Google-kuvat ongelma

Anonyymi

Olen valinnut ottamieni kuvien varmuuskopioinnin automaattisesti älypuhelimessani Google-kuviin. Varmuuskopiointi näkyy onnistuneen puhelimessa, tarkistin Google-kuvat sovelluksessa, että kuvista on todella mennyt sinne varmuuskopiot. Yllättävä ongelma tuli kuitenkin, kun kirjauduin tietokoneella Google-kuviin tililläni ja siellä ei näykään em. kuvia.

Minulla on myös toinen Google-tili ja tällaista ongelmaa ei siinä ole, vaan kun kirjautuu tietokoneellakin Google-kuviin, siellä näkyy samat kuvat mitä älypuhelimen Google-kuvat-sovelluksessakin.

Mikä neuvoksi?

29

4910

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Google skannaa kuvat ensin NSA:lle, ennen kuin ne näkyvät muualla kuin kuvat lähettäneessä laitteessa. Normaali Googlen vakoilukäytäntö. Tulevat jonkun ajan päästä kuitenkin näkyviin.

• Anonyymi

Puhelimesta saa kuvat koneelle helposti ja nopeesti AirMore apsilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhelimesta saa kuvat koneelle helposti ja nopeesti AirMore apsilla.

Saahan ne vaikka johdolla, mutta NSA:lle ne ensin menee.

• En nyt ymmärtänyt mikä on ongelma. Lopussa sanot, että kuvat on tililläsi. Kuvat menee toki sille tilille, joka on puhelimessasi. Jos sinulla on joku toinen tili, ei se mitenkään liity asiaan. Tuntuu, että vain olet jostain syystä alkanut käyttää eri tiliä puhelimella ja tietokoneella. Yksinkertaisinta on aloittaa vain käyttää samaa tiliä myös tietokoneella. Jos vaihdat puhelimen tiliä, niin silloin menetät kaikki ostetut sovellukset.

Ilmeisesti puhelimeen voi laittaa myös toisen tilin, jolloin kuvat menevät molempiin. Mene sinne kuviin, paina vasemmalta ylhäältä sitä kolmea viivaa, sitten tilisi nimeä ja valitse: lisää toinen tili.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä kukaan lähettää kuviaan tai mitään muutakaan kuukkelille.

• Anonyymi

Varmuuskopiointi on hyvä tehdä mahdollisimman nopeasti ja mikäs sen parempi kuin automaattinen synkronointi omalle Google tilille..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmuuskopiointi on hyvä tehdä mahdollisimman nopeasti ja mikäs sen parempi kuin automaattinen synkronointi omalle Google tilille..

Tuo nyt on viimeinen virhe että alkaa yksityisasioitaan lähettämään nettiin.

Varmuuskopiot tehdään aina paikallisesti omille laitteille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo nyt on viimeinen virhe että alkaa yksityisasioitaan lähettämään nettiin.

Varmuuskopiot tehdään aina paikallisesti omille laitteille.

Niin pitkään kun tiedot pysyy poissa julkisesta netistä niin hällä väliä jos Google saa niistä tiedot..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin pitkään kun tiedot pysyy poissa julkisesta netistä niin hällä väliä jos Google saa niistä tiedot..

Vaan kun eivät pysy. Siksi tietojaan ei pidä koskaan lähettää googlelle tai vastaaviin hämäräpalveluihin.

Sitten on turha itkeä, kun maito on jo maassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan kun eivät pysy. Siksi tietojaan ei pidä koskaan lähettää googlelle tai vastaaviin hämäräpalveluihin.

Sitten on turha itkeä, kun maito on jo maassa.

Kyllä ne pysyy. Ei ole 12-vuoteen kuviani näkynyt julkisuudessa ilman minun laittoa.:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne pysyy. Ei ole 12-vuoteen kuviani näkynyt julkisuudessa ilman minun laittoa.:D

Minäkin olen nähnyt kuviasi netissä monta kertaa. Se ettet itse ole niihin törmännyt ei tarkoita etteikö niitä siellä olisi.

Omia tietojaan ei pidä koskaan lähettää mihinkään googlen tapaisiin hämäräpalveluihin.

Ai niin, varmuuskopioita ei kannata tehdä koskaan, koska en ole 12 vuoteen tarvinnut niitä.

Terveisin,
        Vapunen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi se gookkelikin kaatua ja on joskus tehnytkin keikan. Mikään ei ole varmaa auringon alla.
        Tuollaiset pilvipalvelut vain käyttää itse käyttäjien kuvia omiin tarkoituksiinsa.
        Esim. Microsoftilla oli aikoinaan lauseke, että kaikki, mitä on heidän servereillään on heidän omaisuuttaan.
        Asiasta ei tykätty, enkä tiedä onko viel niin.

• Anonyymi

Wittumaista jos joutuu kuvatuksi ja lähettää kuvat suoraan kuukkelille, kehenkään ei voi enää luottaa.

• Anonyymi

Ja kuinka monen kuvat on toisten facebookissa ja muilla sivustoilla, vaikka ei haluaisi, etenkin pikkulasten kuvia julkaisevat ja usein vielä rahastusmielessä saadaksen yrityksiltä ilmaisia tuotteita.

Itse olen kieltänyt sukulaisilta ja muiltakin julkaisemasta, mutta aika mahdoton valvoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kuinka monen kuvat on toisten facebookissa ja muilla sivustoilla, vaikka ei haluaisi, etenkin pikkulasten kuvia julkaisevat ja usein vielä rahastusmielessä saadaksen yrityksiltä ilmaisia tuotteita.

Itse olen kieltänyt sukulaisilta ja muiltakin julkaisemasta, mutta aika mahdoton valvoa.

Mutta ne kuvat eivät niihin joudu itse palveluista vaan syy on kuvien alkuperäinen laittaja.

Elikkä Facebook ei ole syyllinen jos joku muu on saanut kuvia haltuunsa ja käyttää niitä väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niitä runkkuvideoita niin paljon, että ei kerkeä katsomaan. Et edes tiedä että internetissä on eri tasoja, joista runkkauksesi voi löytyä... (älä runkaa, elektroniikan läsnäollessa).

• Anonyymi

Eikö kukaan osaa auttaa? Paljon vastauksia, mutta ei yhtään asiasta.

• Anonyymi

Oletko tosiaan aloittaja?
        Mielestäni sinulle jo vastattiin ihan oikein.
        Minullakin on muutama google-tili eri käyttötarkoituksiin. Minäkin lataan joitakin ottamiani valokuvia yhteen google-tilini google-kuviin. Mutta nämä kuvat eivät todellakaan näy muuta kuin sen tilin kuva-albumeissa jonka alle ne on tallennettu. Eivät siis näy kaikilla google-tileilläni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko tosiaan aloittaja?
        Mielestäni sinulle jo vastattiin ihan oikein.
        Minullakin on muutama google-tili eri käyttötarkoituksiin. Minäkin lataan joitakin ottamiani valokuvia yhteen google-tilini google-kuviin. Mutta nämä kuvat eivät todellakaan näy muuta kuin sen tilin kuva-albumeissa jonka alle ne on tallennettu. Eivät siis näy kaikilla google-tileilläni.

No juurihan tuon tietyn tilin kuvia vain yritän tarkistaa! Varmuuskopiot eivät näy tietokoneella, se on ongelma, mutta näkyvät kyllä älypuhelimen Google kuvat-sovelluksessa. Tietokoneessahan niiden pitäisi näkyä https://photos.google.com/: ssa, mutta kun tämän yhden tilin kohdalla ei toimi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No juurihan tuon tietyn tilin kuvia vain yritän tarkistaa! Varmuuskopiot eivät näy tietokoneella, se on ongelma, mutta näkyvät kyllä älypuhelimen Google kuvat-sovelluksessa. Tietokoneessahan niiden pitäisi näkyä https://photos.google.com/: ssa, mutta kun tämän yhden tilin kohdalla ei toimi!

Silloin se ei liene päällä. Google kuvat asetuksista varmuuskopioinnin saa päälle.

• Anonyymi

Kukaan ei tunnu osaavan suomenkieltä. En todellakaan ole saanut vastausta kysymykseeni. Vain vinoilua ja asian vierestä kirjoittamista, mutta tuntuu olevan tämän palstan tapa. Enkä aio kirjoittaa uudelleen, tuon paremmin ei asiaa voi selittää.

• Anonyymi

Suomi24 on muutenkin huono paikka kysyä. Parempia vastauksia saat esimerkiksi Afterdawn tai TechBBS foorumeilta joissa on rekisteröitymispakko eli karsii häiriköintiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomi24 on muutenkin huono paikka kysyä. Parempia vastauksia saat esimerkiksi Afterdawn tai TechBBS foorumeilta joissa on rekisteröitymispakko eli karsii häiriköintiä.

Kiitos vinkistä.

• Anonyymi

Vastaan itse itselleni, kun kukaan ei tunnu osaavan tällä palstalla auttaa ainakaan tässä asiassa. Ilmoitan keksineeni syyn sille miksi varmuuskopiot eivät näkyneet tietokoneessa. Tuossa älypuhelimessa ei ollut wifi-päällä, vaan mobiilidata ja tämä näkyy olevan syy, että ei kopioinut, en ollut valinnut, että kopioi mobiilidatalla. Kun laitoin lisäksi wifi:n päälle, varmuuskopiot tulevat näkyviin nyt myös tietokoneeseen https://photos.google.com/. Autoin siis itse itseäni, kun tällä palstalla ei kukaan osannut. :-) Vinoilua ja asian vierestä kirjoittelua vain oli. Että kiitos vain kovasti itselleni.

• Anonyymi

Hankalaa on neuvoa tuntemattomien laitteiden asetuksista eiikä tunnettujen laitteiden asetuksista neuvominenkaan ole kovin helppoa.

• Anonyymi

Kiitos! Itsellä sama ongelma ja ratkesi tällä! :)

• Anonyymi

Johan toimii nyt, kun laitoin wifi:n päälle puhelimeen (ollut mobiililaajakaista vain päällä, mutta ei valittuna siirtoasetuksiin) ja lisäksi päivitin Google kuvat-sovelluksen älypuhelimessa eli hyvin siirtelee kuvia nyt talteen ja näkyy tietokoneellakin.

• Anonyymi

Google kuvien sijainnin lisääminen tai muutos. Pystyisikö joku auttamaan, kun minulla on vaikeuksia lisätä sijainti sellaisiin kuviin joista se puuttuu. Sellaisen sijainnin, joka on jo merkitty Google mapsiin lisäys onnistuu, mutta yleensä se ei osu kohdalle. En onnistu siirtämään kartassa olevaan merkintää, eikä toiminto hyväksy koordinaatteja. Picassassa pystyi paikkaa siirtämään kartassa tarkkaan. Uskon, että Googlekuvissa olisi mahdollista, mutta minulla on jokin perusasia varmaan jäänyt huomiotta.

• Anonyymi

Minulla on Google Kuvat palvelussa puhelimen mukaan monta kuukautta enemmän kuvia kuin tietokoneella sinne kirjautuessa. Molempiin menen samalla Gmail tilillä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10530
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3625
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3401
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2917
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      223
      2290
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2223
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2063
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1658
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1506
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1396
    Aihe