Terhisail 530

Kiinnostaa

Näin eräässä talvisäilytyspaikassa kyseisen tyyppisen veneen, josta oli myrsky vienyt pressun päältä. Oli mielestäni tyylikkään näköinen tyyppi, ja ilmeisen edullinen koskapa ei ollut huolehdittu uutta peittoa päälle.

Mutta millainen lienee purjehtia? Ilmeisesti ei ole montaa kymmentä tehty. Kesäksi pitäisi joku vanhempi nostokölivene hankkia, joten kaikki vinkit kiinnostaa.

6

2512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallinen paatti

      Mulla on sellainen paatti, joka oli vielä männä kesänä varustettuna jonkun omatekemällä kiintokölillä painoltaan toistasata kiloa. Kiva seilata ja kyl siellä bunkkaa tarvittaessa jos jättää kajuutan (hienommin sanottuna salongin) oven alareunasta sentin auki ja kattoluukun raolleen ettei kosteus tiivisty kattoon ja ala sataa naamalle aamulla. Ei niitä kamalasti löydy edes googlettamalla, mutta ilmeisesti omistajat ovat oman elämänsä löytäneet ettei paljon tarvitse netissä surffailla.

      Mä olen varustanut paattiani talven aikana lataavalla tuupparilla sekä akulla ja lämppärillä sekä muuttanut sen takaisin nostokölille ja aion viettää siinä tulevan kesän vapaa-ajat.

      Asenne Rules.

    • Olisi mielenkiintoista keskustella muiden Terhisail 530:n omistajien kanssa ja vaihtaa kokemuksia. Itse olen tuore purjehtija, käytettävissä on pursiseuran Terhi.

    • tokavene

      Minulla oli Terhisail 530 70-luvun lopulla. Kiva vene harjoitteluun. Heikkoutena oli alumiiniplootusta tehty peräsinlapa, joka taittui kerran Sipoonseläällä 10 sm:n sivutuulessa.

    • terhijulle

      Verrannollinen Joe 17 kanssa. Iso sitloota, kokoisekseen käyvät bunkat parille hengelle, helppo traileroida itse. Jullesta löytyy lisäinfoa reilusti netin syövereistä.

    • Meillä se "peräsinplootu" on melkein sentin paksuinen, kestävyys riittänee sisävesille. Peräsin kyllä putosi kerran (saranapultti irtosi), onneksi nostonaru oli kiinni joten saatiin plootu ylös. Sitten moottorilla ohjaamalla kotisatamaan. Tehtävälistalla vanerisen "kotelon" uusiminen. Peräsimestä puheenollen, olisi hyvä jos varren voisi taittaa pystympään, olisi helpompi vaihtaa puolta, varsinkin jos on enemmän porukkaa. Toinen hankaluus on puominkannattimen puute, isopurjeen nosto vaatii ainakin meidän kokemuksellamme 2 henkeä. Kiinnike mastossa murtuu jos puomia ei jotenkin kannattele. En tiedä onko Terheissä yleensä puominkannatinta.
      Joe taitaa olla suositumpi, meidän järvellä on 2.

    • 685732

      Buster on parempi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe