mitä teit vuosi sitten?

Anonyymi

muistatko? olitko yksin tai yhdessä toisten kanssa? olitko minun kanssa?

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä oli kiva kysymys kun tällä joutui testaan miten hyvin muistaa vuoden päähän. Muistaakseni kärsin aika voimakkaasta ahdistuneisuusdesta liittyen pelkoon että kohta joku taas kuolee..

      purin ahdistustani ja pelkotilojani aika rankasti urheiluun. Heinäkuussa oli koko kesäkauden kovin urheiluputki. yritin käsitellä ja vältellä pelkoani urheilulla sekä keksimällä jatkuvasti jotain aktiviteettia itselleni.

      Samalla yritin käsitellä mielessäni pelkoani ja järjestää ajatuksiani.
      Tolkuttaa itselleni että pienissä erissä pelko on kohdattava, ettei sitä voi koko ajan karata tekemiseen. Se että ihmisiä kuolee ei ole hallittavissa. Niitä tulee yllättäen. Sitä ei voi hallita. Ja se elämän hallitsemattomuus ja yllätyksellisyys sai minut tuntemaan ahdistusta.

      samalla taisin kamppailla pelkojen kanssa että mitä jos itselleni sattuu jotain.
      Olin vapailla joten päätin käydä terveystarkastuksissa ja hoitaa kaikki vuositarkistukset oman terveyteni suhteen pois alta.


      Elokuussa muistaakseni aloin saada itseni taasen kasaan ja elokuu oli mukava.
      Uusia jännittäviä suunnitelmia tein vuodelle eteenpäin ja olin niistä innoissani.

      • Anonyymi

        Yritä nukkua hyvin rakas kaunotar, where ever you are.

        Unohda kaikki turha stressi ja ajatuksetkin voit unohtaa unen ajaksi. Antaudu pehmoisten unien kauniiseen maailmaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yritä nukkua hyvin rakas kaunotar, where ever you are.

        Unohda kaikki turha stressi ja ajatuksetkin voit unohtaa unen ajaksi. Antaudu pehmoisten unien kauniiseen maailmaan.

        Ei tässä nyt enää hätää ole. Tuo kaikkein eniten järkyttänyt kuolemantapauskin tapahtui 2014 vuonna.

        Itsemurha vain on jotain niin järkyttävää että ne jotka itsemurhan tehneelle läheisiä kipuilevat asian kanssa kauan.

        Ei hänkään ollut kuin jonkin verran minua vanhempi nuori ihminen. Kuoli 29 vuotiaana. Iässä jossa ei osaa odottaa kenenkään kuolevan joten minulle aivan ennakoimaton tilanne.


        Olimme läheisiä ystäviä olleet vuosia ja asia vaikutti minuun syvästi, en voi kuvitellakaan miten vaikeaa vanhemmilleen oli haudata 29 vuotias poikansa itsemurhan tehneenä.


        Toisaalta kun vain muutaman vuoden itse nuorempi niin ymmärsin hänen valintansa erilailla. Nuoruus on vaikeaa, varsinkin jos ei ole löytänyt vielä paikkaansa ja tuntuu ettei kuulu mihinkään... eikä sovi lokeroihin.. lähestyvä 30 vuotta varmaan laittoi hänet ajatteleen kaikenlaista elämän menoa


    • Anonyymi

      En tiedä olinko sinun kanssa, mutta hänen kanssa ainakin olin vuosi sitten! Reissasimme yhdessä

    • Anonyymi

      Olin sekaisin, kuin seinäkello.

      • Anonyymi

        Mulla sama juttu. Elämästä ja alkoholista. En ehkä ole nytkään kauheen vahvoilla, mutten sentään tuuliajolla. Juominen ei ole oikein mun juttu, vaik kiva se on joskus vähän ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama juttu. Elämästä ja alkoholista. En ehkä ole nytkään kauheen vahvoilla, mutten sentään tuuliajolla. Juominen ei ole oikein mun juttu, vaik kiva se on joskus vähän ottaa.

        No itse ainakin selvänä ollut tämän vuoden puolella ja voin todeta, että on paljon parempi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itse ainakin selvänä ollut tämän vuoden puolella ja voin todeta, että on paljon parempi olla.

        Hienoa! Ja alkoholin käyttö vetää serotoniinit alas. Huippuhetki, eli nousuhumala kestää vain hetken, eli täysin turhaa on juominen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Ja alkoholin käyttö vetää serotoniinit alas. Huippuhetki, eli nousuhumala kestää vain hetken, eli täysin turhaa on juominen.

        Juominen on todellakin turhaa, alko tappaa enemmän ihmisiä vuodessa, kuin yksikään muu laiton huume yhteensä. Tilastollisesti siis, eli ei alko kannata.


    • Anonyymi

      Ikävöin täällä

    • Anonyymi

      Minä luulen, että vuosi sitten tähän aikaan kärsin monta päivää jatkuneisa helteistä. Toivottavasti tämä vuonna ei jouduta kokemaan samaa.👍

      • Anonyymi

        Helteet kestivät minun muistaakseni toukokuun alusta elokuun loppuun viime vuonna.


    • Anonyymi

      Vuodessa meni kaikki mikä voi mennä. Terveys, työt, ystävät, perhe, rahat. Ihan vain abracadabra tai ⚡️kirkkaalta taivaalta. Entäpä nyt, ei mitään, ei ole mitään. Muuta kuin läjäpäin erinlaisia sairauksia, joita minulla ei ole koskaan aikaisemmin elämäni aikana ollut. Mutta hei kiitos kaikille mukana olijoille, jotka olette olleet tukemassa tätä hienoa alamäkeäni. Kolminkertainen hurraa huuto tällä! Hurraa! Hurraa! Hurraa!

    • Anonyymi

      Helposti muistan.
      Olin joko töissä, tai asunnossani. Aivan kuten tänä vuonna. Aivan kuten jo monena vuotena.

    • Anonyymi

      Olin suljetulla ja aika tylsistynyt.

    • Anonyymi

      SOHVALLA TIETOKONEEN ÄÄRELLÄ

    • Anonyymi

      Olin mökillä koiran kanssa. Täällä on viileää sisällä ja raitista ilmaa ulkona 😊

    • Anonyymi

      yritin pelastaa avioliittoa, vaimon huoratessa. Nyt nautin elämästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe