Dusterin kokoluokan nelivetoa. Hinnan tulee olla kolmen kympin päälle, sitten se alkaa olla mahdollista. Nyt hölmöjä höynäytetään ostamaan halpisauto nelivedolla, mutta tuolla hinnalla saa Lada Samaraan verrattavaa laatua, jossa nelivetoratkaisut ovat heppoisia ja selkeästi kevyemmin tehtyjä kuin länsiautoissa.

        Ne tehdään kaikki täsmälleen samassa tehtaassa ja tässä tämän koko yhteismoottorin idea onkin. Se, että sen saa myös Daciaan on kyllä erinomainen juttu Dacian myynnin kannalta. Ainakin tekniikkapuoli on kunnossa moottorin osalta.


      • Anonyymi

        Mistähän tuo samassa tehtaassa tehty väite on peräisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tuo samassa tehtaassa tehty väite on peräisin?

        "1.3 TCe -tuotetta tuotetaan kahdessa Alliancen toimipisteessä: Valladolidissa (Espanja) ja Sunderlandissa (Iso-Britannia) , Nissan Motor Iso-Britanniassa (NMUK) . Sama moottori valmistetaan myös Saksassa Daimlerissä Kölledassa ja Kiinassa Dongfeng Renault Automotive Companyssä (DRAC) ja Beijing Benz Automotive Company, Ltd. (BBAC) ."

        Voisi olettaa että ttuo Saksassa, daimlerilla valmistettu menee mersuun ja Espanjassa tehty menee relluun ja daciaan.


    • Anonyymi

      Mersussa tasan sama kone eli kuinka vaan haluaa muotoilla toki Mersun omistajia voi ottaa pattiin

      • Anonyymi

        Olisi syytäkin ottaa pattiin, ostaneet kallilla mielikuvan, tämä mielikuva jäi tosin 80-luvulle. Mersu ei ole v 1995 saanut oikein mitään toimivaa, saati kestävää aikaiseksi. Paljon käyttäneet muiden tekniikka ja alustoja, kun ei oma R&D oikein toimi.....


    • Anonyymi

      Mersu on aikaisemminkin käyttänyt Renaultin koneita. Renault on nykyään yksi parhaista moottorivalmistajista. Uudet moottorit ovat kestäviä, tehokkaita, pienikulutuksellisia ja vähän huoltoa vaativia.

      • Anonyymi

        Sähköthän ranskalaisissa on tunnetusti olleet laadukkaat. Moottorit dacistien hokemaa koeteltua rellun tekniikkaa. 123 mersukin taitaa pärjätä paremmin kolaritestissä. Nivelet tinapaperia. Onneksi takuu pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköthän ranskalaisissa on tunnetusti olleet laadukkaat. Moottorit dacistien hokemaa koeteltua rellun tekniikkaa. 123 mersukin taitaa pärjätä paremmin kolaritestissä. Nivelet tinapaperia. Onneksi takuu pelastaa.

        No minkäslaisia sähköongelmia sinun ranskalaisissa autoissa sitten on ollut?

        Itse olen omistanut melkein automerkkejä mutta pääasiassa olen ajanut ranskalaisilla viimeiset 25 vuotta, enkä ole havainnut merkittävää eroa sähkövikojen määrässä.


      • Anonyymi

        Renault on ollut noissa kolaritesteissä kyllä yleensä parhaasta päästä.
        Nää sähköviat on urbaani legenda, jota jauhaa ne kenellä ei ole kokemusta nykyisistä autoista. Käytännössä kaikissa autoissa on nykyään samojen valmistajien sähkö komponentteja.
        Saattaa olla monelle yllätys, että siinä omassa saksalaisessa tai japanilaisessa autossa on paljon samoja komponentteja kuin renaultissa ja päin vastoin. Ei autonvalmistajilla ole nykyään mitään mahdollisuutta valmistaa omia sähkö komponentteja, ne on kaikki yhtä hyviä tai huonoja.


      • Anonyymi

        Ja sama koskee pitkälti muitakin komponentteja. Pitkään aikaan ei enää ole ollut mitään saksalaisia, japanilaisia tai ranskalaisia autoja. On olemassa vain brandejä ja mielikuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minkäslaisia sähköongelmia sinun ranskalaisissa autoissa sitten on ollut?

        Itse olen omistanut melkein automerkkejä mutta pääasiassa olen ajanut ranskalaisilla viimeiset 25 vuotta, enkä ole havainnut merkittävää eroa sähkövikojen määrässä.

        Et tietenkään ole havainnut merkittäviä sähkövikoja, eihän Skoda ja Volkswagen kuskitkaan huomaa öljynkulutuksessa merkittäviä määriä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault on ollut noissa kolaritesteissä kyllä yleensä parhaasta päästä.
        Nää sähköviat on urbaani legenda, jota jauhaa ne kenellä ei ole kokemusta nykyisistä autoista. Käytännössä kaikissa autoissa on nykyään samojen valmistajien sähkö komponentteja.
        Saattaa olla monelle yllätys, että siinä omassa saksalaisessa tai japanilaisessa autossa on paljon samoja komponentteja kuin renaultissa ja päin vastoin. Ei autonvalmistajilla ole nykyään mitään mahdollisuutta valmistaa omia sähkö komponentteja, ne on kaikki yhtä hyviä tai huonoja.

        Kirjoitettiin dacian kolari turvallisuudesta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sama koskee pitkälti muitakin komponentteja. Pitkään aikaan ei enää ole ollut mitään saksalaisia, japanilaisia tai ranskalaisia autoja. On olemassa vain brandejä ja mielikuvia.

        Varmasti on edelleenkin saksalaisia, ranskalaisia, japanilaisia autoja. Ja kyseisessä maassa valmistettu. Laatu ero näkyy heti. Toki löytyy myös karvaranteiden valmistamia Toyota, Allahin miesten tekemiä dacioita. Kaiken surkeimmat tehdään Britanniassa. Brittien näyte esim. Nissan primeran p12 ja Toyota avensis, täyttä paskaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tietenkään ole havainnut merkittäviä sähkövikoja, eihän Skoda ja Volkswagen kuskitkaan huomaa öljynkulutuksessa merkittäviä määriä..

        No jos merkittäviä sähkövikoja 25 vuodessa on H7 polttimoiden vaihto, laturin hiilien loppuminen ja jarruvalo- tai takavalopolttimoiden vaihto niin sittenhän nuo ranskalaiset on aivan kammottavia vikapesiä.

        Ainiin !!!! Vaihdoin lambda-anturinkin päälle 300tkm ajettuun pösöön !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renault on ollut noissa kolaritesteissä kyllä yleensä parhaasta päästä.
        Nää sähköviat on urbaani legenda, jota jauhaa ne kenellä ei ole kokemusta nykyisistä autoista. Käytännössä kaikissa autoissa on nykyään samojen valmistajien sähkö komponentteja.
        Saattaa olla monelle yllätys, että siinä omassa saksalaisessa tai japanilaisessa autossa on paljon samoja komponentteja kuin renaultissa ja päin vastoin. Ei autonvalmistajilla ole nykyään mitään mahdollisuutta valmistaa omia sähkö komponentteja, ne on kaikki yhtä hyviä tai huonoja.

        No en lähtisi sanomaan että ovat urbaanilegendaa, vielä esim 2kopan Megane ja Scenic kärsivät helvetisti sähkövioista, ihme avainkorteista jotka eivät toimineet ym.... eikä tästä niin kauhean kauaa aikaa ole...

        Mitä koneisiin tulee, niin ekat Dci:t olivat täysiä susia, mutta ovat vuosien mitaan parantuneet.

        Rellun 2 ja 3 kopissa ollut 1.2 16V bensa kone on vuosien saatossa osoittautunut varsin lujaksi tekeleeksi, kuten myös saman aikakauden 1.6 16v. kummallakin pääsee 300tkm lukemiin, eivätkä kärsi kannentiivisteongelmista kuten Peugeotin ja esim. BMW:n koneet.


      • Anonyymi

        Tarkennan siis,että Clio 2 j 3 1.2L sekä Megane 2 ja 3 1.6L koneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en lähtisi sanomaan että ovat urbaanilegendaa, vielä esim 2kopan Megane ja Scenic kärsivät helvetisti sähkövioista, ihme avainkorteista jotka eivät toimineet ym.... eikä tästä niin kauhean kauaa aikaa ole...

        Mitä koneisiin tulee, niin ekat Dci:t olivat täysiä susia, mutta ovat vuosien mitaan parantuneet.

        Rellun 2 ja 3 kopissa ollut 1.2 16V bensa kone on vuosien saatossa osoittautunut varsin lujaksi tekeleeksi, kuten myös saman aikakauden 1.6 16v. kummallakin pääsee 300tkm lukemiin, eivätkä kärsi kannentiivisteongelmista kuten Peugeotin ja esim. BMW:n koneet.

