Onko täällä muita joilla on ollut aina joku rakas harrastus jonka on kokenut määrittelevän ison osan siitä kuka on/ sen asian parissa on kasvanut? Huomasin about vuosi sitten masisten ja muiden jälkeen(harrastus toisaalta auttoi niiden läpi) että harrastus ja elämäntapa jota olen tehnyt aina innolla ja joka on ollut pakokeino ahdistukseen, ym, on muuttunut pakkopullaksi, suorittamiseksi ja punaiseksi vaatteeksi. Huomaan nykyään yleensä jos meinaan edes aloittaa, että alkaa kiristää päässä ja etoa saman tien. Olen lopettanut about kaikki porukat joissa olen harrastanut, nyt olen lopettamassa vikaa projektia ennen kun edes alkanut. Itseäkin ihmetyttää kuinka joku juttu jonka parissa on kasvanut ja jonka ympärillä on esim. useimmat ystävät tavannut, on muuttunut yhdentekevästä ensin inhokiksi ja nyt viholliseksi jonka kanssa ei haluaisi olla missään tekemisissä
Harrastukseen tai elämäntapaan kyllästyminen
4
259
Vastaukset
- Anonyymi
Normi meininki tässä maassa. Kurjuudessa ei jaksa mikään innostaa.
- Anonyymi
Tulee kausia että ei ookaan enää kiinnostunut.
Minulla meni kokonainen vuosi kun lopetin harrastuksen täysin.
No sitten aloitin uudestaan.
Ne harrastukset jää kytemään.
Mutta ihan hyvä, että lopettaa välillä, ja vaikka lopullisesti!
Ajattele että se sinun harrastus täytti sinun ajan ja merkitsi sinulle jotain tärkeää silloin, ja teki tehtävänsä.
Hyvä että keksit uutta, olet menossa eteenpäin uusien asioiden kanssa! - Anonyymi
Tietenkin jotakin harrastusta ensin harrastaa intohimoisesti ja sitten se laimenee ennemmin tai myöhemmin. Sitten tulee uusia tilalle. Milloin se on laulukuoro, jokin urheilulaji, milloin matkustelu tai puutarhapalsta. Niin se kuuluu mennäkin.
Ehkä sitten jos jättää kaikki harrastukset eikä mitään tule tilalle, on syytä huolestua ja pyrkiä tekemään asialle jotakin. - Anonyymi
Mulle yleisesti on tapahtunut kyllästymistä, en pysty sanomaan just harrastukseen, mutta kuvaisin sitä niin, että asioiden, ilmiöiden ja sen mitä silmään näkyy, toistuminen kyllästyttää niin, että nyt on oireena mikään ei huvita -fiilis. On mulla samaa, että asiat jotka ennen jotensakin 'huvitti', ei merkitse enää mitään. Myöskään en ihmisten tapaamisesta ryhmässä tai ilman, anna samaa tuuletusta kuin ennen. Olen taas ihan erilainen sisältä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1335622
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2454107- 91735
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak154988Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii135917Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj64913- 90903
- 40786
Trump laittomien siirtolaisten kauhu.
Trump toimii ihan oikein, kun karkoittaa maassa laittomasti oleskelevat rikolliset siirtolaiset takaisin kotimaihinsa ei109782- 79771