Octavian suurin ongelma on rengasmelu

Anonyymi

Eri lehtien koeajoissa rengasmelua pidetään Octavian suurimpana ongelmana.

48

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaivapa muistilokeroita ja numerot mitkä lehdet Octavian suurimpana ongemana pitää rengasmelua ..joskus 15 vuotta sitten ehkä oli, mutta uudet Octaviat on luokkansa hiljaisimpia.

      • Anonyymi

        Näkyy olevan uusimman Octavian koeajoja.

        Löytyi paljonkin, kun laitoin Googleen hakusanat: Octavia rengasmelu
        Aloittaja on aivan oikeassa. Etkö itse osannut hakea.


      • Anonyymi

        10-15 vuotta sitten valmistetut skoota itäautot olivat itse asiassa hiljaisempia kuin nyky skeidat. Halpuutus on mennyt yli kaiken järjellisen toiminnan, jopa jenkemiä vielä käyttävät skootan prosessissa!


      • Anonyymi

        Ei skodasta saa hiljaista, ennen kuin laittavat siihen oikean äänieristyksen venäläisten rasvapahvien sijasta. Ei näköjään ole skeidatehtaalla mitään kiirettä eikä intressiä hoitaa asiaa kuntoon. Siihen asti mennään Peltorit korvilla. Skodan tärinältä, vellomiselta ja huojahtelulta sen sijaan ei voi suojautua lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10-15 vuotta sitten valmistetut skoota itäautot olivat itse asiassa hiljaisempia kuin nyky skeidat. Halpuutus on mennyt yli kaiken järjellisen toiminnan, jopa jenkemiä vielä käyttävät skootan prosessissa!

        Joo, kaikki oli ennen paremmin. Miksi yleensäkään enää tehdään uusia autoja, kun vanhat ovat parempia.


    • Anonyymi

      Totuus löytyy lehdistä, varsinkin syksyn kuolleista lehdistä.

      Mites, muistatko kuinka tunnettu autolehti Taloussanomat luonnehti esisarjan III Octaviaa?

      • Anonyymi

        Näin se näköjään luonnehti:

        "Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia"

        "kova ajomelu ärsyttää."

        "Uuden Octavian suurimmat pulmat löytyvät ajomelusta. Monia edellistenkin sukupolvien Octavioita piinasi jurnuttava rengasmelu, ja nyt koeajetut alkusarjan esittelyautot eivät olleet yhtään sen parempia.
        Äänimaisemassa on moottoritienopeuksissa turhaa hälyä, ajoviiman suhinaa ja joissain yksilöissä jopa ulinaa."

        "Ohjaustuntuma ei ole ainakaan vauhdikkaaseen ajoon paras mahdollinen: tarkkaa ja huipputunnokasta mutka-ajoa kaipaavien kannattaa valita joku muu automalli. "

        ......"Golfin alustalle rakennetusta ja VAG-konsernin "hukkapaloista" kootusta perheautosta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se näköjään luonnehti:

        "Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia"

        "kova ajomelu ärsyttää."

        "Uuden Octavian suurimmat pulmat löytyvät ajomelusta. Monia edellistenkin sukupolvien Octavioita piinasi jurnuttava rengasmelu, ja nyt koeajetut alkusarjan esittelyautot eivät olleet yhtään sen parempia.
        Äänimaisemassa on moottoritienopeuksissa turhaa hälyä, ajoviiman suhinaa ja joissain yksilöissä jopa ulinaa."

        "Ohjaustuntuma ei ole ainakaan vauhdikkaaseen ajoon paras mahdollinen: tarkkaa ja huipputunnokasta mutka-ajoa kaipaavien kannattaa valita joku muu automalli. "

        ......"Golfin alustalle rakennetusta ja VAG-konsernin "hukkapaloista" kootusta perheautosta."

        Hienoa poikaseni , hienoa!

        Opettaja on ylpeä, kun tiedonhankinta sujuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se näköjään luonnehti:

        "Kovaääninen kansanauto idästä: Skoda Octavia"

        "kova ajomelu ärsyttää."

        "Uuden Octavian suurimmat pulmat löytyvät ajomelusta. Monia edellistenkin sukupolvien Octavioita piinasi jurnuttava rengasmelu, ja nyt koeajetut alkusarjan esittelyautot eivät olleet yhtään sen parempia.
        Äänimaisemassa on moottoritienopeuksissa turhaa hälyä, ajoviiman suhinaa ja joissain yksilöissä jopa ulinaa."

        "Ohjaustuntuma ei ole ainakaan vauhdikkaaseen ajoon paras mahdollinen: tarkkaa ja huipputunnokasta mutka-ajoa kaipaavien kannattaa valita joku muu automalli. "

        ......"Golfin alustalle rakennetusta ja VAG-konsernin "hukkapaloista" kootusta perheautosta."

        Kun itse kysyy ja itse vastaa, voi olla tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Halpis auto, halpis osat mutta premium hinta.

      • Anonyymi

        Ja silti menee hyvin kaupaksi. Jokin tässä yhtälössä ei täsmää.


    • Anonyymi

      Täällä ei kyllä saa laittaa skodasta yhtään negatiivista tosielämään perustuvaa kokemusta kun nämä toverit ovat täällä kilvan julistamassa sitä valheeksi. Perusteluna ovat uskottavat : minun skodalla on ajettu ilman öljynvaihtoa miljoona kilometriä eikä ole tarvinnut edes ajovalopolttimoja vaihtaa koko aikana, mummolla oli skoda dsg vaihteistolla jolla ajettiin maailman ympäri 5 kertaa ja merten ylitykset se toimi veneenä jne jne.

      • Anonyymi

        Onhan tuossa jonnii veran liioittelua, myönnetään. Kyllä satatuhattakin kilometriä ilman öljynvaihtoa on hyvä suoritus samoilla ajovalopolttimoilla. Ja jos mummon skoda dsg toimii yhden kerran maailman ympäri veneenä merten ylityksissä, on sekin ihan kohtuullinen suoritus...

        EI huono!


    • Anonyymi

      Kyllä lehtien pitäisi keksiä jotain merkittävämpää ongelmaa kuin joku melu. "Kyllä maailmaan melua mahtuu", totesivat jo vanhat antiikin viisaat, kun tuliaseet tulivat käyttöön,

      • Anonyymi

        Ei Skodasta oikein löydy mitään pahempia vikoja, paisi tietysti se vuodessa puhkiruostuminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Skodasta oikein löydy mitään pahempia vikoja, paisi tietysti se vuodessa puhkiruostuminen.

        Ja sekin vaan täällä suomi24:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sekin vaan täällä suomi24:ssä.

        Tuon kanssa voi ihan hyvin elää, tuskin ruostuminen täältä Suomi24:stä kovin helposti etenee ulkomaailmaan. On tämä sen verran hyvin suljettu systeemi..


      • Anonyymi

        Ja meltorautainen konepellin keppi. Se on tosi paha vika. Ja entäs piiska-antenni ja peltivanteet muovikapseleilla? Käynnistysveivi nokalla, Rigonda Bolshoi AM-radio viritettynä Moskovan taajuudelle, homeitiöt märässä kabiinissa, appelsiinipintainen maali irtoaa suurina paloina, markkinoiden lyhyin kahden vuoden takuu joka ei korvaa mitään jne jne jne jne jne jne …

        Tosi pahoja vikoja minun mielestäni, kun olen tottunut laadukkaaseen sporttiseen takavetoiseen oikeaan länsiautoon. Leipäjonossa päivänsä viettävälle eläkeläis-kommunistille Skoda voi olla jopa liian hyvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja meltorautainen konepellin keppi. Se on tosi paha vika. Ja entäs piiska-antenni ja peltivanteet muovikapseleilla? Käynnistysveivi nokalla, Rigonda Bolshoi AM-radio viritettynä Moskovan taajuudelle, homeitiöt märässä kabiinissa, appelsiinipintainen maali irtoaa suurina paloina, markkinoiden lyhyin kahden vuoden takuu joka ei korvaa mitään jne jne jne jne jne jne …

        Tosi pahoja vikoja minun mielestäni, kun olen tottunut laadukkaaseen sporttiseen takavetoiseen oikeaan länsiautoon. Leipäjonossa päivänsä viettävälle eläkeläis-kommunistille Skoda voi olla jopa liian hyvä?

        Mitä sääntöjen vastaista on jäykässä taka-akselissa, kun ei saa tuota antiikkista Skodan osaa mainita? Onko ylläpidolla jatkuvasti jokin muu "Jäykkä" mielessä?


    • Anonyymi

      Skoda Octavia tulee olemaan meluisin auto, jonka Tekniikan Maailma koskaan mittaa.

      Tämän on myöntänyt jo sosialistinen tiedemieskin.

      • Anonyymi

        Nyt ei ole numeerisilla arvoilla merkitystä, kun Octavia tulee olemaan meluisin auto, joka koskaan mitataan.


    • Anonyymi

      Octavian suurin ongelma kilpailijoille on Octavia.

    • Anonyymi

      Octavia on siis huipputuote jos rengasmelu on sen ainoa ja pahin ongelma. Se on nimittäin 68db karhealla moottoritiellä 120m/h nopeudessa ja vertailun vuoksi mainittakoon uusi Toyota Corolla vastaavassa tilanteessa melu suurimmillaan 85 db.
      On siinä eroa kuin kuravedellä verrattuna parhaimpaan vuosikerta viiniin.

    • Anonyymi

      myös ruoste on osoittautunut valtavan suureksi ongelmaksi skodissa. skoda teki todella hölmösti luopumalla sinkin ja ruosteen estosta säästöjen takia.

      • Anonyymi

        tässä faktaa:

        https://www.finikor.fi/palvelut/muut-palvelut/kuvagalleria/autoja/skoda-octavia-2009#!Skoda_Octavia_2009_komposti2

        Skoda Octavia 2009. Seitsemän vuotiaana suojaamaton Octavia on ruostunut paikoin jo pahasti ja vaatii hiekkapuhallusta. Taka-akseliston alue on pahiten ruostunut, mutta ruostuminen on edennyt kauttaaltaan koko autoon sinkin luopumisen myötä. Kynnyskotelon päähän eteen on kertynyt vuosien varrella huomattava määrä maa-ainesta, joka on kompostoitunut paljaan metallin ja muovisen lokasuojan väliin. Tehtaalla autoon ei ole tehty ruostesuojausta. Pelkkä maalipinta ei riitä suojaamaan autoa ruostetta vastaan Suomen olosuhteissa.

        Kuvat otettu 16.10.2016, ajokilometrimäärä 160 000km


      • Anonyymi

        Eipä siellä auton alustassa sinkkiä käytetä missään autossa pvc muoviruiskutusta ja alumiini osia mutta toyotassa ei käytetä näistä mitään pekkä pohjamaali vain.


    • Anonyymi

      Tuoreen koeajon jälkeen (superb ja ocu) voin sanoa liioittelematta, että kyllä siinä moottorinkin meluneristyksessä on skodalla vielä pitkä matka kunnon autojen tasolle. Sen verran äänekästä oli melu molemmilla ajopeleillä. Työpaikalla valitteli Ocun omistaja, että kyseinen malli meluaa jopa hiljaisilla kitkarenkaillakin!

      Kauneus on katsojan silmässä, ja melu/hiljaisuus kuuntelijan korvassa. Jonkun mielestä varmaan Skodat on hyvännäköisiä ja hiljaisia, minusta rumia ja meluisia.

      • Anonyymi

        Tekniikan Maailmakin toteaa uusimmasta Octaviasta:

        HUONOA:
        rengasmelu karkealla pinnalla
        keskitunnelin koko


      • Anonyymi

        TM toteaa uusimman Corolla hybridin koeajossa

        HUONOA

        Tavaratilan saranointi
        RENGASMELU


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekniikan Maailmakin toteaa uusimmasta Octaviasta:

        HUONOA:
        rengasmelu karkealla pinnalla
        keskitunnelin koko

        Sulla on ihan omat TM:t. Lienee kirjoitat niitä ihan itse, vai vaihdatko Toyotan tilalla Skodan nimen?


      • Anonyymi

        Skodat ovat luokkansa hiljaisimpia autoja. Toki rahalla saa hiljaisempia, mutta sillin joutuu pulittamaan todella ison kasan euroja.
        Toyotasta ei tahdo rahallakaan löytyä hiljaista mallia, pitää mennä Lekuun ja sieltäkin kalliimpaan päähän, mutta ruoste sielläkin jyllää, kuten tiedämme ja kattosaumat pettää jne....eikä korvausta saa.


    • Anonyymi

      myös ruoste tuntuu olevan todella vakava ongelma skodissa, ruostuvat kuin datsun cherry 70 luvun lopulla, pari vuotta ajoa ja paaliin.

    • Kyllä suurempi ongelma skoodien parissa on kalliit viat moottorissa.

      • Anonyymi

        Kerrotko lisää tästä? Ei kuitenkaan ketju-tsi:n räjähdystarinoita, ne on jo kierrätetty moneen kertaan.


    • Anonyymi

      Ei yhtään linkkiä mihinkään testiin tai juttuun jossa Octavia olisi mitattu meluisaksi, ja huomatkaa, ei edes ystävämme arkistosta löydy!!

      • Anonyymi

        Ainahan on se Taloussanomien juttu ensisarjan autosta ennen auton varsinaista myyntimallia.

        Ja karhealla pinnalla metelöi melkein jokainen Golf-luokan auto. Esim uusi Ceed/i30 on saanut tästä erityismainintaa. Suositellaan 15-tuuman renkaita, mikä onkin vakkari hinnat alkaen malleissa. Ja nehän olivat "antiikkiset" jo II Ocussa...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ihan toimiva linkki, kiitos siitä. Varaosan saatavuus ei kuitenkaan todista, että sille on kysyntää. Olet toisaalta keksinyt jotain uutta.

        Ei ollut AutoBildin TSI Golf 150 tkm testissä tuosta mainintaa, muutenkin kesti hyvin...


    • Anonyymi

      Siis kun auton liikkumisen kannalta tärkeät osat ovat hinnaltaan 20€ ja käytännössä pakkasta kestämätöntä leikkikalumuovia niin se kertoo jotain valmistajan halusta tehdä jotain kestävää. Mainittakoot, että pahimman kilpailijan pää ja työsylinteri on edelleen terästä varsia myöten.
      Kummallako autolla lähtisit -40 asteen pakkasessa asumattomalle seudulle ajelemaan. Kyllä nimenomaan se, että ihmiset tietää milloin auton on toimittava puhuu vahvasta VW:n tekeleitä vastaan. Siellä ei katkeile yksistään kaasupolkimet vaan myös kytkimen osat on pelkkää tärkättyä paperia.

      • Anonyymi

        Pitäisikö varaosien olla kalliita?

        Tärkättyä paperia? No mutta! Hyvin kestää siis paperi?

        Niin, missäpä ei painon säästämiseksi olisi alettu käyttämään kevyempiä materiaaleja, sitä se Maailman Pelastaminen teettää.


    • Anonyymi

      Villi arvaus, että ystävämme palaa tähän muoviseen/paperiseen työsylinteriin jatkossakin. Osoittaa kyllä jonkinlaista perehtymistä Volkswagenin tekniikkaan tuo löydös. Lähinnä 1.5 TSI:n osalta on valitettu ikävää nykimistä varsinkin kylmänä vuodenaikana, siihen hän ei ole "törmännyt".

      Nyt pitäisi jampan vielä löytää jostain faktaa, että "vaihtoväli kolme kertaa öljynvaihtovälillä". Toki faktaa aina löytyy, kun modailee totuutta joustavampaan kuosiin..

    • Anonyymi

      Miksi tätä Skodan rengasmelua nyt jauhetaan. Mitä sitten? Ei ole kaikkein hiljaisin, mutta miksi tuota pitää jankuttaa. Kyllä kait se jo on yleisessä tiedossa että ajomelu on Skodan heikkous. Siirrytään positiivisiin puoliin kuten sisätilat luokassaan, iso tavaratila jne. Lukekaa teknaria, jossa löydetään monia hyviä puolia skodasta. Voittaa usein testeissä mm. VWn ja Audin. On yksinkertaisesti parempi kuin moni läntinen automerkki. Ja halvempi kuin BMW, Audi ja monet muut kilpailijat.

      • Anonyymi

        Heikkous, yksikin, on tärkeämpää kuin lukuisat erinomaiset piirteet. Kun trollataan.

        Melun osalta sen verran, että oma II Ocu jyristää karkealla vanhalla asfaltilla toki reippaasti. Uudella pinnalla melu selvästi vaimeampaa. Saisi olla hiljaisempi, toki.

        III Octavia on selvästi hiljaisempi myös karkealla pinnalla, tämä on tullut todettua v. 2015 - 2019 kolmella eri yksilöllä nastoilla ja ilman, näistä kaksi farkkua. Jo v. 2014 Tuulilasin vertaillessa "konsernin" autoja samassa luokassa, oli Octavia hiljaisin, hiljaisempi kuin A3 Sedan...


    • Anonyymi

      Niin mutta skoda se silti vaan on. Kovaääninen kansanauto idästä niinkuin ammattipiiressä tietävät. Vertailumenestys saksalaisiin kertoo vain laadun tuntumasta ja saksalaisesta laadun taantumasta kun vanhaan itäautomerkkiin jo verrataan. Tosin nykyiseen vw-laadun jo ohittavat kaikki muut, paitsi fiat, ainakin luotettavan tutkimusjulkaisun perusteella. Jopa rapeat ranskalaisetkin menneet jo ohi ja toyota tietenkin piikkipaikalla tai sen tuntumassa aina.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      93
      3213
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1787
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1647
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1480
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1457
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      409
      1354
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1270
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1127
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      344
      959
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      272
      946
    Aihe