        Lisään vielä lagunan. Kojelauta loisti kuin joulukuusi, kaikki mahdolliset varoitusvalot. Ja sittenhän se hyytyi siihen aina. 3x Kojelauta auki, hetken päästä sama vika. Sitten tuli uusi Kojelauta takuuseen ja laku lähti vaihtoon. Peugeotilla ei voinut ajaa vesisateella, laturi kastui tiestä nousevasta vedestä, laturi oli lähes öljypohjantasolla. P12 Primera vei öljyä kuin bensaa. Samoin Avensis. Renault/Nissan allianssin tuotetta ei tule enää.


    • Anonyymi

      Koeajoin tuon Tce 130 4x2 version ja kyllähän se kiihtyy ja kulkee mielettömän hyvin (vertailupohjana on Logan MCV Tce 90, BMW 750 iAl ja Citroen C5 V6 joten tiedän milloin auto kiihtyy ja milloin ei).

      Kulutuskin pysyi 5-6L/100km lukemissa riippumatta ajoiko taajamassa vai maantiellä tasaista nopeutta. Keskikulutus 45km/h vauhdissa oli 5,6.

      Melu kabiinissa ei ole mikään kova, mutta hiljaisempiakin autoja on. Halpa hinta näkyy lähinnä sisätilojen muovin määrässä ja laadussa.

      Takapenkillä on ehkä vähän naftisti tilaa jos isokokoinen sinne istuu. Takakontti on tuttua SUV-kokoa, reilu 440 litraa. Kyllä siellä koiraa kuljettaa ja mökki kamat saa mahtumaan.

      Ohjaus on hitaassa vauhdissa todella kevyt (siis TODELLA kevyt) ja jäykkenee kun vauhtia kertyy.

      • Anonyymi

        Ei melu saa ollakaan kova 45km/h ajettaessa. Kyllä se materiaalien halpuus näkyy ja kuuluu. Vaikka kuinka itselle uskottelisit ettei näin olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei melu saa ollakaan kova 45km/h ajettaessa. Kyllä se materiaalien halpuus näkyy ja kuuluu. Vaikka kuinka itselle uskottelisit ettei näin olisi.

        Kyse oli keskinopeudesta. Keskikulutus tuo tuolla keskinopeudella.

        Ei se melu kova ollut satasen vauhdissakaan. Loganissa rengasmelua niin että saa melkein huutaa toiselle, tuossa voi puhua ihan normaalisti.

        Ja tosiasia on, että tuolla hinnalla et saa toista nelivetoa noilla varusteilla UUTENA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli keskinopeudesta. Keskikulutus tuo tuolla keskinopeudella.

        Ei se melu kova ollut satasen vauhdissakaan. Loganissa rengasmelua niin että saa melkein huutaa toiselle, tuossa voi puhua ihan normaalisti.

        Ja tosiasia on, että tuolla hinnalla et saa toista nelivetoa noilla varusteilla UUTENA.

        Ei saakkaan uutena, käytettynä vaan paremman saa. Eikä sitä dacistien kuuluisaa premiumia tarvitse ostaa. Noissa ei vaan hintalaatu kohtaa, ei nivelet uudessa pitäisi hajota ekana talvena ja eturipustusten olla ohutta peltiä jne.


      • Anonyymi

        Kyllä niin ottaa partion kun toiset ajaa halvalla ja hyvällä autolla, ite maksoin paljon enemmän mutten saanut mitään sen parempaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saakkaan uutena, käytettynä vaan paremman saa. Eikä sitä dacistien kuuluisaa premiumia tarvitse ostaa. Noissa ei vaan hintalaatu kohtaa, ei nivelet uudessa pitäisi hajota ekana talvena ja eturipustusten olla ohutta peltiä jne.

        Miettikää nyt: Renault oli markkinoiden huonolaatuisin ennen kuin firma päätti elvyttää kommunistiajan merkin Dacian ja tehdä siitä halpismerkin. Kun Renault on laadultaa surkea (ruoste, sähköt, nivelet, viimeistely), niin kun samalla kaavalla tehdään halpismerkki, mitä silloin saadaan aikaan?


      • Anonyymi

        Kokemuksesi renaultista on 30 vuoden takaa tai sitä ei ole ollenkaan. Luuletko että Mersu käyttäisi Renaultin moottoreita jos ne olisi huonolaatuisia.
        Renaultin laatu on nykyään hyvä, mitään isompia ongelmia ei ole. Dacia hinta laatu suhde on markkinoiden paras, sitä voi olla vaikea hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niin ottaa partion kun toiset ajaa halvalla ja hyvällä autolla, ite maksoin paljon enemmän mutten saanut mitään sen parempaa

        Halpaa ja hyvää autoa en ole omistanut. Sellaista ei ole. Keskihintaisen ja kestävän omistan. Hyvää ajettavaa autoa en ole koskaan ajanut. Mersu ja bemarikaan ei ihmeellisiä ole. Datsia on halpa ja se siinä näkyy kaikin puolin. Vähän kuin Lada aikanaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miettikää nyt: Renault oli markkinoiden huonolaatuisin ennen kuin firma päätti elvyttää kommunistiajan merkin Dacian ja tehdä siitä halpismerkin. Kun Renault on laadultaa surkea (ruoste, sähköt, nivelet, viimeistely), niin kun samalla kaavalla tehdään halpismerkki, mitä silloin saadaan aikaan?

        Surkeaa surkeampi? Siis täysi romu. Ekalla dusterilla ei voinut ajaa 120km/h mittarilla, autossa ei voinut keskustella. Ne varusteet mitkä muissa on vakiona ja ruksit dusteriin, hinta ihan toinen. Katsastustilastot kertoo jo dacian laadun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksesi renaultista on 30 vuoden takaa tai sitä ei ole ollenkaan. Luuletko että Mersu käyttäisi Renaultin moottoreita jos ne olisi huonolaatuisia.
        Renaultin laatu on nykyään hyvä, mitään isompia ongelmia ei ole. Dacia hinta laatu suhde on markkinoiden paras, sitä voi olla vaikea hyväksyä.

        Mersu kyllä tekee itse koneet, vaikka olisi yhdessä Rellun kanssa kehittämiä. Taatusti Rellussa ja Daciassa on b-osista kasatut koneet ja Mersusta niitä ei löydä.


      • Anonyymi

        Kyllähän se harmittaa kun Mersun konepellin alla saattaakin lukea Renault.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saakkaan uutena, käytettynä vaan paremman saa. Eikä sitä dacistien kuuluisaa premiumia tarvitse ostaa. Noissa ei vaan hintalaatu kohtaa, ei nivelet uudessa pitäisi hajota ekana talvena ja eturipustusten olla ohutta peltiä jne.

        Vissiin oikein kokemusta essonbaarista sulla?
        Ei ole omassa nivelet hajonneet monen vuodenkaan aikana ja näytä yksikin uusi premiumauto missä on paksua peltiä puskurissa tai missäön muuallakaan?
        Teslastakin lähtee maalit pelkässä pesussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkeaa surkeampi? Siis täysi romu. Ekalla dusterilla ei voinut ajaa 120km/h mittarilla, autossa ei voinut keskustella. Ne varusteet mitkä muissa on vakiona ja ruksit dusteriin, hinta ihan toinen. Katsastustilastot kertoo jo dacian laadun.

        Puhut nyt mk1 dusterista, minä puhun mk2 missä on korjattu ykkösen puutteet ja viat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vissiin oikein kokemusta essonbaarista sulla?
        Ei ole omassa nivelet hajonneet monen vuodenkaan aikana ja näytä yksikin uusi premiumauto missä on paksua peltiä puskurissa tai missäön muuallakaan?
        Teslastakin lähtee maalit pelkässä pesussa

        Esso baarit oli ja meni. Eiköhän ne puskurit ole nykyään muovia joka henkilöautossa. Vaikea tuoda tänne näytille mitään. On autoissa ripustukset kunnon materiaalista. Daciasta menee raidetangonpäät lumikökön päältä ajaessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut nyt mk1 dusterista, minä puhun mk2 missä on korjattu ykkösen puutteet ja viat

        Kuka nyt samaa paskaa enää ostaisi eri paketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka nyt samaa paskaa enää ostaisi eri paketissa.

        aja sinä vaan sillä ruosteisella mersssun paskalla kun minä painelen oikealta ohi dusterillani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        aja sinä vaan sillä ruosteisella mersssun paskalla kun minä painelen oikealta ohi dusterillani

        Ei ole Mersua minulla ja dusterilla ei ohi pääse edes vasemmalta, saatikka oikealta ojasta. Nivelet ei kestä suojatien maalauksen ylitystä daciassa.


    • Osuit naulan kantaan!
      Omassa MB-W212 farkussa voi keskustella jopa 160 km/h:n nopeuksissa.
      Kysyt tietenkin, missä tuota vauhtia voi pitää?
      Saksassa saa iltamyöhään, kun liikenne on vähän hiljentynyt!

      • Anonyymi

        En kysy!


      • Anonyymi

        Ei vois vähempää kiinnostaa... Mikä fiksaatio tällä palstalla on, että luullaan toisia ihmisiä oikeasti kiinnostaa omat asiat. Kiinnostaako sua, että minä rällään samaralla 80km/h mutkaisella soratiellä? En olettanutkaan. Saatanan tampiot..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vois vähempää kiinnostaa... Mikä fiksaatio tällä palstalla on, että luullaan toisia ihmisiä oikeasti kiinnostaa omat asiat. Kiinnostaako sua, että minä rällään samaralla 80km/h mutkaisella soratiellä? En olettanutkaan. Saatanan tampiot..

        Kun ei kerran kiinnosta, vittuako vastaat tampio sitten. Aja vaikka fillarillasi kuuhun.


      • Anonyymi

        Sama juttu minun Audi A6:ssa


    • Anonyymi

      kestää lienee 600000 km kun mersun kone?

      • Anonyymi

        Ei edelleenkään ole mersun kone sen kummenkin kuin daciankaan. Se on RENAULTin kone. Kestänee sen 200-350tkm mitä rellun koneet yleensäkin. Riippuu miten huoltaa...


    • Juuri niin, moottorit ja muukin auto - oli se auto siis minkä merkkinen tahansa - kestää yleensä kyllä, kun niitä huolletaan siten ja niiden aikojen puitteissa kuin valmistaja on nähnyt välttämättömäksi.
      Kun huollot vuosikausia laiminlyödään ja vain ajetaan siihen saakka kunnes pysähtyy, ei sillä ole mitään merkitystä mistä päin pannu on, Renaultilta vai BMW:ltä.
      Laiminlyötynä korjaaminen on kalliimpaa ja hankalampaakin, koska korjaamattomat viat aiheuttavat autoon uusia kalliimpia vikoja.

      • Anonyymi

        Niin, huoltaminen on tärkeää. Itsellä vaihtuu öljyt 10tkm, vaikka 20tkm on valmistajan suositus.


    • Hyvä, vaikka liiotella ei ehkä kannata, mutta huoltamiskohteita autoissa on toki muitakin vaikka harvoin enää puututaan esim. venttiilin välyksiin.
      Kannattaa esim. kuulostella etupään mahdollisia ylimääräisiä ääniä ja korjata väljät nivelet heti, eikä vasta sitten kun Katsastussetä sanoo, että on vaihdettava ja näytettävä!
      Harva seurailee esim. vetoakseleiden kumien kuntoa.
      Kaikki nämä ovat ns. pikkujuttuja, mutta laiminlyötyinä vikoja tulee siis lisää ja turvallisuus kärsii.

    • Anonyymi

      Kaikkiaan Moskvitšeja tuotettiin yli neljä miljoonaa kappaletta. Tärkeimmät länsimaiset vientimaat olivat Suomi, Norja, Kreikka ja Itävalta. Belgiassa toimiva kokoonpanotehdas, Scaldia-Volga, kokosi Moskvitšeja merkillä Scaldia ja niitä varustettiin myös Perkins-dieselillä.

      OAO Moskvitsh ajautui konkurssiin 2002. Renaultin omistama Moskvitsh -tavaramerkki on otettu 2010 -luvun puolivälissä uudelleen käyttöön sellaisina malleina, kuin Duster ja Dacia.

      Moskvitš Suomessa

      wikipedia


      Lada sivuilta tällaista. siis dacia on mosse ja mersu?

      • Anonyymi

        V....tu pojat mähän oon kommunisti ja kapitalisti yhtaikasesti.... cool!!


    • Anonyymi

      Meillä on kaksi Daciaa. Toinen on locan vuonna17 hemikuussa ostettu. Poika sillä pääsääntöisesti ajelee. Toinen on Dusteri vuonna19 juolukuussa ostettu. Ajelen sillä itse.
      Ei niissä vielään, ainakaan mitään vikoja ole ilmennyt.

      Agregaatti.

      • Anonyymi

        Korjataan edellistä: Toinen 18 juolukussa ostettu.
        Agregaatti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe