Hammaslääkäri

Anonyymi

Hei! Huomasin tästä tämmösen aiheen jo aijemmilta vuosilta ( toisin vuodelta 2005) mutta mulle tuli pieni paniikki tässä äsken kun hammas lohkesi ilman että olin edes syömässä mitään... olin oksentanut ehkä tunti sitä ennen. Mulla on ollu tää bulimia jo varmaan 5 vuotta ilman että kukaan on huomannut tai diagnosoinut... nyt mun pitää varata hammaslääkäriin aika ja mua pelottaa iha hirveästi, koska oon lukenut että hammaslääkärit huomaa yleensä helposti. Mun hampaat on tosi huonossa kunnossa, mun on pitäny käydä hammaslääkärissä jo kauan sitten mut aina on pelottanut, että hammaslääkärit saa selville... sit kaiken lisäks hävettää kun ” en oo tarpeeks laiha olemaan bulimikko” tiiän että ei se ihan nuin mene, mutta en voi mun ajatuksille mitään!!! :(

5

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku sano mulle, että voisin valehdella hammaslääkäreille että mulla oli ennen alkoholiongelma ja olisin sen takia oksentanu vähän väliä... mutta entiiä sitte kumpaan suomessa asennoidutaan pahemmin..?

    • Anonyymi

      Hammaslääkäri ihan niinkuin mikä muu tahansa lääkäri on nähnyt niin paljon yhtä ja toista ettei mikään hätkäytä. Kaikkein viimeiseksi uskon, että hammaslääkäri miettii että "tuo on kyllä liian lihava bulimikoksi!" Naurettavaa!
      Häpeät itse itseäsi ja uskot että kaikki muutkin ajattelevat sinusta kuten itse ajattelet. Hammaslääkäri näkee sinussa sairaan ihmisen joka tarvitsee apua, se on kyllä varmaa, mutta eikö miljoona kertaa parempi ole saada hampaansa kuntoon kuin menettä ne jonkun typerän päähänpinttymän takia?
      Sitä paitse en usko että selitys jostain alkoholiongelmasta menee läpi. Hammasläkäri on ammattilainen ja näkee kyllä totuuden. Nolompaa on valehtelu.
      Oletko ajatellut hakea apua ongelmaasi? Selvittää psyykkinen ongelma bulimian takaa ja alkaa käsitellä sitä pois päiväjärjestyksestä?

    • Anonyymi

      Entiiä onko sulla ikinä ollu bulimiaa tai syömishäiriöö mutta se eioo vaan päähänpinttymä. En mä pysty vaan lopettaa tai hakemaan apua. En vaan pysty vaikka haluaisin...

    • Anonyymi

      Hammaskruunuilla saisi vatsahappojen pahasti syövyttämät hampaa kuosiin. Antavat suojaa myös tulevaisuutta ajatellen jos et ihan hetkessä parane syömishäiriöstä. Mutta yksityiselle mentävä ja hintaa noin 500 - 1000 euroa per hammas. Muovipaikat joita kunnallisella tarjolla ei pysy vatsahapon syövyttämällä pinnalla, valitettavasti. Hävetä ei kuiteskaan tarvii. Kerro rehdisti bulimiasta. Jatkot samalle lekurille niin ei tarvi stressata enää sen jälkeen kun on kerran ns. tullu kaapista ulos.

    • Anonyymi

      Olen käynyt hammaslääkärillä korjauttamassa parikin kertaa isolla rahalla bulimian runtelemaa purukalustoani ja joka kerta olen rehellisesti kertonut, että mistä nämä vauriot johtuvat. Hammaslääkärin on helpompi auttaa, kun hän tietää. Hoitoon on kehoitettu toisella kierroksella (ekan kerran olin hoidon piirissä) mutta se ei ole mikään käsky eikä täysi-ikäisen tarvitse suostua mihinkään. Hammaslääkärin velvollisuutena on kuitenkin kehoittaa hakemaan apua tällaiseen ongelmaan.

      Itse koen, että suomalaisella hoitomallilla minua ei pystytä auttamaan. Jos en itse motivoidu, niin kukaan ei voi tälle mitään minun puolestani tehdä ja sitten kärsin seuraukset. Haittoja voidaan kyllä lievittää ja vaurioita hidastaa, suosittelen siis menemään ajoissa sinne hammaslääkäriin. Saatpahan pelattua aikaa jos ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4974
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3267
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1405
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      74
      943
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe