Tupakoinnin lopetus

Olen yrittänyt lopettaa röökinpolttoa, kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla olen viikon pystynyt olemaan polttamatta, sitten olen retkahtanut. Haluaisin lopettaa, mutta kaveriporukkani ja sosiaalisien tapahtumien takia olen retkahtanut ostamaan askin. Olen polttanut noin vuoden

Olen 18v ja pelkään että kuolen kohta. Neuvoja ja mielipiteitä saa jakaa.

15

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnistut siinä mikäli annat itsellesi mahdollisuuden siihen. Sosiaaliset tilanteet on pahoja, tiedän. Olen polttanut ja lopettanut monet kerrat. Silti annan itselleni aina jonkun syyn lopulta. Tyhmää, tiedän. Pisimmilläni olen ollut 1,5v polttamatta. Välillä polttanut ja saattanut olla useampi viikko ilman tupakkaa. Mutta kun lopetan niin päätän jonkun päivämäärän oli se sitten huomenna tai viikon päästä. Mulla auttaa vahvin nikotiinilaastari, aamuisin ei tee mieli tupakkaa ja päivä menee sitten hyvin. Pystyn olemaan seurassa polttamatta jossa muut polttaa. Se haisee ihan järkyttävän pahalle ja vasta polttanut ihminen haisee vielä pahemmalle. Ole fiksuin teidän porukasta ja lopeta polttaminen. Tsemppiä, pystyt siihen <3

      • Anonyymi

        Eniten pelottaa, että kun tänäänkin ratkesin, että kuolen. Olen semmonen, että menen nettiin lukemaan heti kaikke ja siä pelotellaan joo heti kuolet syöpään ja peli on menetetty


      • Anonyymi

        Mä oon 44 vuotias mies ja oon polttanut 14 vuotiaasta asti, Elän vieläkin :0) Mut turhaa touhua tuo polttaminen on ja rahaa menee ihan roskiin.


    • Anonyymi

      Hei, älä ota lopettamisesta tuollaisia paineita. Se onnistuu kun jossain vaiheessa tulee olo, että haluaa olla täysin savuton. Apuna voit käyttää nikotiinilaastaria, purkkaa tms. Itsekin luulin, ettei onnistu millään, mutta yllättävän helposti se kuitenkin kävi kun olin tehnyt päätöksen. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Sinulla on kyse tapariippuvuudesta, ei nikotiinin himosta. Analysoi tupakointitilanteitasi ja hae tavallesi vaihtoehdot!
      Sivullisen on täysin mahdotonta ryhtyä neuvomaan.
      Kuolemanpelon heitit vain dra
      matisoidaksesi asiaa.

    • Anonyymi

      Poltatko yksin ollessasi vai aina vain seurassa? Voi olla tosiaan myös tapariippuvuutta. Ethän tahtomattasi hae sosiaalista hyväksyntää polttamalla? Kyllä sinut hyväksytään vaikka et polttaisikaan. Ja ei, et kuole yhteen etkä kahteen tupakkaan. Mutta jokaikinen savu jonka itsees vedät ei ole hyväksi. Tiedät sen varmasti kun olet googlaillut. Kuolema korjaa kyllä kaikki aikanaan ja elämäntavoilla voi vaikuttaa elinikäänsä. Suosittelen vahvasti että mietit rauhassa miksi poltat?

      • mitäs mieltä, kun sanotaan että nuorena voi polttaa ja keuhkot uusiutuu. Et ei mitää hätää jos vaikka 25 polttaa ja lopettaa. Vai puollusteleeko vaa röökajat itteesä sillä, kun ei kestä totuutta röökistä


    • Anonyymi

      mitäs mieltä, kun sanotaan että nuorena voi polttaa ja keuhkot uusiutuu. Et ei mitää hätää jos vaikka 25 polttaa ja lopettaa. Vai puollusteleeko vaa röökajat itteesä sillä, kun ei kestä totuutta röökistä

      • Anonyymi

        Savupiippu nuohotaan määrävälein. Millä keuhkosi nuohoaisit?


    • Anonyymi

      Jos sinä et lopeta tupakointia niin tupakointi lopettaa sinut.

    • Anonyymi

      Oletko kokeilut mitään savua tuottamatonta menetelmää päivittäisen nikotiiniannoksesi saamiseksi? Sen verran, kuin olen läheispiiriäni seuraillut, onnistuu lopettaminen noin parhaiten.

    • Anonyymi

      Mulla toimi alkuun nikot laastari 21mg/24h ja 2mg imeskelytabu reilun kk noilla sit 2mg icemint ja 1mg suihke ni ei tee röökii mieli. Polttanu oon 35v ja kyll se turhaa puuhaa on, itse, kamppeet ja hima haisee natsakupille. Ja sit terveys ja raha, ei. hyvä. Suosittelen lopettamista, konstilla niin välii kunhan onnistuu. Tzemppiä lopetteluihin.

    • Anonyymi

      Ei siihen tupakkaan noin äkkiä yleensä kuole. Pitempi altistumisaika siihen tarvitaan. Huomenna menen katsomaan vanhaa tuttavaani sairaalaan. Siellä se makaa keuhkosyövän kaatamana. Mutta ikääkin hänellä on noin 70, ja tupakointia nuoresta saakka.

      Tuosta "lopettamisesta", eräs toinen tuttuni rupesi lopettelemaan pitkään polteltuaan. Hän liimaili noita lappuja itseensä yön ajaksi, mälväsi purkkaa ja kuitenkin lisäksi VETELI SAUHUJA. Tuli siinä annos varmasti täyteen, ja kuolema korjasi.

      Itse olen ollut nyt muutaman vuosikymmenen tupakoimatta ku hoksasin, että pisin lakko jonka tupakkamies pystyy pitämään, on yhden minuutin mittainen. Sen lakon loputtua voi päättää, että aloittaako toisen heti perään.

    • Anonyymi

      Ei polta muutama savuke silloin tällöin

    • Anonyymi

      Minäkin yritin monta kertaa.
      Aina vain uudestaan yritin.

      No sitten onnistuin, ja miten on hyvä!
      Elo parani kerralla, eikä rahnaa mee joutavaan.

      Minun tapa oli tää:

      Luin ensin faktat että mitä se tupakointi aiheuttaa.
      Lainasin kirjastosta, katselin kuvia.

      sitten päätin että oon viikon polttamatta.
      No olin.
      Sen jälkeen että 10 päivää. No olin ja poltin vähän.
      Sitten että 11 päivää jne.
      Eli tein itelleni lupauksen ja pidin sen.

      Sillä tavalla treenasin. Huomasin että miten hyvä olo oli kun ei polttanut.
      Ja niin sain lopetettua. Kun rupesi kauheesti tekemään mieli, niin menin kauppaan ja ostin jäätelön.
      En laittaisi enää tupakkia suuhun vaikka maksaisivat.

      Olet järkevä nuori kun ymmärrät että ei oo hyvä polttaa.

      Entä jos yrittäisit vaihtaa kaveripiiriäsi sellaiseen porukkaan joka ei polta?

      Netilläkin on neuvontaa, oliko se päihdelinkki-jotain.

      Jatka vaan yrittämistä, kyllä sinä selviät!
      Niin on moni muukin päässyt eroon. Ihan turhaa pilata terveyttään tupakilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe